- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (281 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (134 opinie)
- 6 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (73 opinie)
Krok do budowy nowej zajezdni na południu Gdańska
Gdańscy radni dali zielone światło dla budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej przy ul. Warszawskiej. Na majowej sesji przyjęto plan zagospodarowania przestrzennego, który był niezbędny do tego, by inwestycja zapowiadana od dawna, mogła wystartować. Do użytku może być oddana w 2026 r.
Plan obejmuje teren pomiędzy al. Armii Krajowej a Warszawską.
To tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras Gdańska.
Na części tego terenu plan dopuszcza się powstanie budynków mieszkalnych oraz usługowych.
Plan budowy hipermarketu przy Nowej Warszawskiej
- Uchwalenie tego planu to pierwszy krok do budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej w południowych dzielnicach Gdańska - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Działka kupiona przez GAiT za blisko 18 mln zł, stara zajezdnia na sprzedaż
Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi".
Innymi słowy: na terenie obecnej zajezdni przy al. Hallera powstanie osiedle mieszkaniowe.
Jak zabudować teren zajezdni przy al. Hallera?
Nowa zajezdnia może być gotowa w 2026 r.
Wstępną koncepcję nowej zajezdni przy ul. Warszawskiej zaprezentowano już dwa lata temu.
Prace przy jej budowie nie mogły ruszyć, bo nie było uchwalonego planu zagospodarowania, który przyjęto dopiero teraz.
Nie oznacza to jednak, że budowa już teraz się rozpocznie. Terminu rozpoczęcia prac, ani kosztów inwestycji jeszcze nie ma, bo kolejnym krokiem po uchwaleniu planu jest opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego. A następnie uzyskanie pozwolenia na budowę i przetarg na realizację.
- Koszt inwestycji będzie znany po opracowaniu projektu budowlanego i wykonawczego w obszarze wszystkich branż - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT. - Będziemy starać się o pozyskanie środków unijnych na jej realizację.
Szacowany czas przygotowania zamówienia to ok. pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Oznacza to, że o ile nie będzie opóźnień, nowa zajezdnia na południu może być gotowa dopiero w 2026 roku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania z rynku wtórnego do kupienia na Ujeścisku - sprawdź oferty
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-05-29 18:21
No dobrze, typowy nieużytek, na pierwszy rzut oka świetne miejsce (17)
Ale jakby się przyjrzeć dokładnie to korki na Warszawskiej Jabłoniowej, Adamowicza, Kartuskiej i Armii Krajowej. Jak te aubusy stamtąd wyjadą?
- 219 25
-
2022-05-29 23:42
(1)
Oni wyjeżdżają o czwartej , piątej nad ranem :)
- 3 7
-
2022-05-30 09:23
Wszyscy?
- 2 0
-
2022-05-29 23:33
Wyjadą (5)
Autobusy z zajezdni wyjeżdżają o 4 rano. Wtedy nie ma korków.
- 19 8
-
2022-05-30 10:18
Autobusy wyjeżdżają o różnych zmianach są zwykłe brygady i dodatki i dodatki wyjeżdżają w największe korki już teraz często stoimy w korkach na włączeniach na miasto więc pozdrawiam ja na pewno się zwolnię
- 2 3
-
2022-05-30 00:22
Niekoniecznie (1)
Większość faktycznie wyjeżdża 3:00-6:00, ale są brygady wyjeżdżające np. o 8:00. Dodatki popołudniowe i zadania "całodzienne" zajezdnię opuszczają ok. 13:00-14:00. Serio jeśli to będzie jedyna zajezdnia autobusowa i wszystkie wozy będą musiały przemieścić się na włączenia na linie do Centrum czy Wrzeszcza to będą notoryczne spóźnienia.
- 13 3
-
2022-05-30 09:58
to będą wyjeżdzać szybciej , uwzględniając korki
To wyjadą szybciej , uwzględaniając korki , boose ale problem macie z korkami .
Chyba normalne że jak jedziemy na 5:00 do pracy to obstawiamy podróż szybszą niż jakbysmy jechali na 7:00
pozdr- 1 3
-
2022-05-29 23:35
(1)
Chodzi o awarie, sytuacje kryzysowe. Nie zrozumiałeś.
- 6 16
-
2022-05-30 07:49
I te sytuacje kryzysowe zdarzają się regularnie codziennie o 7 rano, więc nie budujmy tej zajezdni
Co za logika...
- 13 2
-
2022-05-29 21:28
(1)
Buspas na Ak jest najnajbardziej możliwy + mogą puścić tramwaj pasem po środku na AK z buspasem.
- 12 4
-
2022-05-31 08:47
dokładnie tak
będzie wspólne torowisko przerobione na buspas i przystanki na Adamowicza tak jak ten na Warneńskiej, także luz
- 0 1
-
2022-05-29 19:45
o 5ej to ty spisz!,a autobusy z zajezdni wyruszaja!
- 26 14
-
2022-05-29 18:27
(5)
Już zapowiedzieli, że na Adamowicza/Bulońskiej będą buspasy w obie strony.
- 10 24
-
2022-05-30 10:14
Na adamowicza jest po jednym pasie xD
Chyba ze autobusy po torach zaczna jezdzic
- 5 0
-
2022-05-29 19:08
Na jednopasmowej Adamowicza buspasy? Chyba na trawie xd (3)
- 54 12
-
2022-05-30 08:17
Kiedy pierwotnie planowali tę zajezdnię, to Nowa Warszawska miała mieć 4 pasy ruchu (2)
Obecnie budowana "Nowa Warszawska" ma 0 pasów. Brawo planiści.
- 17 0
-
2022-05-30 13:53
Jaki jest sens budować przelotówkę 500m obok istniejącej? (1)
- 1 2
-
2022-05-30 23:35
Żaden.
- 0 1
-
2022-05-30 00:39
Żenada (7)
Od dawna wiadomo, że adamowicz w centralnej części tego terenu miał działkę i bez tego GAIT nic nie mógł zrobić. Od dawna wiadomo że teren po zajezdni autobusowej już dawno kupił robyg ale musi czekać aż żona po budyniu zwolni za opłatą teren. Wyrok był nie po myśli więc żeby problemów sobie nie robić po cichaczu przepisała teren. Ludzie otwórzcie oczy.
- 133 56
-
2022-05-30 09:01
Qvo Vadis Ujeścisko (1)
a jeszcze kilka lat temu z inicjatywy Moja Orunia z funduszy unijnych robiono ludziom wodę z mózgu że w tym miejscu ma powstać centrum usługowe z centralny miejscem aktywności mieszkańców w dzielnicy . Projekt zrobiono , kasa wydano a teraz będzie zajezdnia. Moja Orunia dostałą kasę to może lepszy portal będzie
- 10 1
-
2022-05-30 13:08
To nie należy do Oruni. To jest Gdańsk Południe. Ta strona podchodzi pod dzielnice Chełm ,osiedle Ujeścisko.
- 3 0
-
2022-05-30 08:33
Tak się dzieje zawsze i wszędzie na styku polityki, biznesu, wpływów silnych ludzi, kościołów, władzy. Żadne prawo tego nie zmieni.
- 10 2
-
2022-05-30 02:00
Ja jestem ciekawy ile Górski zabulił za koncept Parku Południowego (3)
Miasto blokowało wszystkie projekty na Budżet Obywatelski w tym rejonie (między Ujeściskiem a Lawendowymi). No a teraz nagła zmiana frontu i przez środek tego planowanego parku przechodzą działki Górskiego, które dostał od Adamowicza za przekazanie miastu dwóch czy trzech bloków pod mieszkania komunalne ;)
Teraz te mieszkania pójdą tam pewnie po 10 tys. za metr.- 24 8
-
2022-05-30 08:16
Niestety, ale Górski ma mocne plecy w GDN. Na południu robi, co chce.
- 13 1
-
2022-05-30 07:08
jakies konkrety,bo to juz glosil gwiazda na przmorskim rynku!!
- 7 5
-
2022-05-30 05:37
Jak nie wiesz o co chodzi to na pewno chodzi o pieniądze. Kto komu i ile dał pod stołem to zupełnie inna opowieść.
- 13 6
-
2022-05-29 18:15
(8)
Teraz autobusy będą stały w koreczku na armii albo warszawskiej,żeby w godzinach szczytu dojechać do centrum jak jest większe obłożenie. Lisicki już pewnie deala skleił w końcu był szefem gdańskich nieruchomości
- 207 39
-
2022-05-31 22:48
nic nie będą stały
za słabo myślicie. Nic nie będą stały. Zrobione będzie z jednego pasa bus pas i autobus przeleci bez problemu.
A jak się wyłączy jeden z pasów to irytacja, korki, wypadki sięgną zenitu.
Przetarg i wycena jest już nie do podniesienia. Ideologię się dorobi tak jak badania przepustowości na ul. Spacerowej łączącej wylot z Oliwy do Osowy.za słabo myślicie. Nic nie będą stały. Zrobione będzie z jednego pasa bus pas i autobus przeleci bez problemu.
A jak się wyłączy jeden z pasów to irytacja, korki, wypadki sięgną zenitu.
Przetarg i wycena jest już nie do podniesienia. Ideologię się dorobi tak jak badania przepustowości na ul. Spacerowej łączącej wylot z Oliwy do Osowy. Można zrobić pomiar natężenia w nocy, w godzinach pomiędzy szczytem ruchu - można, kto zabroni. Lud przyjmie na wiarę tabelki, że nie trzeba 2go pasa i dalej sr*czka na Spacerowej. Można?- 0 0
-
2022-05-30 15:54
a co się zmieni,w rozkładzie jazdy NIC się nie zmienia, a trasy zaczyna się z mieszkania do pracy/ szkoły więc z Gdanska
- 0 0
-
2022-05-29 18:53
sr*ty taty (5)
jak autobusy ruszają na trasy, to jest 4 rano
- 24 20
-
2022-05-29 19:07
Są takie brygady które wyruszają o 6,7, a na popołudniowe dodatki o 12,13,14 (4)
Wiec będą utykac w korku. Bardziej niż przy Operze
- 30 11
-
2022-05-30 10:17
Szczegolnie jak kolejny madry utknie pod wiaduktem :)
- 0 0
-
2022-05-29 20:13
Dokładnie (1)
Jak ktoś nie wie co ta są dodatki w godzinach szczytu to mu tego nie wytłumaczysz.
Ile litrów ropy wpiipppp- 22 6
-
2022-05-29 23:46
Aaaa, to autobus startujący z zajezdni na Hallera, "na dodatek", w kierunku południowych dzielnic w godzinach szczytu nie będzie stał w korku tylko magicznie go przeleci? :D
- 16 5
-
2022-05-29 19:09
Bezdura
- 9 23
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.