• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Łąkowej po otwarciu nowego skrzyżowania

Arnold Szymczewski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Duże korki i nieświadomość kierowców, że są w strefie skrzyżowań równorzędnych, to codzienna rzeczywistość mieszkańców Dolnego Miasta od otwarcia nowego skrzyżowania ul. Łąkowej z Podwalem PrzedmiejskimMapka w Gdańsku.



Jak nowe skrzyżowanie wpłynie na ruch w okolicy?

Nowe skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej funkcjonuje od piątku, 24 lipca. Do największych zmian możemy zaliczyć m.in. wybudowanie naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość wyjazdu dla kierowców z ul. ŁąkowejMapka w lewo na Podwale PrzedmiejskieMapka, wprost do centrum Gdańska.

Nowe skrzyżowanie wygląda bardzo dobrze, ale zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy w ciągu kilku dni zauważyli dwie niepokojące zmiany, które są wynikiem jego otwarcia.

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim



1. Duże korki na ul. Łąkowej



W związku z tym, że po raz pierwszy na ul. Łąkowej - tuż przed krzyżówką z Podwalem - obowiązuje sygnalizacja świetlna, blokuje się jedna z głównych ulic Dolnego Miasta. Jest to efekt faworyzowania przez sygnalizację świetlną kierowców podróżujących Podwalem Przedmiejskim. Inżynierowie ruchu z GZDiZ zapewniają, że na razie światła pracują w trybie roboczym, a na finalną kalibrację musimy jeszcze chwilę zaczekać.

- W okresie testowym sygnalizacja nie realizuje wszystkich założeń. Trwają prace nad wdrożeniem pozostałych składników systemu sterowania ruchem uwzględniających także kwestie ruchowe dla poszczególnych relacji. Docelowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej ma być wdrożone pod koniec pierwszego tygodnia sierpnia. Procedura uruchomienia sygnalizacji jest identyczna jak w przypadku skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie - Chmielna - mówi Joanna Bieganowska z Urzędu Miasta Gdańska. I dodaje: - Z uwagi na konieczność zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego zarządzający ruchem podjął decyzję o jej uruchomieniu z jednoczesnym prowadzeniem prac nad jej finalną kalibracją.

2. Brak świadomości kierowców o strefie skrzyżowań równorzędnych na ul. Łąkowej



Dotychczas ruch na ul. Łąkowej nie był tak intensywny i w związku z tym nie było problemu z wyjazdem z takich ul. jak ChłodnaMapka, SempołowskiejMapka czy KrólikarniaMapka. Teraz różnie to bywa, niektórzy stosują się do zasad, a niektórzy nie.

- Zanim otwarto nowe skrzyżowanie, ruch był o wiele mniejszy i kierowcy bez problemu wyjeżdżali z ulic prostopadłych do Łąkowej. Teraz, żeby wjechać z Sempołowskiej czy Chłodnej na Łąkową, czeka się w korku kilka minut, bo kierowcy nie zdają sobie sprawy z tego, że w tym miejscu obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych - mówi pan Mariusz, mieszkaniec Dolnego Miasta.
Mimo że nasz czytelnik ma rację i to, że na tym obszarze obowiązuje tzw. strefa X, co potwierdza Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, to znaków poziomych czy pionowych informujących o strefie skrzyżowań równorzędnych na próżno szukać w tym miejscu.

- W ciągu ulicy Łąkowej znajduje się strefa skrzyżowań równorzędnych. Jeśli nie ma tam znaków, to ktoś musiał je zabrać. GZDiZ wyśle tam swoich pracowników i jeśli to się potwierdzi, zgłoszone to zostanie do odpowiedniego działu, który zajmie się stawianiem nowych oznakowań w tym miejscu - kończy Joanna Bieganowska.

Opinie (283) 7 zablokowanych

  • Przepustowość tylko przepustowość. (7)

    Ludzie to jest centrum miasta a nie autostrada. Chcesz jechać szybciej jedź obwodnicą i po problemie. Ciągłe narzekanie na przepustowość. Nie samymi samochodami świat żyje.

    • 17 54

    • (5)

      Ale wiesz inteligencie, że większa przepustowość to mniejsze ryzyko wypadków oraz mniejszy wpływ na środowisko?

      • 11 6

      • (2)

        Mniej samochodów też tym skutkuje. Więcej wyobrazni również. Ale jestes zbyt głupi, aby to zrozumieć.

        • 2 10

        • To wybuduj żłobki, przedszkola, szkoły, sklepy i miejsca pracy tam, gdzie mieszkają ludzie. (1)

          Wtedy przestaną jeździć bo wszystko będzie na miejscu.

          • 7 1

          • na normalnych osiedlach wszystko jest. Na polach za miastem nie

            • 3 5

      • większa przepustowość to wyższe prędkości to więcej wypadków

        większa przepustowość to coraz więcej samochodów coraz gorszy więc wpływ a środowisko.

        • 2 5

      • A wiesz cwiercinteligencie że przerzucanie odpowiedzialnosci za wypadki na przejściach dla pieszych i światłach obnaża twoja niekompetencje jako kierowcy? I wiesz ze najlepszym sposobem na mniejszy wpływ na środowisko jest ruszyć d*psko zza samochodu?

        • 1 1

    • mieszkaniec

      mieszkam na Angielskiej Grobli i to dla mnie jedyna droga do pracy. jade 15 minut dłuzej (a wlasciwie stoje 15 minut kolo akademii muzycznej) + 5minut od 2lat koło Chmielnej. czekam na nastepne skrzyżowania i sniadanie bede jadal na kolacje, potem będę ubieral sie do pracy i spać...bo po co się rozbierac jak zaraz trzeba wstawać

      • 2 0

  • Kiedy wreszcie zakaz wjazdu dla blachosmrodów ? (8)

    Centrum miasta tylko dla rowerow, hulajnóg i samochodow elektrycznych. Blachosmrody na obwodnicy jak coś. Ja mam Teslę i sobie chwalę.

    Janusz z Zaspy

    • 18 66

    • Z trollowania to można na taniego winiacza uzbierać, a nie na Teslę.... (1)

      • 10 2

      • Czyli auto na węgiel?

        • 3 0

    • Na zdjęciu hahaha.

      • 3 1

    • Pamiętaj ze to blachosmrody (3)

      Sponsorują budowę dróg. A rowerowi tylko chcą coś dla siebie , zacznijcie płacić podatki drogowe

      • 6 1

      • Może 50% reszte dopłacaja inni

        • 0 0

      • A mozesz nie powielać kłamstw? Podatki z paliwa idą na drogi krajowe, nie na miejskie. Na nie składamy się wszyscy tak samo czy z samochodem czy bez.

        • 0 0

      • Blachosmrody są też odpowiedzialne za znakomitą większość zniszczeń na drogach, i tak naprawdę dlatego ich właściciele płacą dodatkowe podatki. Rower nie niszczy asfaltu w zasadzie w ogóle.

        • 0 0

    • jak przestaniesz wreszcie smrodzić w internecie

      • 2 0

  • To duży sukces PO

    zarządzającego miastem.Deweloperzy z tamtych okolic zadowoleni ?

    • 52 3

  • Zle rozwiązanie (5)

    Nigdy tam nie było korków, Wasze nowoczesne rozwiązania zakorkowały tą część, nie licząc tego, że dla mieszkańca mieszkającego przy Chłodnej korki powoduje, że korkuje się do czasu kiedy ktoś Cię przepuści, dramat jak można takie coś wymyśleć. Mało mamy korków?

    • 77 10

    • (2)

      A wiesz ze każda zmiana wymaga przystosowania się? Że bardzo rzadko coś działa od razu idealnie? Ludzie muszą się nauczyć nowych zasad, od nich tylko zależy jak szybko. A tak w ogóle Gdańsk to jedno z najmniej zakorkowanych miast. Chyba juz sie wam w d*pskach poprzewracało, wszędzie chcielibyście w 5 sekund się dostać. Proponuję rozpocząć prace nad maszyna do teleportacji, może wtedy osiągniesz zadowalający czas przemieszczania się.

      • 4 29

      • Sorry (1)

        Jak coś działa to nie potrzebne są zmiany na gorsze.

        • 20 2

        • Ale nie działało. Mieszkam tam to wiem.

          • 3 4

    • (1)

      Przecież jest napisane, że kalibracja sygnalizacji świetlnej jeszcze nie została ukończona.

      • 1 1

      • No tak ale Ty to rozumiesz, ja rozumiem ale malkontent nie rozumie.

        Więc narzeka bo lubi komuś przyłożyć

        • 0 3

  • (2)

    To jest sposób na wypędzenie starych mieszkańców łąkowej i postawienie tam nowoczesnych osiedli

    • 45 7

    • (1)

      Nie tylko Łąkowej, to samo chcą zrobić z Wrzeszczem, tylko tam nie robią skrzyżowań a deptaki pod oknami. Nie wiem dlaczego władze Gdańska tak nienawidzą swoich mieszkańców. Przykre

      • 7 1

      • Bo lepsze od deptaków lepsze są ściany samochodów?

        • 1 0

  • A w planach: (5)

    Wyburzenie estakady na Okopowej
    Wyburzenie kładki na Zaspie
    Zwężenie całej Grunwaldzkiej do dwóch pasów
    Nowe przejscia na skrzyżowaniu Podwala z Żabi Kruk, Podwala z Długimi Ogrodami,
    Przy Locie
    Przy Dworcu
    Zwycięstwa Orzeszkowa
    Zamiana 1 pasa na scieżkę rowerową na Armii Krajowej

    Nieważne, że jest pandemia. Zapraszamy do przepełnionej komunikacji miejskiej

    Pani O

    • 91 9

    • Wspaniale, oby jak najszybciej (1)

      • 7 16

      • Twój dom też zburzymy

        Pod namiotem jest trendy

        • 14 3

    • Oby jak najszybciej. ile można czekać. jest już 2020r.

      • 3 11

    • To nie jest dla dobra rowerzystów i pieszych (1)

      tylko dla uprzykrzenia życia kierowcom

      • 8 1

      • Skoro kierowcom się odechce stania w samochodzie to rowerzyści i piesi bedà mieli lepiej

        • 2 4

  • Nie tak to miało być ... (1)

    Zjazd z Podwala w Łąkową - światła mają tylko 3 sekundy.Natychmiast do zmiany bo patałachy za kierownicą gdy się włączy zielone dopiero szukają gdzie jest lewarek ... A Łąkowa to trzy pasy do parkowanie a tylko czwartym prowadzony jest ruch wahadłowy.

    łąkowa to trzy pasy postojowe a trzecim

    • 10 8

    • Dłuższe zielone na lewoskręcie, krótsze na Podwalu. Potem kierowca będzie płakał że tam stoi

      • 0 0

  • Niech lepiej ogarną (1)

    włączające się co parę sekund czerwone światło na przejściu na wysokości pętli zaspa w stronę kołobrzeskiej dziś korek sięgał kładki na zaspie a przechodzących tam brak

    • 30 2

    • Podziękuj Grzelakowi który zarządził likwidację przycisków ;)

      • 8 1

  • Właściwie to dobrze! (2)

    Ciekawe co jeszcze zafundują mieszkańcom? Co spowoduje że zmądrzeją?

    • 31 5

    • Nic. Nie zmądrzeją. Nigdy. Nie ci ludzie.

      • 3 0

    • Mieszkańcy powinni zmądrzeć i nie wybierać nieudaczników

      • 0 0

  • To tylko potwierdza regułę, że do pracy w urzędach garną się same lenie i półgłówki nie mający bladego pojęcia o tym co robią.
    A tłuszcza jak banda baranów od lat głosuje na tych samych patałachów , bo trzeba PISowi i przy okazji sobie samemu zrobić na złość.
    Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie ...

    • 48 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane