• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krakowski bombardier pojedzie na Chełm

js
7 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 09:42 (7 kwietnia 2008)
Jeden z krakowskich bombardierów przez trzy miesiące będzie jeździł po Gdańsku. Jeden z krakowskich bombardierów przez trzy miesiące będzie jeździł po Gdańsku.

Gdańsk wymienia się z Krakowem tramwajem. Przez trzy miesiące po naszych torach będzie jeździł niebieski "bombardier", pod Wawel pojechał za to czerwony "dortmund".



Pojazd przyjedzie do Gdańska w poniedziałek i na trasę wyruszy w najbliższych dniach. Najprawdopodobniej będzie obsługiwał linię na Chełm.

- Nie będziemy go jednak przemalowywać. Na tak krótki okres jest to po prostu nieopłacalne - mówi Izabela Kozicka - Prus, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.

Powodem wymiany jest remont torowiska w Krakowie.

- Dlatego potrzebny jest tam tramwaj dwukierunkowy [do zawracania nie potrzebuje pętli - przyp. red]. Tak się składa, że my akurat takie mamy, więc w ramach współpracy między firmami zgodziliśmy się pożyczyć nasz skład - dodaje Izabela Kozicka-Prus.

Jak zapewnia pani rzecznik, zamiana nie sprawi pasażerom żadnych kłopotów.

Tramwaj "dortmund" - N8C - dwukierunkowy tramwaj kupiony przez Gdańsk z Dortmundu. Dziś po mieście jeżdżą dwa tego typu tramwaje, a jeszcze w tym roku z Niemiec przyjedzie 9 kolejnych. Do roku 2011 w Gdańsku będzie ich 44.

Tramwaj "bombardier" - NGT6 (kanadyjski) - niskopodłogowy, kupiony przez Gdańsk w związku z obsługą trasy na Chełm, po Gdańsku jeżdżą 3 takie składy, po Krakowie 34.
js

Opinie (86) 3 zablokowane

  • po co wogole zamawiac u producenta

    • 0 2

  • tramwaje jednokierunkowe...? (6)

    • 1 0

    • pewnie z tego samego powodu (5)

      dla którego nie ma samochodów z dwoma kierownicami

      • 0 0

      • (4)

        skocz sobie głabie po rozum do sklepu??bo takiego ciemniaka dawno nieczytałem.co ma piernik do wiatraka?
        Czy samochodem jezdzisz tylko jednym kierunku?

        Widac ze kraków jest mocno nadal zacofany.Teraz zrozumieli swoja głupote i poprosili o ratunek!

        kiedys tramwaje w Gdańsku wszystkie były 2 kierunkowe.botem wprowadzili ten złom izaczeli budowac petle .jak widac w Niemczech zawsze nas wyprzedzali od lat i unich wszystkietramwaje były dwu kierunkowe bo to jest oszczednośc miejsca i nietrzeba budować petli tramwajowych a jak trzeba zrobic remont albo jest awaria to nietrzeba jak to jest teraz wprowadzac komunikacji zastepczej autobusem!!
        Czy SKM ma petle by zawracać? kolejarz poprostu przechodzi na koniec kolejki i sprawa załatwiona.!! powinni wszystkie wymienic na dwu kierunkowe .

        • 0 0

        • a ty GŁĄBIE naucz się pisać po polsku

          • 0 0

        • czyli robimy jeden tor

          wstawiamy 20 tramwajów na trase i sie przesiadamy co chwila do następnego. Super pomysł. Super popisówa była z ustawieniem tego tramwaju na torach na grunwaldzkiej jak był remont . Jezdził jeden i to tak często ze nikt sie niem nawet nie interesował.

          • 0 0

        • (1)

          Niestety myslisz sie moj drogi "tramwaj fanie". W Niemczech wiekszowsc linii jest normalnie z petlami na koncach, tylko niektore linie sa obslugiwane przez tramwaje dwukierunkowe. W np. Berlinie tylko kilka lini ktore zostaly "zerwane" przez budowe muru w polowie jest obslugiwana przez tramwaj dwukierunkowy. Pozostale sa obslugiwane normalnymi skladami.

          Tramwajow dwukierunkowych na swiecie buduje sie stosunkowo niewiele, poniewaz sa one bardziej skomplikowane i sporo drozsze. Poza tym nie mozna ich laczyc w sklady doczepne.

          Co do kolei to petle oczywiscie sie robilo kiedys i w wielu lokomotywowniach one dalej funkcjonuja - sa nimi zwrotnice obrotowe dla lokomotyw.

          Pozdrawiam

          • 0 0

          • Tramwaje wyłącznie w Berlinie wschodnim

            Tylko że w Berlinie zachodnim zlikwidowano tramwaje, jedyne trasy i pętle istnieją w części wschodniej. W NRD jak i w Polsce nie interesowało władze ile kosztuje teren pod pętlę. Niech zwrócą się starzy właściciele o zwrot terenów na których jest pętla, to UM będzie głupio patrzeć. W większości miast zachodnioniemieckich są tramwaje dwukierunkowe, istnieją nawet części tras jednotorowych.

            • 0 0

  • ALE NEWS... (1)

    • 0 6

    • bywaly jeszcze lepsze...

      • 0 0

  • bez biegu wstecznego ???

    bombardiery nie maja wsteka hmm . to odsprzedajmy tą jednostkę do Krakowa a mi i tak będziemy mieli nowe z Niemiec to kupimy jeden więcej .

    • 1 0

  • Pierdu pierdu /...... (9)

    A kiedy trujące Ikarusy i cała reszta złomu pójdą na szmelc? A kiedy w autobusach z klimatyzacją kierowcy będą ją włączać zamiast dusić pasażerów? A kiedy .....

    • 0 2

    • Kiedy?

      Kiedy zmieni się kierownictwo w ZTM i ZKM oraz władze Gdańska ( o tym jak działa komunikacja i jak traktuje się podróżnych lepiej nie pisać-klient nie ma żadnych praw). Najlepszym komediowym widowiskiem jakie ostatnio zaserwowały mi władze miasta było rozpoczęcie prac na terenie przyszłego(?) Baltic Arena w tle z rozklekotaną koparką która później zepsuła się.

      • 0 0

    • (2)

      Do końca 2008 roku po gdansku nie bedzie jezdził ani jeden ikarus, ewentualnie tylko na liniach nocny ale tu nie ma sie co dziwić.

      • 0 0

      • Może zamiast nowych autobusów niech panowie z kierownictwa zajmą się niedziałającymi kasownikami,brakiem biletów w srodkach komunikacji miejskiej.Ktoś w końcu za to odpowiada.Czemu za błedy i lenistwo pracowników odpowiedzialność mają ponosić klienci? Może poprawmy procedury a wraz z nimi na stroniach ZTM i ZKM umieścmy jakie prawa przysługuja podróżnym w wyniku tych "niedogodności".

        • 0 0

      • Ciekawe co puszczą na dalsze

        trasy np. linia do Sobieszewa. Tam w godzinach szczytu długie przegubowce są pełne. Jak pojadą normalne autobusiki, to ludzie będą siedzieć na dachu.

        • 0 0

    • i wtedy kiedy urzedasy kiedy zmieni sie prawo (1)

      kiedy urzedasy beda musieli odpowiadac za wszystkie decyzje jak normalni ludzie.... kiedy za walki i za marnowanie pieniedzy beda szli do wiezienia

      • 0 0

      • oczywiście...

        normalni pasażerowie "tylko" pociągają sobie piwko, kopcą pety, przeklinają, aż uszy więdną - i ponoszą za te czyny pełną odpowiedzialność.

        • 0 0

    • Klimatyzację zaczną włączać, jak się debilni pasażerowie oduczą otwierać okna przy pracującej klimie. Inaczej szkoda paliwa.

      • 1 0

    • klimatyzacja strasze pokolenie nie rozumie i dla nich otwrte okno to klimatyzacja a oczywiscie jest zupełenie inaczej

      • 0 0

    • Kupmy autobusy w Dortmundzie

      Lepiej te stare Ikarusy niż nowe Neoplany które po pięciu latach pękają. W Dortmundzie mają 50 autobusów do oddania bo pęka podwozie. Może też je kupić? My je znowu pospawamy. Co? Może będziemy je w częściach przewozić przez granicę i znowu składać?

      • 0 0

  • ciekawe kto zapłacił za transport - w ramach współpracy

    ????

    Prałat Mobile - pierwszy moherowy operator komórkowy Jankowskiego - czemu o tym nie piszecie?

    • 0 2

  • szkoda tamtego tramwaju . ... (...) porysuje go , poniszczy .Będzie wstyd...

    • 0 0

  • dortmund poszedł do naprawy, tamten wpis to ściema, następne też nie przyjdą bo niewypaliły przetargi, w końcu na Chełm pojedzie tramwaj konny

    • 0 0

  • zong (12)

    zamiast pomału nówki sztuki kupowac jak jezdzą za granicą to nie bo poco jak mozna kupic uzywane złomy od sasiadów :-)

    • 0 0

    • belmondo (11)

      sam jesteś złom
      Dortmund to strzał w dychę, po modernizacji będą się świetnie sprawdzać na torach. Za cenę 44 sztuk mielibysmy jedną noweą "bombkę"

      • 0 0

      • a ty urzedasie ciesz sie ze nie musisz przed sadem odpowiadac za swoje decyzje (10)

        bo pewnie dawno juz bys siedzial w wiezieniu
        wole nowe bombardiery a nie graty dormundery, jakies dzaidostwo, jak to wogole wyglada..
        te wasze pomysly, jakies graty najwieksze kupic, zlot totalny i remonty przeprowadzac a cena rekonstrukcji tych zlomow od podstaw podobna do ceny bombardiera

        • 0 0

        • (4)

          To czekaj sobie po pół godziny na swojego bombardiera.
          Inni jakoś wolą wsiąść do piewszego jadącego - choćby dortmunda.

          Czy kiedyś w Gdańsku rozumienie faktu, że nowy tabor jest 10x droższy od używanego z zachodu, przestanie być tylko domeną myślących?

          • 0 0

          • a przeprowadzenie remontu (1)

            kosztuje 10x wiecej niz cena takiego zlomu. to jak wybudowanie od podstaw nowego tramwaju

            • 0 0

            • Pieprzysz trzy po trzy. Czytałeś wyceny sprowadzenia dotrmundów i ich remontu? Wyszło i tak kilka razy taniej, niż nowe tramwaje. A ja się 105'kami tłuc przez najbliższe 10 lat jeszcze nie mam zamiaru - te tramwaje są niebezpieczne i rozpadają się w oczach.

              • 0 0

          • (1)

            nieprzejmujcie sie zawsze sie znajdzie paru głupków co pod kopuła maja puske!

            Jakie sa zalety albo co ma bombardier czego niema dortmund?

            dortmund tani nowoczesny !!i niestratszna mu zadna awaria na torach wystarczy ze motorniczy przejdzie na koniec i wraca niepotrzebuje petli tramwajowej i nieblokuje ruchu a to najwazniejsze w miescie!!

            bombardier drogi i nowy.innych zalet brak a to raczej niezalety a wady czyli zalet brak wady same.!!

            • 0 0

            • czlowieku ty w komunie widac jeszcze zyjesz

              nei mozesz sie przystosowac do nowych warunkow.
              dla ciebie poziom techniki stoi wciaz w latach 70-tych. Wydaje ci sie ze tak niedawno byles na wycieczkie w RFN i podziawiales piekne dortmundery.... tylko ze to bylo 35 lat temu

              • 0 0

        • z Wackiem sie na głowy żeś powymieniał?? (4)

          za cenę 44 Dortmundów jak ktos słusznie zauważyl można co najwyżej kupić półtora bombardiera. Jak Ci Dortmundy nie pasują kup hulajnogę i nią jeździj aż zajeździsz.

          • 0 0

          • no mozesz sobie kupic 44 zlomy dortmundery (3)

            na ktore trzeba wydac 10x wiecej siana zeby je wyremontowac...
            technika z lat siedemdziesiatych... rewelacja. moze autobusy tez kupicie jakies stare mercedesy z lat 70-tych bo tanio?
            skapy 2 razy traci pacanie

            • 0 0

            • (2)

              PRZECZYTAJ WYCENY zanim zaczniesz durną demagogię siać. Żadne 10 razy tyle. No ale Ty pewnie z tych, co to "wiedzą swoje". Życzę Ci, żebyś kiedyś wypadł przez niedomknięte drzwi złomu 105. Może wtedy zmądrzejesz.

              • 0 0

              • no to calkiem prawdopodobne ze mozna z nich wypasc... (1)

                i wtedy pojdziesz na wakacje do pierdla.
                tanie czy drogie i tak beda maja po 30 lat i zenujacy archaiczny wyglad... i takimi zabytkami kibice beda jezdzic po gdansku podczas euro 2012...

                • 0 0

              • Aaaa, więc o wygląd chodzi! Cóż, nie chcę nic mówić, ale w pojazdach komunikacji miejskiej wygląd nie jest najważniejszy. Dla mnie liczy się głównie komfort podróży, a ten w dortmundach jest lata świetlne przed 105'kami (i, niestety, sporo za bombardierami...)

                • 0 0

  • leniwy poniedziałek

    jak trzeba o pożyczonych tramwajach pisać :D

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane