• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koronawirus przytkał sklepy oferujące zakupy spożywcze online

Piotr Weltrowski
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sklepy oferujące sprzedaż produktów żywnościowych online przeżywają prawdziwe oblężenie. Sklepy oferujące sprzedaż produktów żywnościowych online przeżywają prawdziwe oblężenie.

Prawie we wszystkich sklepach oferujących dowóz zakupów spożywczych do domu brakuje aktualnie wolnych terminów dostaw - i nie chodzi o poszczególne dni, a o najbliższe tygodnie. To wynik wzmożonego zainteresowania e-zakupami spowodowany ogłoszeniem epidemii koronawirusa.



Czy próbowałe(a)ś w ostatnich dniach robić zakupy spożywcze online?

Gdy koronawirus pojawił się w Polsce, ludzie ruszyli tłumnie do sklepów, które przez kilka dni przeżywały prawdziwe oblężenie. Dziś sytuacja się unormowała, w osiedlowych sklepach spotkać można pojedyncze osoby, a i duże sieci marketów nie są już tak oblegane.

Alternatywą dla klasycznych zakupów wydają się zakupy online. Część sklepów od dłuższego czasu oferuje możliwość zakupów artykułów spożywczych z dostawą do domu. Okazuje się jednak, że w aktualnej sytuacji liczba zamówień jest tak duża, że na dostawę trzeba czekać nie tyle dnie, co tygodnie.

Jedzenie na telefon - Gdańsk, Gdynia, Sopot


W dużych sieciach brak wolnych terminów dostawy



Przetestowaliśmy kilka dużych sieci działających w Trójmieście i oferujących e-zakupy. W praktyce nigdzie nie udało nam się zamówić wszystkich interesujących nas produktów.

W Tesco musieliśmy najpierw stworzyć konto. Dopiero po rejestracji pokazano nam dostępne terminy realizacji zamówień. Czy raczej terminy niedostępne - w ciągu najbliższych trzech tygodni nie było ani jednego wolnego.

Tesco - w najbliższych trzech tygodniach terminów brak. Tesco - w najbliższych trzech tygodniach terminów brak.
W Piotrze i Pawle rejestrować się nie musieliśmy - terminarz dostaw był dostępny także dla niezalogowanych osób. Niewiele to jednak zmieniało, bo wolnych terminów po prostu nie było.

Piotr i Paweł - tu także brak wolnych terminów. Piotr i Paweł - tu także brak wolnych terminów.
Na stronie sieci Leclerc przywitał nas z kolei komunikat o tym, że ze względu na ogromne zainteresowanie możliwość rezerwacji terminów pojawia się codziennie o północy, jednak sieć nie gwarantuje, że zamówienie zostanie zrealizowane. Mimo wszystko próbowaliśmy się zarejestrować. Udało się po dłuższym czasie (wcześniej wyskakiwał błąd), skompletowaliśmy zamówienie... po czym zobaczyliśmy komunikat: "brak dostępnych terminów dostawy w ciągu najbliższych 7 dni".

Leclerc informuje o rezerwacji terminów codziennie... o północy.  Leclerc informuje o rezerwacji terminów codziennie... o północy.
Część sklepów - jak Auchan czy Carrefour - w ogóle nie przewidywało możliwości dostawy na wskazane przez nas gdyńskie i gdańskie adresy. Przy czym pierwsza z tych sieci od razu, na głównej stronie, informowała, że aktualnie dostawa zakupów możliwa jest tylko w Warszawie i okolicach.

Udało nam się kupić warzywa i owoce



Nieco lepiej wygląda sytuacja w przypadku mniejszych sklepów. W Lilu Fruits (dostawy realizowane są także do Gdyni) zamówiliśmy warzywa i owoce (sklep oferuje także pieczywo i nieco nabiału). Zamówione przez nas produkty zostały dowiezione do domu następnego dnia.

Gdański Lilu Fruits był jedynym sklepem, gdzie udało nam się skutecznie zrobić zakupy spożywcze online. Gdański Lilu Fruits był jedynym sklepem, gdzie udało nam się skutecznie zrobić zakupy spożywcze online.
Z kolei serwis dodomku.pl zajmujący się wyłącznie zakupami online informuje o trzydniowych opóźnieniach dostaw, zarazem zastrzegając jednak, że w magazynach pozostał niewielki wybór produktów.

Koronawirus w Trójmieście - wiadomości, raporty, forum



Specjalne godziny zakupów i pomoc dla seniorów



Rozwiązania mające pomóc w zwykłych zakupach seniorom, czyli osobom po 65 roku życia, wprowadziły za to dwie duże sieci marketów: TescoBiedronka. Pierwsza z tych sieci wprowadziła specjalne godziny zakupów dla seniorów.

- Jednym z naszych działań jest specjalna godzina zakupów dla osób z grupy podwyższonego ryzyka, a w szczególności seniorów. Chcemy, by codziennie, od godziny 9 do 10, osoby starsze miały możliwość zrobienia bezpiecznych i sprawnych zakupów - poinformowali w specjalnym komunikacie przedstawiciele sieci Tesco.
Biedronka z kolei poinformowała, że seniorzy mają pierwszeństwo jeżeli chodzi o wejście do każdego sklepu sieci w pierwszej godzinie jego otwarcia oraz - tu już bez obostrzeń - przy podejściu do kasy.

Dodatkowo sieć uruchomiła akcję "Czas na pomaganie seniorom 65+". W sklepach zostaną umieszczone specjalne skrzynki i gotowe do wypełnienia formularze. Każdy senior, który potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów, a także każda osoba gotowa pomagać, może wypełnić taki formularz i zostawić w skrzynce. Wolontariusze będą mogli robić bezpieczne zakupy dla seniorów, którzy zapłacą za nie dopiero przy dostawie.

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • Zerknałem na lilufruits

    Ceny mają jak z kosmosu, a wybór produktów mocno ograniczony. Fakt, że może dzięki temu wciąż dostarczają, bo niewiele osób zdecyduje się na zakup.

    • 10 2

  • (1)

    To się nie chce w pale mieścic! Ludzie całkiem zwariowali! Nia przygotowuja jedzenia ! Ida na łatwiznę i jedzą byle co. Koszmar!

    • 5 4

    • Czyżby Covid zmienił proporcje chemi w żywności ?

      • 0 0

  • czas pędzić bimber

    • 7 0

  • Tesco odwoluje zakupy seniorom (1)

    Mimo dwukrotnie złożonego zamówienia dowóz został dwukrotnie odwołany, Zadzwoniłam, tłumaczyłam, ze mam ponad 70 lat, jestem chora przewlekle i nie wychodzę z domu, niestety usłyszałam, że dowozu nie będzie.
    I po co te godz zakupowe dla seniorów? Jestem zbulwersowana. Nie róbcie sobie nadziei na zakupy w Tesco!

    • 5 0

    • Pomoc

      Może warto poprosić o pomoc czytelników ,może ktoś mieszka w pobliżu i dostarczy?

      • 3 0

  • co to za artykuł (1)

    Klikam w "przydatne sklepy online" a tu informacja ze nigdzie nie mogę zamówić. Proszę was..

    • 3 0

    • Ale celem artykułu było właśnie to

      Żebyś klikał. Nie chodzi o informację czy coś, chodzi o odsłony reklamodawców.

      • 3 0

  • Dziękuję wszystkim sprzedawcom za ich pracę (1)

    Irytują mnie w obecnej sytuacji akcje typu pan wydzierający japę na pracownika w Lidlu, że co to ma być? tyle ludzi? kolejną kasę otworzyć. Nie przekonywały go argumenty, że nie mają teraz więcej pracowników do dyspozycji. Półki pustawe, pracownicy dwoją się i troją żeby to uzupełniać. Przy kasie też każdy klient ma furę zakupów do skasowania i jeszcze roszczeniowi ludzie bez wyrozumiałości.

    • 14 0

    • Ludzie traktuja pracownikow marketow jak podludzi.
      Wstyd mi za tych burakow.

      • 6 0

  • ciężki kawałek chcleba

    Cwaniacy zamawiają ciężkie zakupy na 4 piętro bez windy np zgrzewki wody.

    Pojawiła się pewna firma która dowozi zakupy za 20 zł z Biedronki i z Lidla a przy zakupach za 250 zł nic nie biorą , nie wiem jak na tym szef wychodzi bo ludzie kosztują go więcej... Działają już w innych miastach Polski.

    • 1 2

  • Sklepy (2)

    Sklepy sa dalej oblegane. Pracuje w jednym. Ludzie nic sobie nie robią z obecnej sytuacji

    • 6 0

    • No tak (1)

      Lepiej nie jeść i paść z głodu

      • 0 1

      • Jesc slowo klucz.
        Nie wpitalać z nudów i łakomstwa.

        • 1 0

  • Ciekawe,bo ankieta ppkazuje co innego.

    Słabe zainteresowanie tego typu zakupami i ich skutecznością.

    • 0 1

  • Najwyższy czas poszerzyć ofertę

    Oferta zakupów online w Trójmieście jest żenująca. Na dobrą sprawę jest tylko Piotr i Paweł, który nie ma zbyt bogatego asortymentu (online). Zadziwiające, że tak duża aglomeracja a żadna sieć nie chce zagospodarować tego kawałka biznesu.

    Chcemy zakupów spożywczych online już od dawna ale widocznie nikt nie chce zarobić :(

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane