• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Krawędź przystanku bywa za daleko"

Hanna
7 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podjazd do samej krawędzi przystanku to często pojęcie jedynie umowne. Podjazd do samej krawędzi przystanku to często pojęcie jedynie umowne.

- Dlaczego kierowcy tak często nie podjeżdżają do krawędzi przystanku, utrudniając pasażerom wyjście i wejście do autobusu? Rozumiem, gdy jest "tłok" w zatoce autobusowej, ale takie sytuacje zdarzają się nawet na końcowych przystankach - pisze w liście pani Hanna.



Co najbardziej irytuje cię jako pasażera komunikacji miejskiej?

W poniedziałek pisaliśmy o tym, że pasażerowie wracają po pandemii do komunikacji miejskiej.

Wraz z powrotem osób pojawiły się prozaiczne problemy związane mi.in. z tłokiem oraz... obsługą pasażerów na przystankach.

Zdaniem naszej czytelniczki wciąż często zdarza się, że kierowcy nie podjeżdżają do krawędzi peronów, utrudniając - nie tylko mniej sprawnym pasażerom - wyjście z pojazdów albo wejście.

Oto jej obserwacje:

Niby władze miast chwalą się remontami przystanków autobusowych, poprawiając nawierzchnię zatok i wyrównując krawędzie, a nadal wielu kierowców autobusów jakby nie chciała tego wykorzystywać.

Podjazd do krawędzi przystanku to dla wielu nadal ogromna trudność.

Jestem w stanie zrozumieć sytuację, gdy na przystanek podjeżdża kilka pojazdów i trudno się zmieścić.

To zresztą osobny przypadek, bo niektórzy otwierają drzwi, mimo że "de facto" nie są na przystanku.

Przez to oczekujący na pojazd najpierw muszą domyślać się, czy drzwi zostaną otwarte, a później dobiec do autobusu, bo przecież kierowcy zawsze się spieszy.

Komunikacja w Trójmieście: rozkłady jazdy



Nie rozumiem jednak postaw kierujących na przystankach poza szczytem komunikacyjnym.

Teoretycznie nie powinno się im spieszyć tak bardzo. Tymczasem wielokrotnie byłam świadkiem albo sama uczestniczyłam w sytuacji, w której żeby wyjść z pojazdu, najpierw trzeba było stanąć na jezdni, a dopiero później na przystanku.

Podobnie z wchodzeniem do środka. Szczelina między krawężnikiem a pojazdem była zbyt duża.

Młodzi sobie poradzą, ale starsi albo inwalidzi, osoby z dziećmi w wózkach czy maluszkami stawiającymi pierwsze kroki mogą mieć problemy.

Może potrzeba dodatkowych kursów dla kierowców, a może po prostu uwrażliwienia ich przez przełożonych, jak w przypadku przycisków obniżających podłogę, by zwracali na to uwagę.

Zapewne odpowiedni podjazd do krawędzi wymaga więcej czasu, nie wszystkie z nich są wyremontowane, ale kierowcy powinni jednak bardziej zatroszczyć się o ten element.

W końcu płacimy za bilety na komunikację, a w cenie zawiera się nie tylko przejazd, ale też odpowiednie traktowanie pasażerów.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz
Hanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

  • Problemem w tym że Emeryci nie płacą za bilety a to głownie dla nich to pojeżdzanie jest konieczne (4)

    • 15 3

    • (2)

      Zgadza się emeryci jak dzienne zombie wychodzą z domów po 9.00 i do 13.00 jeżdżą...raczej wsiadają aby za 500m wysiąść.
      A później...panie doktorze nogi bolą, puchną... .
      Świetni są Ci co biegną do przystanku i wskakują prawie w biegu jak jelonki aaaa później ledwo wysiadają... zastanawiam się wtedy...jak oni dobiegli i tak rączo wskoczyli? Adrenalina?

      • 9 2

      • Widać po tym co napisałeś że jesteś osobą bardzo młodą .

        A do tego jesteś źle wychowany . Dlaczego źle wychowany ? Sam sobie na tą zagadkę odpowiedz . Może jak będziesz miał te 70 lat , to wtedy dotrze do Ciebie obecna głupota Twojej wypowiedzi !!!

        • 2 2

      • A może zainteresuj się rowerzystami? Ci nie mogą zejść z roweru by go podprowadzić ale do pociągu to na plecach wniosą bez problemu

        • 2 0

    • Emeryci za darmo, karta dużej rodziny za darmo, uczniowie za darmo, menele za darmo, a ja mam być tym frajerem co za to wszystko

      Niedoczekanie! Nie jeżdżę dlatego autobusami.

      • 0 0

  • Nie hejtujcie. Przecież trzeba stać na samym krawężniku jak podjeżdża autobus, jak inaczej dobrze wystartować do rzucenia się na wolne siedzenie (najlepiej zanim wysiadający jeszcze wyjdą). Trochę zrozumienia ludzie.

    • 24 0

  • Nieaktualne zdjecie (2)

    A w artykule zdjęcie wozu 2516 który się spalił na początku roku na Smoluchowskiego. Oj trójmiasto.pl ....

    • 14 2

    • (1)

      już jest po szpachlowany i hula dalej

      • 2 1

      • Chyba po niebiosach. ;))

        • 0 0

  • Ludzie to jednak mają nudne życie...

    • 12 1

  • Ludzie? Nie macie innych problemów?

    Szkoda nerwów

    • 8 3

  • Wziac kierowcow z Indii. Te nasze leniuchy są do niczego.

    Mam męza z Indii, wspanialy kierowca.

    Mariola

    • 5 12

  • Ludzie zapomnieli, jak wsiadało się do Ikarusa, zwłaszcza jak zatoka przystankowa była zapadnięta przy jezdni (3)

    i schody były uniesione do góry.

    • 43 3

    • (1)

      Po to wycofali Ikarusy, żeby było mniej problemów z wsiadaniem...

      • 1 0

      • Nie przemówisz do kierowcy, który na fanpagu Gaitu zwyzywał kiedyś kogoś za stwierdzenie, że pojazdy mają niesprawną klimę. Kierowcy nienawidzą nawet siebie nawzajem, młody człowiek który tam idzie do pracy, staje się takim samym ubekiem, albo jest wyklęty i nie wytrzymuje, aż po krótkim czasie się stamtąd zwalnia. To samo jest w Gdyni. Nie trzymasz z Bizonem? To lądujesz na betonie.

        • 0 1

    • No zapomniano czasy gdy nie było ścieżek rowerowych a teraz nie dość że budują to i tak się nie podobają. Dodatkowo autobus musi przewozić rowery. Jeśli robimy takie udogodnienia dla rowerzystów pomyślmy czasem o niepełnosprawnych.

      • 2 1

  • Zapraszam za kierownicę autobusu (2)

    Może Pani niech zaprezentuje nam swoje umiejętności w manewrowaniu takim pojazdem, skoro wypowiada się w roli eksperta od manewrowania.

    • 30 5

    • (1)

      Po pierwsze nie każdy musi być kierowcą autobusu. Po drugie szkolenie na kierowce ma za zadanie wyszkolić go tak by umiał sobie poradzić w takich sytuacjach. Po trzecie skoro przegubowy się nie mieści to puścić na trasę mniejszy autobus. Kierowca widząc ludzi za blisko krawędzi przystanku może użyć klaksonu tak jak motorniczy tramwaju. Swoją drogą to ciekawe że gdy projektują tramwaj to praktycznie nie może być szczeliny między drzwiami a krawędzią.

      • 3 5

      • Mniejszy autobus na trasę, gdzie potrzebny jest przegubowy? Ee?

        • 3 0

  • Kierowca

    A może dlatego że kierowca płaci za każde uszkodzenie autobusu Bo nikt nie pomyślał z góry gait by kupić autocasco bo szkoda pieniędzy

    • 19 0

  • w końcu płacimy (3)

    Ale królewna! Bardzo dużo płacicie. 40%. Reszta idzie z podatków - także ludzi którzy nie jeżdżą. Nie mam z tym problemu, tylko bez tych wzniosłych tekstów. Co będzie dalej? Straciliście państwo klienta?

    • 49 38

    • O co ci chodzi człowieku?

      Cytując ciebie : reszta idzie z podatków. Czyli też za to pani płaci, tylko w innej formie. Ludzie którzy nie jeżdżą komunikacją tylko samochodami generują dużo wyższe obciążenia dla podatnika, bo infrastruktura, obsługa i utrzymanie musi być wielokrotnie droższa. A jak napiszesz o podatku drogowym w paliwie, to chyba cię wyśmieję, poczytaj sobie najpierw ile tego jest :D

      • 6 7

    • "Królewna", ale taka jeżdżąca autobusem mimo niepełnosprawności. Pomyśl trochę. (1)

      autobus jest dla pasażera.

      • 5 2

      • Zgadza sie, ale jest też miejscem pracy.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane