• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • Czy detektory będą "wyczuwać" motocykle czy tradycyjnie będzie trzeba jechać na czerwonym?

    • 14 2

  • (3)

    Podwale powinno mieć jakąś alternatywę przez Olszynkę. Ta droga to porazka. Tranzyt nie powinien odbywać się przez centrum miasta.

    • 24 6

    • ta alternatywa to południowa obwodnica. jest od jakiegos czasu

      • 12 6

    • To może zlikwidować centrum miasta.

      • 3 2

    • Ależ możesz przejechać przez Olszynkę .

      • 5 0

  • Samochodem to sie jezdzi za miasto na grzyby, a nie stoi w miescie w korkach (7)

    • 17 33

    • Dokładnie (2)

      Tylko ludzie którzy nie widzieli zachodu jeżdżą w mieście autem

      • 6 9

      • (1)

        To ciekawe co piszesz .

        • 2 5

        • Chyba z Amsterdamu pod Kłodzkiem

          • 2 0

    • Ale jakoś z tego miasta trzeba wyjechać, nieprawdaż? (2)

      • 6 4

      • Nie trzeba. Można na rogatkach zostawić smroda i dojechać do niego komunikacją publiczną (1)

        • 5 1

        • a z daleka to do centrum idealnie się dojeżdża pociągiem

          To że u nas tak nie działa to wina władz. Zobaczcie jak to działa na zach

          • 0 0

    • Nie ma grzybów więc jeżdżę po mieście

      • 3 0

  • Ten kto wymyślił te światła ma chyba dobrego dilera

    • 30 15

  • Piedzy (1)

    Zróbcie wreszcie coś dla pieszych dla Was liczy się brak korków likwidacja przejść dla pieszych np na skrzyżowaniu przy tunelu Forum to skandal zróbcie coś dla pieszych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 7 22

    • Jesteś ciężko chory (psychiczny), samodzielnie nie powinieneś się poruszać po mieście

      • 4 4

  • (4)

    Największy błąd, to likwidacja trzeciego pasa ruchu, już z założenia przejedzie mniej o 1/3 pojazdów, a do tego światła, i kolejne 40% pojazdów mniej. Więc musi być korek, tylko dlaczego o tym nikt wcześniej nie myślał

    • 38 11

    • to jak najbardziej słuszna decyzja

      • 5 8

    • Nie bądź naiwny

      Ten co ma 36 kont i niepoliczalną liczbę mieszkań myślał, myslał i to bardziej niż sobie potrafisz wyobrazić. Wybory się skonczyły w niedzielę. Światełka masz puszczone we wtorek.

      • 12 3

    • A gdzie tam został zlikwidowany pas , lewy pas jest dalej tylko służy do skrętu w lewo i zawracaniu. Samochody które chcąskręcić w Chmielną lub zawrócić w stronę centrum muszą to gdzieś zrobić

      • 2 5

    • Bo myślenie okazuje się ,

      nie jest mocną stroną włodarzy miasta i im podległym służbom. Kolesie z nadania.

      • 8 1

  • Tunel dla pieszych (7)

    Tunel dla pieszych jest jakies 10 metrow dalej a oni robią przejscie dla pieszych... takie absurdy tylko w Polsce

    • 53 18

    • (2)

      Bo akurat tutaj nie chodziło o przejście jako takie, ale o skrzyżowanie poprawiające wyjazd z Chmielnej. To kolejny "ukłon" w stronę budujących tam deweloperów.

      • 17 5

      • Mieszkańców

        • 4 6

      • Wyjazd z Chmielnej nie tylko tam istniał i istnieje nadal, ale istniała też i istnieje nadal możliwość bezkolizyjnego przejazdu POD Podwalem. Nie potrzeba było żadnego d**ilnego skrzyżowania z sygnalizacją i tworzenia korków, bo kretyni z FRAGu dostają orgazmu, jak "zebrę", światła i korek zobaczą.

        • 2 1

    • (3)

      południowa obwodnica jest jakies kilometr dalej, a kierofczyki sie pchaja przez miasto. takie absurdy tylko w polsce

      • 7 12

      • tak, południowa obwodnica... (2)

        szczególnie jak ktoś chce dojechać z dworca czy z Chełmu lub Siedlec na np. Dlugie Ogrody. Zróbmy korki na 2 km bo trzech pieszych nie może dojść 10m do tunelu. Reszta niech wdycha spaliny.

        • 20 3

        • Łoooł (1)

          Na tej trasie to faktycznie, musisz użyć samochodu. Inaczej się nie da, co?

          To sobie postoisz, leniuchu.

          • 2 3

          • leniucha to sobie zrób i wychowaj

            a póki co racz zauważyć że nie każdy jest w stanie np. dostarczyć towar rowerem lub dostać sie z punktu A do B bez 3 przesiadek po 5 min każda + dojscie do przystanków. Poza tym nie ma jak zakorkować względnie przejezdna drogę i wmawiać że to dla dobra okolicznych mieszkańców. Powdychają sobie troche tlenków siarki, azotu czy rozmaitych katalizatorów spalania ale jeden będzie za to mógł jak panisko przejść do Dolnego Miasta zamiast dymać do tunelu 10m obok.

            • 5 2

  • Elegancko

    płacić 16mln za zrobienie korków to bardzo rozsądna cena

    • 36 7

  • głupi głupi głupi pomysł

    Jest przejście podziemne. Piesi są po drugiej stronie, samochody jadą.
    jakaś kładka górą? QWA, inny pomysł ale nie TEN!!!!!

    • 26 12

  • Ale was wszystkich niesamowicie boli d*pa o taką pierdołę

    Jak skrzyżowanie...

    a miało być tak jak ja chce. kuuurcze walić wawrzonka.

    a ja to chciałem śmigać moim pasatem.

    a teraz nie moge bo zrobili jakieś głupie skrzyżowanie.

    a myślałem że to mój passat jest najważniejszy.

    To jest znak ze za duzy dobrobyt sie zrobil, moi panstwo, jesli takie problemy ma nasze spoleczenstwo...

    • 11 21

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane