• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka zamiast płyt na przystankach wiedeńskich

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.

Po nieco ponad dwóch latach od zakończenia remontu torowiska na Przeróbce, niezbędna jest przebudowa przystanków tramwajowych. Urzędnicy szacują, że zastąpienie płyt kostką granitową na jezdni będzie kosztowało ok. 300 tys. zł. Prace wymuszone są nadmierną prędkością kierowców i lekceważeniem ograniczeń wjazdu ciężkich pojazdów.



Czy kierując autem stosujesz się do ograniczenia prędkości do 30 km/h?

Remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska został zakończony w czerwcu 2015 r. W ramach tej inwestycji zbudowano po raz pierwszy w Gdańsku tzw. przystanki wiedeńskie. Ich konstrukcja polega na podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku, co znacznie ułatwia wsiadanie do tramwaju poruszającego się torowiskiem wbudowanym w środkową część jezdni oraz autobusów jeżdżących po torowisku.

O ile sam pomysł wprowadzenia przystanków wiedeńskich doskonale się sprawdził, to problemem okazała się ich trwałość. Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańska także powyginane.

- Powstałe wady nie są spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikają przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak informują urzędnicy, ostatnia z napraw w ramach przeglądu gwarancyjnego została przeprowadzona w czerwcu 2017 r. Kolejne prace budowlane muszą być już wykonane z budżetu miasta.

Zgodnie z zapisami przetargu, nowa nawierzchnia jezdni w obrębie czterech przystanków wiedeńskich będzie zbudowana z wykorzystaniem kostki granitowej, osadzonej na nowej podbudowie. Dodatkowo przy pętli tramwajowej przewidziano odsunięcie od jezdni wiaty przystankowej oraz ustawienie obok niej ławek, śmietników i stojaków rowerowych, a także korekty ułożenia chodników oraz krawężników na ul. Lenartowicza.

- Szacunkowy koszt robót wynosi ok. 300 tys. zł, zaś termin ich wykonania to koniec listopada br. - dodaje Ślusarska.
Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Materiał archiwalny z czerwca 2015 r.

Miejsca

Opinie (165) 4 zablokowane

  • (4)

    ułóżcie w szachownicę (płyta - dziura) nie będą przekraczać prędkości... zawsze znajdzie się uzasadnienie dla bylejakości w tym kraju...

    • 145 14

    • Ja jeszcze zanim je skończyli układać pisałem na tym portalu że to się sypnie.
      Ja przewidziałem, projektanci i urzędnicy nie umieli.

      • 20 0

    • (1)

      We Wiedniu buduje się takie przystanki z betonu, proponuję aby tak samo zrobić u nas, a nie na nowo wynajdywać koło.

      • 1 0

      • W wielu krajach.Ale nasi wiedza lepiej bo kumpel Adamowicza,wiecie,tego aferzysty,ma firme brukarska i ona zrobi prace najlepiej.
        :)

        • 1 0

    • Tak????

      A jak przekroczyc mozna predkosc???
      Zapewme mozna przekroczyc jedynie predkosc swiatla ale oponki by sie spalily w twoim zlomowcu.

      • 0 0

  • (10)

    Ogólny pomysł układu i funkcjonowania tych przystanków jest beznadziejny.

    • 61 119

    • (4)

      dlaczego ?

      • 21 4

      • Jak to dlaczego? (1)

        Ani dlatego, że musi trochę zwolnić i nie daj Boże zatrzymać się kiedy tramwaj stoi na przystanku a to "zmniejsza przepustowość".

        • 35 5

        • na Mickiewicza ostatnio to jakaś plaga

          tramwaj staje, otwiera drzwi - a pięciu "szybkich, ale bezpiecznych" śmiga rozpędzając pasażerów.

          • 11 0

      • bardzo niebezpieczne to jest (1)

        samochód może skosić pieszego wysiadającego z tramwaju

        • 1 4

        • Jeśli kierowca auta nie ma mózgu ani oczu to fakt, może skosić.

          • 1 0

    • (1)

      Zaproponuj lepszy ;)

      • 18 4

      • To kosztuje...

        • 10 0

    • (2)

      Zapraszam do Wiednia. Tu to dziala od 20 lat. Ale nie ma na podwyzszonym kawalku zadnych kostek ani plyt, lecz asfalt. A ten trzyma o dziwo i nawt ruch ciezki mu nie przeszkadza.

      • 7 0

      • Po co do Wiednia? (1)

        Wystarczy do Poznania. Tam przystanki wiedeńskie też są z asfaltu i wszystko działa, tylko u nas jakiś matoł musiał wymyślić taki idiotyzm i dać kostkę... Pewnie jak zawsze odszedł jakiś przekręt

        • 10 2

        • Głupi jesteś jak but.

          • 1 4

  • propozycja (11)

    a może by tak w końcu urzędników obciążyć kosztami przebudowy? przecież to jest błąd projektowy.

    • 208 25

    • (9)

      jaki blad projektowy ? blad kierowcow, ktorzy wjezdzaja na te plyty z niedozwolona predkoscia !

      • 24 52

      • Nie wierz we wszystko co Ci urzedas powie. (4)

        Zrobili g..no i tyle. Wadą jest marnej jakości podbudowa, która zaczęła się zapadać. W Warszawie na trasie WZ też zrobili przystanki wiedeńskie, nie ma tam ograniczenia do 30km/h i mogą poruszać się ciężkie pojazdy.

        • 45 6

        • (3)

          Ale tu projektowali drogę pod strefę 30. I wykonawca się wypina bo jeżdżą ciężarówki więc nie odpowiada za zniszczenia. Wykorzystywane niezgodnie z przeznaczeniem,

          • 16 19

          • A to ciężko było przewidzieć że tak będzie?

            • 20 0

          • o co ci chodzi ze strefą 30 i ciężarówkami? (1)

            • 2 1

            • Pewnie ma na myśli samochody typu śmieciarka

              I dostawczaki

              • 1 0

      • To nie dało się tego przewidziec

        A może radar przed przystankiem. Urzędnik od Adamowicza zapłaci z własnej kieszeni?

        • 18 1

      • (1)

        Droga jest za wąska zwykła osobówka to tam dosłownie na cm mieści się w pasie przed remontem można było obok tramwaju jechać a teraz to trzeba czekać aż przejedzie i ruch się blokuje

        • 9 15

        • To strefa 30 czyli dróżka osiedlowa. Masz jechać wolno.

          • 16 8

      • Nikt tam nie wjeżdża z niedozwoloną prędkością durniu

        Dali ciała projektanci i tyle a najłatwiej zwalić na kierowców. Nikt normalny nie będzie wjeżdżał na wiedeński 50tka bo szkoda zawieszenia

        • 25 0

    • Artykuł chyba niewygodny

      Bo już jest kilka pozycji niżej niż artykuły które ukazały się wcześniej, o jakichś pierdołach

      • 1 0

  • (4)

    No pewnie, wszyscy inni winni tylko nie urzędnicy.

    • 149 16

    • (2)

      No pewnie, wszyscy winni tylko nie kierowcy.

      • 5 15

      • Droga rozpada sie po 2 latach i winni kierowcy. Widzac po komentarzach m.in powyzej rozumiem pelna metafore slowa leming

        • 7 0

      • Na skrzyżowaniu podwala z armii krajowej rozwalone torowisko które co kilka lat jest remontowane to też wina kierowców

        Najlepiej nie jeździć po drogach to nie będą się psuły

        • 7 0

    • urzędników na wózki inwalickie i jazda pop kostce brukowaj aż sobie jeden z drugim kręgosłóp odbije - ołowianka może i ładna ale ta przeklęta kostka brukowa i brak wazdu dla wózków - generalnie może i nabrzeże ładne ale dla inwalidów na wózkach nie dostępne - ciebie to nie dotyczy , nie obchodzi cie to??? do czasu aż nawalony syn pani prokurator trafi cie mamusi autkiem i skaże na wózek

      • 2 0

  • 300 tysięcy? (7)

    to ile wychodzi za metr?
    Chętnie ułożę taniej!

    • 113 8

    • (2)

      Czemu nie w ramach gwarancji? Tak samo niektóre studzienki też już się zapadają. No ale wygrała najtańsza oferta.

      • 22 2

      • W Kartuzach zapadnięte studzienki na ul Zamkowej zalali asfaltem,

        jak widać wszystkie chwyty dozwolone, byle taniej.

        • 9 0

      • Bo wina nie leży po stronie wykonawcy, tylko inwestora który nie zapobiegł wjeżdżaniu tam ciężarówek.

        • 0 1

    • to stań do przetargu

      • 6 5

    • Stań do przetargu i do dzieła. Serio mówię. (1)

      Wszyscy będą zadowoleni. Miasto bo mniej wydało, ty bo zarobisz, mieszkańcy bo będą mieli równą nawierzchnię.

      • 3 0

      • Stanie do przetargu i co...?W cuda wierzysz kolego?I tak Adamowicz wezmie swojego kumpla ktory ma firme brukarska.Jeszcze nie przywykles zes taki madrala?:)

        • 1 0

    • Zgłoś swoją ofertę w przetargu na remont.

      • 0 0

  • Znów niedorobiona ankieta (4)

    Dlaczego ankieter zakłada że wszyscy którzy zajrzą na ten temat jeżdżą samochodami?

    • 49 19

    • Widocznie ankieta jest skierowana

      do tych, którzy jeżdżą samochodami.

      • 20 2

    • Biedny Januszek (1)

      Nie może wziąć udziału w ankiecie

      • 5 4

      • bo Ciebie Januszku nie stac na kat. A i na moto :-)

        • 0 3

    • Gdyby artykuł był o zbyt ciężkich rowerach i pieszych poruszających się z nadmierną prędkością, niszczących przystanki to pewnie by się znaleźli w ankiecie.... Trochę myślenia...

      • 3 1

  • U nas to raczej standard, że coś się robi, (4)

    a potem poprawia. Tak łatwo szastać publiczna kasą i nikt za to nie odpowiada. Jakby tak ze swojej kieszeni miał wydać, to by się sto razy zastanowił, sprawdził, doradził, jeszcze raz przemyślał a w końcu nic by nie dał, ale czyjąś kasę to na lewo i prawo. Z tych 3stu tysięcy część wpada do czyjejś kieszeni. Tam też są układy.

    • 115 4

    • zalać (1)

      asfaltem albo betonem !!!! kostka nic tu nie pomoże a na dodatek za rok znowu poprawki !!!

      • 10 0

      • wylać płytę betonową

        • 3 2

    • (1)

      A jak wygladalo torowisko w Hallera czy skrzyzoeaniu zwyciestwa i hallera krotko po remoncie? Wykonawca poniosl jakiekolwiek ko sekwencje? A urzedas? Problemem w Gdansku i w pomorskiem jest to ze media nie patrza wladzy na rece jak powinny. A zwlaszcza gw i db to tuby propagandowe urzedow i nic wiecej.

      • 7 0

      • wszelkie próby wnikania przez media

        są przez urzędników gdańskich odbierane jako ataki polityczne, grillowanie i w ogóle pisowska nagonka

        • 2 0

  • (3)

    Fotoradar by mniej kosztował i jeszcze nabijał kasę do budżetu miasta.

    • 68 16

    • Jest niby kamera rejestrująca ciężarówki ale one i tak jadą bez przerwy.

      • 5 1

    • fotoradary miejskie już są nielegalne

      • 6 2

    • z tymi za szybko jeżdżącymi kierowcami to wymówka i to dosyć głupia

      a co do przeciążonych to już prędzej ale te z kolei prędkości nie przekraczają, zresztą łapanie przeciążonych lub ograniczenie im przejazdu mało kogo obchodzi, podobnie jak np ciężarówki pod wiaduktem na Hallera - przynajmniej raz w miesiącu któraś zrywa trakcję a zarządca dróg od tylu lat nie potrafi skutecznie temu zapobiec

      • 7 0

  • Tory (4)

    Jeśli gwarancja na torowisko była 3 letnia to jeszcze obowiązuje więc dlaczego nie naprawia się torów na Siennickiej gdzie każdy tramwaj zwalnia?

    • 69 4

    • To pewnie wina tramwajów

      Że za szybko jeżdżą

      • 12 0

    • no czekają aż się skończy gwarancja i bedzie można naprawić odpłatnie

      na gwarancyjnej przecież się nie zarobi kolejnej kasy

      • 14 0

    • Pewnie projektant nie wiedział, że tramwaje tam będą jeździły.

      • 9 0

    • Obejrzyjcie torwisko na Stogach . Kostka brukowa miedzy torami a betonem i asfaltem ...hm...może ta kostke wykorzystaja na Przerobce i będzie do przodu .

      • 0 0

  • (7)

    Po pierwsze gdzie jest Policja i czemu Straż Miejska nie reaguje na ciężarówki? Wszędzie na Przeróbce są zakazy, a te kolosy jadą non stop.
    Druga sprawa to ta strefa 30 to jakies nieporozumienie. Projektant chyba nigdy tu nie był. Ruch jak w Rzymie, setki samochodów, tramwaje. Do tego wymalowali gdzieniegdzie przejścia dla pieszych (w strefie 30??!!), a w niektórych miejscach postawili znak ale bez pasów.
    No i super przystanek na fotce. Jak się na nim usiądzie to samochody przejeżdżają po stopach. W deszczu jest się ochlapywanym przez auta.

    • 96 6

    • ochlapany przez auta??? (1)

      Cholerny klamco zeby byc ochlapanym musi byc woda auto musi w dziure wjechac a gdzie tam sa dziury???Ochlapales to sie winem gdy gdy trzesly ci sie te czerwone lapska z przepicia.

      • 4 14

      • usiądź sobie na tym przystanku w deszczu i posiedź 10minut. Będziesz mokry.

        • 3 1

    • Wystarczy, że zgłosi się przejazd ponadgabarytowy, zapłaci odpowiednią sumę do urzędu i

      można wszędzie legalnie jeździć przeładowaną ciężarówką.

      • 7 1

    • Dlaczego wszyscy mieszkancy mają placic za buraków w blachosmrodach!Odkiedy sie wszystko dostosowuje do bandytów ! (1)

      Jesli wandal cos zniszczy to trzeba go obciazac kosztami anie kazac placic wszystkim!

      • 6 4

      • To jest przystanek. Czyli dla pieszych. Zapłacisz? Blachosmrody miały tam asfalt.

        • 0 0

    • policja

      Policji nie będzie, bo żaden frajer za te grosze z debilami szarpać się nie będzie !!! Fack uff

      • 2 1

    • Tak

      Policja spi od lat! Straz rowniez spi!
      Wszystko wolno bo konsekwencji brak dla wszystkich!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane