- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (40 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (289 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (49 opinii)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (85 opinii)
- 6 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
Krok w stronę rozpoczęcia prac na Międzytorzu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada złożony przez PKP i Grupę Inwestycyjną Semeko wniosek w sprawie utworzenia spółki celowej, by zabudować teren Międzytorza w Gdyni, co jest kolejnym krokiem do poszerzenia centrum miasta.
Zabudowa Międzytorza: PKP w porozumieniu z Semeko
Teren ma zabudować firma Semeko (jest właścicielem części), która w 2015 roku została wybrana przez utworzoną przez PKP spółkę Xcity Investment do komercyjnego zagospodarowania Międzytorza. Gdynia miałaby wybudować tu drogi dojazdowe w postaci ulic: Nowej Węglowej i nowego fragmentu ul. Władysława IV.
Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa nowej dzielnicy Międzytorze może wynieść nawet 345 tys. m kw.
W pierwszej fazie inwestycji, jak sugerowali przedstawiciele Biura Planowania Przestrzennego, prawdopodobnie powstaną obiekty mieszkalne w okolicach ul. 3 Maja, pomiędzy przedłużeniem ul. Władysława IV i Jana z Kolna. Niewykluczone, że następnym krokiem będzie budowa galerii handlowej przy dworcu Gdynia Główna.
To jednak wciąż nieoficjalne informacje. Na Międzytorzu nic się nie dzieje. Niewiele wiadomo również o postępach w procesie inwestycyjnym.
Rok temu pojawiła się informacja, że Bank Ochrony Środowiska SA i Grupa Semeko SA podpisały list intencyjny o współpracy w finansowaniu realizacji projektu.
Kilka dni temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał wniosek dotyczący utworzenia wspólnego przedsiębiorcy w celu realizacji projektu.
Zgodnie z przepisami, aby koncentracja była w ogóle możliwa, wniosek musi przejść pozytywną weryfikację UOKiK.
- Przedmiotem zgłoszenia jest koncentracja polegająca na zamiarze utworzenia przez wnioskodawców wspólnych przedsiębiorców dla celów realizacji wspólnego przedsięwzięcia w zakresie zagospodarowania nieruchomości położonej w Gdyni na terenie dzielnicy Śródmieście, pomiędzy ulicami Jana z Kolna, Janka Wiśniewskiego, Wendy oraz projektowaną ulicą Nową Węglową, poprzez zagospodarowanie tej nieruchomości, komercjalizację zespołu budynków, które zostaną wybudowane na ww. nieruchomości, oraz finalnie sprzedaż wybudowanych lokali - czytamy w opisie koncentracji.
Przypomnijmy, że według zapowiedzi prace miały zacząć się w 2019 roku. Czy pozytywne rozpatrzenie wniosku przybliży nas do ich rozpoczęcia? Tego nie udało się nam dowiedzieć, bo obydwa podmioty oszczędnie dawkują informacje na temat inwestycji.
Międzytorze: PKP z pozytywną opinią zarządu i rady nadzorczej
- Projekt Gdynia Międzytorze jest na etapie procedowania. Czekamy na ostateczną decyzję właścicielską, jesteśmy po zgodach korporacyjnych, czyli zgodzie zarządu i opinii rady nadzorczej. Czekamy na decyzję właścicielską, myślę, że w najbliższym czasie ją uzyskamy i projekt będzie realizowany - mówił wiosną Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA, po konferencji poświęconej wynikom Grupy PKP za 2018 rok.
Krążą także różne daty zakończenia inwestycji. Przewija się 2026 rok, w którym Gdynia będzie świętowała 100-lecie powstania, jak i rok 2029. Podobnie jest z wartością inwestycji - rozbieżności są duże, a wskazywane kwoty wahają się od 700 mln euro do nawet miliarda euro.
Władze Gdyni przypominają z kolei, że Międzytorze jest częścią większego projektu.
- Śródmieście Morskie Gdyni to zakrojony na bardzo szeroką skalę projekt wpisany w Strategię Rozwoju Miasta. W jego ramach powstaje od podstaw zupełnie nowa dzielnica - nowoczesne śródmieście. Intensywnie rozwija się część tego terenu położona najbliżej linii wody - w bezpośrednim sąsiedztwie Sea Towers mamy już hotel Marriott z zapleczem konferencyjnym i budynek biurowy wykorzystywany przez bank i nowy ogólnodostępny ciąg spacerowy, dalej marinę jachtową. Obok, na Molo Rybackim, powstaje bardzo prestiżowe osiedle mieszkaniowe. W miejscu dawnego centrum Gemini firma Vastint buduje kompleks mieszkaniowo-usługowy z atrakcyjną przestrzenią publiczną. Mocno zaawansowana jest budowa osiedla Portova. Port ma już wykonawcę nowego terminala, który sprawi, że morska dzielnica stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Międzytorze jest kolejnym terenem, który zmieni oblicze, a właściwie - należałoby powiedzieć - zyska nowe życie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Miejsca
Opinie (214) 10 zablokowanych
-
2019-09-11 13:31
zbudują, ludzie się wprowadzą i będą płakać, prostestować, że hałas, że dużo aut pod oknami, że pociągi
o 2 w nocy hałasują itp itd
- 18 2
-
2019-09-11 12:57
czekalem z zakupem mieszkania od 2010, bo chcialem tam mieszkac. Znudzilo mi sie dawno temu
to juz chyba z 10 rok leci, jak juz zaraz, za chwilke, rozpoczna tam zabudowe. Pewnie, lepiej budowac 10km od centrum, hej za obwodnica, gdzie prowadzi jedna waska droga
- 17 1
-
2019-09-11 12:55
Budynki piękne. Pasują do miasta.
Tylko dlaczego tak mało zieleni? Jakby w mieście mało było betonu.- 17 5
-
2019-09-11 12:41
A jak te plany (1)
mają się do portu zewnętrznego? Jak do niego kolej miałaby dojeżdżać?
Nie wieżę w usunięcie wszystkich torów, to byłaby gospodarczą głupota.- 24 2
-
2019-09-11 12:47
dla niektórych to dobry interes
i fakt dokonany...
- 4 0
-
2019-09-11 12:43
Gdynia - to beton.
Zgodnie z duchem zabudowy Gdynia - beton, beton i jeszcze raz beton. Najważniejsze jest dobro developera. Urzędnicy łapówkarze.
- 35 5
-
2019-09-11 12:05
(1)
Drzewa wycinają, tory likwidują więc powolutku coś się dzieje.
- 21 5
-
2019-09-11 12:36
to modernizacja Gdynia-Port
a nie budowa "międzytorza"
- 3 1
-
2019-09-11 12:31
jak się do tego ma modernizacja stacji Gdynia Port?
za 1,5Tpln?
Jakieś fakty dokonane?- 19 0
-
2019-09-11 12:25
a ta szubienica to dla kogo?
- 12 2
-
2019-09-11 12:21
Czy jest szansa na remont Wiśniewskiego w tym rejonie bo dziury i tarka.
- 18 2
-
2019-09-11 12:09
Gdynia:
Jeden krok w przód dwa w tył.
- 22 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.