• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krajowa "siódemka": objazd przez Bogatkę po dziurach

Maciej Naskręt
7 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak trudno podróżuje się objazdem krajowej 7 przez Bogatkę w kierunku Gdańska.



Drogowcy z GDDKiA znają problem: jezdnia, jaką wytyczono objazd przez Bogatkę zobacz na mapie Gdańska pod Gdańskiem, na czas budowy Południowej Obwodnicy Gdańska w Przejazdowie, zamieniła się w ser szwajcarski. Dlatego kierowców czekają teraz utrudnienia... wcześniejszych utrudnień, bo drogowcy będą naprawiać nawierzchnię.



Czy doskwiera ci objazd przez Bogatkę na krajowej "7"?

Fatalnie podróżuje się objazdem drogi krajowej nr 7 przez miejscowość Bogatka, w kierunku Elbląga. W tym roku po zimie jezdnia wygląda jak ser szwajcarski. Kierowcy alarmują: - Trzeba zjeżdżać na przeciwległy pas, by omijać wyboje i nie urwać koła. Takich miejsc jest kilkadziesiąt. Dochodzi do sytuacji niebezpiecznych. Drogowcy powinni otworzyć starą "siódemkę" i zabrać się za remont objazdu - mówi nasz czytelnik, pan Wojciech.

Objazd przez Bogatkę został wyznaczony na czas budowy Południowej Obwodnicy Gdańska. Zanim wiosną w 2011 roku ruch został skierowany na tę drogę, poprawiono jej stan, m.in. ułożono nową nawierzchnię.

GDDKiA zamierza teraz wyremontować ten odcinek. - W środę odbyło się spotkanie z wykonawcą Południowej Obwodnicy Gdańska, konsorcjum firm Bilifinger Berger i Wakoz. Mamy od nich zapewnienie, że niezwłocznie zajmą się drogą przez Bogatkę - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

- Jeśli okaże się, że poczynione naprawy będą niedostateczne, wtedy remont drogi wykonamy we własnym zakresie. Jednak w takiej sytuacji będziemy domagać się należności od konsorcjum - dodaje Michalski.

Przypomnijmy: w kwietniu minie rok od czasu zamknięcia drogi krajowej nr 7 w Przejazdowie. Wygląda na to, że kierowcy będą musieli jeździć przez Bogatkę przynajmniej do czerwca.

- Objazd zostanie zlikwidowany w chwili zakończenia budowy Węzła Koszwały [tu łączy się stara "siódemka" z nową obwodnicą przyp. red.] - mówi rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Południowa Obwodnica Gdańska będzie wiodła od Koszwał zobacz na mapie Gdańska przez gdańską Olszynkę, Lipce i Maćkowy do Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie liczyła ok. 17 km. Pochłonie 1,133 mld zł. Łączna wartość projektu to 1,6 mld zł. To największa inwestycja na Pomorzu, realizowana przy udziale środków Programu Infrastruktura i Środowisko.

Przejezdność drogi ma być zapewniona w maju 2012 r. Cała inwestycja będzie oddana do użytku dwa miesiące później.

Budowa mostu M-1 nad Motławą. Drogowcy pracują przy sztucznym świetle nocą. Budowa mostu M-1 nad Motławą. Drogowcy pracują przy sztucznym świetle nocą.
Opóźnienie robót na Południowej Obwodnicy Gdańska? Drogowcy robią wszystko, by do niego nie doszło.

W zeszłym roku informowaliśmy o kłopotach związanych z nasuwaniem płyt betonowych mostu nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Inwestor - gdański oddział GDDKiA - musiał dołożyć ok. 7 mln zł do kontraktu, by nasuwanie mogło być prowadzone na dwóch nitkach jednocześnie i by można było obwodnicę oddać do użytku jeszcze przed Euro 2012. Te prace już się zakończyły. Stanowiska do nasuwania zostały zdemontowane i ruszyło betonowanie pylonów, które za pomocą stalowych lin będą odciążać konstrukcje mostu.

Jednak do czerwca pozostały zaledwie trzy miesiące, a postęp prac budzi wątpliwości, czy drogę uda się udostępnić do tego czasu.

Władze gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że wykonawca - firma Bilifinger Berger - chcąc nadrobić harmonogram zleca prace też po zmierzchu. W ostatni piątek wieczorem oglądaliśmy plac budowy mostu nad Motławą na Olszynce. Prace toczyły się przy sztucznym świetle. Na dowód wykonaliśmy przed zmrokiem zdjęcie lamp oświetleniowych, które zostały zamontowane na stanowisku zbrojenia pylonów.

Miejsca

Opinie (120) 6 zablokowanych

  • a propo dziur

    te cymbały od łatania dróg wogóle nie potrafią tego porządnie robić, co z tego że wytną fragment i napaćkaja cośtam cośtam, jeżeli to napaćkanegówno, jest niższe niż pozostała zdrowa część jezdni, efekt ? i tak nasze zawieszenie dostaje po d*pie, zamiast to porządnie zfrezować i zgrzać na gorąco tę nową papraninę (na gładko) aby się dokladnie połączyła, po przejeżdzie iluś tam tirów, dziura na nowo się wyrywa....te robole to zwyczajne papraki bez żadnej wiedzy, dali by wam odwalić takie badziewie w Niemczech, czy krajach skandynawskich, od razu byście wylecieli z roboty na zbity ryj...

    • 5 1

  • Po co ten samochód wjeżdża w każda dziurę?

    • 1 1

  • PATOLOGIAAAAAAA

    PATOLOGIAAAAAAAAAAAAAAA .

    TA DROGA ROK TEMU BYŁA BEZ ŻADNYCH DZIUR A MA 30 LAT...
    ZACZELI NAPRAWIAC PO SWOJEMU...SMOŁA PLUS NIC RÓWNA SIE SZPAN ASFALT........
    BRAK SŁÓW...NA TE FIRMY....

    GYBY NIE BRAK ZIMY WTYM ROKU SKOŃCZYLI BY ZA ROK.........NO NO COMENTTTT

    • 3 2

  • a może zamiast (2)

    kretyńskiego objazdu przez Bogatkę od razu zrobiliby objazd po płytach obok węzła Przejazdowo albo chociaz sprrężyliby się z samym węzłem. Długość trwania objazdu jest niczym nie usprawiedliwiona, zresztą wiadomo że ten objazd był wykonany w czasie remontu dk 7 z lat 2005-2007, nikt nie planował wykorzystywania go w 2012.

    • 1 1

    • no właśnie pierwotnie miał byc taki własnie objazd (1)

      z płyt , ale stwierdzili że taniej niby wyjdzie puśćić przez Bogatkę niz płyty kłaść, a po wybudowaniu 7 , drogę typu Radamer, zostawi się lokalnym mieszkancom, celem doszkalania własnych umiejętności, taki kraj

      • 0 1

      • Potwierdzam

        Dokładnie zgadzam sie z tym stwierdzeniem,koszt położenia płyt na objechanie nowego wiaduktu byłby o wiele niższy niż remont całej drogi obecnego objazdu,a do tego jechało by sie szybciej i bezpiecznie po prawie całej Dk 7,ale kogo interesują koszty gdy wydaje sie publiczne pieniądze,r******* wszystko wokół żeby powstało cos nowego staropolska tradycja.

        • 1 1

  • parę lat temu, podczas remontu i przebudowy 7

    droga przez Bogatkę była przecież zrobiona na nowo, właśnie celem objazdu.
    Po paru latach to już tak wygląda? No jeżeli tak będzie zrobiona obwodnica to gratuluje. Właściwie mnie to nie dziwi, to takie ... polskie...

    • 3 1

  • Objazd przyczyną pękania okolicznych domów (2)

    z objazdu korzystają cieżarowe pojazdy, ciągniki siodłowe, więc nie dziwne, że dziury i okoliczne domy pękają

    ludzie powinni żądać odszkodowań

    czy "panowie drogowcy" w Gdańsku potrafią choć jedną budowę dobrze zorganizować?

    • 1 1

    • hehe. (1)

      co ma Gdańsk do Bogatki?
      odszkodowanie? do kogo? za co? za to, ze te rudery, robione na chrzczonym cemencie z czasów komuny rozsypuja sie same z siebie?
      nie rozsmieszaj mnie

      • 0 2

      • odezwał się mieszkaniec bloku

        z wielkiej płyty połatanego smołą :P

        • 1 0

  • bez przesady!

    ja rozumiem, że są dziury na tym objeździe ale polecam sfilmować np odcinek Gdansk Osowa - Chwaszczyno - Karczemki.

    • 1 1

  • a'propos "nowej nawierzchni"

    do autora artykułu - "Zanim wiosną w 2011 roku ruch został skierowany na tę drogę, poprawiono jej stan, m.in. ułożono nową nawierzchnię." Jakiś pan chyba niedoinformowany, nikt nie układał tam nowej nawierzchni, chyba że ładnych parę lat temu przy okazji remontu krajowej siódemki. Przed otwarciem objazdu co najwyżej połatano tę drogę. Miejscami owszem wycinano dość szerokie płaty uszkodzonej nawierzchni ( najwyżej dwie warstwy) i uzupełniano ją nową, ale na pewno nie robiono tego w pełnej szerokości i na całym odcinku.

    • 3 0

  • Jeżdzę tamtędy dwa razy dziennie

    jest tragicznie i coraz tragiczniej. A teraz "zasmarkali" te największe dziury wg zasady: entliczek, pentliczek - na którą wypadnie na tą bęc - i kleks ze smoły, bucikiem przydeptać i ...jedziemy dalej :)
    A ponadto jest straszliwie wąsko, dwa ciężaroe mijają sie z duszą na ramieniu albo łapia pobocze, co widać:) Ślady na poboczu są na odcinku całego objazdu.
    Mordęga trwa niemal rok i niedługo się skończy :)

    • 0 0

  • Ludzie macie szczęście tylko nie potraficie tego docenić.

    Asfaltowy objazd lub nawet z płyt to po prostu rozrzutność.
    Aktualnie objazdy robi się gruntowe.
    Kto nie wierzy niech przejedzie się Uczniowską na Czarny Dwór.
    Skoro gruntówka "sprawdza się na tym odcinku" to z pewnością sprawdzi się też na innych remontowanych odcinkach.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane