• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę rozpoczęcia prac na Międzytorzu

Patryk Szczerba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni
  • Proponowana przez architektów zabudowa Międzytorza w Gdyni

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada złożony przez PKP i Grupę Inwestycyjną Semeko wniosek w sprawie utworzenia spółki celowej, by zabudować teren Międzytorza w Gdyni, co jest kolejnym krokiem do poszerzenia centrum miasta.



Chciałbyś zamieszkać na Międzytorzu?

Na 14-hektarowej działce zwanej Międzytorzem, znajdującej się po obu stronach ul. Janka Wiśniewskiego, uchwalonej w 2017 roku planem zagospodarowania przestrzennego, dopuszczono powstanie galerii handlowej połączonej korytarzem nad ul. Janka Wiśniewskiego z najwyższymi budynkami mierzącymi do 55 metrów oraz zabudową mieszkaniową i biurową, która miałaby stanąć wzdłuż ul. Jana z Kolna.

Zabudowa Międzytorza: PKP w porozumieniu z Semeko



Teren ma zabudować firma Semeko (jest właścicielem części), która w 2015 roku została wybrana przez utworzoną przez PKP spółkę Xcity Investment do komercyjnego zagospodarowania Międzytorza. Gdynia miałaby wybudować tu drogi dojazdowe w postaci ulic: Nowej Węglowej i nowego fragmentu ul. Władysława IV.

Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa nowej dzielnicy Międzytorze może wynieść nawet 345 tys. m kw.

W pierwszej fazie inwestycji, jak sugerowali przedstawiciele Biura Planowania Przestrzennego, prawdopodobnie powstaną obiekty mieszkalne w okolicach ul. 3 Maja, pomiędzy przedłużeniem ul. Władysława IV i Jana z Kolna. Niewykluczone, że następnym krokiem będzie budowa galerii handlowej przy dworcu Gdynia Główna.

To jednak wciąż nieoficjalne informacje. Na Międzytorzu nic się nie dzieje. Niewiele wiadomo również o postępach w procesie inwestycyjnym.

Rok temu pojawiła się informacja, że Bank Ochrony Środowiska SA i Grupa Semeko SA podpisały list intencyjny o współpracy w finansowaniu realizacji projektu.

Kilka dni temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał wniosek dotyczący utworzenia wspólnego przedsiębiorcy w celu realizacji projektu.

Zgodnie z przepisami, aby koncentracja była w ogóle możliwa, wniosek musi przejść pozytywną weryfikację UOKiK.

- Przedmiotem zgłoszenia jest koncentracja polegająca na zamiarze utworzenia przez wnioskodawców wspólnych przedsiębiorców dla celów realizacji wspólnego przedsięwzięcia w zakresie zagospodarowania nieruchomości położonej w Gdyni na terenie dzielnicy Śródmieście, pomiędzy ulicami Jana z Kolna, Janka Wiśniewskiego, Wendy oraz projektowaną ulicą Nową Węglową, poprzez zagospodarowanie tej nieruchomości, komercjalizację zespołu budynków, które zostaną wybudowane na ww. nieruchomości, oraz finalnie sprzedaż wybudowanych lokali - czytamy w opisie koncentracji.
Przypomnijmy, że według zapowiedzi prace miały zacząć się w 2019 roku. Czy pozytywne rozpatrzenie wniosku przybliży nas do ich rozpoczęcia? Tego nie udało się nam dowiedzieć, bo obydwa podmioty oszczędnie dawkują informacje na temat inwestycji.

Międzytorze: PKP z pozytywną opinią zarządu i rady nadzorczej



- Projekt Gdynia Międzytorze jest na etapie procedowania. Czekamy na ostateczną decyzję właścicielską, jesteśmy po zgodach korporacyjnych, czyli zgodzie zarządu i opinii rady nadzorczej. Czekamy na decyzję właścicielską, myślę, że w najbliższym czasie ją uzyskamy i projekt będzie realizowany - mówił wiosną Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA, po konferencji poświęconej wynikom Grupy PKP za 2018 rok.
Krążą także różne daty zakończenia inwestycji. Przewija się 2026 rok, w którym Gdynia będzie świętowała 100-lecie powstania, jak i rok 2029. Podobnie jest z wartością inwestycji - rozbieżności są duże, a wskazywane kwoty wahają się od 700 mln euro do nawet miliarda euro.

Władze Gdyni przypominają z kolei, że Międzytorze jest częścią większego projektu.

- Śródmieście Morskie Gdyni to zakrojony na bardzo szeroką skalę projekt wpisany w Strategię Rozwoju Miasta. W jego ramach powstaje od podstaw zupełnie nowa dzielnica - nowoczesne śródmieście. Intensywnie rozwija się część tego terenu położona najbliżej linii wody - w bezpośrednim sąsiedztwie Sea Towers mamy już hotel Marriott z zapleczem konferencyjnym i budynek biurowy wykorzystywany przez bank i nowy ogólnodostępny ciąg spacerowy, dalej marinę jachtową. Obok, na Molo Rybackim, powstaje bardzo prestiżowe osiedle mieszkaniowe. W miejscu dawnego centrum Gemini firma Vastint buduje kompleks mieszkaniowo-usługowy z atrakcyjną przestrzenią publiczną. Mocno zaawansowana jest budowa osiedla Portova. Port ma już wykonawcę nowego terminala, który sprawi, że morska dzielnica stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Międzytorze jest kolejnym terenem, który zmieni oblicze, a właściwie - należałoby powiedzieć - zyska nowe życie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Miejsca

Opinie (214) 10 zablokowanych

  • Masakra te giganty betonowe

    wobec małego człowieczka.

    • 14 3

  • Ten pierwszy krok jest stawiany kilkanaście lat, drugi może w 2030?

    • 12 0

  • Gdynia bez wizji

    Stworzyć dużą sztuczną plażę, połaczyć plażę miejska poprzez klif w Orłowie z molem, kolejka linową.

    • 12 1

  • Co z ładunkami? (1)

    Dzien dobry, co się stanie z terminalami masowymi w wypadku zabudowy miedzytorza?

    • 15 2

    • będą funkcjonowały...

      business as usuall...

      • 4 2

  • Już teraz przejazd z polskiej do centrum koło kapitanatu jest utrudniony przez częste przetaczanie wagonów.

    • 12 0

  • W Gdyni rządzą deweloperzy gdzie sobie upatrzą miejsce tam budują

    Tereny te miały być wykorzystywane przez rozwijający sie port , zakłady morskie, przetwórstwa rybnego itd , pan Szczurek postawił na blokowiska te mieszkania w super centrach oczywiście dla Warszawki
    Gdynia żyje 4 m-ce w roku podobnie jak PUCK a potem hula wiatr od morza...........
    Zero nowych dróg widuktów tuneli (Hutnicza/Pucka) , rano korki sięgają dróg osiedlowych......

    • 25 1

  • (2)

    Powracający temat przed wyborami! Jak mówił Kurski ciemny lud to kupi, ale to nie ten region!

    • 8 4

    • er

      Niestety kupił przed ostatnimi wyborami samorządowymi.

      • 1 0

    • przecież kupuje i łyka jak pelikan

      ooops, to chyba nie "ciemny lud", ten nabrać sie nie dał...
      Od tego "oświecenia" chyba rozwinęło sie "oślepienie"...

      • 0 0

  • Ruch jeszcze bardziej sie nasili. Inwestycji w drogi dojazdowe do tak duzego osiedla nie widac. Bedzie tylko gorzej:(

    • 8 0

  • Gdyńskie memento (1)

    Władza miasta planuje zakończenie miejskiej zabudowy "Międzytorza" na rocznicę stulecia powstania Gdyni, zupełnie ignorując to, że Gdynia powstała jako port, a miasto przy okazji. Ta rocznica zapewne ma być dla miejscowej władzy taką klamrą zamykającą historię portową Gdyni. A z kolei obecne pisowskie władze portu mamią wizją budowy portu zewnętrznego, pomijając fakt, że taki port potrzebuje zaplecza logistycznego właśnie w miejscu obecnego "Międzytorza".

    • 18 2

    • bo to tacy właśnie "partnerzy" biznesowi

      Co krążą wokół siebie z nożem w ręku.
      Ta zapowiedź magistratu to chyba pyskówka "ad'vocem" na zamiary cofnięcia decyzji z 2004 roku i przywrócenie dawnych granic portu.

      • 9 0

  • szczurek typowy megaloman, jego mocarstwowe plany z których nigdy nic nie wychodzi ... (1)

    A ja się pytam kiedy odbudowa mostku na Wiśniewskiego?!??

    • 16 5

    • O czym tu mówić skoro nawet przetarg nie ogłoszony. Jak można jeździć Logistyczną, to po co odbudowywać?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane