- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (53 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Krok w stronę budowy Nowej Węglowej
Pozytywna decyzja środowiskowa to kolejny krok, który przybliża rozpoczęcie budowy Nowej Węglowej w Gdyni. Władze miasta chcą, by szeroka trasa połączyła dwiema jezdniami ul. Jerzego Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego. Łącznikiem z Nową Węglową będzie poszerzona Nowa Waszyngtona, co wzbudza sprzeciw wśród społeczników.
- Budowa Nowej Węglowej ma połączyć dwiema jezdniami - każda po dwa pasy - ul. Jerzego Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego .
- W ramach budowy ul. Nowej Węglowej powstaną drogi dojazdowe. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej.
- Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Przy ul. Nowej Węglowej i prowadzących do niej dojazdach zostaną wybudowane ścieżki rowerowe.
- Powstanie również tunel drogowy pod magistralą kolejową z dojazdami. Będzie można nim przejechać autem właśnie z ul. Nowej Węglowej do ul. Morskiej, nieopodal splotu z ul. Warszawską .
Inwestycja ma pochłonąć ok. 100 mln zł i według tego, co jeszcze kilka lat temu mówiły władze miasta, powinna rozpocząć się w 2016 roku. Gdynia liczy na wsparcie Unii Europejskiej.
- Minimalne dofinansowanie, jakie powinniśmy otrzymać na to, by zrealizować ul. Nową Węglową to 50 proc. kosztów kwalifikowanych - zapowiadał Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Tyle że po drodze pojawiło się sporo komplikacji. Największą jest wciąż nieuchwalony plan miejscowy. Pierwsze podejście zakończyło się sądową porażką władz Gdyni. Dokument został zaskarżony do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i to przez trzy różne podmioty.
Nowy projekt planu dla terenów po Naucie
Pierwszym była zatrudniająca 80 osób firma Sword, której siedziba znajduje się na trasie przebudowywanej drogi, więc musiałaby się przenieść; drugim hotel Hotton, którego właściciele argumentowali, że przez inwestycje drogowe stracą miejsca parkingowe dla klientów, a dojazd do obiektu będzie utrudniony. Zastrzeżenia miał też wojewoda pomorski, uznając część z nich za sprzeczne m.in. z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz konstytucją.
Rok temu planiści przygotowali nowy projekt planu, nieznacznie różniący się od poprzedniej wersji. Odbyła się dyskusja publiczna, dokument utknął w biurkach magistratu i do tej pory nie pojawił się na sesji Rady Miasta. Dlaczego?
- Gdyby działki Nauty kupił Port Gdynia, w planie konieczne byłyby zmiany, bo ten zakłada zabudowę śródmiejską - mówił w lutym tego roku Marek Karzyński, dyrektor biura planowania przestrzennego w Gdyni.
Do przewidywanej transakcji doszło latem. Teren o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 od stoczni Nauta kupił Port Morski Gdynia. Od tego czasu pojawiają się różne nowe koncepcje jego zagospodarowania, ale żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły.
Na razie ciężko o konkrety, także od władz Gdyni. Powodem może być fakt, że pierwsza sesja Rady Miasta, na której prawdopodobnie dojdzie do zmian w kolegium prezydenckim, zaplanowana jest na poniedziałek. Póki co nie wiadomo więc, kto będzie dalej odpowiedzialny za budowę Nowej Węglowej i inne inwestycje.
Społecznicy: nie poszerzajmy Władysława IV
O analizę zakresu inwestycji apelują z kolei społecznicy z Miasta Wspólnego.
- O ile Nowa Węglowa ma szansę pomóc rozwinąć projekt Międzytorza i usprawnić obsługę portu, tak wielokrotnie podnosiliśmy w wątpliwość pomysł poszerzenia ul. Waszyngtona do czterech pasów, które wprowadzać będą ruch prosto w Śródmieście. Jeśli ich celem jest obsługa zabudowy apartamentowej na terenie przyszłego tzw. Śródmieścia Morskiego, to oznacza, że wydamy pieniądze gdyńskich podatników na ulicę, która będzie wykorzystywana przez dwa miesiące w roku - tak jak i te apartamenty, które w 90 proc. będą przeznaczone na wakacyjny wynajem. Z kolei obsługa biurowców Vastintu i PHN-u powinna i musi odbywać się komunikacją zbiorową i o tym muszą wiedzieć przyszli najemcy i pracownicy tych biur. Może wtedy racjonalniej będą podchodzić do swoich wyborów transportowych - twierdzi Łukasz Piesiewicz.
Miejsca
Opinie (126)
-
2018-11-19 07:26
4 pasmowa w centrum miasta? (1)
Gdynia taka nowoczesna ;)
- 49 8
-
2018-12-11 09:39
zalecam wycieczkę do warszawy
- 0 0
-
2018-11-20 12:44
W Gdańsku kolejne inwestycje w Gdyni jak zwykle plany do szuflady
- 1 0
-
2018-11-19 16:33
(1)
Budować drogi i nie oglądać się na oszołomów bo przy pierwszych dużych problemów ci sami będą bić w bęben że w Gdyni nic nie robią by usprawnić ruch i są korki.Koniec gadek i do roboty nie patrzeć do tyłu .
- 6 3
-
2018-11-20 06:29
Kononowicz?
Budowniczowie do lopat
- 0 0
-
2018-11-19 09:19
Społeczniacy? (1)
Chyba socjalistyczni antyrozwojowcy.
Podawajcie ich z imienia, to nie duchy.- 14 6
-
2018-11-20 06:28
Tak towarzyszu, tylko fabryki
Gdzie tam jakieś głupie planowanie przestrzenne, ma być postęp w wyobrażeniu Januszka z chylonii, dużo pasów, dużo parkingów piętrowych. Chodzi o to, że tak budowano na zachodzie i to był blad
- 0 0
-
2018-11-19 09:07
W Gdyni się tylko planuje a Gdańsk.... buduje (1)
No i widać jak to w 3city się wiedzie: Gdynia planuje nową drogę tu, nową Węglową tam, gdzieś tam jakieś rondo na Obłużu, namaluje jakiś kontr-pas, za-pas,bus-pas i poda czemu tego nie zrobi.
A ten "stareńki", taki "zacofany" (bo gdzie mu tam do nowoczesnej Gdyni) buduje - patrzcie: artykuł poniżej jest że za rok oddadzą nową Bulońską - szeroką wygodną. Gdzieś tam Budowalnych zaczną za rok (nie że planują, malują, wymieniają czemu nie), budować.
Ech gdzie to Miasto z morza, Perła Bałtyku.....- 18 2
-
2018-11-19 23:22
Jesteś w bardzo złym stanie
Czas zmienić leki albo przestać czytać glupie książki.
- 0 2
-
2018-11-19 07:23
Panie Łukasz Piesiewicz (4)
Jak masz problemy z odnalezieniem się i przystosowaniem do życia w centrum miasta, aglomeracji, jakąś traumę proponuję wyprowadzić się poza tereny zabudowane i tam realizować swoje szalone pomysły-moze jakiś rezerwat... Gdyni naprawdę nie są potrzebni tacy oszołomi i impotenci umysłowi jak Pan.
- 69 43
-
2018-11-19 23:02
Parędziesiąt lat temu w Europie zachodniej mówili tak jak ty. Na szczęście "piesiewiczów" było więcej.
- 2 1
-
2018-11-19 07:38
(2)
"kodziarze" to w ostatnich wyborach oficjalnie poparli twojego genialnegi prezydenta. Który chce budować drogi dojazdowe, ale tzw. warszafce.
- 17 7
-
2018-11-19 08:27
(1)
to nie jest mój "prezydent; nie głosowałem na niego, ani na tego który zanotował drugi wynik w wyborach
- 5 5
-
2018-11-19 13:21
To ok.
- 1 1
-
2018-11-19 09:50
A może najpierw coś dla Gdyni-Zachód? i innnych dzielnic, np. Chyloni? (2)
Czteropasmowa Chwarznieńska od Witomina do Wiczlińskiej, Czteropasmowa Kielecka, Czteropasmowa Małokacka. Optymalnie Czteropasmowa Wiczlińska i 6 pasmowa Wielkopolska. O 6 pasmowej obwodnicy na odcinku od Chyloni do Matarni nie wspomnę. 4 pasmowy tunel pod torami w w osi Południowa-Północna i koniczyna na Morskiej. Tego potrzebujemy na już...
- 19 6
-
2018-11-19 23:00
tego potrzebujemy od 20 lat.
Albo i dłużej...
- 1 0
-
2018-11-19 09:59
To chyba za 120 lat...
Poza tym zaraz zagłuszą Cię "społecznicy", że powinieneś jeździć jednym z 10 rowerów dostawczych za sto tysięcy złotych po współdzielonym deptaku w miejscu Starowiejskiej bo przecież to takie fajne i modne...
- 5 1
-
2018-11-19 07:17
Z tym się z Piesiewiczem zgodzę (3)
Nowa Węglowa tak, Nowa Waszyngtona nie. Wystarczy ją zmodernizować, trzy pasy się zmieszczą.
- 40 25
-
2018-11-19 23:00
Ale po co 3? Nie wystarczą 2 jak teraz?
- 1 0
-
2018-11-19 17:09
Jak tego Piesiewicza nie stać na auto i mieszkanie w gdyńskiej strefie prestizu
To niech sam sobie jeździ komunikacja. Nie będzie galgan ograniczać cudzej wolności
- 3 4
-
2018-11-19 12:26
Tia, jak na tej drodze, inwestycje pędzlem i farbą
Z dwóch pasów wydzielili trzeci bus-pas, a wszystkie pasy bardzo ciasne...
- 4 1
-
2018-11-19 07:15
Społecznicy to, społecznicy tamto, a gdzie wola mieszkańców? (3)
Waszyngtona straszy dziurami i krzywą nawierzchnią od lat. Centrum miasta zapuszczone, miasto portowe, a port znika, Hutnicza się rozpada, firmy uciekają. Ale społecznicy dalej swoje. Tylko chodniki i parki dla piesków. A rozwój?
- 119 23
-
2018-11-19 08:59
(1)
Masz racje! Jezeli zbudujemy wiecej ulic czteropasmowych w scislym centrum miasta to napewno zapewnimy rozwoj miastu.
- 10 7
-
2018-11-19 22:59
Cztery to mało, chciałbym sześć. Do tego krótka zmiana swiateł, wtedy wszyscy emeryci zostaną w domach bo żaden nie zdąży przejść.
- 4 3
-
2018-11-19 07:39
Ty chamie, ty jeden ty!
Maryla jest,.lotnisko jest, ty Gdański trollu, zazdrośniku, brawo Gdynia!
- 9 10
-
2018-11-19 16:28
A gdzie opat (2)
A gdzie opat i odnoga w stronę portu?? Gdzie Kwiatkowskiego dwa pasy pod górę ??
- 14 0
-
2018-11-19 16:51
(1)
O ile się orientuje to są drogi wojewódzkie i władze Gdyni poza lobbowaniem niewiele mogą w tym względzie zrobić.
- 1 3
-
2018-11-19 22:53
Kwiatkowskiego nie jest drogą wojewódzką
Pucka i Hutnicza, Południowa i Północna również nie. A Rumia i Wejherowo budują swoje tunele pod torami.
Chcieć to móc.
Według prominentnego przedstawiciela władz miasta, Gdynia nie jest zainteresowana tymi drogami. I ja mu wierzę bardziej, niż tym co mówią że to zbudują...- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.