Fakty i opinie

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Najnowszy artukuł na ten temat

Korki na Łąkowej po otwarciu nowego skrzyżowania

Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

bardzo, piesi mają teraz wygodniejsze przejście 23%
przeciętnie, jest wygodniej, ale może być mniej bezpiecznie 9%
to fatalny pomysł, będą spore korki 68%
zakończona Łącznie głosów: 2746
Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. graf. Trojmiasto.pl

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • Powinno być w ciągu kilku godzin, a nie dni. (26)

    • 178 15

    • Brawo panie Szymański z zarządu dróg (9)

      Niech żyje Frag

      • 18 10

      • to było do przewidzenia ma toły , pisałem o tym jak planowano te światła (7)

        ale oczywiście argumenty były takie że cały ruch się przeniósł do tunelu. Po co pisanie takich pierdoł że światła włączyli czasowo , One są zrobione po to aby się świeciły cały czas !!! kogo chcecie okłamać , z kogo robicie idiotów ??????????????????
        Jest w tym miejscu tunel , ale oczywiście światła są po to aby lepiej wyglądało dojście do starego miasta , aby lepiej się mieszkanka devsów sprzedawały .

        Przypomnijmy że na tym odcinku planowane są jeszcze przynajmniej jedne światła !! wtedy będzie jeszcze lepiej z korkami !

        • 35 14

        • Problem

          Chodziło o to, żeby odwrócić uwagę od problemu. decydenci doskonale zdawali sobie sprawę, że tak będzie. Chodzi tylko o to, żeby zohydzić jazdę samochodami. Tylko jak buduje się na potęgę po drugiej stronie Podwala, to wiadomo, że będzie większy ruch i zakorkuje miasto. Nie wszyscy z tego rejonu pracują w Urzędzie i mogą dojść na piechotę do pracy. Tak będzie w miejscach, gdzie wciska się na siłę kolejne przejścia naziemne. Np. teren wokół Forum doskonale radzi sobie bez przejścia naziemnego, nikomu z odwiedzających , poza decydentami go nie brakuje . Pieniądze warto przeznaczyć na coś bardziej sensownego, może windę , schody ruchome, od strony ul. 3 Maja, bo tam trzeba pokonać kilkadziesiąt schodów.

          • 22 8

        • A będzie tunel POdgrzewany ? (2)

          Czy to kłamstwo było?

          • 4 10

          • Wygrali, głosowałeś? (1)

            To teraz na pięć lat kmioty , morda w kubeł!
            I co nam zrobicie?

            • 4 2

            • Je prowokuj judaszu , gdanszczanie są kumaci . Won

              • 3 2

        • Super!!! (2)

          Należy odsunąć kierowców od historycznej części Gdańska. Samochody tylko dostawcze, a najlepiej z Podwala zrobić deptak.
          Wreszcie starsi, starsi z wózkami i inwalidzi wyjdą z getta, w jakie zamknęli ich jeszcze komuniści. Proszę zademonstrować jak np. wózkiem inwalidzkim można z tunelu dostać się do tramwaju?
          Najwyższy czas zamknąć śmierdzące i bezpieczne tylko dla przestępców tunele

          • 21 27

          • TIRy tam puśćmy, zamiast po obwodnicy niech jadą przez miasto. Bo w sumie dlaczego mają jeździć obwodnicą skoro mieszkańcy nie mogą miastem?

            • 11 3

          • Zgadzam się

            To wspaniała wiadomość, że Podwale przestaje dzielić Gdańsk. Bardzo się cieszę, że również Żabi Kruk otrzyma przejście naziemne. Czekam z utęsknieniem, bo tunel jest dla mnie koszmarną przeszkodą. Natomiast kierowcy myślą tylko o swojej wygodzie.

            • 3 4

      • Najbliższe 5 lat morda w kubeł

        • 12 5

    • (10)

      "Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami"

      Dlatego piesi powinni chodzić wybudowanym tam tunelem! Tunelem jest bezpieczniej i nikt tego nie podważy. Czekać tylko na pierwsze potrącenie.

      • 43 21

      • Zdejmij nogę z gazu (8)

        Na Podwalu obowiązuje 50, na fragmencie przebudowy 40. Nie zasuwaj, to nie będzie niebezpiecznie.

        • 13 9

        • (7)

          Co z tego, że ja zdejmę jak Sebix nie zdejmie.
          Nie tędy droga. Błędy zdarzają się każdemu i powinniśmy się zabezpieczać. Takim zabezpieczeniem w tym przypadku jest tunel dla pieszych - ruch bezkolizyjny. Dlaczego na autostradach jest najmniej wypadków?

          • 11 7

          • W takim razie sebix powinien być po pierwszym wykroczeniu usuwany z grona kierowców. (6)

            Skutecznie.
            Mamy ustawiać specjalne drogi ucieczki dla rabujących banki, żeby czasem nikomu nie stała się przy okazji krzywda?
            Może dedykowane pomieszczenia dla morderców, żeby nie było osób postronnych?

            Dlaczego na autostradach jest najmniej wypadków?
            Bo gęstość zaludnienia przy autostradach wynosi prawie 0.
            Wyobraź sobie, że jeszcze mniej wypadków jest w Puszczy Białowieskiej.

            • 4 1

            • (5)

              Może pierwszym wykroczeniem Sebixa będzie śmiertelne potrącenie na przejściu...? Czasami ludziom, którzy potrafią wzorowo prowadzić samochód i nigdy nie popełniają wykroczeń trafiają się takie wypadki. Wiemy, że wystarczy tylko chwila. Dlatego eliminacja zagrożenia jest najlepszym rozwiązaniem a co nim jest opisałem powyżej.

              Uściślając, na autostradach jest najmniej wypadków, gdyż wprowadzony jest tam ruch bezkolizyjny.
              Do reszty argumentów nie będę się odnosił, bo nic nie wnoszą merytorycznego.

              • 7 3

              • zobacz statystyki (2)

                60% wypadków śmiertelnych to autostrady i drogi szybkiego ruchu

                tak tak te bezkolizyjne super proste odcinki bez pieszych i rowerzystów na których ginie tyle ludzi

                • 1 3

              • (1)

                To jeszcze powiedz ilu pieszych zginęło na autostradzie?

                • 6 1

              • Procentowo?

                Masz potężną szansę, że jak wejdziesz na autostradę na piechotę, zginiesz.

                • 1 0

              • Podoba mi się Twój tok myślenia (1)

                Ludziom zdarza się zamyślić i złamać prawo...

                Uściślając, na autostradach jest najmniej wypadków, gdyż wprowadzony jest tam ruch bezkolizyjny.
                Kłamiesz. Statystyki tego nie potwierdzają.

                • 2 0

              • Nie jest ciężko sobie wyobrazić ile byłoby wypadków gdybyś z Gdańska do Łodzi jechał jednopasmową drogą ze skrzyżowaniami. Na autostradzie jest najwiecej wypadków bo to trasa szybkiego ruchu pokonywana przez wiele samochodów. Przedstawiasz fakty tak, by poprzeć swoją opinię. Bezkolizyjność na autostradzie zmniejsza ilość wypadków i tak jak jest w każdym kraju na świecie bo taki jest człowiek.
                Wracając do Chmielnej. Do poniedziałku, z racji braku przejścia naziemnego, nie było tam zagrożenia. Od tego czasu możemy liczyć incydenty.

                • 3 2

      • Ja podważę

        I co mi zrobisz?

        • 0 0

    • Naepsza opcja to

      Wyłączyć, zdemontować a rachunek wysłać FRAG.

      • 28 11

    • Powinni... (1)

      ... to się kierowcy nauczyć ruszać z pod świateł. Światło się pali od 15 sekund a dwa samochody nie zdążyły jeszcze ruszyć. Bo to fryzurkę trzeba poprawić, bo to z kolegą przez telefon porozmawiać. A bo to akurat lika na FB dawałem, albo tweetowałem. To jak ludzie ruszają to woła o pomstę do nieba.

      • 29 5

      • Można to nazwać ładnie brakiem kultury jazdy ale to jest zwykle buractwo, zarozumialstwo i totalny brak myślenia a tych z tyłu. Ważne aby swoją d*pę za skrzyżowanie ruszyć.

        • 12 0

    • Piesi przez to przejście przwechodzili już dużo wcześniej !!! (1)

      Putanie jest jedno : dlaczego światła zostały włączone dwa dni po wyborach ? Przypadek czy celowe działanie !!!

      • 6 2

      • Możliwe, że i celowe

        W końcu była ostra kampania ze skazanym kłamcą, to i było mało czasu na ogarnięcie miasta...

        • 3 3

  • Rano na wz, popołudniu El łaska stoi od gks (6)

    • 96 5

    • El łaska. Podoba mi się taka nazwa:-)

      • 12 1

    • Co zrobiłeś z zaoszczędzonym czasem dzięki pisaniu takich skrótów?

      • 6 2

    • Ta laska jeszcze tam stoi? (1)

      • 5 0

      • Jestem Laska

        Ty, Oskar, gdzie ty zamawiałeś te panienki

        • 3 0

    • Kilka ostrych hamowan przed pieszym tam widziałem.

      Uruchomili światła bo boją się że ktoś zginie i stanie sie jasne, jak szkodliwe jest to rozwiązanie.

      • 1 0

    • d**ilizm

      Jak ja mam dojechać do pracy z Chełmu do Portu Północnego?Codziennie rano do pracy do rafinerii i do portu dojeżdżają setki osób które nie mają alternatywy dojazdu komunikacją miejską.Najlepiej dla biurw z magistratu to niech ludzie chodzą pieszo do pracy.

      • 2 1

  • Kiedy Wawrzonek zostanie zastąpiony kimś kompetentnym? (20)

    • 159 40

    • Teraz? Po wyborach?

      Może za pięć lat.

      • 35 3

    • Na kogo glosowales?

      • 22 5

    • (2)

      Mieszkańcy wybrali adamowicza i tym samym poparli takie zmiany. Możecie sobie szczekac na forum ze przejście niepotrzebne ale demokracja wygrała

      • 29 6

      • demorkacja to taki ustrój (1)

        w ktorym korki uruchamiają po wyborach.No ale skoro demokracja rules to proponuję zlikwidowac KOD a jego aktywistów za oponowanie głosowi ludu spałowac jak to całkiem niedawno radził Bolek.

        • 12 8

        • skowyt pisich komuchów bezcenny

          • 7 4

    • Ty na pewno zrobilbys to lepiej? (8)

      Wawrzonek na pewno zna sie na tym, jak robia sie korki i jak sie ich unika oraz na tym, czy mozna pozwac miasto jesli na takim nieoddanym jeszcze przejsciu walnie w ciebie samochod.

      Tak mialo byc, miasta dla ludzi a nie dla samochodow. Przesiadz sie w tramwaj.

      Nie da sie zjesc ciastko i miec ciastko i nie jest to wina Wawrzonka.

      Jestes pewnie z tych ktorzy jak dostaja za pozno jedzenie w knajpie obwiniaja kelnera, bo zamiast ruszyc glowa obwiniasz pierwsze co widzisz. To nawet ma swoja nazwe, fae, fundamental attribution error, ale nie spodziewalbym sie zeby taki ignorant zajal sobie 5 sekund na wygooglowanie tego

      • 18 21

      • Wawrzonek to symbol

        "ojej zaskoczony jestem"
        "nie da się tego zrobić szybko"
        "to wymaga czasu i analiz"
        itp

        • 19 5

      • (2)

        miasto dla ludzi... tak bo samochody same jeżdżą... myślałem że nimi też ludzie jeżdżą...

        • 13 6

        • ale w zaparkowanych samochodach ludzi zwykle nie ma (1)

          miasto projektowane pod potrzeby ludzi z samochodami pogarsza jakość życia wszystkich ludzi: i tych w samochodach, i tych którzy wybierają inne opcje.

          Samochód jadący lub zaparkowany zajmuje miejsce innemu samochodowi, nie tylko pieszym.

          Ciekawe, czy potrafisz to ogarnąć swoją wyobraźnią.

          Samochodozę się leczy.

          • 0 2

          • ciebie też powinno się leczyć

            • 0 0

      • Panie Wawrzonek!

        W tym konkretnym przypadku tylko Strefa 30 i szykany...

        • 6 2

      • Pokłady niezwykłej frustracji w tym wpisie widzę! :)

        • 0 0

      • Błędnie - od podstaw jest zorganizowany ruch pojazdów prze historyczną część miasta. (1)

        Nawet pan tego nie rozumie - ale wyzywać, mądrzyć się...

        • 1 1

        • to wymyśl z dnia na dzień inny tryb jak takiś mądry, bo blokowanie i paraliż miasta to żaden sposób

          • 1 0

    • (3)

      Taki pseudo inżynier to do kamieniołomu się tylko nadaje.

      • 12 7

      • (2)

        Będzie się uczył na "żywym organiźmie" a jak zwykle kierowca jest mało istotny.

        • 6 3

        • Gdybyśmy ćwierć tego co w kierowców zainwestowali w kolej (1)

          Do Katowic miał byś 1h Maglevem...

          Ale Jaśnie Panu jeszcze mało...

          • 0 2

          • d**il

            • 0 0

    • Głosowałeś na budynia?

      To może za 5 lat pana wymienią

      • 5 1

    • Skoro głosowałeś na budynia

      to pewnie za 5 lat

      • 2 1

  • (8)

    No tak ustawić sygnalizacje, ze skrzyżowanie z jakaś pierdkowatą chmielna blokuje ruch zaraz po skrzyżowaniu z okopowa to trzeba być wybitnie antyzdolnym.

    • 244 40

    • Napisanie programu świateł zajmie kilka dni?! (2)

      Co jest ze mną nie tak, bo wydaje mi się, że jeden dzień to byłby wystarczający czas by napisać taki program.

      • 16 0

      • (1)

        Nie 'napisać' tylko zmienić parę cyferek :D

        • 9 0

        • Ale na jakie???

          • 0 0

    • Wogóle te przejście to jakieś totalne nieporozumienie (2)

      • 14 7

      • Tam było podziemne. Jest jeszcze? (1)

        • 9 0

        • jest :D

          • 7 0

    • Głosowaliście na Budynia

      to teraz nie narzekajcie.

      • 1 0

    • Pierdołkowata Chmielna jest dojazdówka do rozbudowywanego dolnego

      Gdybys chociaż raz spróbował wydostać się z dolnego miasta lub na nie wjechać jadąc Podwalem od strony Warszawy skumałbyś po co te światła.

      • 0 0

  • (57)

    Proszę sobie wyobrazić światła przy Bramie Wyżynnej!

    • 257 55

    • (38)

      I dobrze.
      Miasto dla ludzi, nie dla leni w autach :)

      • 70 87

      • (19)

        i uważasz, że skoro ty tak myślisz to nagle wszystkie samochody znikną i każdy będzie chodził tak jak ty? dlaczego w takich przypadkach nikt nie pomyśli o ekologii. przecież takie korki to kilka razy więcej wydzielonych do atmosfery gazów niż mogłoby być. dlaczego nie buduje się przejść podziemnych albo w postaci małych wiaduktów?

        • 60 33

        • idioto jesteś z Pruszcza, Elbląga czy Banina? (6)

          • 19 45

          • (4)

            z centrum Gdańska. przeczytałeś w ogóle ze zrozumieniem mój tekst? i jakim prawem mnie obrażasz? uważasz, że w Internecie wszyscy są anonimowi? napisz jeszcze kilka obraźliwych słów więcej, a gwarantuję ci, że spotkamy się w sądzie.

            • 29 22

            • idiota totalny (1)

              • 12 6

              • pisowiec? bo to ich ulubiony wyraz

                • 5 18

            • (1)

              Okej no to jedziemy: gnojek, rura, stulej, małpa, baran, makówka i po prostu głupek. Do zobaczenia na sali sądowej.

              • 22 10

              • i jeszcze "motyla noga"!

                • 4 0

          • Cóż za chamstwo! Wstyd!

            • 1 0

        • (6)

          Widzisz każdy myśli o sobie. Ty żeby nie stać w korkach proponujesz wiadukty, a co z osobami starszymi i niepełnosprawnymi?

          • 18 9

          • przecież wiadukty i tunele są własnie z myślą o pieszych (5)

            bezkolizyjne skrzyżowania = brak kolizji z pieszym = brak oczekiwania na przejście przez pieszych

            25% ludzi w tym kraju ma wyższe wykształcenie, prawie 99% podstawowe a prostej logiki nie ogarniają...

            • 15 10

            • W takim razie winda i wiadukt dla samochodów (2)

              Brzmi kretyńsko, bo to Ty byś musiał stać w kolejce, prawda?

              • 13 4

              • Brzmi kretynsko bo nie spelnia podstawowej roli (1)

                Czyli nadal okolica będzie jedna chmura spalin, w której musieliby funkcjonować piesi.

                • 5 1

              • A w jaki sposób wiadukt albo tunel rozwiązuje ten problem?

                • 1 0

            • (1)

              Skoro tunele i wiadukty są z myślą o pieszych, to dlaczego kierowcy to dlaczego kierowcy najgłośniej się ich domagają?
              Nienawidzę ciemnych, zaszcz... i zalanych wind i tuneli, w dodatku drogich w budowie i utrzymaniu, wolę przejścia naziemne.
              Nie odpowiedziałeś na proste pytanie o starszych i niepełnosprawnych, a zarzucasz innym nieogarnianie logiki.

              • 11 3

              • wyobraź sobie że tymi zalanymi, drogimi w budowie i utrzymaniu tunelami niepełnosprawni i starsi ludzie muszą się dostać na pociąg. Mam więc nadzieje że również je zlikwidujesz a dzięki temu będzie można przejść przez tory kolejowe jak cywilizowani ludzie.

                • 3 0

        • Nie znoszę tej hipokryzji kierowców jak piszą o ekologii (2)

          Oczywiście, tylko jak mają stać w korku. Jak poszerzyć im drogę i wpuścić 2x więcej aut, co generuje taki samo zanieczyszczenie, to nagle ekologia im się zgadza.

          Drodzy kierowcy, i tak macie już za dużo przestrzeni miejskiej na parkingi i wasze autostrady przez centrum. Czas z tym skończyć, zacząć inwestować w pieszych a nie w przestarzały i niewydajny transport indywidualny.

          • 16 7

          • Rozumiem, że (1)

            Ty wszędzie poruszasz się pieszo w ogóle nie korzystasz z żadnego środka komunikacji ani innego pojazdu? Wszędzie pieszo, musisz mieć sporo czasu i zdrowia...

            • 4 3

            • Ekstremizm jest zły w każdą stronę

              Nie ważne, czy Janusz jedzie 300m po fajki samochodem, czy obcisłogaci blokujący obwodnicę.

              Na wszystko jest miejsce i pora, problem w tym, że nie wszyscy to rozumieją.

              • 3 0

        • tak, znikną.

          bo nie będzie sie opłacało stać w korkach.

          • 1 1

        • nagle nie znikną, ale stopniowo warto eliminować ich nadmiar

          przez poprawę warunków poruszania się po mieście innymi sposobami.

          • 1 0

      • (6)

        ludzie to także osoby starsze, kalekie, mające małe dzieci lub konieczność jazdy autem w ramach obowiązków służbowych. Albo takie, które aby dotrzeć komunikacją zbiorową do pracy musiałyby budzić się w środku nocy i po nocy wracałyby do domu. Trzeba być wyjątkowo tępym, żeby uważać wszystkich w autach za "nie-ludzi" i leni. Typowe dla genetycznego wieśniaka, dla którego duża odległością jest droga z obory do domu.

        • 45 18

        • haha co za imbecyl (1)

          • 9 11

          • a coś poza podpisem?

            • 8 5

        • (3)

          Wyjątkowo tępy to trzeba być żeby uważać że wszyscy muszą jeździć doborach autami. Tak jak piszesz ludzie to też kaleki, osoby starsze i chyba lepiej dla nich że będzie normalne przejście bez barier. A my nie mieszkamy w Londynie żeby trzeba było w nocy wstawać żeby dojechać komunikacją. Krócej rób makijaż

          • 10 20

          • A jednak (1)

            Proponuję sprawdzić czas dojazdu komunikacją np. z "dalszych" rejonów Ujeściska do Oliwy czy na Przymorze. A o Sobieszewie to już wszyscy zapomnieli.

            • 18 5

            • No to wklepałem w jakdojadę i w google maps

              Trasa standardowego korposzczura, walnąłem na pałę miejsce w Zakoniczynie, cel Olivia Business Center. Przyjazd na 8:00 rano.

              Komunikacja 1:12, 1h jak przesiądziesz się na SKM.
              W obu przypadkach wyszło 15 min na dojście z i do komunikacji.

              Samochód: 55 min. To oczywyście nie wlicza czasu na parkowanie i dojście.

              • 6 1

          • nie ty będziesz decydował o tym co mam robić i o stylu mojego życia

            • 0 0

      • Kretynie, ale świerze pieczywo to chcesz mieć (3)

        i buty, które zamówiłeś sobie kurierem, bo d*py nie chciało się ruszyć z domu. Jak ci ludzie mają do ciebie dojechać, żeby jaśniepan był zadowolony? Miasto jest dla ludzi, ale dla wszystkich łącznie z tymi w samochodach. Przejścia z sygnalizacją na głównych arteriach to jest głupota - w takich miejscach tylko kładki lub tunele. No ale, niektórzy tego nie rozumieją!!!!

        • 23 19

        • wolę świeże pieczywo

          dowiezione samochodem z kierowcą o stabilnej psychice, który nie musi wszędzie za%lać i potrafi być uprzejmy dla pieszych.
          Lepiej smakuje

          • 12 9

        • Betonowa logika Janusza

          Chcesz mieć dostawy? Wpuść na drogi więcej osobówek blokujących dostawczaki...

          • 11 6

        • Swieże pieczywo

          wolę kupować w osiedlowej małej piekarni. Chleb z piekarni - kolosa zaopatrującej pół miasta to jakieś nieporozumienie. Nie da się tego jeść.

          • 4 2

      • A autobusy (2)

        To nad korkami przeleca? Pomysl czlowieku czasem

        • 8 4

        • Dlatego...

          Zrobi się buspasy kosztem jednego pasa każdej jezdni i będzie w końcu dobrze.

          • 6 4

        • Bedzie mniej osobówek, nie będzie korków, busy nie będą stały w korkach.

          • 4 2

      • Cóż... (1)

        Jednak bym powstrzymał złośliwości. Miasto jest dla wszystkich, tak dla pieszych, jak i zmotoryzowanych! I przecież niejednokrotnie ci sami piesi za chwilę wsiądą do auta... ;P

        • 2 2

        • Problem się zaczyna jak piesi muszą wsiadać do auta...

          • 0 0

      • Miasto dla wszystkich ludzi

        na pieszo, rowerem, autobusem, samochodem, ...

        • 1 0

      • Chyba dla ludzi chcących oddychać spalinami

        • 0 0

    • Będą straszne korki. (8)

      Jeżdżę tamtędy codziennie i nie wyobrażam sobie tam świateł…. Będą straszne korki.

      • 29 15

      • to może przestań tam codziennie jeździć? (4)

        a jak nie możesz spokojnie do pracy dojechać tramwajem / pociągiem to się po prostu przeprowadź lub znajdź pracę bliżej domu, tak, to obecnie nie jest takie trudne, ale niektórzy potrafią tylko jęczeć, że korki itp, no cóż, współczuję

        • 14 39

        • parafrazując klasyka zmień pracę i weź kredyt (1)

          ale co innego mógł napisać wybirca tego inteligenta.

          • 19 5

          • Wiadomo, jak już masz załatwioną posadkę, to jej nie zmieniasz

            A i komunalnego mieszkania nie możesz sprzedać i kupić gdzie indziej..

            • 2 2

        • "po prostu się przeprowadź lub znajdź prace bliżej domu" xD no tak, przecież Biedronka jest teraz na każdym szanującym się osiedlu, więc o nową pracę nie będzie trudno ;) albo lepiej pójdę dziś do banku po kolejny kredyt, żeby kupić mieszkanie we Wrzeszczu za 500tys :) proste, dziękuję za te rady. Mój wybawiciel.

          • 12 5

        • I rozwiedź się z żoną. Bo ona ma bliżej do pracy, więc ona zostaje... :)

          • 1 0

      • to może zmień środek transportu? (1)

        nie rozumiem masochistów w samochodach, codziennie stojących w tych samych korkach. Syndrom bitej żony? Jutro będzie lepiej? ...

        • 12 21

        • Autobusy nad korkami przefruwają, tak?

          • 2 0

      • przestaniesz jeździć codziennie :)

        • 0 1

    • No i? (4)

      Będą światła przy Bramie Wyzynnej. Moze wreszcie do kierowcow zaczmie cos docierac, chociaż wątpie.

      Tak, wiem. Bez samochodów osobowych nie bedzie dostaw bulek i mleka do sklepów....

      • 24 17

      • i budżet państwa padnie (1)

        i nie będą budowali nowych dróg

        • 9 3

        • budżet państwa może nie udźwignąć kosztów utrzymania przewymiarowanej infrastruktury drogowej

          • 1 0

      • co docierać? Że w polsce jak w lesie, skoro jednemu żyje się źle to trzeba wszystkim zrobić na złość? (1)

        w samochodach oczywiście siedzą konie i kuny a nie ludzie

        • 5 8

        • W samochodach osobowych

          najwięcej przestrzeni zajmuje powietrze.

          • 8 1

    • Przecież już są

      • 4 1

    • Światła już są - na okopowejni Hucisku.Nic nowego się nie urodzi.

      • 7 1

    • tam są światła

      panie Gdańszczaninie.

      • 1 0

    • A będą!

      Wielu kierowców chciałoby zakazać pieszym przechodzenia przez ulice po jezdni i zapędzić ich do tuneli. Ulice miejskie to nie autostrada, one są również dla pieszych!

      • 0 0

  • A bylo tak dobrze (8)

    No jeszcze zwezenie do jednego pasa, likwidacja wiaduktu inkilka progow zwalniajacych i wtedy sie okaze, ze to byl... kosztowny blad

    • 194 32

    • (1)

      Na rowery leniuszki :)

      • 13 37

      • Na traktory

        Mieszczuszki

        • 10 9

    • (4)

      Uspokoi sie ruch. 30 km/ godz to ulubiona predkosc budynia.

      • 6 4

      • I dobrze (3)

        To powinna być prędkość w całym mieście.
        Sporo wypadków by można było uniknąć.

        • 11 4

        • Dzielni kierowcy to i przy 10km/h potrafia na tory tramwajowe wjechac

          • 5 1

        • 30 km/h poprawia płynność ruchu i zwiększa przepustowość (1)

          • 2 3

          • a 10 km/h jeszcze bardziej

            idź się leczyć na głowę

            • 1 0

    • Tutaj śmiechy

      A na wielu stronach "aktywistów" poważnie piszą o likwidacji wiaduktów. Mówią ,że alternatywą są uwaga "aż dwie obwodnice"

      • 3 0

  • Sygnalizacja będzie przeprogramowana (5)

    A nie trzeba bylo wpąć do tristara?

    • 138 0

    • Nie moga

      To wymagałoby nowego kontraktu na 25 mln.
      System jest embedded obawiam się...

      • 32 3

    • tristam to wielkie g..

      co się dziwić jak robiła to firma która która miała zero doświadczenia w projektowaniu i wykonywaniu tego typu inwestycji.

      • 23 1

    • A myślisz, że jest wtyczka z napisem "Tristar" (2)

      Podpinasz i działa?

      • 3 2

      • (1)

        tak powinna być w systemie za tyle milionów

        • 5 0

        • Za ile milionów?

          Za 2km autostrady?

          • 0 3

  • Jak zwykle spiererr. i mówią, że to deszcz pada. (9)

    • 133 10

    • Wystarczy kładka dla pieszych albo tunel, co za absurd żeby blokować 6 pasmową drogę (8)

      Kluczowa droga po 3 pasy w każdym kierunku, a jakiś nierozgarnięty decydent z Gdańska stawia światła i totalnie blokuje ruch!

      • 14 7

      • (6)

        To nie światła powodują korki, d**ile.

        Tam korki są od lat. Korki powodują samochody.

        Żadne światła nie zmienią tej kwestii.

        • 7 13

        • akurat w tym miejscu korków nie było (2)

          • 8 4

          • Jak nie było, geniuszu?

            Ile się stało przed skrzyżowaniem AK i Okopowej?

            • 5 2

          • ale były 100 m dalej na kolejnym skrzyżowaniu, naprawdę masz tak wąską perspektywę?

            • 3 3

        • jak tak utonięcia powoduje woda, tylko i wyłącznie woda (1)

          • 6 1

          • Jeżeli zabierzesz wodę, utonięć nie będzie

            Proste.

            • 4 1

        • Korki od lat w tamtym miejscu no ciekawe?

          Ty z Gdanska jestes?Bardzo w to watpie.

          • 4 2

      • zacznijmy od tego że co to za absurd, żeby przez centrum robić 6-pasmową drogę?! to czysto komuszy pomysł z okresu powojennego

        • 8 5

  • Takie coś i tyle vanuwk? (3)

    Pytam za co?

    Cena z kosmosu-kto się nachapał??

    • 56 3

    • Przepraszam

      Miało być tyle baniek...

      • 2 0

    • Gość w radiu który zapewne jest odpowiedzialny za to miał jeden argument ! Poprawi się teraz znacząco bezpieczeństwo na tej ulicy !!! Hahah jakoś nie kojarzę by było w tym miejscu mnóstwo wypadków? Mylę się?

      • 4 0

    • Tylko ja

      Przecież musze kupić kolejne mieszkanie.

      • 0 0

  • GZDiZ (5)

    i wszystko jasne, nic nie trzeba tłumaczyć, generalnie są to kosmici, którzy z jakiegoś powodu dostali prawo decydowania o kwestiach związanych z drogami w Gdańsku... mierni ale wierni i tacy mają być.

    • 147 14

    • (4)

      Sytuacja wymuszona przez aktywistów miejskich i portal Trójmiasto.pl.

      • 32 10

      • czyli mieszkańców miasta, a nie przyjezdnych ze wsi (2)

        • 14 22

        • Sobieszewo, Olszynka, Górki Zachodnie, Rudniki...

          • 5 1

        • Nie. Przez kretynów, którzy poza "zebrami" wymalowanymi na jezdni świata nie widzą.

          • 2 1

      • Sytuacja wymuszona przez układ deweloperski i przyjaciół, czas im zablokować te nowe osiedle

        • 19 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.