Fakty i opinie

Korzystne oferty na rozbudowę ul. Kartuskiej

Najnowszy artukuł na ten temat

Przy budowie Kartuskiej zniszczono młode drzewa. Będą nowe nasadzenia

Od 37,4 do 47,7 mln zł - takie oferty złożyli potencjalni wykonawcy rozbudowy ul. Kartuskiej na odcinku od zwężenia za obwodnicą do skrzyżowania z ul. Nowatorów. Miasto zamierzało przeznaczyć na ten cel 49 mln zł, więc wszystkie oferty mieszczą się w budżecie. Realizacja potrwa do listopada 2021.



Zadanie obejmuje poszerzenie ul. Kartuskiej do przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu na odcinku ok. 1,2 km.

Należy spodziewać się coraz korzystniejszych ofert w miejskich przetargach?

tak, wykonawcy walczą o każdy kontrakt i tną zysk 51%
trudno powiedzieć czy będzie taka tendencja 33%
nie, przykład Kartuskiej to tylko wyjątek 16%
zakończona Łącznie głosów: 841
Oferty w przetargu:

  1. Kruszywo Sp. z o.o., Bituminium Sp. z o.o. - 37 421 915,01
  2. STRABAG Sp. z o.o. - 38 506 386,95
  3. MTM SA - 38 929 500,00
  4. Poleko Budownictwo Sp. z o.o. (lider konsorcjum), WPRD GRAVEL" sp. z o.o., Elgrunt sp. z o.o.
  5. - 39 679 763,32
  6. PORR SA - 41 505 399,21
  7. NDI Sp. z o.o. - 43 516 401,50
  8. EUROVIA POLSKA SA - 44 312 931,05
  9. Budimex SA - 47 658 450,00

DRMG zarezerwowało na ten cel 49 mln zł, więc wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

graf. trojmiasto.pl
O tym, komu przypadnie ten kontrakt, zadecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. wydłużenie okresu gwarancji, który wynosi 36 miesięcy. Wykonawcy mogą zadeklarować maksymalnie kolejne 24 miesiące i tak postąpili wszyscy oferenci. Co oznacza w praktyce, że jedynym kryterium pozostanie cena.

Termin zakończenia prac budowlanych został wyznaczony na 15 listopada 2021 roku.

Po tym, jak nie udało się uzyskać dofinansowania unijnego na rozbudowę ul. Kartuskiej, władze Gdańska zdecydowały, że zrealizują tę inwestycję z własnych środków. Jednak w lutym miasto poinformowało, że ubiega się o dodatkowe środki z dwóch źródeł.


  • 7 lutego 2020 r. Gdańsk złożył do Ministerstwa Infrastruktury wniosek o przyznanie subwencji ogólnej na realizację inwestycji w 2020 r. wysokości do 14,735 mln zł.
  • 26 lutego 2020 r. Gdańsk złożył wniosek o dofinansowanie do Komisji Europejskiej w ramach Instrumentu CEF Łącząc Europę w wysokości 1,9 mln euro, co stanowi 20 proc. kosztów robót budowlanych netto.

- Obecnie oczekujemy na informacje z tych instytucji odnośnie dofinansowania. Jesteśmy również gotowi na wariant realizacji zakresu objętego przetargiem niezależnie od dofinansowania - informuje Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Biura Prezydenta Gdańska. - Ale jest ono kluczowe, abyśmy mogli przejść do kolejnych etapów tzn. przebudowy skrzyżowania Kartuskiej z Nowatorów oraz dalszych odcinków samej Kartuskiej aż do granicy z Żukowem.
W Wieloletniej Prognozie Finansowej Gdańsk zarezerwował na ten cel łącznie blisko 58,5 mln zł z rozbiciem na dwa lata.

Zakres rozbudowy ul. Kartuskiej:

  • poszerzenie ulicy do przekroju 2x2
  • rozbudowa i budowa skrzyżowań ul. Kartuskiej z drogami poprzecznymi wraz z rozbudową tych dróg w niezbędnym zakresie
  • budowa dróg serwisowych do obsługi terenów przylegających do ul. Kartuskiej
  • rozbudowa i budowa ulic poprzecznych w dostosowaniu do nowego układu komunikacyjnego ul. Kartuskiej: ul. Inżynierska, ul. Nowa Inżynierska, ul. Fabryczna oraz drogi zapewniające spójność układu komunikacyjnego

Opinie (133) 3 zablokowane

  • Fajno (7)

    Skoro są oszczędności, to może od razu machną oba etapy?

    • 74 8

    • 13 milionów to trochę mało oszczędności (1)

      • 6 3

      • Nie mówię o całym drugim etapie, chociaż tyle, by na skrzyżowaniu się nie korkowało

        • 5 2

    • Passatostrada gka, gks (2)

      • 11 13

      • No i?

        • 4 3

      • wyskocz na weekend do Gka, a tam same GD i GA

        • 6 3

    • za nadwyzke urzednicy rozdzadza sobie premie na swieta

      • 3 7

    • Fajnie???? Ludziska czytajcie ze zrozumieniem

      1,2 km za 47 mln. Buhaaaaaaaaaa i to jest tanio????? Widzę, że czytanie ze zrozumieniem to jest spory problem na tym forum. Ale z drugiej strony każdy tekst można ubrać odpowiednio w słowa. Ha ha ha

      • 0 2

  • (2)

    Za nadwyżkę można zrobić przedłużenie ul. Kalinowej do Kiełpinka PKM :)

    • 38 7

    • ile tam wiara traci życia dziennie to maskara, do tego ta wieś żukowo to już całkiem

      • 2 4

    • Miał być przystanek Karczemki PKM, ale temat ucichł

      Fakt, że miasto uparło się, by nie budować przystanki na linii PKM, tylko na jednotorowym odcinku do Kokoszek, ale może parę kursów dziennie mieszkańcy by mieli

      • 8 1

  • business zycia;) (11)

    1) Kupić pole za miastem, dosłownie szczere pole nawet bez drogi dojazdowej, przekształcić je na działkę budowlaną.
    2) Z góry pustaków(ich trwałość obrazuje "zamek" w Łapalicach) zbudowac blok z klitkami po 30-30m2.
    3) Sprzedać klitki po po 300-400tysi;) wyrolowanym frajerom nie znającym topografii trójmiasta i okolic lub zdesperowanym rodzinom przerażonym abstrakcyjnymi cenami w obrębie miasta jako "apartamenty w cichej okolicy, "5" min od centrum".
    4) Przerzucenie pretensji mieszkańców za godzinne dojazdy na miasto;)

    • 53 35

    • no chyba nie tutaj, ta droga jest dla strefy

      • 16 2

    • (7)

      Deweloperzy budują w szczerym polu a na miasto przerzucane są pretensje mieszkańcow za godzinne dojazdy+ koszta budowy dróg ;)

      • 19 16

      • (2)

        większość blokowisk Gdańskich kiedyś była "w szczerym polu"

        • 15 1

        • (1)

          I te pola nie były często w obrębie miasta :-)

          • 6 0

          • ale tramwaj był, a teraz nic

            • 0 0

      • (1)

        Każdy deweloper powinien dorzucać cegiełkę na poczet projektowanej w pobliżu drogi - tzn. np. napisze, że w pobliżu będzie Nowa Świętokrzyska - pyk, musi dać miastu 20 mln.

        • 4 1

        • A deweloper cyk 2 tysie więcej za metr.

          • 1 0

      • (1)

        W mieście nie mogą pod miastem nie mogą to gdzie niby mają budować? Teren należy do Gdańska więc miasto powinno się zatroszczyć o wszystkich mieszkańców.

        • 2 1

        • w mieście jest jeszcze wiele miejsc, gdzie można budować

          Sensownym kierunkiem rozwoju przestrzennego miasta jest tzw. Transit Oriented Development: budowanie miejsc pracy i osiedli mieszkaniowych w otoczeniu stacji dobrze funkcjonującej kolei aglomeracyjnej (SKM lub PKM). Obecnie najwyższe ceny nieruchomości mieszkaniowych w Trójmieście zdarzają się w zasięgu 10 minutowego spaceru pieszego od stacji SKM. W okolicach tego pasa jest jeszcze dużo miejsca na budowę kolejnych apartamentowców. Bez zdecydowanego postawienia na rozbudowę linii kolejowych do Gdańska Południe, Gdyni Zachód i Gdyni Północ kolejne dziesiątki milionów złotych publicznych pieniędzy będą szły na budowę arterii pseudoszybkiego ruchu. Masakra dla kolejnych pokoleń. ;-)

          • 1 0

    • na miasto? :D

      • 4 0

    • Każdy robi lub kupuje co chce ,a ty nielogicznie nawijasz o twoich oczekiwaniach wobec innych.Wyprowadź się na bezludną wyspę,weź ze sobą 3 barbie i 3 kenów i opowiedz im co mają robić.

      • 6 2

  • (16)

    O ile pierwszy etap to absolutny priorytet dla rozwoju przemysłowych terenów Gdańska, o tyle z tym drugim to mam pewien problem. Dlaczego Gdańsk ma budować komfortowy dojazd dla mieszkańców ościennym gmin? Wiadomo, że tą drogą codziennie zjeżdża setki aut, które dewastują chodniki i trawniki w imię "a gdzie niby mam zaparkować"

    • 63 49

    • (4)

      "Ościenne gminy" staną w korku wcześniej np. w Leźnie. Nie ma możliwości żeby ruch tam był płynny, bo dalej do samego Żukowa jest tylko 1 pas. Cały ruch stanie tam właśnie

      • 12 2

      • (3)

        A niech sobie stanie nawet i Poroninie, ale nie za nasze. W Gdańsku jest wystarczająco dużo dziurawych ulic, które pilnie wymagają remontu, a nie budowanie highwaya do Żukago

        • 24 17

        • Nie do Żukago, tylko do okolicznych firm

          Które to w Gdańsku jeszcze są i tu płacą podatki.

          • 12 3

        • przeciez po obu stronach obowdnicy sa duze firmy w ktorych pracuja twoi rodzice dzbanie

          • 7 2

        • Niech budują, planuję się wynieść do Żukago City.

          • 1 6

    • a w piątek setki gdańszczan jadą tędy na kaszuby, to działa w dwie strony (4)

      Poza tym, kaszubi którzy pracują w Gdańsku, to ich szef płaci Vat i dochodowy w gdańsku, dochodowy zostaje, a Vat wraca w dotacjach/subwencjach celowych. Jak robią wracając zakupy - to samo. To nie jest tak, że nie dokładają się.
      Czyli generalnie miasto zyskuje, poza korkami.

      • 22 5

      • Vat nie trafia do samorządu, szef jest na liniowym, optymalizuje i płaci mniej, a Kaszubi płacą w miejscu zamieszkania. (2)

        To może niech ich gminy wybudują drugi odcinek. A poza tym ma powstać obwodnica metropolitalna, więc to zbędne topienie kasy.

        • 9 8

        • Czy w Gdańsku trudno o inteligentnych? (1)

          Jakim sposobem inna gmina ma budować cokolwiek na terenie innej gminy? Poza tym to Żukowo cierpi z powodu codziennych korków, w których stoją dojeżdżający do Trójmiasta i z niego wyjeżdżający, ale oczywiście w Gdańsku nikt tego nie widzi.

          • 0 2

          • Borkowianin widzi

            Czy Borkowianin zastanawiał się kiedyś nad tym, że do Gdańska można przyjechać inaczej niż samochodem? Czy dziesiątki milionów złotych wydanych na kolejne drogi pseudoszybkiego ruchu nie mogłyby być wydane np. na poprawę jakości połączeń PKM? Budowę tzw. bypassu kartuskiego ? budowę linii kolejowych do Gdańska Południe, Gdyni Zachód i Gdyni Północ? bez poszerzenia wyobraźni Borkowianin będzie miał poczucie, że jego interesy są sprzeczne z interesami gdańszczan, chcących np. wprowadzić opłaty parkingowe dla Borkowian.

            • 1 0

      • te same setki gdańszczan i trójmieszczan mogłyby na Kaszuby jechać PKM

        Samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem wyjazdu poza miasto w czasie weekendu. Szkoda, że wielu internautów ma kłopoty z przyswojeniem tej prostej prawdy.

        • 1 0

    • Następny (2)

      Polecam sprawdzić jak wygląda sytuacja rano i popołudniu. Jeżeli ktoś nie wie to podpowiadam: stoi na całej długości w OBIE strony. Jak to możliwe? Czyżby Wielcy Gdańszczanie uniżali się do pracy poza Najjaśniejszą Metropolią? Nie, to przecież nie możliwe.

      • 11 2

      • (1)

        No to sprawdź - nie wiedziałem, że Kaszubi TIRami między domem a pracą jeżdżą. Bo w korkach stoi multum TIR-ów jadących z/do Parku Maszynowa i innych firm zlokalizowanych w Kokoszkach.

        • 3 3

        • Skoro napisałem "polecam sprawdzić" to chyba znaczy, że regularnie tam bywam? Więc nie musisz mi mówić jak wygląda sytuacja. Owszem są ciezarówki ale to ułamek tego co stoi rano między Kokoszkami a Leźnem.

          • 2 1

    • też bym drugiego etapu nie budował (1)

      bo ułatwi to wyjazd słoikom na weekendy na kaszuby a jak wiadomo nie potrzeba nam mieszczuchów za miastem

      • 2 4

      • wolisz stać w korku w swoim vw t4

        jadąc z ekipą na 6 do roboty i wracając o 14?

        • 1 2

    • LOL

      Spójrz na mapę, ile dodatkowych terenów Gdańska zyska łatwy dostęp do układu drogowego. Nic tak nie przyciąga inwestorów, a tutaj do Strefy Przemysłowej, jak dobra droga. Jak te tereny mogą się rozwinąć i właśnie mówię o firmach.

      • 0 0

  • Nowa Warszawska (7)

    Skoro są oszczędności, to może w końcu rozstrzygną przetarg na tramwaj w Nowej Warszawskiej. Do tej pory, to była farsa.

    • 29 18

    • farsa to tramwaj wolny jak ślimak (2)

      • 7 5

      • Autobus wolniejszy (1)

        Autobus wolniejszy w korkach na Warszawskiej i Havla.

        • 3 1

        • Autobus niestety jedzie z prędkością samochodu.

          Najlepsze by było rozwiązanie jak na Rakoczego czyli buspas na torach.

          • 1 1

    • Dość dróg dla południa... (2)

      Czas na Drogę Zieloną!

      • 1 12

      • Naprawdę chcesz następną autostradę przez środek miasta?

        • 7 5

      • Nigdy

        • 2 0

    • Na Nową Warszwska byloby dofinansowanie unijne

      na Kartuska nie ma i nie będzie.
      Ale wolimy takie inwestycje gdzie 100% z miejskiej kasy.

      • 2 2

  • Dobra wiadomość jest taka

    Że z uwagi na kryzys wiele ekip budowlanych się "zwolniło", przez co oferowane przez nich stawki znacząco spadły w stosunku do zeszłego roku. Jednakże nie byłbym taki hurra-optymistyczny z wykorzystaniem oszczędności w innych obszarach - niestety wpływy podatkowe miasta spadły przez Covid-19 o ok. 40%, dlatego spodziewałbym się raczej ograniczenia inwestycji przez naszych włodarzy..

    • 17 6

  • A oferta nr 5 to od kogo ? (3)

    Ściśle tajne ?

    • 12 3

    • Punkty 4 i 5

      to chyba jedna oferta. ale "tfurcy" tej listy zabrakło umiejętności pisania...

      • 12 0

    • Spółka srebrna.

      • 6 0

    • Taka długa nazwa

      że zajęła dwie pozycje. :D

      • 1 0

  • A Nowatorów?! (3)

    Przecież bez dociągnięcia tego do Nowatorów, ta rozbudowa nic nie da. Ja wiem, że to pierwszy etap, ale ten etap na Nowatorów musi się kończyć. A nie na Fabrycznej.
    Myślcie tam z Grzelem Ola.

    • 17 11

    • (2)

      Ten etap kończy się na Nowatorów. Wystarczy otworzyć oczka i popatrzeć na mapkę.

      • 8 1

      • (1)

        Zamiast otwierać oczka na mapkę robioną przez trojmiasto.pl, które nie potrafi czytać, proponuje sprawdzić u źródła ;)
        Nie pierwszy raz graficy z tego portalu nie wiedzą, co robią. Ale to nie ich wina. Każą c"coś" narysować to rysuje taki. Ale, że nie pokrywa się to z prawdą to nie ważne.

        • 2 1

        • No to radzę otworzyć oczka i popatrzeć na źródło. Okaże się, że rozbudowa kończy się na Nowatorów.

          • 2 0

  • Kombinowali z kryteriami wyboru a i tak wyszło jak zwykle (6)

    Tak wymyślili, że liczy się tylko cena.

    • 7 11

    • od 30 lat tak jest (3)

      i dopoki nie bedzie lustracji nic sie nie zmieni

      • 1 5

      • Jakiej znowu lustracji?

        Ktokolwiek był kimkolwiek za PRL, już dawno siedzi na emeryturze. No, może poza rządem i Sejmem...

        • 4 0

      • Świetny komentarz! Szanowny komentator pewnie powtarza ten tekst od 30 lat przy każdej okazji.

        • 1 0

      • magiczne myślenie

        • 0 0

    • A co mieli punktować, znafco?

      • 4 0

    • Cena jako jedyne kryterium

      Jeśli masz dobrą dokumentację, inspektorów nadzoru, którzy pilnują prac prowadzonych przez wykonawcę, ramy czasowe inwestycji też są ustalone to jedynym punktowanym kryterium może być długość gwarancji.

      • 2 0

  • Budujcie coraz szersze drogi, a potem zdziwienie skąd korki, skąd wyludnianie się centrum miasta (4)

    Zaraz będzie płacz, że ludzie wyprowadzają się za miasto. No ciekawe dlaczego, skoro buduje się im drogę do tego zachęcającą? Chore są wizje rozwoju Gdańska realizowane przez Bojanowskiego, Aleksandrowicza, Grzelaka, Kotłowskiego, Damszel-Turek

    • 13 18

    • (3)

      Tak jest masz racje ,zamknąć wszystkie drogi lub zaorać i zbudować w centrum jeden budynek na 500 tyś osób.

      • 3 7

      • typowa reakcja internauty nieświadomie cierpiącego na samochodoze (2)

        tak jak przypuszczalnie wymienieni przez poprzedniego autora "wizjonerzy". Do anonima internauty: spróbuj się zastanowić, czy samochód jest jedynym sposobem poruszania się po mieście? Jeśli odpowiesz tak, dalsza dyskusja jest niepotrzebna. Jeśli uznasz, że jednak nie, to zastanów się, co by było, gdyby nikt nie znał tej prostej prawdy i wszyscy mieszkańcy Gdańska chcieliby jeździć do pracy samochodem, podwożąc po drodze swoje pociechy tym genialnym terenochłonnym środkiem lokomocji sprzyjającym nadwadze i otyłości?

        • 1 0

        • (1)

          A jazda autobusem lub tramwajem nie sprzyja rozwojowi otyłości? Swoją drogą rodzice są odpowiedzialni za swe pociechy i uwierz mi żaden rodzic nie chciałby dowiedzieć się iż ich dziecko uległo wypadkowi.

          • 0 0

          • Nie ma to jak podawać na argument zderzenia, które mają miejsce w 0,01%. Każdy bzudra jest dobra by usprawiedliwić że inaczej niz samochodem się nie da.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.