• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krótki dzień na linii PKM. Brakuje wieczornych połączeń z lotniska

Maciej Korolczuk
30 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Władze województwa odpowiadające za PKM zdają sobie sprawę z niedostatecznej liczby wieczornych pociągów w kierunku Wrzeszcza. Obiecują też, że przeanalizują możliwość dogęszczenia rozkładu jazdy. Władze województwa odpowiadające za PKM zdają sobie sprawę z niedostatecznej liczby wieczornych pociągów w kierunku Wrzeszcza. Obiecują też, że przeanalizują możliwość dogęszczenia rozkładu jazdy.

Pasażerowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zastanawiają się, dlaczego dzień na linii z Portu Lotniczego zobacz na mapie Gdańska w kierunku Wrzeszcza kończy się o godz. 21:09. Po tej godzinie w Rębiechowie ląduje jeszcze kilkanaście samolotów. - Zdajemy sobie sprawę z mankamentów rozkładu. Postaramy się to naprawić - obiecują władze województwa, będące organizatorem przewozów na linii PKM.



Rozkład jazdy PKM oceniam:

Trzygodzinna dziura w rozkładzie PKM staje się kłopotliwa zwłaszcza latem, bo odcina od połączenia z centrum Gdańska i Wrzeszczem ponad 2 tys. potencjalnych pasażerów. Ostatni kurs kolejki jadącej z Portu Lotniczego w kierunku Wrzeszcza zaczyna się bowiem o godz. 21:09.

Już później na lotnisku ląduje kilkanaście samolotów. W wybranych dniach między godz. 21 a północą ląduje w Gdańsku nawet 15 maszyn. Pasażerowie tylko kilku z nich mają szansę na skorzystanie z pociągu, ale tylko pod warunkiem, że przylecą do Gdańska w dzień powszedni i na peronie uzbroją się w cierpliwość, bo czas oczekiwania na najbliższy pociąg (o godz. 00:02) może wynieść ponad dwie godziny.

Sprawdź rozkład jazdy PKM



- Zdajemy sobie sprawę, że rosnąca popularność Pomorskiej Kolei Metropolitalnej stawia przed nami nowe wyzwania, którym, jako organizator przewozów, musimy podołać - przyznaje Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego. - Wiemy także, że obecny rozkład, w którym występuje wspomniana 3-godzinna przerwa, nie jest optymalny i wymaga od nas pracy, ale musimy zdawać sobie sprawę, że ze względu na pewne ograniczenia, nie jesteśmy w stanie od ręki spełnić wszystkich oczekiwań pasażerów.

Pomorska Kolej Metropolitalna przewiozła w ciągu roku 4 mln pasażerów


Świlski jako przyczynę takiego stanu rzeczy wskazuje dwie okoliczności. Pierwsza to ograniczony budżet na przewozy regionalne, jakim dysponuje samorząd województwa. W tym roku wynosi on 150 mln zł (na rok). Każda dodatkowa para pociągów oznacza przekroczenie budżetu lub konieczność zmian w rozkładzie i przesunięcie lub obcięcie innych połączeń. Drugą przyczyną jest ograniczenie miejsca na torach, bo pociągi jeżdżące po linii PKM muszą dostosować się do ruchu pociągów towarowych i dalekobieżnych we Wrzeszczu.

Między godz. 21:00 a północą w Gdańsku ląduje nawet kilkanaście samolotów. Niestety tylko pasażerowie niektórych z nich mają szansę załapać się na pociąg jadący w kierunku Wrzeszcza. Między godz. 21:00 a północą w Gdańsku ląduje nawet kilkanaście samolotów. Niestety tylko pasażerowie niektórych z nich mają szansę załapać się na pociąg jadący w kierunku Wrzeszcza.
- Kłopoty z dostępnością pociągów rzeczywiście stają się dokuczliwe latem, ale proszę pamiętać, że gdy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem układamy rozkłady jazdy pociągów, to nie mamy wówczas wiedzy, jak będzie wyglądać np. letnia siatka połączeń lotniczych oparta w dużej mierze na lotach czarterowych - dodaje Świlski.
Na problem ze zbyt małą liczbą połączeń między lotniskiem a centrum miasta zwraca uwagę nasza czytelniczka - pani Karolina.

- Jestem mieszkanką Trójmiasta, raz na jakiś czas korzystam z naszego lotniska i bardzo cenię sobie możliwość dojazdu tam PKM-ką. Zresztą w początkowej fazie realizacji tego projektu tak był on przedstawiony - jako doskonały łącznik centrum miasta z lotniskiem. Jakie było moje zdziwienie, kiedy wyszłam z lotniska o godz. 21:30 i na przystanku PKM zobaczyłam pustki i dwóch zagranicznych, niczego nieświadomych turystów, czekających na reklamowany pociąg do miasta. Okazało się, że ostatni odjechał o godz. 21:09. Tak jest zarówno w tygodniu, jak i w weekendy. Na widok takiego rozkładu po prostu szczęka mi opadła. Przecież godz. 21:30 to jeszcze żaden środek nocy.
Po naszych pytaniach władze województwa obiecały bliżej przyjrzeć się obecnej siatce połączeń z lotniska w kierunku Wrzeszcza i w miarę możliwości ją dogęścić, by w godzinach wieczornego wzmożonego ruchu na lotnisku była możliwość sprawnego i szybkiego przedostania się w kierunku Wrzeszcza.

Do czasu ewentualnych zmian pasażerowie zdani są na taksówki lub połączenia autobusowe. Warto jednak sprawdzić rozkład jazdy przed przylotem do Gdańska, bo autobusy linii 110, 122, 210 i N3 też kursują niezbyt często - po godz. 21 są to pojedyncze kursy.

Opinie (372) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Gdynia też odcięta wieczorem (11)

    Tylko taxi lub znajomi...

    • 219 6

    • (7)

      Rano podobnie. Wcześniej z Gdyni był autobus po 4tej a jak jest PKMka to pierwszy kurs o 5 i na poranne loty o 6 nie ma jak dojechać.

      • 57 1

      • ubery macie ? (3)

        • 7 39

        • tylko mevo

          • 22 1

        • weź kredyt, zmień pracę

          dzięki za radę, wuju...

          • 12 4

        • Hulajnoga!!!

          • 5 0

      • niech wezmą jakiegoś studenta i niech im rozpisze równanie optymalizacji (2)

        bo to na fotelu na kalkulatorze można zrobić, 21 wiek a podstawowego wykształcenia tam nie mają, wstyd

        • 35 2

        • Optymalizacja wg PKM to likwidacja wszystkich kursów (1)

          i przeznaczenie 150 mln na wypłaty.

          • 36 1

          • Czyli oni też optymalizują, ale ilość gotówki, która ma iść do nich ;)

            • 8 1

    • I częstotliwość w innych godzinach. (2)

      Oczekiwanie 40 min na pociąg, którym pojedzie się 20 min. A jak chcesz pojechać przez Wrzeszcz, to okazuje się, że w PR są inne bilety, a do automatu na peronie kolejka. I nikt tej paranoi nie potrafi (nie chce) naprawić! A jeszcze nie ma gwarancji, że we Wrzeszczu nie poczekasz kolejnych 20 min.... Gdańszczanie także mają z tym tworem problemy, ale jednak i tak wygląda to na zrobione typowo pod nich. Reszta jest dodatkiem, bo przecież pociągi gdzieś muszą być w nocy (Gdynia) no i gdzieś tam się jedzie na weekend (Kaszuby).... Dno!

      • 31 1

      • Jest pincet problemów z transportem publicznym

        poruszanych na portalu oraz w komentarzach z regularnością, której na pewno PKP?ZTM/PKM/ITP nam zazdroszczą :)
        A co zostało zrobione? Nic. Bo transport publiczny to spore koszty a zysków miasto nie ma żadnych, więc tak naprawdę nie jest w interesie włodarzy rozwijanie go. Na głosy wyborców też się nie przykłada. Turyści? Przecież nikt nie lubi turystów, niech spadają gdzie indziej :)

        • 6 0

      • Nie, nie jest robione pod Gdańszczan. Kursy PKM i autobusów w tym rejonie są bardzo rzadkie, typowo pod garstkę turystów do dowiezienia na lotnisko. Tylko do miasta nie dociera że z garstki zrobił się potok, a w okolicy wyrosło kilka tysięcy miejsc pracy, do których też ludzie muszą dojechać.

        • 5 0

  • Taryfiarze pewnie nie dopuszcza (10)

    do zmian rozkladu:(

    • 190 9

    • to zostaną zastrzeleni

      przez nas klientów

      • 16 6

    • w jaki sposób taryfiarze mają wpływ na rozkład? (1)

      opowiedz, bo zapowiada się niezła beka :]

      • 7 5

      • będa organizować strajki i pikiety pod siedzią UMWP

        • 3 2

    • Południe Gdańska jest wykluczone z dojazdu transportem miejskim na lotnisko (4)

      Dla mnie PKM nie istnieje

      • 10 1

      • z przesiadkami da się (1)

        • 1 1

        • Pewnie, ze sie da. Tylko w imie czego?

          • 4 1

      • gdańsk podzielony jest na dzielnice pierwszej i drugiej kategorii (1)

        nikt się nie przejmuje osową czy orunią, przypominają sobie o nas tylko na czas wyborów...

        • 6 1

        • Spokojnie.

          Pasem nadmorskim zwłaszcza się nie przejmują. Zostało tutaj za mało miejsca pod deweloperkę...

          • 1 1

    • Mamy juz MiiMove i Traficar niech w tym rejonie spijaja smietanke

      A jest o co walczyc

      • 3 1

    • chcą 80 zł za dojazd do centrum

      ale Uberkiem już ok. 25 zł :)

      • 1 0

  • Na początku, gdy PKM zaczynała woziła powietrze, ale jeździła co 15 minut między Wrzeszczem, a Lotniskiem (18)

    Teraz gdzie pasażerów jest wielokrotnie więcej i byłoby jeszcze więcej-jeden pociąg do Gdyni, jeden do Kartuz na godzinę plus parę kursów dziennie do Kościerzyny-oto zarządzanie marszałka str.pa

    • 289 9

    • Takiś mądry (9)

      To powiedz skąd kasa na dodatkowe kursy? Komu byś zabrał?

      • 6 49

      • (5)

        kasa? z biletów!

        • 30 7

        • Gratuluję znajomości finansów przewozów pasażerskich, (4)

          które wszędzie są dotowane.

          • 12 3

          • (3)

            Wybudujmy oceanarium i doplacajmy do kolejnej rzeczy w Gdansku takich jak Stadion czy ECS, a przejazdy likwidujmy.

            • 24 2

            • Nie zapominajmy o rydwanach!

              • 16 1

            • W sumie do czego urzędnikom potrzebni są mieszkańcy?

              • 6 1

            • Brawo

              Nie wiesz nawet że przewozy ogarnia samorząd województwa a nie samorząd Gdańska. Dwa różne budżety. Z czego ten wojewódzki wielokrotnie niższy od miejskiego, a musi zaspokajać potrzeby wszystkich pomorzan.

              A takiś mądry niby...

              • 1 1

      • Kościołowi

        • 14 4

      • madki z bombelkami niech dajoo

        • 7 1

      • Nie kupowałabym rydawnów za publiczne pieniądze!! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        • 6 1

    • (1)

      Dokładnie. Tylko wtedy PKM zalewała fala hejtu i krytyki. Więc można powiedzieć, że mamy to czego chcieliśmy. Cud, że to w ogóle jeszcze jeździ...

      • 12 13

      • Nowość

        Nowość musiała się przyjąć. Niestety, w pierwsze wakacje awaria torów, która pogrążyła częste kursy. Do tego i**otycznie ukształtowana wówczas siatka połączeń, do Osowej... Po co!? Dopiero zbudowanie Karwin i Stadionu zwiększyła znacznie popyt. I byłby większy, gdyby ilość kursów miała sens.

        • 11 2

    • (2)

      Po otwarciu pkm zostąło wybudowanych sporo osiedli na trasie PKM i tym samym zwiękkszyła się ilość ludzi korzystających + duuuużo dzieciaków jeździ do szkół. A największe problemy zaczęły się jak podpięli Gdynię do rozkładu, bo nie ma wystarczającej ilości taboru, który dodatkowo ma za mało miejsca w środku.

      • 6 3

      • z jednej strony się z tobą zgadzam, z drugiej wszystko stoi na głowie w tej wypowiedzi (1)

        Tak jak mówisz - jest duża baza potencjalnych klientów i w dodatku się zwiększa. To wszystko było do przewidzenia, przecież nie puszczali torów na sacharę.
        I teraz twoja diagnoza - źle, że gdynia, źle że nowe osiedla. Zupełnie nie tak! Masz klienta pod nosem, to wyciągnij do niego rękę! Należy udostępnić usługę dla jak największej liczby ludzi i o nich się starać. Zwiększać ilość kursów, pojemność składów, koordynować rozkład. Najłatwiej powiedzieć, że niedasie, zatrudne, ale tak nie można żyć.

        • 6 1

        • Człowiek przedstawił ci argumenty dlaczego tak się dzieje,

          a nie że jest przeciw nowym osiedlom lub przeciw podpięciu Gdyni. Czytaj ze zrozumieniem.

          • 0 1

    • Wcale nie problem jest w tym że pkm przeliczyla się pociągi są paliwozerne miały palić mniej a tu psikus dlatego jest ich tyle ot cała prawda

      • 4 1

    • Isotna jest też ilość wejść/wyjść w poszczególnych składach (przeciętnie 3 szt.)....

      Co rzutuje oczywiście na czas wysiadania/wsiadania pasażerów...
      Przed 8mą na Strzyży potrafi to trwać ok. 5 min... Stąd permananetne opóźnienia PKM

      • 4 0

    • Z Gdyni też jeździło więcej składów, ale kiedy skupili się na połączeniach na Kaszuby, a składów zbyt mało, to kursów też

      • 1 0

  • skandal (10)

    • 118 5

    • (1)

      a te tablice informacyjne we Wrzeszczu już przeszły testy?

      • 24 0

      • ...nie jesteśmy w stanie od ręki spełnić.....

        Rzuć wszystko i tablice mu uruchom...

        • 11 0

    • To PKM kursuje dla ludzi, czy dla idei? (2)

      • 20 0

      • Kursuje, bo taki był wymóg dofinansowania EU

        Jak tylko minie okres wymagany to zlikwidują wszystkie kursy.

        • 12 0

      • Trochę kiepsko by było gdyby wielki plan kolei był strzałem w kolanko masakra grube miliony utopione w błoto

        • 3 0

    • wyrwane z kontekstu

      ...nowe wyzwania, musimy podołać...
      ...zdajemy sobie sprawę z mankamentów...
      ...dokuczliwe latem...
      ...nie jesteśmy w stanie od ręki spełnić...

      • 19 0

    • (1)

      "- Kłopoty z dostępnością pociągów rzeczywiście stają się dokuczliwe latem, ale proszę pamiętać, że gdy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem układamy rozkłady jazdy pociągów, to nie mamy wówczas wiedzy, jak będzie wyglądać np. letnia siatka połączeń lotniczych oparta w dużej mierze na lotach czarterowych - dodaje Świlski."

      Swilski sprawia wrazenie i**oty. Temat walkowany wielokrotnie, a zaden z wymienionych lotow nie jest czarterem.

      • 8 0

      • "Śliwski, nie udawaj iďioty!".
        "Nie udaję!"

        • 11 0

    • rozwiązanie mam (1)

      Powinno się podjąć odpowiednie działania. Zacznijmy od kapelana, który zamodli zagęszczenie rozkładu.

      • 3 2

      • za odpowiednią gratyfikacją

        ma się rozumieć

        • 0 0

  • (12)

    Autobusów też nie ma w nocy.
    Naprawdę to jest zaskoczenie dla pana wicemarszałka, że w grę wchodzi tylko taxi i własny transport?
    To lotnisko jest w jakiejś nieznanej krainie?
    Przyjrzymy się?
    To powinno od wielu lat dobrze funkcjonować...

    • 277 3

    • skandal

      co tu się przyglądać, wystarczy pomyśleć jakie były w założeniu plany PKM. A przy okazji kiedy będziemy jeździć normalnie z Gdyni????

      • 30 0

    • zaskoczenie (1)

      sytuacja nas przerosła

      • 23 0

      • A kto twierdził niedawno

        Że żal kasy na pkm bo to będzie linia dla wędkarzy i grzybiarzy?

        Pamiętam te komentarze na trojmiasto.pl

        • 12 3

    • Autobusy są! (4)

      Linia nocns N3. Odjazdy co godzinę. Rano z Galerii Bałtyckiej nawet trochę częściej.

      • 2 11

      • jeden autobus (1)

        na kilka przylatujących samolotów w ciągu godziny . fajnie . dojeżdża do Gd Wrzeszcz i znowu powtórka z rozrywki . SKM i komunikacja kursuje od 4 rano
        To może lepiej brać Taxi ?....

        • 10 2

        • Gwoli ścisłości

          SKM jeździ także w nocy. Pomiędzy 1 a 4 są kursy co godzinę.

          • 1 0

      • Jeden autobus, wiecznie spóźniony.

        Raz czekałem na ten autobus i skończyło się taxi. Potem już nigdy więcej, biorę taxi od razu. Swoją drogą, to chyba jedyne lotnisko gdzie pociągi odjeżdżają o tak wczesnej porze. Autobusy nie lepiej.

        • 6 0

      • Rozkład jazdy tego busa to porażka. Poza tym do Gdańska jedzie chyba godzinę zaliczając każdą dziurę po drodze. Powininno być połączenie ekspresowe do centrum Gdańska. Niech będzie drożej, ale niech będzie częściej i szybciej. Wszędzie gdzie istnieją takie serwisy przynoszą zyski.

        • 5 0

    • o, 128 ignorantów nie wie o linii N3? (2)

      • 1 13

      • A sprawdzales rozklad tej lini? (1)

        • 16 1

        • nie, ale chętnie się wypowie.

          • 4 0

    • Lotnisko jak Narnia...

      • 1 0

  • Warto by się przyjrzeć też godzinom szczytu (8)

    Mam na Jasieniu znajomych którzy musieli zrezygnować z jazd PKM do do centrum bo pociągi przyjeżdżają już na peron tak nabite rano że nie ma gwarancji że się do niego wejdzie. A jak codziennie jest loteria to też ludzie rezygnują z tego środka transportu.

    • 239 1

    • PKM jako środek transportu to dużo powiedziane (7)

      Raczej okazja do sprawdzenia nerwów dla tych co lubią adrenalinę. Szczególnie polecam próbę przewozu roweru - emocje gwarantowane!

      • 50 6

      • Tak bo rower najważniejszy (6)

        Matki z wózkami nawet precz bo rower musisz do wagonu wsadzić, conie?

        • 18 33

        • w normalnej sytuacji to by nawet nie był temat do rozmowy (5)

          jechałyby i wózki i rowery i by nie było problemu

          • 17 2

          • Szynobusy jakie ma PKM nie nadają się do tego typu przewozów. (4)

            Zostały zaprojektowane aby obsługiwać mało uczęszczane trasy. Tym można jeździć na grzyby a nie do miasta do pracy.

            • 10 1

            • 100% zgody (3)

              to są pociągi na średniej długości trasy międzymiastowe, a nie na przejazd dwóch przystanków. Nawet nie przewidziano tam sensownego miejsca dla konduktora...

              SKM zrobiła ten sam błąd kupując 2 składy flirtów, które totalnie się nie sprawdziły jako osobne jednostki (za ciasne, za dużo siedzeń, za mało miejsc stojących) i jeżdżą jako jedno.

              Zawsze to powtarzam - nie będzie dobrze w komunikacji, póki decyzje o niej podejmują ludzie wożeni służbowymi samochodami. Jeden prezes z drugim spróbowaliby przejechać w szczycie na trasie sopot-przymorze albo wieczorem z jasienia na karwiny i by może odkryli co należy robić.

              • 8 1

              • SKM nie ma Flirtów...

                tylko Impulsy. Fajnie błyskać wiedzą tylko jeszcze trzeba ją mieć...

                • 1 4

              • (1)

                Skm ma Impulsy, ciemniaku.

                • 1 4

              • szt.2

                • 0 0

  • A po co? (11)

    • 5 59

    • (10)

      po to, żeby się dostać z lotniska do miasta i nie zostać oskubanym przez wąsatych złotówiarzy z drewnianymi koralikami na siedzeniach śmierdzących tanimi papierosami?

      • 17 2

      • To piechotą idź (2)

        I tanio i zdrowo

        • 1 14

        • twój czas się kończy przyjacielu (1)

          ubery, trafficary, freenow... narobiło się tego. świat się zmienił. ogarnij się

          • 7 1

          • Spalimy, wykonczymy..

            • 0 0

      • Tylko pamiętaj, że wszyscy z podatków zrzucimy się na ten pociąg (6)

        Który przewiezie pięć osób o 23.

        • 2 15

        • (1)

          Obyś nie musial kiedyś skorzystać

          • 4 0

          • jak będzie musiał

            to ma tani N3

            • 2 3

        • Ta 15 samolotow. Niech tylko 1/3 z kazdego zechce pojechac PKM to sie nie zmieszcza do pociagu.

          • 2 0

        • był niedawno bardzo ciekawy tekst w wyborczej o kolejach czeskich i słowackich (2)

          i różnicach między nimi a nami. Główny punkt był taki, że Polska ma mocarstwowe ambicje na kolei - jak jedzie pociąg, to wagony muszą się ciągnąć po horyzont. Słowacy na takie trasy puszczają nieomal drezynę - busika z kilkunastoma miejscami, tyle że jadącego po szynach.

          Wtedy argumenty z pociągami wożącymi powietrze przestają mieć rację bytu. Można zapewnić stałe i częste połączenia. Wiesz, że za 2zł możesz bezproblemowo o dowolnej porze przyjechać z knajpy we wrzeszczu do domu na matarni to zaczynasz z tego korzystać. Wszyscy są zadowoleni.

          • 4 0

          • (1)

            Takie coś krótkiego na szynach to się nazywa tramwaj.

            • 0 0

            • a niech się nazywa jak chce

              szynobus, tramwaj konny, tgv, kalarepka, nieważne

              byle było

              • 2 0

  • Wow po tylu latach ktoś to w końcu zauważył! (9)

    Brakuje wszystkich połączeń PKM, czasem przerwane kursowaniu trwa ponad 2 godziny. Pociągi są przepełnione! Trójmiasto.pl zróbcie coś z tym, nagłaśniające temat.

    • 257 3

    • Pkm (5)

      Szczególnie w okresie wakacyjnym powinno być więcej połączeń i dłuższe sklady. Polregio jakoś daje radę odarnac swoje kursy w warunkach konfortowych dla pasażerów. Niestety chyba skm wygrała przetarg bo ma wiecej połączeń

      • 15 1

      • (4)

        Połączeń jest tyle za ile zapłacił marszałek. Komfort w Polregio.... To mi się jakieś inne pociągi Polregio trafiają.

        • 10 3

        • (3)

          1. regionalne pociągi są obecnie najlepsze pod względem komfortu, pendolino i flirty mogą się schować, zmodernizowane EN57AL są idealne.
          2. marszałek jest od województwa, a pociągi obsługiwać mają mieszkańców trójmiasta. Każda osoba przewieziona kolejką z centrum na przedmieścia to 1 samochód na drodze mniej, czysty zysk dla miasta. Wniosek - nie liczyć wyłącznie na łaskę i niełaskę marszałka - sypnąć z kasy miasta (a nie na złote rydwany...), zdobyć fundusze z unii, nie spać!

          • 5 2

          • (2)

            EN57 i nowe Impulsy faktycznie fajnie tylko jest ich o wiele za mało. Podstawa taboru Polregio to stare EN57, w porównaniu do tych z SKM są w stanie agonalnym. Marszałek faktycznie odpowiada za przewozy między powiatami a nie w mieście. Trzeba jednak pamiętać, że jego ukochana linia PKM to ok. 20 km odcinek z Wrzeszcza do Osowej, czyli... w granicach jednego miasta :)

            • 0 0

            • W naszym województwie tak (1)

              Ale wystarczy przekroczyć granicę z kuj-pomem, pojechać na mazowsze czy śląsk i tam zmodernizowane składy stanowią większość i komfort jest nieporównywalny.

              Z resztą Twojej wypowiedzi się oczywiście zgadzam :)

              • 2 0

              • NieDaSię PO.

                • 0 0

    • Słabo czytasz http://www.trojmiasto.pl . Juz kilka lat temu pisalam o tym,ze nie mozna wydostac sie z lotniska o 1wszej w nocy (laduje ostatni samolot). Pozostaje jedynie wlasne auto lub taksowka.

      • 8 0

    • Przecież ta kolej nie powstała po to, by wozić ludzi, tylko żeby wydać pieniądze z Unii pod jakimś tam pretekstem. Tak jest z większością projektów w tym kraju i mieście w szczególności. Czasami po prostu coś się udaje "przy okazji"...

      • 10 3

    • Zauważyliśmy to od razu.

      Pisaliśmy pisma do Urzędu Marszałkowskiego. Urzędu Miasta Gdynia, władz PKM, władz lotniska i Trójmiasto.pl, przedstawialiśmy analizy korelacji kursów PKM z przylotami i odlotami przez cały dzień i nikt poza UM Gdynia nawet nie odpisał. Pani z UM wykazała się zrozumieniem, ale moc sprawcza UM w tej kwestii jest akurat znikoma. Może teraz się coś ruszy.

      • 8 0

  • Lobby Taxi wygrywa (6)

    Za granicą z/do lotniska co 15 minut odjeżdża pociąg. U nas pkm/autobus co godzinę. Pozostaje jazda taxi.
    Do tego dojazd autobusem czy pkm do śródmieścia z lotniska trwa godzinę.
    Nie rozumiem dlaczego miasto nie uruchomi specjalnej linii Airport którą jeździła by co 15/20 minut z lotniska przez wrzeszcz do Gdańska Głównego pomijając inne osiedlowe przystanki. Wspieramy komunikację miejską czy taxi?

    • 185 12

    • haha, lobby taxi :D (2)

      Odkąd te matoły robią wszystko, żeby siebie obrzydzić różnymi akcjami i protestami, to wolę wydac 2x więcej na trafika, albo tam gdzie można na Ubera, byleby tylko nie jeździć ze złotówami. Nienawidzę taksówkarzy, to zło, rak, januszerka i d**ilizm.

      • 34 6

      • (1)

        Jesteś śmieszny. ....23.00 Grunwaldzka parking castorama. 40 min czekałem na BOLTca bo niejaki Yuri przestrzelił dwa razy parking a później odrzucił zlecenie. A w 4litery wsadź sobie te wynalazki studenciku. Smaruj na PKMke.

        • 14 12

        • Trzeba było po kolegę z postoju zadzwonić :)

          j/w

          • 11 0

    • Jak tylko na stronie portalu lub

      w komentarzach, padnie słowo "taxi", od razu uruchamiają się trole z uber itp.

      • 1 4

    • Jedyna gdańska korporacja (1)

      ma postój na terenie lotniska, za co płaci Portowi niezłą kasę. Pozostałe korporacje muszą liczyć, na wezwanie tel lub poprzez app (tu znane mi są dwie). Dotego w okolicy lotniska koczuje pełno białych Skód Fabia i in z przymocowanym na środku przedniej szyby smartfonem. Oni też liczą, że coś skapnie. I jeszcze jedno. Nie wszystkim pasażerom jest po drodze pkmką, ztmem itp ...taxi są przy lotniskach we wszystkich miastach, gdzie dane było mi być.

      • 0 2

      • i juz klamstwo. W Rumi na Lotnisku nie ma taxi, a bylo tam pierwsze miedzynarodowe lotnisko na Pomorzu.

        • 3 3

  • Brakuje tez połączen rano z Gdyni. (9)

    • 139 2

    • (1)

      Na lotnisko w Kosakowie masz bardzo dobry dojazd.

      • 6 23

      • Droga szybkiego ruchu nr W-K+60

        (Wiśniewskiego-Kwiatkowskiego + 60 minut w korku).

        • 6 0

    • I wieczorem!!!

      • 14 0

    • nie tylko rano, cały rozkład w kierunku Gdyni jest słaby (5)

      Wczoraj chwilę po 18 chciałem się dostać z brętowa do kacka. Najbliższa pkm w tamtym kierunku jedzie do kartuz, no bomba, a na połączenie z karwinami trzeba czekać blisko godzinę :|

      Alternatywa to dojazd przez wrzeszcz. Przecież to jest paranoja, żeby trasę, którą można w pół godzinki pokonać 1 pojazdem robić dookoła trzema... Z takim rozkładem to nie jest kolej miejska. Bydgoszcz z Toruniem są chyba lepiej skomunikowane swoją koleją regionalną, a przecież nie tworzą jednej aglomeracji.

      Mało kursów - mało pasażerów. Mało pasażerów w komunikacji zbiorowej - dużo samochodów na drogach. To nie jest nic odkrywczego.

      • 15 0

      • Dlatego na peronach powinny być kapliczki. Ful czasu na modlitwę.

        • 1 1

      • (3)

        Spróbuj z Karwin dojechać na 8 rano do Gdańska. Przerwa w kursach rownież przez godzinę.:.

        • 2 0

        • a na dokładkę to loteria

          może przyjedzie, może odwołają, może się opóźni - nigdy nie wiesz. Przy częstości kursowania 5 minut to by nie był problem. Jak masz jeden pociąg na godzinę to po prostu nie ma sensu ryzykować, lepiej zjechać do SKMki.

          A jak do tego dorzucimy jeszcze osobne bilety na autobusy, kolejkę i pkmkę, to się łzy w oczach pojawiają ze śmiechu...

          • 4 0

        • (1)

          Jedz pozniej..

          • 0 3

          • No tak... i wszystko jasne!

            Dziękuję Wujku Dobra Rada... :/

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane