• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę budowy ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem w Gdańsku

Maciej Naskręt
3 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Tramwaj na Szadółki będzie przedłużeniem linii z Moreny, która będzie poprowadzona przez ul. Nową Bulońską do ul. Warszawskiej. Tramwaj na Szadółki będzie przedłużeniem linii z Moreny, która będzie poprowadzona przez ul. Nową Bulońską do ul. Warszawskiej.

Jest przetarg na opracowanie koncepcji i projektu budowlanego niespełna 1,7-kilometrowej ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku. Ma być tramwaj i dwujezdniowa droga. Dokumentacja będzie gotowa wiosną 2015 r.



Jeszcze w starym roku Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji projektu budowlanego ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku od skrzyżowania planowanej ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska do istniejącego Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska.

- Otwarcie ofert na opracowanie dokumentacji projektowej zaplanowano na połowę lutego 2014 r. Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca będzie miał czas na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej do końca sierpnia bieżącego roku, natomiast dokumentacji projektowej do kwietnia 2015 r. - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy według wstępnych wyliczeń planistów może wynieść 94 mln zł, z czego 2 mln zł pochłonie projekt budowlany. Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni m.in. zboczem wąwozu, zlokalizowanego między ul. Goszyńską a ul. Przywidzką.

Kto zyska najbardziej na budowie ul. Nowej Jabłoniowej?

Plany zakładają także budowę dwutorowej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską do ulicy Przywidzkiej, na wysokości ul. Czermińskiego. To element linii tramwajowej, która w dalekiej przyszłości ma być przedłużona do dzielnicy Kiełpino Górne.

Ponadto inwestycja zakłada budowę ulicy Przywidzkiej od ul. Jabłoniowej do ul. Czermińskiego wraz z przebudową skrzyżowań, a także wykonanie kanalizacji deszczowej i systemu odwodnienia poza granicami ul. Nowej Jabłoniowej.

Ulica Nowa Jabłoniowa jest realizowana w ramach Strategicznego Programu Transportowego dla dzielnic na południu Gdańska. Zakłada on realizację w pierwszej kolejności ul. Nowej Bulońskiej Północnej, a później także ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. Miasto na realizację tych inwestycji zapisało w tegorocznym budżecie miasta 300 mln zł.

Budowa ul. Nowej Jabłoniowej i ul. Nowej Bulońskiej Północnej mają być dofinansowane z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020 w 50-70 proc. kosztów kwalifikowanych.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (225)

  • pytanie (22)

    A będą też ścieżki rowerowe?

    • 86 53

    • (6)

      oby

      • 26 8

      • oby nie (5)

        • 23 33

        • oby nie z nawierzchnią z kostki

          • 14 8

        • A co Tobie przeszkadzaja sciezki? (3)

          • 22 6

          • To tylko typowy zawistny cebularzyk, który wozi swoją grubą d*pę w 20letniej rozpadającej się skodzie hehe

            • 19 9

          • Głupie pytanie... (1)

            Zabierają wiele przestrzeni dla szczęścia nielicznych, kosztem licznych.

            • 2 12

            • głupi to mesz tok rozumowania i w zwiazku z tym

              i tak nimi chodzisz cepie zamiast chodnikiem

              • 0 2

    • (4)

      będą :)

      • 16 4

      • (3)

        To dobrze, ale szkoda, że się pan redaktor nawet się na ten temat nie zająknął...

        • 15 13

        • LOL (1)

          A będą chodniki?! Latarnie?! Śmietniki ;) Przystanki będą!?!?!

          • 32 3

          • niby LOL

            ale jak miło pomyśleć, że ścieżka dla rowerów jest czymś oczywistym przy budowie nowej drogi :)

            • 22 3

        • a tory bedom?

          • 10 5

    • A po co ścieżka? jak i tak 40% rowerzystów będzie ulicą zasuwac? (5)

      A jak im zwrocisz uwagę , ze tam maja ścieżkę to dostaniesz taka wiązanke ze uszy klapną...

      • 19 13

      • jak DDR ch owe (4)

        to będą. a jak jedzie na szosie 40 km/h, to w czym problem? niech jedzie. normalna prędkość w mieście. ale kierowca samochodu bosrałby się, gdyby nie wyprzedził rowerzysty, nawet jesli ten jechałby w strefie tempo 30 te 30 kmph, które na rowerze nie tak trudno osiągnąć.

        • 7 9

        • zrób prawo jazdy , kup samochód , jezdzij nim a następnie dyskutuj... (3)

          poza tym my nie jezdzimy po waszych ścieżkach jak mamy drogi ,, chu owe" :))

          • 11 9

          • drogi nie są "tylko dla samochodów"

            przede wszystkim, to "śmieszki" są tak prowadzone, jakby po drodze z punktu A do B nie było niczego. Przykładem niech będzie Zwycięstwa w Gdańsku - bardziej funkcjonalna byłby wydzielony pas wzdłuż Traktu Konnego. Z ul. Traugutta nie można w jednym cyklu świateł dostać się zgodnie z prawem na drogę dla rowerów, bo jakiś matoł przywrócił stary "przejazd do nikąd" - tak można było wyjechać z Traugutta i wjechać na ścieżkę przy bramie CSA, obecnie jest to nielegalne. Jazda Traktem Konnym do ul. Dębinki jest naginaniem prawa (bo ciąg rowerowy równoległy jest, ale nie przylega bezpośrednio do jezdni, po prawdzie nawet go za bardzo nie widać). Przejdźmy do Gdyni. Tutaj jazda Zwycięstwa od CH Klif była podstawą, chyba, że rowerzysta posiadł umiejętność teleportacji - ścieżki skaczą tam z jednej strony jezdni na drugą i pojawiają się nagle za krzakami. Przykładów tras rowerowych, na które zgodnie z prawem trzeba zjechać z ulicy, a zgodnie z rozumem należy olać dla własnego i innych bezpieczeństwa jest więcej. W drodze do pracy np. muszę zjechać w ul. Hucisko a potem Wały Jagiellońskie i Okopową. Jest niedaleko ścieżka nad Kanałem Raduni. Tylko, że rower to nie amfibia.

            TL;DR: co z tego, że mamy ścieżki, skoro ścieżki nie zawsze prowadzą tam, gdzie musimy dojechać?

            • 5 3

          • (1)

            Zdarza sie zadarza nawet po chodniku Wam jechac, a juz na pewno na sciezkach parkowac:-)

            • 2 0

            • Gdańsk, ul. Łozy - ciągle ktoś przejeżdża przez wyniesiony chodnik, żeby 20 metrów zaosczędzić

              • 2 0

    • (1)

      Mam nadzieję. W chwili obecnej nie ma którędy wydostać się z miasta na rowerze. A szkoda, bo sporo jest ciekawych tras w okolicy.

      • 3 4

      • nie przesadzaj :) jeżeli masz szosówkę to wbijaj na jezdnię

        a jeżeli masz górala, to dasz sobie radę szlakami PTTK.

        • 1 0

    • A kto ich potrzebuje? Baarrrrrrdzooo niewielu. (1)

      • 3 6

      • więcej, niż myślisz

        matematyk to człowiek, który jest w stanie coś zauważyć i wyciągnąć wnioski. Jeżeli jeszcze nie zauważyłeś, to Twój problem ;)

        • 1 0

  • Kto jest projektantem? (4)

    Kto projektuje ciągi komunikacyjne w Gdańsku? Np na Chełmie kursują, esami - floresami, po krawężnikach (Witosa, okolice Milskiego - nikt chyba nie uwzględniał, że będzie to fragment linii autobusowej) i czasami na czerwonym świetle, dzielne autobusy.

    • 53 9

    • A jaki numer i nazwę powinien mieć tramwaj jeżdżący na Szadółki?

      Moja propozycja- nr 69,skład im Izabell Marcinkiewicz

      • 6 7

    • nowa jabłoniowa

      szkoda tylko, że przebiega przez zabudowania mieszkalne. Miasto będzie musiało wykupić ziemię od mieszkających na tym terenie właścicieli, mając na uwadze wywłaszczenie ich majątku... co jest oczywiście dla miasta kosztowne, a obok są puste pola, których wywłaszczenie kosztuje dużo mniej... gdzie tu logika?? nie wspomnę już o tych biednych ludziach

      i za czyje pieniądze będzie odbywał się wykup...

      • 1 11

    • (1)

      esy floresy są po to, aby spowolnić ruch i ograniczyć korek na samej Witosa aż do skrzyżowania w tesco, gdybyś miał tam prostą na przejeździe tramwajowym i te śmieszne w dodatku nie działające sygnalizacje, na pewno było bo bezpieczniej ....

      Pozdrawiam

      • 2 0

      • + zaspani stający i blokujący przejazd na takiej prostej z torowiskiem, i zdziwieni że tramwaj jezdzi po szynach, że w ogole coś ma prawo mi tu jechać, skoro jade zderzak w zderzak w korku

        • 2 0

  • A kiedy (14)

    Połączą ul. Guderskiego?

    • 73 13

    • (12)

      oby nigdy...

      • 11 28

      • dokladnie (11)

        never!! jest zamknieta i tak ma pozostac:D:D:D

        • 7 22

        • Ale wioska do kartonów chce dojeżdżać (10)

          bez korków, prawda proszę wioski? Płacze wioska, że na kartoflisko daleko i nie ma jak dojechać, ale jak u wioski ma być droga, to płacz.

          • 10 28

          • nie rozumiem (6)

            skad to podejscie ze jak ktos woli mieszkac na przedmiesciu to zaraz ze karton i wioska.. sprawdz sobie gosciu jak sie mieszka na zachodzie.. londyn, NY itd. itp. Polowa ludzi pracujacych w tych miastach dojezdza z jego przedmiesc.. nie kazdy lubi skupisko, syf, brak miejsca do spacerow, widok zuli o 5 nad ranem pod sklepem.. niektorzy wola cisze, spokoj.. droge mamy na guderskiego, petla jest, autobus jest, jest elegancko!! a nie chce aby laczyli mi guderskiego bo wtedy takie panicze miastowe jak Ty beda sobie droge skracac i ze spokojnego, bezpiecznego osiedla zrobia sobie droge tranzytowa do domu.. bo panicz musi robic zakupy w outlecie jak sa "promocje" bo przeciez musi sie w czyms pokazac na "balu" klasy wyzszej, miastowej..

            Swoja droga - juz w XVII wieku wiedzieli ze zycie w miescie nie jest dobre wiec zaczeli sie budowac poza miastem - stad te piekne palacyki na wrzeszczu, oliwie, itd..

            • 36 13

            • ale tranzyt na Mysliwskiej tobie pasuje!

              i korzystasz z niego a u siebie to nie bo nie?

              • 25 6

            • Nie przejmuj sie (4)

              Gul mu skacze bo mieszka w starej rozwalajacej sie kamienicy albo w falowcu.

              • 28 8

              • Hm, kazdy moze wybierac jak chce

                Jednak dla mnie mieszkanie tak daleko od miasta ma niewiele zalet.

                Owszem, jesli ktos chce - niech mieszka. Jednak mieszkanie zawsze mozna wyremontowac, kamienice odnowic i jest standard dobry. Ludzie - raczej swojscy. Mieszkam we Wrzeszczu od kilku lat i taki zulek krzywdy nikomu nie robi. Ot, lokalny klimat. Mi nie przeszkadza.

                Chcialbym zauwazyc, ze cena mieszkania w takiej kamienicy czy falowcu jest wyzsza od ceny metra na poludniu. A to znaczy, ze wiecej osob chce tam mieszkac. I slusznie. Gdansk bylby duzo bogatszym miestem, gdyby zamiast budowac kilometry prawie-autostrad zabudowano najpierw to, co jest do zabudowania w miescie. Tu juz drogi sa, tramwaje sa, szkoly sa. Starczyloby remontowac, a nie budowac wszystko od nowa.

                Pozdrawiam

                • 22 7

              • Za żadne skarby (2)

                nie zamieniłbym jednego mieszkania w falowcu, na mieszkanie na południu.

                • 10 13

              • Przepraszam gdzie w centrum masz falowce ??? (1)

                Przymorze i Nowy Port to także przedmościa tylko w innej lokalizacji . Dokładne taka sama odległość do Centrum około 10km

                • 10 6

              • Dokladnie tak. Teraz mieszkam w nowym domu na południu , wcześniej blokowisko na Zaspie - uwierz mi mam porównanie. Teraz jest lepiej i nigdy bym nie wrócił do tych starych wind i zsypów

                • 0 0

          • karton to ty masz chyba zamiast mózgu... (1)

            Spadaj do falowca i się tu nie wypowiadaj. Większy wiesniak z ciebie niż z ludzi ktorzy mieszkają na tym osiedlu.

            • 12 10

            • czyli przyznałeś że mieszkają u ciebie wieśniaki trochę mniejsze ale wieśniaki hehehehe ślicznie ;)

              • 9 6

          • ciekawy jestem matole czy nie wpadasz jak to mówisz do tych kartonow na wioche na wyprzedaże szmatek w pobliskim centrum handlowym glowe daje ze tu byles. skoro ci się tu nie podoba to spierdzielaj stad i nie korkuj nam jezdni bo przez takicj jak ty wciąż sa tu korki. nazjezdzalo się tu chamstwa z całego swiata.

            • 6 0

    • tt

      oby zaraz po nowej swietokrzyskiej, inaczej nie ma sensu budowac nowej swietokrzyskiej ;/

      • 3 0

  • ciekawe skad znajda pieniądze w budzecie skoro juz teraz płaczą (4)

    ze nie ma na wiaty na przystankach, częstsze kursy i lepszy tabor! tsta do prosić sie nie mozna tych rzeczy a mieszkańcy sa zbywani. ida wybory wiec zaczynaja sie obietnice.

    ludzis nie dajcie sid omamic budyniowi

    • 35 22

    • Przykładów w mediach nie brakuje. Budyń cały czas tłumaczy się brakiem pieniędzy!!! (3)

      To my się pytamy gdzie są te z podwyżek za czynsze, podatki od gruntu, śmieci itd...

      Liczba afer MOSIR, Szadółki, Urząd Miasta pokazuje ze pieniądze wypływają...

      Nie zastanawia Was pobłażliwość Budynia wobec winnych lub podejrzanych???

      Nikt z nas chyba nie wierzy, że zwierzchnicy o tych procederach nie wiedzieli!!!

      To pokazuje butność obecnej władzy, okazywaną niejednokrotnie w mediach ustami Budynia i Pafleka a przede wszystkim Liska.

      • 12 11

      • urzad niezaleznie od liczby nowych tras komunikacji miejskiej dysponuje tym samym budzetem (1)

        czego efektem jest gdy otwiera sie nowa trasa zabranie wozokilometrow innej dzielnicy. Tak to robi Gdansk. Inna dzielnica kosztem np nowej linii na Chelm stracila częstotliwość połączeń do Nowegi Portu, Letnicy.

        To jak to miasto ma sie rozwijac i jaki jest sens budowania nowych tras skoro komunikacja kursuje tam co 15, 20 czy 30 min a sa miejsca ze i 40, 45 min?

        • 11 5

        • I tu się mylisz

          Zapewne nawet tu nie mieszkasz, a w Gdyni.

          Proponuje poobserwować co dokładnie się zmienia.
          Wybudowano nową linię tramwajową do pętli Łostowice na którą zakupiono nowe PESY i one tu jeżdżą oraz część dorthmundów co jeździły kiedyś tylko na Chełm.

          To umożliwiło zwolnienie sporej ilości taboru autobusowego kursującego dotychczas z tego miejsca. Trasy autobusów kursujących do pętli na Chełm skrócono do pętli Świętokrzyska dzięki czemu mniej autobusów mogło obsłużyć te miejsca przy większej częstotliwości.

          Sporo jeszcze jest do zrobienia, ale nie przesadzajmy.

          • 3 1

      • Widać żeś śledź

        • 2 2

  • prawie 100 milionów za taki kawałek jezdni... (2)

    • 54 15

    • (1)

      porażka, no nie?

      • 11 6

      • zapomniałeś napisać za ile flaszek szwagier zrobi

        • 5 2

  • Pamiętam rok 2003 (32)

    Tam były pola,droga przy obecnym Netto na Wilanowskiej była końcem Gdańska :)

    • 131 5

    • I dalej to są i będą zadupia (21)

      i nic tego nie zmieni.

      • 32 61

      • bez tych zadupi Gdańsk byłby małą powiatową mieściną. (18)

        więc nie podskakuj

        • 26 27

        • nie, bo jest caly pas ziemi do zabudowania miedzy Wrzeszczem, Zaspa, Brzeznem i Nowym Portem (17)

          Jest do zabudowania Garnizon we Wrzeszczu i Central Park na Morenie. Jest do zabowania Stary Browar, bardzo duzo Dolnego miasta lezy odlogiem, w Srodmiesciu az przeraza jak wiele bialych plam na mapie ciagle mozna znalezc.

          Juz o pasie nadmorskim nie bede sie rozpisywal. I to sa miesjca, gdzie Gdansk powinien byl sie rozbudowac. Niestety - zla polityka miasta, szybki zysk dla developerow i zludna chec oszczednosci (zludna, bo co z tego, ze zaplacisz za mieszkanie 500zl mniej za metr, skoro te pieniadze przejezdzisz, a raczej przestoisz, w korkach)... I nic tego nie zmieni. Bedzie tam szersza droga? To zbuduja dalej osiedla.

          • 32 9

          • Tak pewnie, (6)

            Zabudujmy wszystko a oddychać będziemy chyba tlenkiem węgla,a deszczówka będzie wsiąkać w tory tramwajowe.Ludzie miasto to nie tylko zabudowa!!!

            • 12 17

            • a ja się zgadzam w 100%

              1. domy i biura nie generują spalin (chyba że mają ogrzewanie na węgiel)
              2. jak zabudujesz miasto gęsto to nie będzie potrzeby poruszania się autem, bo spadną odległości niezbędne do pokonania np. do sklepu czy pracy. Na dolnym tarasie masz gotową sieć komunikacji, ścieżki rowerowe i inne bajery. A w takim Borkowie czy Szadółkach bez auta to jak bez ręki.
              3. chwasty i miejskie nieużytki nie produkują czystego powietrza
              4. 40% miasta to tereny zielone TPK. Prócz tego cała masa parków przeróżnych. Mało Ci zieleni ?
              5. Rozumiem ze jak zbudujesz kilometry autostrad, obwodnic i tras szybkiego ruchu to woda będzie wsiąkała lepiej ?

              • 23 5

            • Ale czy Ty byles w tych miejscach, o ktorych mowie? (4)

              Czy narzekasz dla zasady, jak przystalo na Polaka?

              To sa krzaczyska, pustostany lub tereny o blizej nieokreslonym stanie. Przejdz sie 100 metrow na polnoc od Hiltona lub Olowianki na Glownym, to zobaczysz, jakie "tereny zielone" tam masz.

              I tak jak odpisal Ci ktos - mieszkasz w miescie. Samochod masz dla przyjemnosci albo i wcale nie masz. A nie jak w nowoczesnym miescie postepu:
              1. Bez samochodu ani rusz
              2. Godzine w korku
              3. Zapomnij o zyciu towarzyskim - powrot skadkolwiek to albo >50zl za taksowke albo wszyscy samochodami albo powrot ostatnim mozliwym autobusem nocnym modlac sie, aby nie przegapic.

              Oczywiscie, sa ludzie, ktorzy chca tak zyc. I maja do tego prawo. Jednak czy oznacza to, ze cala reszta miasta ma sie skladac na to, aby im budowac droge dojazdowa? Przeciez kupujac tam mieszkanie "widzialy galy, co braly". Dlatego wlasnie ceny byly o tyle nizsze.

              Te drogi trzeba potem utrzymywac. To nie jest jednorazowy wydatek. Nie mowie, aby zabudowac kazdy skrawek terenu. Zapraszam do przechadzki po tym terenie, ktory wskazalem. Nie ma tam absolutnie czego brakowac. Co innego nowe bloki na Zaspie, ktore czesciowo zajely istniejacy park.

              • 13 5

              • dodatkowo pamietajmy, ze nowa, szeroka droga

                zacheca do przesiadki na samochod. Ale wiekszosc ludzi stamtad nie jedzie poza obwodnice. Oni przyjezdzaja do miasta.

                A miasto ma okreslone rozmiary i fizycznie moze zmiescic pewna liczbe samochodow.

                Co zatem zrobic. Zgodnie z Duchem Przepustowosci - wyburzyc kawalek miasta i zbudowac dwupasmowa (albo szersza) arterie z ekranami akustycznymi w imie wygodnego dojazdu/wyjazdu do/z miasta. Tylko, czy mieszkancy centrum sa gorsza kategoria, ze ich kosztem sie to odbywa?

                OK, czasem i oni uzywaja tych drog. Owszem. Ale duza czesc z nich nie musi w ogole wsiadac do samochodu. Te drogi z kolei sprawiaja, ze kolejni ludzie stwierdzaja, ze w centrum nie da sie zyc i przeprowadzaja sie na jeszcze dalsze przedmiescia - bo tanio, a droge niedlugo maja zbudowac.

                Bledne kolo. Potem bedziemy utrzymywac kilometry drog dojazdowych zamiast wielu innych przydatnych spoleczenstwu rzeczy.

                • 10 6

              • Czyli wg. Ciebie tramwaje mają tylko jeździć po centrum bo to prawdziwe Miasto ? (1)

                Co dla ciebie znaczy Miasto zastanów się ? Poszukaj sobie na mapie ulicy Podwale Przedmiejskie i się zastanów gdzie była kiedyś granica.Dlaczego dzisiaj jeżdżą na takie zadupia jak Wrzeszcz czy nawet dalej Zaspa i Nowy Port ?

                • 10 4

              • Nie, chodzi mi o to, aby miasto sie rozwijalo prawidlowo

                Gdzie prawidlowo oznacza, ze nie buduje sie oddalonych wielkich osiedli kiedy 1/3 miasta w centrum ciagle stoi niezabudowana.

                • 8 0

              • Jak ci brakuje zieleni to wyprowadz się do lasu a zamieszkując terny miejskie jako obywatel miasta jesteś poniekąd zmuszony do tego aby godzić się na to co uchwali rada miasta . Jeżeli jednak taki stan ci się nie podoba to startuj w wyborach albo wyprowadz się gdzieś do pustelni . Miasto musi być rozbudowywane i będzie z twoimi komentarzami lub bzzzz :p

                • 4 0

          • Central Park jeszcze Broadway and Budynland (1)

            Megalomania "gdanszczan" zza Buga nie zna granic :)))

            • 8 7

            • tak sie nazywa inwestycja

              Nie wiem, czy tu jest sens doszukwiania sie jakichs glebi w tym

              • 4 2

          • (2)

            jasne ale mało kto chce pchać sie do centrum w hałas smród i bandy debili wrzeszczących nocami pod oknami. Lepiej wynieść sie własnie na te "zadupie" gdzie spokój cisza normalni ludzie. I nie przesadzajmy ze jest aż tak ciężko. Dojazd komunikacją miejską do dworca głównego PKP w Gdańsku zajmuje mi tyle samo czasu co z Wrzeszcza gdzie mieszkałem wcześniej. Oczywiście przydałoby sie parę ulepszeń komunikacyjnych, choćby lepsza synchronizacja autobusów z tramwajami czy zmiana rozkładów np. 175,275, 113 które w chwili obecnej jezdza w kupie. Jedno jest pewne nie wrócę do centrum nawet za darmo.

            • 7 3

            • Tylko, ze Gdansk Glowny to juz dzis tylko tradycyjnie bywa nazywany centrum. (1)

              Miasto jest teraz od Wrzeszcza przez Przymorze do Oliwy. Glowny ewentualnie jest drobna wypustka rdzenia miasta.

              Ciagle wydaje sie, ze jest wazny, bo przebiegaja przez niego glowne drogi, jednak 80% samochodow przejezdza przez glowny nie majac zadnego interesu w tej czesci miasta.

              • 5 3

              • Że co?

                Przymorze, Oliwa - to centrum czego ????
                Wrzeszcz był może do niedawna, ale od momentu gdy przerobił na centrum bankowe i wybudowano GB (kosztem Madisona) to przestał być centrum.

                Więc mylisz się i to bardzo Gdańsk Centrum to jest dalej centrum.

                • 2 1

          • (1)

            jak ktoś pracuje bliżej obwodnicy, to woli mieszkać bliżej obwodnicy, anie na Zaspie, Przymorzu, czy Wrzeszczu. Gdybym tam mieszkała to bym tkwiła w korkach:)

            • 4 2

            • Sam tak pracuje i się tu zgadzam

              Mieszkanie na Przymorzu zwiększyłoby mi czas dojazdu kilkukrotnie.

              • 1 1

          • I co z tego, że jest skoro na południu mieszkania 2 razy tańsze.

            Kiedyś to może było zadupie ale z miesiąca na miesiąc okolica dynamicznie się rozwija. Za 5 lat będzie tu lepsza infrastrutkura niż na Zaspie czy Żabiance

            • 6 3

          • mieszkaniec Przymorza

            500 zł mniej za metr? czlowieku chyba nie masz pojecia o cenach za metraze ;) prosty przyklad - mieszkanie na Zaspie ( nowo wybudowane) 6500zł/ m2
            metraz w dzielnicach poludniowych 3500-4600zł/m2.....

            • 7 0

          • G...o wiesz i nie masz pojęcia o czym piszesz

            Tereny Ujeściska, Łostowic itd, to były rolnicze tereny i nie były one własnością miasta. Deweloperzy kupowali je od rolnik i nawet można jeszcze kupić.

            Rolnicy te tereny sprzedawali dużo taniej niż miasto działki pod zabudowę. Co miasto miało sprzedawać swoje taniej.

            Co do przestoi i korków śmiechu warte. Bo w korkach nie stoję, a do pracy dojeżdżam szybciej niż kolega z Przymorza, bo mu się ciągle Jaśkowa zapycha.

            Pytanie zawsze brzmi gdzie pracujesz i pod tym kątem dobierasz mieszkanie.

            • 6 0

      • Wszystko poza ścisłym centrum to zadupia , sypialnie i jak tam jeszcze to chcesz nazywać

        Tylko co z tego wynika ???

        • 2 4

      • I na zadupiu

        jest bezdupie.
        Tramwaj na każdej ulicy, to już konieczność.

        • 1 1

    • (7)

      nieprawda, mieszkam na Ujeścisku od 1996 i ul Warszawska, ta przy netto, polną drogą nie była

      • 9 8

      • (1)

        polną nie, ale kończyły się latarnie, zaczynał szpaler drzew wzdłuż drogi - taki wyjazd z miasta ;)

        • 19 1

        • takie nie oświetlone szpalery drzew nawet dzisiaj znajdziesz w tym Twoim "centrum"

          • 4 2

      • były pola (4)

        nie polna droga.Czytaj uważnie!
        Byłe tereny poligonu wojskowego. Jak się patrzało z ulicy Cebertowicza,to nic nie było widać oprócz ciemnej dziury :P

        • 14 0

        • (2)

          Istaniały Łostowice, Kowale a że były mniejsze i nie należały do Gdańska.... w tamtych latach w centrum Gdańska nie było tylu hipermarketów bezdomek czy innych galerii i było dobrze

          • 2 4

          • A Kowale od kiedy (1)

            niby naleza do gda?

            • 7 1

            • Kowale nie należą do Gdańska ! Nie płacisz podatków w Gdańsku, nie oczekuj że Gdańsk coś ci zbuduje

              • 2 0

        • Cofnijmy się jeszcze z kilka lat to i o cebertowicza nikt nie słyszał.

          Tam też były pola :).

          • 3 0

    • Ech Filipie..... ech ! Filipie...... trzeba wiedziec co to znaczy : ROZWÓJ ! .... (1)

      miasto się rozwija - ... i ten kierunek jest słuszny ! ( Nowy Jork - też kiedyś był wioską.... )

      • 6 1

      • pewnie

        ale na zdjęciu które wkleiłem, widać jak to kiedyś wyglądało :P

        • 1 3

  • Nowa Świętokrzyska ... (8)

    Wybudujcie Nową Świętokrzyską i będę szczęśliwy ;)

    • 90 14

    • nie tylko Ty :) (3)

      • 11 0

      • for jor informejszen (2)

        nowa świętokrzyska nie jest planowana jako droga dojazdowa do obwodnicy, ona będzie się zawijać przed Kowalami i przecinać starą Świętokrzyską

        • 13 1

        • Jak Kowale staną się już dzielnicą Gdańska to wybudują do obwodnicy (1)

          • 2 0

          • Ale ktoś zapomniał o jeszcze jednej rzeczy

            Nowa Świętokrzyska ma posiadać połączenie ze Starogardzką, a ona ma mieć dodatkowy zjazd na obwodnicę Południową.

            Ale co do tego, że łączy się z obecną Świętokrzyską na wysokości Guderskiego dzięki temu droga ta ominie najtrudniejszy odcinek przy kościele oraz skrzyżowanie z Niepołomnicką. Problem z dojazdem do obwodnicy to pikuś w porównaniu z tym co tam się dzieje.

            • 2 1

    • ja też

      • 0 1

    • Ty nigdy nie bedziesz szczęśliwy, narzekanie masz w genach, jak większość autorów tych postów

      • 6 0

    • chyba, ze zbuduja ja za waska, za szeroka, za dluga, za krotka, za kreta

      Na SKM dzieje sie ostatnio niesamowicie wiele, a co jest najwiekszym problemem?

      Odstep miedzy pociagiem i peronem...

      • 2 1

    • na tym rysunku

      nowa swietokrzyska przebiega przez istniejąą biedrone i planowane sanktuarium ? czy może jestem w błędzie ?

      • 0 0

  • (6)

    Jakim cudem z Jabłoniowej w Gdańsku jadę tyle samo czasu do Oliwy, co z Chyloni w Gdyni do Oliwy w Gdańsku? Warto najpierw pomyśleć nad dostępnością komunikacyjną, przepustowością dróg, a później budować wielotysięczne osiedla na południu Gdańska.

    • 67 20

    • (1)

      Czyli co? Wysiedlamy mieszkańców, równamy nowe osiedla z ziemią i zaczynamy od nowa?

      • 19 5

      • no co :) praca musi być

        hehhe

        • 6 2

    • warto najpierw pomyśleć,

      zanim wyprowadzisz się na wieś

      • 18 6

    • myśl o wydajnym transporcie publicznym (1)

      próby rozwiązywania problemów komunikacyjnych przez poszerzanie dróg kończą się uciekaniem mieszkańców (podatników) na przedmieścia lub poza miasto. To w Gdańsku trwa już kilkanaście lat.

      • 9 4

      • UM zawsze może przecież wpaść na wspaniały pomysł aby przyłączyć te przedmieścia jak Kowale, Banino, itp do Gdańska, przybędzie wtedy zamożnych podatników

        • 1 0

    • Ale nie mierz czasu z Chylonii o piątej nad ranem...

      • 1 0

  • Nowa Warszawska (2)

    Czy Pan Redaktor jest pewien, że przebieg nowej Warszawskiej na rysunku jest poprawny? Na planach miasta widać co innego.

    • 15 2

    • Jaki sens ma Nowa Warszawska ? Ani nie ma tam dużego ruchu, a jak się ją poszerzy to i tak utknie na zakorkowanej już dziś Havla. Wystarczy chodnik, ścieżka rowerowa i OŚWIETLENIE.

      • 4 4

    • Nowa Warszawska " To znaczy że w tej chwili nie ma takiej aleś cymbał!

      • 0 0

  • jakoś ten tramwaj będzie pląsać pomiędzy osiedlami (8)

    nie dałoby się prostszą i krótszą drogą do śródmieścia? przecież to będzie linia wycieczkowa

    • 48 19

    • (2)

      To by było bez sensu prowadzić linię tylko z jednego osiedla do centrum. Przecież w okolicach mieszka masa ludzi, która też się musi jakoś stamtąd wydostać.

      • 21 2

      • (1)

        ale ponieważ tramwajem trzeba pląsać wybiorą samochód

        • 23 0

        • uczniowie czy czesc studentow albo ludzi starszych nie

          Ludzie, ktorzy koniecznie chca uzywacsamochodu - i tak bede z niego ciagle korzystac :)

          Pozostaje mniej - wiecej 1/3, ktora przy odpowiednio wysokich cenach paliwa pewnie sie przesiadzie na tramwaj. Lub przy odpowiednio wielkich korkach.

          • 9 4

    • wzdłuż W-Z do centrum (4)

      to by było świetne połączenie

      • 14 1

      • (3)

        Dokładnie. Pętla i duży P&R przy Jabłoniowej. Stamtąd tramwaj jedzie AK zatrzymując się po kolei na przystankach Łostowicka, Odrzańska, Pohulanka i nowy węzeł Gdańsk Śródmieście. Szybko sprawnie atrakcyjnie dla mieszkańców Południa. Zmniejszone korki, nie trzeba budować za setki milionów Nowej Jabłoniowej Nowej Warszawskiej które i tak się zakorkują bo przybędzie samochodów. Dziękuję dobranoc.

        • 6 3

        • Tak ! (2)

          Świetne. Za zaoszczędzone pieniądze można zrobić Nową Politechniczną. Z Węzła Jabłoniowa będziemy wtedy szybko zarówno w Centrum (tylko 4 przystanki) jak i we Wrzeszczu. Tramwaj który by jechał z Szadółek przez Chełm do Centrum nie będzie żadnym atrakcyjnym środkiem transportu z racji tego że czas przejazdu będzie oscylował około godziny co jest totalnym absurdem. Ludzie zostaną przy samochodach.

          • 9 1

          • Przesadzasz (1)

            Szadółki są odległe od Chełmu może z 5 km. Czas przejazdu to ok. 15 a do Centrum ok. 25 minut. Tam też jest duże skupisko osiedli i budują się kolejne. Dzięki temu połączeniu wzrośnie też liczba linii tramwajowych pomiędzy Centrum a Chełmem , a być może część linii kursujących z Nowej Bulońskiej zakończy bieg na Pętli Chełm Witosa

            • 1 0

            • Po drodze bedzie 10 przystankow i 10 skrzyzowan. 15 min to mrzonki..

              • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane