• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł czytelnika na korektę Nowego Podwala Grodzkiego

Maciej Korolczuk
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Jeden z naszych czytelników proponuje, by na skrzyżowaniu Nowego Podwala Grodzkiego z Okopową i Toruńską zobacz na mapie Gdańska dobudowano pas rozjazdowy do płynnego i niezależnego włączania się do ruchu w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Drogowcy tłumaczą, że pomysł choć ciekawy, jest niemożliwy do realizacji z powodu planów związanych z budową nowego wiaduktu Biskupia Górka. Do tego czasu kierowcy na opuszczenie skrzyżowania mają tam zaledwie 8 sekund.



Czy jechałeś już Nowym Podwalem Grodzkim?

W miejscu opisanym przez naszego czytelnika Nowe Podwale Grodzkie jest stosunkowo wąskie. Na wjazd i wyjazd kierowcy mają tylko po jednym pasie. Z jednej strony miejsce ograniczają kamienie i betonowe wygrodzenie, z drugiej - skrzynki rozdzielni elektrycznej.

Pan Wojciech zwraca uwagę, że gdy kierowca wyjeżdżający z Podwala chce jechać prosto i czeka na zielone światło, tym samym blokuje wyjazd dla kierowców skręcających na wiadukt Biskupia Górka. A to głównie dla nich ma służyć tzw. "bypass", którym mieli omijać zakorkowane centrum Gdańska.

- Przez to, że jest tam jeden pas służący do wyjazdu zarówno w lewo, na wprost i w prawo, na każdym cyklu marnowana jest zielona strzałka - podkreśla nasz czytelnik. - Drogowców i osoby, które to projektowały na razie ratuje tylko fakt, że Nowe Podwale Grodzkie nie jest jeszcze popularną drogą i wielu kierowców może nawet nie zdawać sobie sprawy z jego istnienia. W ogóle dziwi mnie fakt, że nie wykorzystano w tym miejscu szerokiego pasa zieleni i nie zbudowano pasa rozjazdowego, by kierowcy jadący w stronę Pruszcza bezkolizyjnie i płynnie mogli włączać się do ruchu. To by załatwiło sprawę.
  • Obecnie Nowe Podwale Grodzkie kończy się (i zaczyna) na skrzyżowaniu z Okopową i Toruńską. Wkrótce zostanie przedłużone o kilkaset metrów.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że czerwone światło świeci się w tym miejscu wyjątkowo długo.
  • Wyjazd z Nowego Podwala Grodzkiego jest możliwy tylko dla jednego auta. Gdy kierowca chce przejechać przez skrzyżowanie na wprost, jednocześnie blokuje innym kierowcom jazdę w prawo.

Rozwiązanie proponowane przez naszego czytelnika nie było brane pod uwagę z prostej przyczyny: wkrótce to skrzyżowanie znów będzie przebudowane w ramach kolejnej - trwającej już - inwestycji, jaką jest budowa nowego wiaduktu Biskupia Górka. W przyszłym roku wzdłuż torów kolejowych Nowe Podwale Grodzkie zostanie przedłużone i płynnie przejdzie w Jana Augustyńskiego.

Pan Wojciech zwraca też uwagę na wyjątkowo krótkie zielone światło, dane kierowcom na opuszczenie skrzyżowania.

- Już od pierwszych dniach zauważyłem, że zielone światło na wyjeździe na Okopową, Toruńską i wiadukt Biskupia Górka świeci się bardzo krótko. Na jednej zmianie świateł skrzyżowanie opuszczają zaledwie dwa, góra trzy samochody. Coś tu jest nie tak.
  • Nasz czytelnik zastanawia się, dlaczego przy budowie Nowego Podwala Grodzkiego nie dobudowano pasa rozjazdowego w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Uniemożliwiają to prace zaplanowane w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka.
  • Wizualizacja wiaduktu Biskupia Górka, na której widać przedłużone Nowe Podwale Grodzkie, które pod wiaduktem połączy się z ul. Augustyńskiego.
Obecny program sygnalizacji, który zakłada 8 sekund zielonego światła i 63 sekundy zielonej strzałki będzie funkcjonować jeszcze wiele miesięcy.

- Po wydłużeniu Nowego Podwala Grodzkiego i otwarciu nowego wiaduktu kierowcy wyjeżdżający z Podwala na Okopową i Toruńską zyskają kolejnych 16 sekund - zapowiada Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Wkrótce drogowcy poprawią też oznakowanie poziome na Podwalu Grodzkim i Błędniku. Wymalowane zostaną nowe strzałki na lewo- i prawoskrętach, by kierowcy szybciej byli informowani o możliwości zjazdu z głównego ciągu komunikacyjnego w Rajską lub na Nowe Podwale Grodzkie.

Ma też zostać naprawiona usterka na ul. Toruńskiej zobacz na mapie Gdańska. Podczas prac drogowych uszkodzone zostały pętle indukcyjne w jezdni, przez co od kilku dni kierowcy narzekają tam na wyjątkowo uciążliwe korki.

Jeden pas mniej, a korki mniejsze



Otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego zbiegło się z wytyczeniem przed dworcem głównym buspasa. Drogowcy dokonali już wstępnej oceny tego rozwiązania. Jak mówi nam Tomasz Wawrzonek, choć nowa jezdnia przejęła na razie tylko kilkadziesiąt pojazdów na godzinę to korek przed dworcem jest zdecydowanie krótszy i mniej uciążliwy niż miało to miejsce wcześniej.

Jak to możliwe, że drogowcy zabrali jeden z trzech pasów, a korek jest mniejszy?

- To dla nas zaskakująca, ale bardzo dobra wiadomość - przyznaje Wawrzonek. - Przepustowość Nowego Podwala Grodzkiego wynosi ok. 400 pojazdów na godzinę. Teraz jeździ nim 60-80 aut, więc rezerwy są duże. Zakładam, że wielu kierowców wciąż o nim nie wie, a mniejsze korki wynikają z obawy innych kierowców, że po wytyczeniu buspasa przez centrum nie da się przejechać.

Opinie (132) 1 zablokowana

  • Nie tylko na nowym podwalu by sie przydalo ustawienie swiatel na nowo I z glowa

    • 2 0

  • Gdansk nie powinien nadal zachwycać się że jest przed Gdynia w budowie dróg i budować jeszcze więcej... Potrzeb mamy całe mnóstwo

    • 0 2

  • Wg życzenia Adamowicza zrobilim

    • 3 0

  • a jak wjechac na Nowe Podwale Grodzie przy Dworcu

    aby wjechać na Nowe podwale grodzkie od strony dworca należy przejechać przez Buss Pass - czyli trzeba albo zajechać droge autobusom albo zablokować pas środkowy i czekać aż przejada autobusy. Co lepsze? A ponadto nie można przecież jeździć buss pasem ? Więc jak wjechać w ul. Nowe podwale Grodzkie?
    Wyjeżdżając z kolei przy dworcu z Noego Podwala Grodzkiego w kierunku wrzeszcza również dług trzeba czekać na zielone światło. Zdarzyło się czekać na wyjazd dłużej niż przejazd ul. Wały Jagiellońskie.
    Po udostępnieniu do ruchu Nowego Podwala grodzkiego wyjazd z ul. Toruńskiej również znacznie się wydłużył - tak więc chyba coś nie zadziałało w ustawieniu świateł

    • 5 0

  • Kiedy napiszecie o umowie między SNG a miastem? (2)

    Adamowicz sprzedał SNG zabojadom, którzy w umowie z miastem mają gwarancję zysku. Czyli z miejskiej kasy, prywatnej firmie gwarantuje się zysk na poziomie 8 procent wartości kapitału akcyjnego!! Czy się stoi czy się leży to wypłata się należy. Dziwicie się, że opłaty za wodę i ścieki idą w górę? Jakim cudem, za publiczne pieniądze gwarantuje się prywatnej firmie zysk? Ja prowadzę interes i nikt mi nic nie doplaci z miejskiej kasy jeśli będę miał gorszy miesiąc, albo rok

    • 11 1

    • to nie Adamowicz sprzedał, w 92 roku był prorektorem na uczelni

      Saur Naptun Gdańsk został utworzony w 1992 roku, gdy prezydentem Gdańska był Franciszek Jamroż- z ramienia Porozumienia Centrum. Poszedł potem do więzienia za łapówkę.

      • 1 0

    • Ługin, Płażyński - nie wydurniajcie się. Wasze twarze są wystarczająco pozbawione rozumu

      to nie były czasy Adamowicza. Wiem, że innych prezydentów już nie chcecie pamiętać, ale o to akurat go nie oskarżycie.

      • 1 0

  • Niech pan Wojciech będzie uprzejmy zauważyć, że połowę czasu zielonego biały samochód stał jak kołek

    I szukał jedynki. I tu jest problem.

    • 5 0

  • (1)

    A czemu ma służyć ten murek z betonowych klocków? To w celach estetycznych, żeby było bardziej betonowo?

    • 4 0

    • Tam będzie grafika. Wizerunki miłościwie nam zatruwającego życie Adama Owicza

      • 0 0

  • czytelnicy nie mają racji

    My urzędnicy wiemy lepiej.
    Nie da się.
    Komu to potrzebne.
    Wiecie, ile to kosztuje?

    i takie inne bezedury...

    • 6 5

  • Po prostu olewac czerwone i jechać

    Proste ? Proste No to w prawo

    • 0 8

  • ekspertyza (2)

    Na zlikwidowanie korków przenieść się do autobusów i po kłopocie.A jak ktość chce d*pe woźić samochodem to na wioskę

    • 4 9

    • Przecież ci w samochodach to głównie z wiosek codziennie przyjeżdżają

      • 1 5

    • tylko baranie autobusów nie ma gdybym chciał z nich korzystać to musiałbym wyjeżdżać z domu z półtorej godziny wcześniej bo najczęściej z rozkładu wypadają 2-3 z 5 na godzinę a które to już totolotek

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane