- 1 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (127 opinii)
- 2 Przestępca seksualny wpadł w porcie (80 opinii)
- 3 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (44 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (306 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (75 opinii)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (206 opinii)
"Krawędź przystanku bywa za daleko"
- Dlaczego kierowcy tak często nie podjeżdżają do krawędzi przystanku, utrudniając pasażerom wyjście i wejście do autobusu? Rozumiem, gdy jest "tłok" w zatoce autobusowej, ale takie sytuacje zdarzają się nawet na końcowych przystankach - pisze w liście pani Hanna.
Wraz z powrotem osób pojawiły się prozaiczne problemy związane mi.in. z tłokiem oraz... obsługą pasażerów na przystankach.
Zdaniem naszej czytelniczki wciąż często zdarza się, że kierowcy nie podjeżdżają do krawędzi peronów, utrudniając - nie tylko mniej sprawnym pasażerom - wyjście z pojazdów albo wejście.
Oto jej obserwacje:
Niby władze miast chwalą się remontami przystanków autobusowych, poprawiając nawierzchnię zatok i wyrównując krawędzie, a nadal wielu kierowców autobusów jakby nie chciała tego wykorzystywać.
Podjazd do krawędzi przystanku to dla wielu nadal ogromna trudność.
Jestem w stanie zrozumieć sytuację, gdy na przystanek podjeżdża kilka pojazdów i trudno się zmieścić.
To zresztą osobny przypadek, bo niektórzy otwierają drzwi, mimo że "de facto" nie są na przystanku.
Przez to oczekujący na pojazd najpierw muszą domyślać się, czy drzwi zostaną otwarte, a później dobiec do autobusu, bo przecież kierowcy zawsze się spieszy.
Komunikacja w Trójmieście: rozkłady jazdy
Nie rozumiem jednak postaw kierujących na przystankach poza szczytem komunikacyjnym.
Teoretycznie nie powinno się im spieszyć tak bardzo. Tymczasem wielokrotnie byłam świadkiem albo sama uczestniczyłam w sytuacji, w której żeby wyjść z pojazdu, najpierw trzeba było stanąć na jezdni, a dopiero później na przystanku.
Podobnie z wchodzeniem do środka. Szczelina między krawężnikiem a pojazdem była zbyt duża.
Młodzi sobie poradzą, ale starsi albo inwalidzi, osoby z dziećmi w wózkach czy maluszkami stawiającymi pierwsze kroki mogą mieć problemy.
Może potrzeba dodatkowych kursów dla kierowców, a może po prostu uwrażliwienia ich przez przełożonych, jak w przypadku przycisków obniżających podłogę, by zwracali na to uwagę.
Zapewne odpowiedni podjazd do krawędzi wymaga więcej czasu, nie wszystkie z nich są wyremontowane, ale kierowcy powinni jednak bardziej zatroszczyć się o ten element.
W końcu płacimy za bilety na komunikację, a w cenie zawiera się nie tylko przejazd, ale też odpowiednie traktowanie pasażerów.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizCo Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2021-09-07 08:56
Przystanki powinny być w jezdni bez zatok (10)
Tak jak np przystanek na Opata Rybińskiego przy pętli tramwajowej.
Autobus nie musi kombinować, piesi wygodnie wsiadają i wysiadają a kierowczycy nie spychają autobusu na koniec korka. 10 sekund mogą poczekać. Szczególnie że przed autobusem zostaje pusta przestrzeń więc jak autobus rusza to i tak wszyscy za nim dziarsko pojadą.- 58 78
-
2021-09-07 11:23
(3)
Jak by kierowca nie sprzedawał biletów i nie udzielał informacji turystom to pewnie mogło by tak być. A tak stoi i skrobie resztę ze 100zł, a jak się trafi takich kilku to...
- 9 6
-
2021-09-07 11:35
Chyba dawno nie jechałeś autobusem, co? (2)
Sprzedaży biletów nie ma już od 1.5 roku, od początku pandemii.
- 7 7
-
2021-09-07 12:02
ale czy po tej straszliwej pandemii na pewno nie powróci do autobusów sprzedaż biletów?
- 1 1
-
2021-09-07 11:39
Chyba nie czytałeś artykułu jak to zarządzający płakali nad tym że kierowcy nie chcą prowadzić kiosku i mają ogromne straty z powodu kowida. Poza tym jeżeli tak jest to po co autobus stoi 2-5minut skoro wsiadają 2 osoby?
- 6 3
-
2021-09-07 10:49
doczekamy!
na zachodzie Europy brak zatok to standard i w Polsce kiedyś doczekamy. Na razie jednak Gdansk woli stawiać parkingi niż myśleć o biedakach ze zbiorkomu.
- 7 7
-
2021-09-07 09:53
I każdy kolejny autobus stoi w coraz dłuższym korku (3)
- 15 6
-
2021-09-07 11:34
Ale ten pierwszy nie musi czekać minuty aż go łaskawcy w samochodach wypuszczą z zatoki (2)
Więc ostatecznie wychodzi znacznie szybciej.
- 10 9
-
2021-09-07 12:10
Zrób test na ulicach Gdańska i potem (1)
wpisz tu ile razy autobus musiał czekać minuty (czyli co najmniej 2) na wpuszczenie przez inne pojazdy.
- 8 2
-
2021-09-07 14:57
w każdym korku musi tyle czekać bo nie ma gdzie wyjechać,
jak jest płynny ruch to zatoki nie są problemem, one są najbardziej szkodliwe kiedy jest korek wtedy każdy kierowca co jechał za autobusem ciasno się przyklei do poprzedniego żeby ani najmniejsza szparka nie została na wyjechanie z powrotem z zatoki
- 4 2
-
2021-09-07 09:02
Ale kolejny autobus za nim też musi poczekać, a 10 sekund to trochę dużo...
- 16 8
-
2021-09-07 23:55
Nie dojeżdżają bo lusterkiem uderza w daszek z szyby. Proste zły projekt przystanku. Przypominam wszystkim aby nie stać przy krawędzi bo przedni zwis trzeba wypuścić na chodnik aby pierwsza os była przy chodniku
- 16 0
-
2021-09-07 10:06
w końcu płacimy (3)
Ale królewna! Bardzo dużo płacicie. 40%. Reszta idzie z podatków - także ludzi którzy nie jeżdżą. Nie mam z tym problemu, tylko bez tych wzniosłych tekstów. Co będzie dalej? Straciliście państwo klienta?
- 49 38
-
2021-09-07 17:40
"Królewna", ale taka jeżdżąca autobusem mimo niepełnosprawności. Pomyśl trochę. (1)
autobus jest dla pasażera.
- 5 2
-
2021-09-08 06:57
Zgadza sie, ale jest też miejscem pracy.
- 0 0
-
2021-09-07 11:33
O co ci chodzi człowieku?
Cytując ciebie : reszta idzie z podatków. Czyli też za to pani płaci, tylko w innej formie. Ludzie którzy nie jeżdżą komunikacją tylko samochodami generują dużo wyższe obciążenia dla podatnika, bo infrastruktura, obsługa i utrzymanie musi być wielokrotnie droższa. A jak napiszesz o podatku drogowym w paliwie, to chyba cię wyśmieję, poczytaj sobie najpierw ile tego jest :D
- 6 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.