• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę rozpoczęcia prac na Międzytorzu

Patryk Szczerba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada złożony przez PKP i Grupę Inwestycyjną Semeko wniosek w sprawie utworzenia spółki celowej, by zabudować teren Międzytorza w Gdyni, co jest kolejnym krokiem do poszerzenia centrum miasta.



Chciałbyś zamieszkać na Międzytorzu?

Na 14-hektarowej działce zwanej Międzytorzem, znajdującej się po obu stronach ul. Janka Wiśniewskiego, uchwalonej w 2017 roku planem zagospodarowania przestrzennego, dopuszczono powstanie galerii handlowej połączonej korytarzem nad ul. Janka Wiśniewskiego z najwyższymi budynkami mierzącymi do 55 metrów oraz zabudową mieszkaniową i biurową, która miałaby stanąć wzdłuż ul. Jana z Kolna.

Zabudowa Międzytorza: PKP w porozumieniu z Semeko



Teren ma zabudować firma Semeko (jest właścicielem części), która w 2015 roku została wybrana przez utworzoną przez PKP spółkę Xcity Investment do komercyjnego zagospodarowania Międzytorza. Gdynia miałaby wybudować tu drogi dojazdowe w postaci ulic: Nowej Węglowej i nowego fragmentu ul. Władysława IV.

Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa nowej dzielnicy Międzytorze może wynieść nawet 345 tys. m kw.

W pierwszej fazie inwestycji, jak sugerowali przedstawiciele Biura Planowania Przestrzennego, prawdopodobnie powstaną obiekty mieszkalne w okolicach ul. 3 Maja, pomiędzy przedłużeniem ul. Władysława IV i Jana z Kolna. Niewykluczone, że następnym krokiem będzie budowa galerii handlowej przy dworcu Gdynia Główna.

To jednak wciąż nieoficjalne informacje. Na Międzytorzu nic się nie dzieje. Niewiele wiadomo również o postępach w procesie inwestycyjnym.

Rok temu pojawiła się informacja, że Bank Ochrony Środowiska SA i Grupa Semeko SA podpisały list intencyjny o współpracy w finansowaniu realizacji projektu.

Kilka dni temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał wniosek dotyczący utworzenia wspólnego przedsiębiorcy w celu realizacji projektu.

Zgodnie z przepisami, aby koncentracja była w ogóle możliwa, wniosek musi przejść pozytywną weryfikację UOKiK.

- Przedmiotem zgłoszenia jest koncentracja polegająca na zamiarze utworzenia przez wnioskodawców wspólnych przedsiębiorców dla celów realizacji wspólnego przedsięwzięcia w zakresie zagospodarowania nieruchomości położonej w Gdyni na terenie dzielnicy Śródmieście, pomiędzy ulicami Jana z Kolna, Janka Wiśniewskiego, Wendy oraz projektowaną ulicą Nową Węglową, poprzez zagospodarowanie tej nieruchomości, komercjalizację zespołu budynków, które zostaną wybudowane na ww. nieruchomości, oraz finalnie sprzedaż wybudowanych lokali - czytamy w opisie koncentracji.
Przypomnijmy, że według zapowiedzi prace miały zacząć się w 2019 roku. Czy pozytywne rozpatrzenie wniosku przybliży nas do ich rozpoczęcia? Tego nie udało się nam dowiedzieć, bo obydwa podmioty oszczędnie dawkują informacje na temat inwestycji.

Międzytorze: PKP z pozytywną opinią zarządu i rady nadzorczej



- Projekt Gdynia Międzytorze jest na etapie procedowania. Czekamy na ostateczną decyzję właścicielską, jesteśmy po zgodach korporacyjnych, czyli zgodzie zarządu i opinii rady nadzorczej. Czekamy na decyzję właścicielską, myślę, że w najbliższym czasie ją uzyskamy i projekt będzie realizowany - mówił wiosną Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA, po konferencji poświęconej wynikom Grupy PKP za 2018 rok.
Krążą także różne daty zakończenia inwestycji. Przewija się 2026 rok, w którym Gdynia będzie świętowała 100-lecie powstania, jak i rok 2029. Podobnie jest z wartością inwestycji - rozbieżności są duże, a wskazywane kwoty wahają się od 700 mln euro do nawet miliarda euro.

Władze Gdyni przypominają z kolei, że Międzytorze jest częścią większego projektu.

- Śródmieście Morskie Gdyni to zakrojony na bardzo szeroką skalę projekt wpisany w Strategię Rozwoju Miasta. W jego ramach powstaje od podstaw zupełnie nowa dzielnica - nowoczesne śródmieście. Intensywnie rozwija się część tego terenu położona najbliżej linii wody - w bezpośrednim sąsiedztwie Sea Towers mamy już hotel Marriott z zapleczem konferencyjnym i budynek biurowy wykorzystywany przez bank i nowy ogólnodostępny ciąg spacerowy, dalej marinę jachtową. Obok, na Molo Rybackim, powstaje bardzo prestiżowe osiedle mieszkaniowe. W miejscu dawnego centrum Gemini firma Vastint buduje kompleks mieszkaniowo-usługowy z atrakcyjną przestrzenią publiczną. Mocno zaawansowana jest budowa osiedla Portova. Port ma już wykonawcę nowego terminala, który sprawi, że morska dzielnica stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Międzytorze jest kolejnym terenem, który zmieni oblicze, a właściwie - należałoby powiedzieć - zyska nowe życie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Miejsca

Opinie (214) 10 zablokowanych

  • Ręce opadają

    Ten co wymyśli i ten co zatwierdził to albo d**il albo ma downa albo schizofrenie albo bierze pod stołem w.......
    Jak można tak z**bac to miasto???? No jak??? Toz to skansen z Biskupina jest lepszy. Miasto umarło a włodarze maja wyje..... na mieszkańców. Tu się nadaje komisja śledcza ale międzynarodowa i niezależna bo nasze to nic nie robią.

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    A kiedy dworzec autobusowy ... (20)

    ... z prawdziwego zdarzenia?
    Zamiast galerii handlowej, w okolicach dworca głównego PKP potrzebny jest dworzec autobusowy. Mówiło się o nim już ze 30 lat temu i do dziś co najwyżej się mówi, ale nic w tym kierunku nie robi.

    • 120 6

    • Gdynia to nie Paździerzowo Dolne - mamy kolej. (4)

      Spod Dworca PKP odjeżdża jeden (!) regionalny autobus do 650, jakieś busiki i od czasu do czasu januszobusy "na Zachód". Czy jest potrzeba budowy kosztownego dworca PKS? Głęboko wątpię.

      • 3 2

      • Gdynia to nie tylko paździerz ale i dykta z pilśnią (3)

        pomalowana tanią farbą.
        Już filmowe dekoracje są bardziej staranne...

        • 0 1

        • Tym bardziej dworzec autobusowy niepotrzebny... (2)

          • 0 0

          • od czegoś trzeba zacząć... (1)

            a dworzec i okolice to często pierwszy kontakt i wrażenie z miasta...

            • 2 0

            • A tu pełna zgoda:

              dwa, trzy estetyczne, nowoczesne stanowiska autobusowe, niewielki, ale porządny hotelik, pasaż handlowy (ale nie centrum handlowe!), przyzwoite jadłodajnie, podziemny parking tam gdzie dzisiaj jest klepisko - słowem wszystko to, co powinno być w otoczeniu dworca PKP w XXI wieku. Na pewno nie dworzec jak RDA Kraków, bo w Gdyni to niepotrzebne.

              • 1 0

    • (9)

      Zawsze jak podadzą że coś w Gdyni wybudują to troll upomina się o coś innego. A dlaczego nie to a dlaczego nie tamto. Czy ktoś może go zablokować? Bo te jego komentarze są tak i**otyczne, że aż zniechęcają do pisania czegoś normalnego

      • 12 22

      • Po rozsądnym postulacie mieszkańca tego nieszczęsnego miasta zwykle odzywa się departament prasowy magistratu (6)

        Publikując wypowiedź w której nie ma żadnego merytorycznego odniesienia do postulatów mieszkańców a jedynie wyzwiska i obelżywe kalumnie na temat stanu zdrowia i umysłu postulatora.

        Dlaczego zawsze coś innego?
        Bo pomysły "miasta" nie mają żadnego związku z potrzebami ludzi mieszkającymi w Gdyni. Jednak, podobnie jak w niegdysiejszych spółdzielniach mieszkaniowych, zawsze znajdzie się jakiś interesowny klient, któremu będa pasować poczynania "zarządu". To się go promuje... Teraz takich nazywają "pożyteczny kretyn".

        • 11 5

        • (5)

          No właśnie i zawsze odpowiada w ten sam sposób, że to działanie ludzi z UM. Zaczyna wymieniać po imieniu kazdego z osobna. Wiem, że na stronie wybrzeze24 jest taki sam hejt na szczurka i gdynie a głupota jaka zawarta jest w artykułach przerasta wszystko. Ja rozumiem że to jakaś zorganizowana akcja robiona przez wiecej osób bo kto normalny by dawał z różnych kont tyle łapek w górę pod komentarzami trolla. Najlepsze jest jeszcze to, że te imbecyle codziennie podpisują się tak samo i czesto wklejają te same komentarze co latwo ich demaskuje. I zawsze udaję, że jest zatroskanym mieszkańcem chociaż jak zbudują mu ten dworzec to pewnie zacznie krzyczeć, że chce autostradę przez miasto bo tak chcą mieszkncy. Drogi edziu czy liczba 70 mówi ci coś ? Tak właśnie chcą mieszkańcy

          • 2 2

          • A wiesz co to syndrom sztokholmski? (4)

            I masz wytlumaczenie 70. 70 z 4 bo tylu ludzi poszlo do wyborow. Wiec raptem 25. Tyle to zatrudnia magistrat z przyleglosciami.

            • 2 2

            • (3)

              Edzio nie wiem jaki ty masz syndrom ale na pewno normalny to nie jestes. Jesli wg ciebie ludzie pracujacy w um zadecydowali o wynikach wyborow w 250 tys miescie to radze ci zmienic leki. Ciezko jest sie polapac w tych twoich kalkulacjach 70 z 4 itp. I jak myslisz, ze obrazajac ludzi mowiac im, ze maja jakis syndrom cos tym wskorasz? Nic ci to nie da i tylko bardziej sie pograzasz. Dalej pisz udawane konwersacje nastepnym razem bedzie wynik 80:)

              • 3 1

              • pierwsze (i jedyne) przykazanie cudzołożnika (2)

                "zaprzeczaj, zaprzeczaj, zaprzeczaj".

                Jak widać, stosuje się je również w innych dziedzinach. Czy one na prawdę inne?

                Syndrom to nie obraza, to diagnoza.

                • 0 2

              • (1)

                Edek i rozsądny postulat... A jak kłamiesz, że w Gdyni żaden z projektów z BO nie został zrealizowany z lat 2014, 2015 i ty mówisz o rozsądnym postulacie. Ktoś ładnie kiedyś ujął, że rozmowa z tobą to jak gra z gołębiem w szachy. Pomacha skrzydłami, figury porozwala, nas....a na stół i odleci z przekonaniem że wygrał....ile razy miałeś sprawdzić strone BO.gdynia i nigdy się do tego nie odnosisz... Mój ty przyjacielu z syndromami

                • 1 0

              • półprawdy...

                ćwierć środki.

                Tanie techniki projekcji własnych zachowań stronie przeciwnej.
                Dyskusja jest o "międzytorzu" i magistrackim stosunku do obywatelskich postulatów. Nie o BO, choć ten też jest traktowany przez magistrat w ten sam sposób, "po uważaniu". Bo różni są obywatele, pożyteczni kretyni z syndromem również mają prawo do miejsca.

                Więc nie rób za "gołębia", skoro ci to tak nie odpowiada.

                • 0 2

      • (1)

        To edek napisał. Też zauważyłem, że zawsze to robi. Aha i jeszcze jak coś mają zaraz budować to piszę że to tylko plany. Niestety ale jak ktoś ma płacone od komentarza to właśnie tak wygląda jego hejt. Z drugiej strony ciekawi mnie kto go informuje o nowych artykułach bo zawsze zasmieci całą stronę swoimi kłamstwami w 5 minut po pojawieniu się artykułu

        • 9 9

        • To prowokator z Trójmiasto.pl
          Wiem jak to działa - wraz z artykułem wpada zaczepny komentarz z portalu, żeby o 8ej jak im zacznie pracę - mieli się do czego odniesc. Skrytykować "edka" czy innego trola i napisać przeciwstawne komentarze. Jak by były same pozytywne to by było wiadomo,że to ustawka. Wiem....bo.mialem praktyki w jednej takiej instytucji.

          • 3 6

    • (1)

      Niepotrzebny żaden dworzec autobusowy,bo teraz każdy ma samochod

      • 3 11

      • i to jest problem...

        Klasyczny brak umiejętności odróżnienia przyczyny od skutków.
        Ma bo musi.
        Bo nie ma alternatywy, którą zlikwidowano na fali "nie da się, nie opłaca się"...
        I problem wrócił rykoszetem a samochody zalewają miasta...

        • 0 1

    • A kto dzisiaj autobusem jeździ?

      Po co dworzec jak nie ma autobusów:-)

      • 3 13

    • kiedy odbudowa mostku na Wiśniewskiego???

      • 12 4

    • oraz peron dedykowany północnej linii PKM

      Bo SKM na swoje tory nie wpuści

      • 18 1

  • przegrany pomysł (3)

    Miejsze miasta mają lepsze tereny i, co ważniejsze, inwestowanie.
    Więc już zgarnęły pulę ewentualnych zainteresowanych. A nie sa to małe ilości

    "Mielno, Dune City, miasto na wydmach, nowe miasto nad Bałtykiem, polski Dubaj. Wart 1 mld euro projekt norweskiej grupy Firmus ma rozmach: miasteczko położone na 38 ha w pobliżu Mielna, wzdłuż 2,5 km brzegu morskiego, z apartamentami, sklepami, centrum konferencyjnym, w którym może zamieszkać 10 tys. osób, a pracę znaleźć 4-5 tys. "

    Więc nie ta skala, nie ta oferta, nie te warunki.
    Weźcie się, gdynianie, za gospodarkę i zarabiajcie pieniądze, to może zamieszkacie w Mielnie...

    • 9 6

    • wystarczy, że ty w tym Mielnie mieszkasz i ci tam dobrze (2)

      mnie jest b.dobrze w Gdyni, bo kocham to miasto i wspaniale proporcjonalnie się rozwija.

      • 4 6

      • Prowincjonalnie raczej a nie proporcjonalnie

        • 1 1

      • miłość zaślepia

        a to niezdrowe.
        Szczególnie gdy to źle ulokowane i bez wzajemności uczucie.
        Co prawda, to osobista sprawa, te uczucia, ale oddawaj sie im na własny koszt.
        Radzę udać się na jakąś kurację, bo żadnej proporcji i wspaniałosci w procesach "toczących" Gdynię nie dostrzegam. Procesach, bo zdecydowanie nie można tego nazwać rozwojem.

        • 8 3

  • po co kolejne centrum handlowe ? (12)

    ma to sens ?
    będzie to samo co z metropolią

    • 133 24

    • Centrum handlowe przy śródmiejskim węźle komunikacyjnym to jedyna sensowna lokalizacja.

      Najgorszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie w tak reprezentacyjnym miejscu osiedla bloków komunalnych z szlagierowego programu Mieszkanie+.

      • 0 0

    • Po to, że skoro jest na to popyt to warto budować (6)

      Po co? Bo ludzie chcą kupować, konsumować, żyć.

      • 3 15

      • ludzie chcą też odpoczywac w zieleni i iść na spacer nie tylko po sklepach! (3)

        • 19 1

        • (2)

          Tereny zielone też są w mieście. Kto co woli. Nikt nikogo nie zmusza ani pójścia do lasu ani do centrum handlowego.

          • 2 9

          • Tylko że akurat Gdynia nie ma blisko siebie lasu z prawdziwego zdarzenia.
            Ma tylko ten prowizoryczny zagajnik , który z dumą nazywa się Rezerwat Przyrody Cisowa . Ale taki z tego rezerwat jak ze mnie policjant . pffff

            • 3 3

          • są? na prawdę?!

            Chyba jeden z większych właśnie jest karczowany w ramach rewitalizacji układu drogowo - torowego stacji Gdynia Port.
            Tam ponoć nawet jelenie i dziki się zalęgły!

            • 8 0

      • no jakoś nie widać tego popytu (1)

        Na pobliskiej Hali Targowej.
        A już zupełnie jest źle z podażą...

        • 8 0

        • Oczywiście, że jest gorzej niż w czasach gdy nie było galerii handlowych. Ale swoich klientów hala i dziś ma. A może właśnie centrum handlowe w pobliżu, bez sałaty i kartofli, uzdrowi halę?

          • 1 3

    • Moim zdaniem, w centrum miasta nie ma to sensu.

      Centrum handlowe w centrum miasta, przy Dworcu Głównym, spowoduje tylko większe korki.
      Wystarczy zobaczyć jak wygląda ruch w centrum Gdańska przy Galerii Forum.
      Generalnie głupi pomysł.

      • 13 1

    • a co to budowlańca obchodzi?

      inwestor zapłaci.

      • 8 0

    • Tak. Tam ma. (1)

      Wole centrum handlowe ładnie wpisane w miejską tkankę, które zwiększy ruch w centrum (przede wszystkim pieszy) niż jakieś blaszaki przy obwodnicy czy naleśnik riviera

      • 16 20

      • Haha naleśnik riviera

        Zrobiłes mi dzień ;)

        • 14 0

  • ... i po raz setny pokazywana wizualizacja sprzed dekady, niezgodna z miejscowym bieda-planem zagospodarowania.

    Ogarnijcie się, dziennikarze trojmiasto.pl !
    Dla przypomnienia, wysokości maksymalne pierzei i dominant na działkach MPZP Międzytorza:
    karta 01: pierzeja do 25 m (budynki średniowysokie) i dominanty do 55 m (budynki najwyżej wysokie, czyli żadnych budynków wysokościowych powyżej 55 m)
    karta 02: pierzeja 22 m z dominantami do 55 m
    karty 03-07: pierzeja 22 m z dominantami do 55 m
    karta 08: pierzeja 22-25 m z dominantami do 55 m
    karty 09-10: pierzeja 19-22 m z dominantami do 55 m
    karta 11: pierzeja 22-25 m, żadnych dominant
    karta 12: wysokość zabudowy dostosowana do już istniejącej
    karta 13: pierzeja 18-25 m, żadnych dominant
    karta 14: obszar Dworca PKP/SKM
    karty 15-31: zieleń urządzona i drogi publiczne / ciągi komunikacyjne
    karta 32: teren kolejowy

    Aktualny plan nie dopuszcza ani jednego budynku o wysokości ponad 55 metrów (16-17 pięter, a dla biurowców ok. 13-14 pięter).

    Dodatkowo:
    "polegająca na zamiarze utworzenia przez wnioskodawców wspólnych przedsiębiorców dla celów realizacji wspólnego przedsięwzięcia"
    Czy to jest dosłowny cytat? Mało logiczny jest ten zwrot. Zakładam, że we wniosku chodziło o "wspólne przedsiębiorstwo".

    • 3 0

  • Budowa czteropasmowych ulic w mieście to jakieś nieporozumienie (1)

    W czym się przejawia dbanie o komfort i bezpieczeństwo pieszych w tym rejonie miasta oraz w innych rejonach centrum Gdyni? Dlaczego w mieście nie zatrudnia się przy planowaniu układu ulicznego psychologów transportu? Jak ma być realizowana "wizja zero"? (zero zdarzeń drogowych z obrażeniami ludzi)?

    • 0 2

    • dlatego, że jest to port a nie miasto

      a swoje utopie realizuj w... Gdańsku.

      • 0 0

  • Kwiatkowski i Wenda to w grobie się przewracją (13)

    teren wydarty morzu i tereny które były planowane jako rezerwa dla portu przeznaczane są na blokowisko i market

    • 185 26

    • Ale co to interesuje Pana Prezydenta, port to chyba tylko mu zawadza, co z tego, że tyle ludzi w GDY z niego żyje, jakby mógł to by tam deweloperke dawno wsadził...

      • 1 0

    • Bo? (9)

      Międzytorze zawsze miało iść pod zabudowę.

      • 6 32

      • skandal (1)

        Gdynia to była kiedyś spokojna wieś! A tu jakieś porty stocznie pobudowali! i ile bloków! skandal! hańba! Gdzie tereny zielone? Gdzie pola i łąki?! Nie ma nawet w centrum gdzie krowy wyprowadzić na pastwisko!

        • 5 6

        • bo to wszystko prze okupanta

          że się tu ze stocznią i swoją Krigsmarine władował.

          • 1 2

      • zawsze w epoce szczura. zajrzyj do dokumentów z okresu międzywojennego (6)

        • 32 6

        • hahaha, co za argument, bo w dokumentach z okresu międzywojennego. (4)

          W dokumentach z okresu międzywojennego nie śniło się planistom, że Gdynia sięgnie np. do Pogórza. Czy mam wychodzić z założenia, że taki plan powinien obecnie obowiązywać?

          • 3 9

          • śniło się... (3)

            Gdynia miała wchłonąć Pogórze i okoliczne wioski. Teraz to niemożliwe, bo dla gmin to żaden interes łączyć się z miastem.
            Jedna z koncepcji rozwoju portu i przemysłu w Gdyni zakładała stworzenie z Oksywia wyspy a przy ujściu Redy miała stanąć huta, w której spotykało by się szwedzkie żelazo ze śląskim węglem. Zauważ, że rozwoju miasta nie planowano, ono rozwijało się samo, co w Gdyni dawało tragiczne skutki, widoczne do dzisiaj.
            Geografia i geologia nie uległy zmianie i nadal nabrzeża od Francuskiego do Pomorskiego są jedynym miejscem, które można nazwać portem zewnętrznym. I jedynym miejscem, gdzie możliwa jest modernizacja tego portu w sposób oczekiwany przez rynek.

            • 11 0

            • (2)

              Chciałbyś tego "zdrowego" śląskiego powietrza? Niech ta szwedzka ruda spotyka się z polskim węglem na Śląsku. Jedna droga czy ruda tam czy węgiel w tą.

              • 2 4

              • a czy ja piszę o swoich chęciach?

                do portu, człowieku (ponoć to dumnie brzmi), do portu...

                Piszę o tym co śniło się o przedwojennych planach dla tego terenu, który zakładał koniec miasta na dzisiejszej Jana z Kolna. Dalej miał być przemysł i osiedla robotnicze.

                Co do drogi, zupełnie nie, szczególnie z przedwojennej perspektywy.
                Ale na pewno nie sniło się planistom, ze ten kierunek dla węgal się odwróci. W Gdańsku przynajmniej przebudowano Port Północny (przy udziale Hindusów z Accelor Mittal), Gdynia nawet tę szansę przespała...

                • 3 0

              • Ja nie czytam artykułów tylko komentuje bo za każdy komentarz hejtujący UM mam 2zl.
                Wasz edek

                • 1 5

        • zajrzałem - wtedy też miało iść pod zabudowe

          • 3 15

    • Masz rację. Wbrew pozorom kiedyś planiści robili dużo bardziej przemyślane i długofalowe plany. Ciągle mnie dziwi, że obecnie myślimy bardzo krótkowzrocznie.

      • 10 0

    • ciekawe?

      nie wiedziałem, że leżą w tym samym grobie

      • 3 6

  • (2)

    Powracający temat przed wyborami! Jak mówił Kurski ciemny lud to kupi, ale to nie ten region!

    • 8 4

    • przecież kupuje i łyka jak pelikan

      ooops, to chyba nie "ciemny lud", ten nabrać sie nie dał...
      Od tego "oświecenia" chyba rozwinęło sie "oślepienie"...

      • 0 0

    • er

      Niestety kupił przed ostatnimi wyborami samorządowymi.

      • 1 0

  • Taaa

    Najlepiej wszystko zabetonować. Niczego się kierownictwo nie uczy niczego. Tylko kasiura ma się zgadzać ehhhhh....

    • 6 1

  • (3)

    A alternatywnej drogi na Obłuże i do Kosakowa jak nie ma, tak nie ma

    • 14 1

    • niech ci gm.Kosakowo wybuduje (2)

      cwaniacy wyprowadzili się na wieś a chcą aby m.Gdynia dalej im wszystko sponsorowała.

      • 0 2

      • gmina Kosakowo buduje mi, co potrzeba

        I ma na to moje podatki.
        Jak Gdynia chce mieć podatki od mojego pracodawcy, to niech buduje drogi dojazdowe.
        Dla towarów i działalności przemysłowej oraz dojazdu pracowników. W przeciwny przypadku, mój pracodawca poszuka innego miejsca, gdzie są warunki do prowadzenia działalności gospodarczej.
        Jesli Gdynia chce konkurować z Sopotem i Władysławowem i żyć z z wczasowiczów i rentierów, niech policzy jakie rachunki ma do płacenia i czy ten "target" zapewni odpowiednie dochody.
        PIT mojego i mojej rodziny już nie ma.
        Głosuje się nie tylko przy urnie, również portfelami. Do ziemi przywiązani nie jesteśmy.

        • 0 0

      • nie umiesz ludzi utrzymać to płać za to, że przyjadą do roboty

        albo sprowadzaj "uchodźców".

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane