- 1 Mała uliczka, duży problem (183 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (444 opinie)
- 3 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (78 opinii)
- 4 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (120 opinii)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (286 opinii)
- 6 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (170 opinii)
Krok w stronę rozpoczęcia prac na Międzytorzu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada złożony przez PKP i Grupę Inwestycyjną Semeko wniosek w sprawie utworzenia spółki celowej, by zabudować teren Międzytorza w Gdyni, co jest kolejnym krokiem do poszerzenia centrum miasta.
Zabudowa Międzytorza: PKP w porozumieniu z Semeko
Teren ma zabudować firma Semeko (jest właścicielem części), która w 2015 roku została wybrana przez utworzoną przez PKP spółkę Xcity Investment do komercyjnego zagospodarowania Międzytorza. Gdynia miałaby wybudować tu drogi dojazdowe w postaci ulic: Nowej Węglowej i nowego fragmentu ul. Władysława IV.
Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa nowej dzielnicy Międzytorze może wynieść nawet 345 tys. m kw.
W pierwszej fazie inwestycji, jak sugerowali przedstawiciele Biura Planowania Przestrzennego, prawdopodobnie powstaną obiekty mieszkalne w okolicach ul. 3 Maja, pomiędzy przedłużeniem ul. Władysława IV i Jana z Kolna. Niewykluczone, że następnym krokiem będzie budowa galerii handlowej przy dworcu Gdynia Główna.
To jednak wciąż nieoficjalne informacje. Na Międzytorzu nic się nie dzieje. Niewiele wiadomo również o postępach w procesie inwestycyjnym.
Rok temu pojawiła się informacja, że Bank Ochrony Środowiska SA i Grupa Semeko SA podpisały list intencyjny o współpracy w finansowaniu realizacji projektu.
Kilka dni temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał wniosek dotyczący utworzenia wspólnego przedsiębiorcy w celu realizacji projektu.
Zgodnie z przepisami, aby koncentracja była w ogóle możliwa, wniosek musi przejść pozytywną weryfikację UOKiK.
- Przedmiotem zgłoszenia jest koncentracja polegająca na zamiarze utworzenia przez wnioskodawców wspólnych przedsiębiorców dla celów realizacji wspólnego przedsięwzięcia w zakresie zagospodarowania nieruchomości położonej w Gdyni na terenie dzielnicy Śródmieście, pomiędzy ulicami Jana z Kolna, Janka Wiśniewskiego, Wendy oraz projektowaną ulicą Nową Węglową, poprzez zagospodarowanie tej nieruchomości, komercjalizację zespołu budynków, które zostaną wybudowane na ww. nieruchomości, oraz finalnie sprzedaż wybudowanych lokali - czytamy w opisie koncentracji.
Przypomnijmy, że według zapowiedzi prace miały zacząć się w 2019 roku. Czy pozytywne rozpatrzenie wniosku przybliży nas do ich rozpoczęcia? Tego nie udało się nam dowiedzieć, bo obydwa podmioty oszczędnie dawkują informacje na temat inwestycji.
Międzytorze: PKP z pozytywną opinią zarządu i rady nadzorczej
- Projekt Gdynia Międzytorze jest na etapie procedowania. Czekamy na ostateczną decyzję właścicielską, jesteśmy po zgodach korporacyjnych, czyli zgodzie zarządu i opinii rady nadzorczej. Czekamy na decyzję właścicielską, myślę, że w najbliższym czasie ją uzyskamy i projekt będzie realizowany - mówił wiosną Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA, po konferencji poświęconej wynikom Grupy PKP za 2018 rok.
Krążą także różne daty zakończenia inwestycji. Przewija się 2026 rok, w którym Gdynia będzie świętowała 100-lecie powstania, jak i rok 2029. Podobnie jest z wartością inwestycji - rozbieżności są duże, a wskazywane kwoty wahają się od 700 mln euro do nawet miliarda euro.
Władze Gdyni przypominają z kolei, że Międzytorze jest częścią większego projektu.
- Śródmieście Morskie Gdyni to zakrojony na bardzo szeroką skalę projekt wpisany w Strategię Rozwoju Miasta. W jego ramach powstaje od podstaw zupełnie nowa dzielnica - nowoczesne śródmieście. Intensywnie rozwija się część tego terenu położona najbliżej linii wody - w bezpośrednim sąsiedztwie Sea Towers mamy już hotel Marriott z zapleczem konferencyjnym i budynek biurowy wykorzystywany przez bank i nowy ogólnodostępny ciąg spacerowy, dalej marinę jachtową. Obok, na Molo Rybackim, powstaje bardzo prestiżowe osiedle mieszkaniowe. W miejscu dawnego centrum Gemini firma Vastint buduje kompleks mieszkaniowo-usługowy z atrakcyjną przestrzenią publiczną. Mocno zaawansowana jest budowa osiedla Portova. Port ma już wykonawcę nowego terminala, który sprawi, że morska dzielnica stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Międzytorze jest kolejnym terenem, który zmieni oblicze, a właściwie - należałoby powiedzieć - zyska nowe życie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Miejsca
Opinie (214) 10 zablokowanych
-
2019-09-11 21:44
Opinia wyróżniona
Mam nadzieje, (3)
że poprzez ten projekt Gdynia to nie tylko będzie miastem o najwyższej jakości życia w Polsce, ale też które mierzy się z wyzwaniami pięknej architektury i w miarę wysokich domów. Bo tylko daleko zakrojona wizja sprawi, że po głębokiej zapaści i małej rozbudowy z powodu upadku przemysłu stoczniowego, morskiego i innych tereny dawnych zakładów i
że poprzez ten projekt Gdynia to nie tylko będzie miastem o najwyższej jakości życia w Polsce, ale też które mierzy się z wyzwaniami pięknej architektury i w miarę wysokich domów. Bo tylko daleko zakrojona wizja sprawi, że po głębokiej zapaści i małej rozbudowy z powodu upadku przemysłu stoczniowego, morskiego i innych tereny dawnych zakładów i terenów zdegradowanych spowodują, że Gdynia będzie tętniła życiem, a zacząć trzeba od wybudowania dużego Centrum Handlowego połączonego z Nowoczesnym dobrze skomunikowanym Centrum Przesiadkowym. Miasto ma przecież o połowę mniej handlu niż Gdańsk i inne miasta tej klasy. A przecież za komuny tu przyjeżdżała cała Polska na zakupy i na balangi choćby utrwalone w piosence "u Maxxima w Gdyni...."
- 8 23
-
2019-09-14 07:26
jeśli to nie ironia to bełkot.
- 1 0
-
2019-09-12 09:50
A Swietojanska to skansen, coś jak sklepy przygraniczne na Słowacji.
- 5 1
-
2019-09-12 09:45
to se ne vrati, pane Havranek...
Świat poszedł do przodu a cinkciarski "styl" Maxima to obecnie tylko w kasynach dla ubogich w Atlantic City. A i te już wyburzają...
- 4 1
-
2019-09-11 13:19
Opinia wyróżniona
A kiedy dworzec autobusowy ... (20)
... z prawdziwego zdarzenia?
Zamiast galerii handlowej, w okolicach dworca głównego PKP potrzebny jest dworzec autobusowy. Mówiło się o nim już ze 30 lat temu i do dziś co najwyżej się mówi, ale nic w tym kierunku nie robi.- 120 6
-
2019-09-12 08:54
Gdynia to nie Paździerzowo Dolne - mamy kolej. (4)
Spod Dworca PKP odjeżdża jeden (!) regionalny autobus do 650, jakieś busiki i od czasu do czasu januszobusy "na Zachód". Czy jest potrzeba budowy kosztownego dworca PKS? Głęboko wątpię.
- 3 2
-
2019-09-12 10:58
Gdynia to nie tylko paździerz ale i dykta z pilśnią (3)
pomalowana tanią farbą.
Już filmowe dekoracje są bardziej staranne...- 0 1
-
2019-09-12 12:01
Tym bardziej dworzec autobusowy niepotrzebny... (2)
- 0 0
-
2019-09-12 12:08
od czegoś trzeba zacząć... (1)
a dworzec i okolice to często pierwszy kontakt i wrażenie z miasta...
- 2 0
-
2019-09-12 16:04
A tu pełna zgoda:
dwa, trzy estetyczne, nowoczesne stanowiska autobusowe, niewielki, ale porządny hotelik, pasaż handlowy (ale nie centrum handlowe!), przyzwoite jadłodajnie, podziemny parking tam gdzie dzisiaj jest klepisko - słowem wszystko to, co powinno być w otoczeniu dworca PKP w XXI wieku. Na pewno nie dworzec jak RDA Kraków, bo w Gdyni to niepotrzebne.
- 1 0
-
2019-09-11 17:46
A kto dzisiaj autobusem jeździ?
Po co dworzec jak nie ma autobusów:-)
- 3 13
-
2019-09-11 17:36
kiedy odbudowa mostku na Wiśniewskiego???
- 12 4
-
2019-09-11 16:39
(1)
Niepotrzebny żaden dworzec autobusowy,bo teraz każdy ma samochod
- 3 11
-
2019-09-12 10:42
i to jest problem...
Klasyczny brak umiejętności odróżnienia przyczyny od skutków.
Ma bo musi.
Bo nie ma alternatywy, którą zlikwidowano na fali "nie da się, nie opłaca się"...
I problem wrócił rykoszetem a samochody zalewają miasta...- 0 1
-
2019-09-11 15:59
(9)
Zawsze jak podadzą że coś w Gdyni wybudują to troll upomina się o coś innego. A dlaczego nie to a dlaczego nie tamto. Czy ktoś może go zablokować? Bo te jego komentarze są tak i**otyczne, że aż zniechęcają do pisania czegoś normalnego
- 12 22
-
2019-09-11 17:07
Po rozsądnym postulacie mieszkańca tego nieszczęsnego miasta zwykle odzywa się departament prasowy magistratu (6)
Publikując wypowiedź w której nie ma żadnego merytorycznego odniesienia do postulatów mieszkańców a jedynie wyzwiska i obelżywe kalumnie na temat stanu zdrowia i umysłu postulatora.
Dlaczego zawsze coś innego?
Bo pomysły "miasta" nie mają żadnego związku z potrzebami ludzi mieszkającymi w Gdyni. Jednak, podobnie jak wPublikując wypowiedź w której nie ma żadnego merytorycznego odniesienia do postulatów mieszkańców a jedynie wyzwiska i obelżywe kalumnie na temat stanu zdrowia i umysłu postulatora.
Dlaczego zawsze coś innego?
Bo pomysły "miasta" nie mają żadnego związku z potrzebami ludzi mieszkającymi w Gdyni. Jednak, podobnie jak w niegdysiejszych spółdzielniach mieszkaniowych, zawsze znajdzie się jakiś interesowny klient, któremu będa pasować poczynania "zarządu". To się go promuje... Teraz takich nazywają "pożyteczny kretyn".- 11 5
-
2019-09-12 00:37
(5)
No właśnie i zawsze odpowiada w ten sam sposób, że to działanie ludzi z UM. Zaczyna wymieniać po imieniu kazdego z osobna. Wiem, że na stronie wybrzeze24 jest taki sam hejt na szczurka i gdynie a głupota jaka zawarta jest w artykułach przerasta wszystko. Ja rozumiem że to jakaś zorganizowana akcja robiona przez wiecej osób bo kto normalny by
No właśnie i zawsze odpowiada w ten sam sposób, że to działanie ludzi z UM. Zaczyna wymieniać po imieniu kazdego z osobna. Wiem, że na stronie wybrzeze24 jest taki sam hejt na szczurka i gdynie a głupota jaka zawarta jest w artykułach przerasta wszystko. Ja rozumiem że to jakaś zorganizowana akcja robiona przez wiecej osób bo kto normalny by dawał z różnych kont tyle łapek w górę pod komentarzami trolla. Najlepsze jest jeszcze to, że te imbecyle codziennie podpisują się tak samo i czesto wklejają te same komentarze co latwo ich demaskuje. I zawsze udaję, że jest zatroskanym mieszkańcem chociaż jak zbudują mu ten dworzec to pewnie zacznie krzyczeć, że chce autostradę przez miasto bo tak chcą mieszkncy. Drogi edziu czy liczba 70 mówi ci coś ? Tak właśnie chcą mieszkańcy
- 2 2
-
2019-09-12 08:35
A wiesz co to syndrom sztokholmski? (4)
I masz wytlumaczenie 70. 70 z 4 bo tylu ludzi poszlo do wyborow. Wiec raptem 25. Tyle to zatrudnia magistrat z przyleglosciami.
- 2 2
-
2019-09-12 09:05
(3)
Edzio nie wiem jaki ty masz syndrom ale na pewno normalny to nie jestes. Jesli wg ciebie ludzie pracujacy w um zadecydowali o wynikach wyborow w 250 tys miescie to radze ci zmienic leki. Ciezko jest sie polapac w tych twoich kalkulacjach 70 z 4 itp. I jak myslisz, ze obrazajac ludzi mowiac im, ze maja jakis syndrom cos tym wskorasz? Nic ci to nie da i tylko bardziej sie pograzasz. Dalej pisz udawane konwersacje nastepnym razem bedzie wynik 80:)
- 3 1
-
2019-09-12 09:28
pierwsze (i jedyne) przykazanie cudzołożnika (2)
"zaprzeczaj, zaprzeczaj, zaprzeczaj".
Jak widać, stosuje się je również w innych dziedzinach. Czy one na prawdę inne?
Syndrom to nie obraza, to diagnoza.- 0 2
-
2019-09-12 10:36
(1)
Edek i rozsądny postulat... A jak kłamiesz, że w Gdyni żaden z projektów z BO nie został zrealizowany z lat 2014, 2015 i ty mówisz o rozsądnym postulacie. Ktoś ładnie kiedyś ujął, że rozmowa z tobą to jak gra z gołębiem w szachy. Pomacha skrzydłami, figury porozwala, nas....a na stół i odleci z przekonaniem że wygrał....ile razy miałeś sprawdzić strone BO.gdynia i nigdy się do tego nie odnosisz... Mój ty przyjacielu z syndromami
- 1 0
-
2019-09-12 10:56
półprawdy...
ćwierć środki.
Tanie techniki projekcji własnych zachowań stronie przeciwnej.
Dyskusja jest o "międzytorzu" i magistrackim stosunku do obywatelskich postulatów. Nie o BO, choć ten też jest traktowany przez magistrat w ten sam sposób, "po uważaniu". Bo różni są obywatele, pożyteczni kretyni z syndromem również mają prawo do miejsca.
Więc nie rób za "gołębia", skoro ci to tak nie odpowiada.- 0 2
-
2019-09-11 16:18
(1)
To edek napisał. Też zauważyłem, że zawsze to robi. Aha i jeszcze jak coś mają zaraz budować to piszę że to tylko plany. Niestety ale jak ktoś ma płacone od komentarza to właśnie tak wygląda jego hejt. Z drugiej strony ciekawi mnie kto go informuje o nowych artykułach bo zawsze zasmieci całą stronę swoimi kłamstwami w 5 minut po pojawieniu się artykułu
- 9 9
-
2019-09-11 17:49
To prowokator z Trójmiasto.pl
Wiem jak to działa - wraz z artykułem wpada zaczepny komentarz z portalu, żeby o 8ej jak im zacznie pracę - mieli się do czego odniesc. Skrytykować "edka" czy innego trola i napisać przeciwstawne komentarze. Jak by były same pozytywne to by było wiadomo,że to ustawka. Wiem....bo.mialem praktyki w jednej takiej instytucji.- 3 6
-
2019-09-11 13:41
oraz peron dedykowany północnej linii PKM
Bo SKM na swoje tory nie wpuści
- 18 1
-
2019-09-11 12:15
Opinia wyróżniona
Na wizualiacjach między budynkami zawsze placyki, parasolki, zieleń, autobusiki. (5)
A potem - w rzeczywistości - parking i trzypasmówka, bo kwik januszy "hurr durr każdy ma dwa samochody/a jak ja dojadę/gdzie ja zaparkuję" zagłusza resztki zdrowego rozsądku.
- 114 15
-
2019-09-11 19:39
komunikacja i parkingi pod ziemią
- 1 3
-
2019-09-11 17:08
Tu się nawet nie kryją z tym, że będzie wielki plac betonowy i może 3 drzewka które uschną
Pierwszy obrazek - najprościej, najszybciej, może jombami byłoby jeszcze taniej to wyłożyć.
Tu nie chodzi o las w mieście ale hektary nieprzepuszczalnej powierzchni to chyba nie to na co czekamy. W czasie ulewy piach z tych hektarów zapcha studzienki. W czasie upałów jak ostatnio, będzie tam jak w piecu, nie będzie tam żywej duszy, inaczejPierwszy obrazek - najprościej, najszybciej, może jombami byłoby jeszcze taniej to wyłożyć.
Tu nie chodzi o las w mieście ale hektary nieprzepuszczalnej powierzchni to chyba nie to na co czekamy. W czasie ulewy piach z tych hektarów zapcha studzienki. W czasie upałów jak ostatnio, będzie tam jak w piecu, nie będzie tam żywej duszy, inaczej dostanie udaru a jak się potknie to się pewnie poparzy.
Odpowiedzi "to wyprowadź się na wieś", "to kup i zbuduj" są powtarzane do obrzydzenia i nie mają większego sensu. Gdzie jest architekt miejski, ogrodnik miejski? Serio goły beton to prestiż? Albo kostka bauma - nie mówię o tym projekcie ale ogólnie - nawet między jezdniami nagminnie w 3mieście, byle się grzało bardziej niż trawnik i utrudniało retencję (i byle zlecenie dla zaprzyjaźnionej firmy brukarskiej wpadło).- 15 2
-
2019-09-11 16:55
No i jest więcej miejsca dla biegaczy!
- 4 0
-
2019-09-11 16:54
(1)
Kak mnie smieszy to hurr durr..co to za kretynstwo jest?
- 3 13
-
2019-09-12 08:49
Morr Dorr...
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2020-04-18 16:24
senior rafal
międzytorze to była by piękna dgynia miasto z marzeń ale niestety gdynia nie jest tak prężna jak gdańsk tu kurcze na realizacje planów czeka się dziesiątki lat dla tego może mój wnuk zobaczy tą zabudowę ale ona będzie już przestarzała i nawet orunia będzie ładniejsza tak że zacznijcie budować a nie pisać nie planować przecież są podobno pozwolenia to samo tyczy się II etapu budowy po gemini i realizacji ulicy waszynktona
- 0 0
-
2019-09-11 12:44
Opinia wyróżniona
W Nowej Gdyni architektura centrum handlowego oraz funkcjonalność 24 h/dobę będzie w cenie (5)
Kupujący i Inwestorzy coraz większą wagę przywiązują do super ciekawej architektury centrów handlowych, ale i jej walorów użyteczno-funkcjonalnych. Bo w dzisiejszym zabieganym świecie ma ona coraz większe znaczenie, a w związku, że będzie przy dworcu PKP, być może PKS i Centrum Przesiadkowego wiec przyda się hotel , biurowiec, szczypta rozrywki, garść mody, kawał high-techu, zintegrowany w tym miejscu podziemny transport miejski i i jeszcze trochę naprawdę dobrej architektury.
Wtedy to Mega Centrum Handlowe się sprawdzi.- 23 33
-
2019-10-11 14:06
Miś
To mówiłem ja Jarząbek
- 0 0
-
2019-09-11 12:51
to nie jest Nowa Gdynia (3)
Chyba że masz na myśli tę z Łodzi. Miasta Łodzi.
To wymierające i pustoszejące na skutek ekonomicznych rugów "centrum" prowincjonalnego miasta, któremu daleko do zasobości pozwalającej na samodzielne utrzymanie takich "facilities".- 17 6
-
2019-09-11 12:58
To wyprowadź się do Nowej łodzi (2)
skoro Ci tu aż tak źle, a Szczurek nie daje Ci żyć w centrum, bo chciałby mieć tylko dla siebie hacjendę, a ludzi tak naprawdę nienawidzisz.
- 7 16
-
2019-09-11 20:39
Podatkowo wystarczy się wynieść odrazu lepiej się człowiek czuje
- 6 1
-
2019-09-11 13:20
mnie źle nie jest
i do "centrum" mnie nie ciągnie. Ale z obawą obserwuję działania (a raczej ich brak) magistratu.
Bo żal mi ludzi w ten sposób traktowanych i ogarniętych szkokholmskim syndromem.
Nie ma to związku z nienawiścią... Ale niech ten masochizm uprawiają na własny koszt.- 18 4
-
2019-10-07 20:05
Dość hipermarketów w Gdyni. Gdzie mieszkańcy maja spedzać wolny czas. W parku centralnym, to kolejna kpina. Władze miasta nic sobie nie robia z potrzeb mieszkańców. Zamkną hale targowa i nawet kaczuszki od gospodarza nie kupimy. to dranstwo !!!!
- 0 0
-
2019-10-07 20:02
chory pomysł
- 2 0
-
2019-10-07 20:02
Chory pomysł !
- 2 0
-
2019-09-15 15:32
I nikt nie bedzie niedługo morza oglądać...
- 3 0
-
2019-09-12 12:10
gdy (2)
jak to sie nic nie dzieje? sa prowadzone roboty ziemne, z jakies juz 2 tygodnie.
- 3 0
-
2019-09-12 13:34
to modernizacja stacji Gdynia - Port (1)
realizowana przez Budimex.
Dotyczy całego układu drogowo - kolejowego wokół portu w Gdyni.
Zadanie za 1500Mpln.- 0 0
-
2019-09-15 12:00
Na tak dużym obszarze?
- 0 0
-
2019-09-11 21:44
Opinia wyróżniona
Mam nadzieje, (3)
że poprzez ten projekt Gdynia to nie tylko będzie miastem o najwyższej jakości życia w Polsce, ale też które mierzy się z wyzwaniami pięknej architektury i w miarę wysokich domów. Bo tylko daleko zakrojona wizja sprawi, że po głębokiej zapaści i małej rozbudowy z powodu upadku przemysłu stoczniowego, morskiego i innych tereny dawnych zakładów i terenów zdegradowanych spowodują, że Gdynia będzie tętniła życiem, a zacząć trzeba od wybudowania dużego Centrum Handlowego połączonego z Nowoczesnym dobrze skomunikowanym Centrum Przesiadkowym. Miasto ma przecież o połowę mniej handlu niż Gdańsk i inne miasta tej klasy. A przecież za komuny tu przyjeżdżała cała Polska na zakupy i na balangi choćby utrwalone w piosence "u Maxxima w Gdyni...."
- 8 23
-
2019-09-14 07:26
jeśli to nie ironia to bełkot.
- 1 0
-
2019-09-12 09:50
A Swietojanska to skansen, coś jak sklepy przygraniczne na Słowacji.
- 5 1
-
2019-09-12 09:45
to se ne vrati, pane Havranek...
Świat poszedł do przodu a cinkciarski "styl" Maxima to obecnie tylko w kasynach dla ubogich w Atlantic City. A i te już wyburzają...
- 4 1
-
2019-09-12 12:49
Czas wielkich portów już minął (2)
Zresztą transport morski też chyli się ku upadkowi. Kiedyś Gdynia była portem gdie na wejscie statku czekło się na redzie kilkanaście dni taki był ruch . Tak samo jak wielkie huty, wielkie zakłady przemysłowe powoli sie kończą i taka jest kolej rzeczy, Niektórym snią się sny o potedze, wielkie porty, wielkie kominy , tysiące torow i autostrad ale to tylko sny.
- 2 2
-
2019-09-14 07:16
Statki stały na redzie, ponieważ w porcie przeładowywało się drobnicę.
Każdy stał tu kilka do kilkunastu dni, a teraz setki kontenerów rozładowuje się w parę godzin.
- 0 0
-
2019-09-12 13:31
sny i to mokre maja niektórzy, widząć strumień kasy płynący przez DCT w Gdańsku
Który mógłby być w Gdyni, gdyby nie właśnie takie smętne bajania o upadku branży transportu morskiego. Dlatego że "nie da się, nie opłaca się" pogoniono Australiczyków z Gdyni.
Teraz ślina kapie...
Statki czekały z powodu złej organizacji i braku wydajności. Wmawiaj sobie, że "wielkie" sie kończy, zamiast ciebie ktoś inny będzie robił wielkie pieniądze w działce, którą z własnej woli opuścisz.
Walkowerem.
"Guzik" się kończy. Po prostu, niektórzy budują jeszcze większe, sprawniejsze, wydajniejsze i potrafia utrzymać ciągłość biznesu.- 1 1
-
2019-09-13 15:23
malo prawdopodobne ! za ladne to jest i za wysokie jak dla polakow ~!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.