• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej przebudowy Podwala Przedmiejskiego

Michał Brancewicz
27 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu. Jako pierwsze przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Dzięki naziemnemu przejściu piesi nie będą musieli schodzić do widocznego na zdjęciu tunelu.

W przyszłym roku rozpocznie się zapowiadana od dawna przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Na liczącym ok. 2 km odcinku od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej powstanie pięć skrzyżowań z przejściami naziemnymi. Właśnie ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy.



Masz do wyboru: przejście naziemne lub podziemne, które wybierasz?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i powstanie Południowej Obwodnicy Gdańska sprawiło, że Podwalem Przedmiejskim nie jeździ już tak dużo samochodów jak kiedyś. Dlatego już kilka lat temu pojawił się pomysł połączenia przejściami naziemnymi Śródmieścia ze Starym Przedmieściem oraz Dolnym Miastem.

Teraz miasto bierze się w końcu za konkretne działania. DRMG ogłosiło właśnie przetarg na wykonawcę trzech różnych zadań związanych z tym przedsięwzięciem. Ilu będzie chętnych dowiemy się 9 listopada, kiedy ma nastąpić otwarcie ofert.

Zgodnie z naszymi zapowiedziami, prace ruszą w przyszłym roku.

Przebudowa obejmuje Podwale Przedmiejskie na odcinku o długości ok. 2 km od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej. W ramach inwestycji dojdzie do "otwarcia" pięciu skrzyżowań: z ul. Chmielną, Żabi Kruk, Łąkową, Elbląską i Okopową. Powstaną tam naziemne przejścia, chociaż w przypadku tego ostatniego zdecydowano się zastosować jedynie połowiczne rozwiązanie. Przy Okopowej zlokalizowane będzie przejście naziemne wyłącznie przez południową jezdnię Podwala Przedmiejskiego (w kierunku Przeróbki) prowadzące do wysepki tramwajowej.

Przez zamknięte dotąd skrzyżowania będzie również można przejechać samochodem.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego planowany jest także montaż sygnalizacji świetlnej oraz podłączenie jej do systemu Tristar. Na całej długości projektowanego odcinka planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na pierwszy ogień pójdzie przebudowa skrzyżowania z ul. Chmielną, gdzie istnieje już sygnalizacja świetlna, a realizowane inwestycje na Wyspie Spichrzów wymagają lepszego skomunikowania. Prace w tym miejscu mają zakończyć się do czerwca 2018 roku. Roboty na pozostałych odcinkach potrwają rok dłużej. Przy okazji przebudowie ulegnie to, co pod jezdniami, czyli sieci wodociągowo-kanalizacyjne.

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • Idiotyzm (23)

    idiotyzm do kwadratu!!!

    • 238 219

    • (12)

      Raczej bardzo dobry pomysł. Na zachodzie zrozumieli juz bardzo dawno temu że poszerzanie dróg w centrum i budowa tuneli dla pieszych nie ma sensu. Nawet w Warszawie robią juz naziemne przejścia dla pieszych w centrum miasta

      • 70 46

      • Na zachodzie zanim zamkną drogę to (9)

        Wcześniej wybudują nowa . Tutaj nie ma jak się poruszać po mieście a już zamykają ważna drogę przez miasto. Jasne ze podwale powinno być całkowicie zlikwidowane ale w to miejsce trzeba obmyslec plan drogi która spełni rolę podwala

        • 22 37

        • (5)

          To przecież wybudowali tunel pod Wisłą, trasę Sucharskiego,i obwodnicę południową i nowe podwale grodzkie. Nie wystarczy?

          • 42 12

          • nie powinni zrobic nowa droge za fosa przez olszynke. wyjazd miedzy zaroslakiem a sandomierska.

            • 9 4

          • (1)

            Nie. Potrzebna Nowa Sandomierska i wtedy można zamykać Podwale.

            • 5 4

            • Bo co ? Bo musisz mieć drogę bliziutko starówki ? Trochę średni argument...

              • 5 4

          • Korki (1)

            A widziałeś ile samochodów jedzie do centrum w godzinach 15:30 i później. Korek od Okopowej aż do Łąkowej. Ale co tam: jest tunel, jest południówka to korków nie ma :)).

            • 8 3

            • Czyli połowa Centrum ma być odcięta od świata, żeby mieszkańcy Szadółek mogli w wrócić z Elbląga?

              • 8 3

        • Wybudowali tunel i południową obwodnice (2)

          Co jeszcze mają zbudować? Podwale bis?

          • 25 8

          • (1)

            Tak.

            • 4 4

            • Dokończyć Nowa Wałową

              • 6 1

      • Nikt nie mówi o budowie nowych tuneli więc nie ściemniaj a ankieta jak zwykle albo tendencyjna albo idiotyczna jak można stawiać pytanie czy przejście przez ulicę po której zapylają samochody jest bezpieczniejsze od tunelu?

        • 2 1

      • ola

        tu nie ma mowy o budowie tuneli bo tunele już istnieją!

        • 1 0

    • Deweloper sie wybudowal i buduje..... i z publicznych pieniedzy skrzyzowanie sie mu przebuduje.... (1)

      zeby klienci hotelu nie bali sie przechodzic w przejsciu podziemnym to masz przejscie naziemne....

      • 21 16

      • Pomysl troche

        Najpierw skrzyżowanie za pieniądze developera a później reszta za publiczne. Stąd etapowanie

        • 10 1

    • nie prościej (3)

      zamknąć ruch dla pojazdów na tej ulicy i zrobić deptak, w a tunelach muzea?

      • 31 9

      • dobrze by bylo tylko tunele zasypac

        • 8 3

      • W tunelach muzeum Gdańska.

        • 4 2

      • Pomysł godny

        zainteresowania. Tylko na Boga, nie mów głośno, bo jeszcze się ziści.

        • 4 1

    • Dokładnie

      Powinni odrazu zasypać przejścia i wyburzyć te paskudne estakady.

      • 16 9

    • a gdzie zwezenie ulicy do 2 pasow

      • 8 1

    • Do kwadratu

      to mało powiedziane !!!!

      • 3 3

    • Sam jesteś idiotą pisuar

      • 1 2

  • DRMGR (13)

    • 9 15

    • Mniej samochodów.... Jasne (3)

      Codziennie widzę ok 15:30 jak jest ich mało. Dla pięciu ped**arzy i trzech pieszych DRMG sparaliżuje kolejną część miasta.

      • 128 86

      • te gwiazdki to nie ja wstawiłem. To cenzura na trojmiasto.pl

        Tylko z zjakiego powodu?

        • 8 15

      • w planie jest zmniejszenie do 2 pasow od lotu do gks (1)

        • 7 1

        • niech zrobią jeden pas wszedzie

          na reszcie puscic tramwaje ...

          • 6 3

    • drodzy jeżdżący tramwajem (8)

      teraz będziecie stali jeszcze 5 razy na światłach na tym krótkim odcinku.. No chyba że liczycie na zieloną falę dla komunikacji :-)

      • 133 30

      • (5)

        O czym ty bredzisz?

        • 9 36

        • przetłumaczyć ci na kaszubski?

          • 29 9

        • (3)

          Taka prawda, dodatkowe światła dla tramwaju co kawałek.

          • 44 4

          • (2)

            Tylko że każde z tych świateł i tak już jest na wysokości przystanku więc nic się nie zmienia

            • 4 17

            • nieprawda

              Na Łąkowej, Chmielnej, Żabi Kruk nie ma świateł i tramwaj śmiga. Nie wiesz o czym piszesz to nie pisz

              • 13 2

            • Tylko że światła nie są skoordynowane z postojem na przystanku. Najpierw się stoi bo ludzie wysiadają, potem bo czerwone światło.

              • 7 1

      • (1)

        Ten tramwaj to masakra, dramat. Wyprawa z Łostowic do centrum to prawie jak wyjazd do Kościerzyny.

        • 7 0

        • Szybka trasa, chyba zapomniałeś ile zajmowała wiecznie zapchanym autobusem, który jeździł co 30 i ciagle sie spóźniał, skąd takie kołki sie biorA? Ze sloikowa za pewne

          • 2 2

  • Zaraz się zacznie, że olaboga ludzie bedom ginonć na przejściu (8)

    ciekawe, że we Wrzeszczu na przejściach przez Grunwaldzką nic się nie dzieje

    • 123 50

    • Ale zobacz jakie są często korki.... (5)

      • 6 23

      • Właśnie na highwayu teraz nie ma korkow (2)

        Za to pojawiły się na Przymorzu i Zaspie...

        • 15 1

        • (1)

          Przymorze i zaspa to slumsy.

          • 9 8

          • :-) dlatego musiałeś to napisać bo żal d... tak ściska że nie stać na metr kwadratowy mieszkania w tych slamsach?

            • 12 2

      • na obwodnicy też są.

        a przejść i skrzyżowań tam nie ma

        • 5 0

      • Korki powodują samochody

        I dlatego należy zmniejszyć ilość aut poruszających się po mieście.

        • 8 5

    • "bedom ginonć" (1)

      • 6 5

      • Barany piszą z błędami (często celowo) myśląc że to takie fajne...

        • 3 3

  • Fajne te remonty

    • 34 14

  • No wreszcie! (1)

    Tyle lat na to czekaliśmy!

    • 110 93

    • Na podwalu są tunele i robią przejście że światłami, przy locie to samo i dworcu. A na okopowej w parku kończą nowy tunel koło policji. Gdzie tu logika i sens

      • 11 2

  • A co z tunelami? czyli przejściami podziemnymi? (3)

    bo moim zdaniem mogły by zostać jako katakumby ery Budynia, Jamroża i poprzedników!!!

    • 66 59

    • Zostaną dla jaworskiego i reszty pissowskich pryszczy

      • 11 7

    • Ja nimi będę chodził jak będzie czerwone.

      • 10 1

    • bART tak daleko nie pomyślał ze będą dalej używane myślenie może go boli tak jak chodzenie po schodach, jaka moralność wyzywać innych bo jest się leniem

      • 1 1

  • Oszaleli z tymi naziemnymi przejściai.... (15)

    Jestem kierowcą i uważam że im więcej przeszkód tym większe zatory w godzinach dużego natężenia ruchu.Jako pieszy wole przejście podziemne bo nie sprawia i ono problemów i mam myśl większe poczucie bezpieczeństwa dla swojego dziecka wiedząc ze jesteśmy pod droga o dużym i szybkim natężeniu ruchu niż na niej.Proponuje porządnie wyremontować przejścia podziemne,pozbyć się z nich straganów z g****em,doposażyć schody w porządne zjazdy dla wózków i windy dla niepełnosprawnych....Myślę że chyba się da taki kierunek objąć a nie tamować ruch pieszych samochodów światłami na przejściach co kawałek....Tworzenie takich przejść jest jak wybieg dla pieszych np. przejście na Grunwaldzkiej kolo Galerii Bałtyckiej pieszy nie jest w stanie spokojnym krokiem przejść od Słowackiego do Galerii bo światła na przejściu są za krótkie i teba biegać czasem juz pod ruszające auta ale cóż naziemne przejścia to bezpieczeństwo tylko czyje bo nie pieszych,nie kierowców a może da włodarzy bo mają dobra kasę w na inne głupie swoje wydatki...

    • 194 140

    • a co "szoferze"? (1)

      ....pupa boli ciebie od siedzenia?to zostaw swojego szrota i stań się pieszym i zobacz jak to fajnie "doginać" po schodach tam i z powrotem i to tylko dlatego by taki bufon jak ty mógł szybko przyjechać ze swojego Pierdziszewa za miastem do pracy i nazad.

      • 33 34

      • Głupota

        Najpierw niech zrobią normalna komunikację publiczną, jeżdżącą co 5 minut z pasami dla busów wszędzie, z ujednoliconym biletem na ZKM i SKM. Później mogę się przesiadać z auta i przestanę się oburzać na te idotyczne pomysły ekoterrorystów.

        • 3 1

    • Od kiedy to jest droga o szybkim natężeniu ruchu. Chyba że śmigasz tam 120 na godzinę łamiąc przepisy.

      • 24 13

    • Sebek

      Jak pieszy wszedł na zielonym to kierowca nie ma prawa ruszyć dopóki pieszy nie opuści zebry. Powinna policja tam stać i karać popaprańców co poganiają pieszych.

      • 18 9

    • (2)

      trojmiasto jest na tyle duze ze praktycznie nie da sie tutaj normalnie poruszac bez samochodu. Srodki transportu publicznego sa slabo polaczone - ja na przyklad jadac SKM do Gdyni musze wysiasc i przesiasc sie na tamtejszy autobus zaplace tyle ze bym 4 razy samochodem przejechal :)

      • 19 9

      • Warsiawę widział?

        Chociażby, nie mówię o Londku

        • 5 2

      • Wybór należy do Ciebie.
        Ja wybieram rower i nie marudzę :)

        • 3 1

    • (1)

      Leniwy narzekają Januszu w starym TDI KUP SE BILET to ominie cie stanie w korkach.

      • 7 9

      • Autobusy, tramwaje czy trajtki też stoją na światłach tego nie bierzesz pod uwagę?

        • 4 0

    • (1)

      Można też budować gładkie zejścia do tuneli, bez schodów.

      • 11 3

      • W Krakowie przy dworcu jest bardzo fajne przejście z takim właśnie zejściem.

        • 6 0

    • Ale nie kazdy jest sprawny, mlody. Sa ludzie starzy, dla ktorych krzywe, sliskie schody to udreka.
      Sa ludzie na wozkach, sa dzieci w wozkach itd. Polecam tez spacer w takim podziemnym przejsciu po wiekszym deszczu, tylko uwaga - kalosze wskazane! Albo po opadach sniegu, kiedy to po schodach mozna raczej zjechac a nie zejsc itd.

      • 3 6

    • Przejścia i tak powstaną :)
      Kierowcy lenie, możecie skamlać i ujadać a i tak nic to nie da.
      Miasto dla pieszych !
      Lenie na rowery ! :)

      • 8 7

    • Pierwszy raz się z Sebą zgodzę :D

      • 0 2

    • Inna perspektywa

      A próbował Pan zjechać wózkiem dziecięcym do tunelu np. przy Żabim Kruku? Jest to nie lada wyczyn. A wystarczy odrobina deszczu lub mróz i staje się to niemożliwe. A wózek dziecięcy pchany jest przez dorosłego człowieka. A co z wózkami inwalidzkimi, gdzie i "pasażer" większy i wózek cięższy. Nie ma szans na pokonanie tego tunelu.

      • 1 3

  • Europa śmieje się (19)

    Na świecie buduja szerokie drogi bo samochodów przybywa a u nas...odwrotnie....Gdańszczaninie ...nie jezdzij samochodem bo napotkasz swiatla co chwile,przejscia i zwezenie ulicy bo MUSI BYC SCIEZKA ROWEROWA!!!!CO ZA IDIOTA TO WYMYSIŁ!!!!

    • 150 167

    • (3)

      W centrum miasta od dawna likwidują szerokie drogi. W wielu miastach wjazd do centrum samochodem jest tak drogi ze zupełnie się nie opłaca

      • 57 10

      • (2)

        tylko, że to trasa którą wielu ludzi jedzie do pracy.

        • 12 29

        • z elbląga..... i tam płaci podatki, a tu wymaga drogi

          • 11 3

        • jakie relacje muszą się odbywać właśnie tą drogą?

          jesli tak wielu gdanszczan MUSI tedy jechac, to moze przywrocmy ruch na Dlugiej.

          • 2 2

    • Gdzie budują szerokie drogi dla samochodów w mieście? (2)

      Chyba gdzieś w arabii

      • 39 10

      • nie muszą, mają.

        • 1 4

      • Matołek pisze o szerokich drogach a pojęcia nie ma o trendach w zachodniej Europie...

        • 5 6

    • (1)

      Europę chyba ostatni raz w latach 70. widziałeś

      • 38 8

      • O ile w ogóle...

        • 19 8

    • Skąd takie informacje? (4)

      Na świecie (jeśli mamy na myśli tu zachodnią Europę, na której chcielibyśmy się wzorować) zamyka się centra miast dla samochodów. Komuna już się skończyła...Nie trzeba już ludzi wciskać do tuneli.

      • 16 9

      • (2)

        Centra, ale nie całe miasto. Gdańsk nie na Centrum,

        • 3 6

        • Gdańsk ma kilka centrów

          Wrzeszcz także może mieć przejścia na poziomie jezdni.

          Podobnie Oliwa.

          • 1 1

        • A to spoko

          Skoro nie ma Centrum to przeprowadźmy ze 2 czy 3 autostrady a piesi niech przechodzą w Pruszczu albo Sopocie.

          • 0 1

      • komuna na zachodzie się skończyła?

        • 1 0

    • m.p. (1)

      a na jakim ty swiecie bywasz? W Bialorusi moze, bo juz nawet w Chinach odchodza od budowania pod samochod i przywracaja sciezki rowerowe. W calym cywilizowanym swiecie likwiduje sie tunele podziemne. W Wiedniu pod koniec lat 70ych bylo wiecej samochodow na mieszkanca niz dzisiaj, to samo w miastach Szwecjii, Finlandii, Holandii. To Europa sie smieje, jak widzi Polakow stojacych w swoich wypasionych szrotach w korku.

      • 14 4

      • W Wiedniu nadal jest pełno tuneli

        Natomiast system oznaczeń komunikacji publicznej w Wiedniu to niedościgły wzór. Najlepiej oznaczone są tunele wiodące do metra, z oznaczeniem kolorystycznym (na ścianach i w posadzce) linii metra "prowadzącym" cię prościutko na peron....No i oczywiście wszędzie schody ruchome lub pochylnie....

        • 4 1

    • Kopenhaga 170 aut na tysiąc mieszkańców
      Berlin/Paryż 300 aut na tysiąc mieszkańców
      Gdańsk prawie 700 aut na tysiąc mieszkańców

      taaa na świecie aut przybywa. chyba w krajach 3 świata

      • 12 4

    • W wielu miastach Europy...

      płaci się za wjazd samochodem do miasta, za możliwość posiadania auta w mieście. Ogólnie ogranicza się ilość aut. Preferuje się komunikację miejską i wszędzie można wygodnie dojechać rowerem.

      • 5 5

    • A sensu tej inwestycji i tak nie zrozumiesz..

      W Europie szerokie buduje się autostrady a nie drogi w centrach miast, te są głównie zamykane dla ruchu samochodowego lub też zwężane, ewentualnie pobiera się za wjazd do centrum opłaty tak aby ograniczyć ruch kołowy. Twój komentarz powinien zostać wyraźnie zakreślony jako typowy przykład januszostwa drogowego, a informacje o Europie czerpiesz prawdopodobnie z broszur reklamowych z lat 70'tych kiedy faktycznie była masa pomysłów na wielopasmowe arterie przecinające serca np. Londynu. Takie plany dawno zarzucono i większość z nich nie doczekała się jakiejkolwiek realizacji - całe szczęście.

      • 0 0

  • (1)

    No i super. W końcu zaczęli myśleć o pieszych. Jak ktoś ma jeździć w tunelach to niech to będą samochody

    • 57 57

    • tak! miasta sa dla ludzi nie samochodow :)

      • 2 1

  • (2)

    Czyli wrócimy do korków na Podwalu aż do Elbląskiej.

    • 92 37

    • (1)

      Oczywiście, tego w końcu w Gdańsku zabrakło po wybudowaniu tunelu, jestem ciekaw jak dużo ludzi będzie kożystać z przejścia na Okopowej ... bo przecież Galeria Budynia musi mieć dojście

      • 24 4

      • Kożystać pewnie nikt

        ale całkiem sporo pewnie skorzysta.

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane