• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W niedzielę Mevo nie będzie działać

Michał Stąporek, Rafał Borowski
30 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 22:09 (30 marca 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Mevo wciąż źle lokalizuje parkowanie
Naładowana w pełni bateria umożliwia przejechanie rowerem Mevo ok. 60 km. Liczba ta może ulec wahaniu w zależności od stylu jazdy. Naładowana w pełni bateria umożliwia przejechanie rowerem Mevo ok. 60 km. Liczba ta może ulec wahaniu w zależności od stylu jazdy.

Nieco ponad 200 sprawnych rowerów było dostępnych w systemie Mevo w sobotę ok. godz. 13. Powinno być ich 1224. To oznacza, że gotowych do jazdy mogło być raptem 15 proc. rowerów. Przedstawiciel firmy Nextbike - która zarządza Mevo - informuje, że zwiększono już liczbę załóg, które zajmują się ładowaniem rowerowych baterii, a problem niesprawnych jednośladów zostanie szybko zredukowany.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Którym danym dotyczącym dostępności Mevo wierzysz?

Aktualizacja, godz. 22:08 W sobotę późnym wieczorem operator systemu Mevo poinformował, że w niedzielę system nie będzie działał.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni.

To pozwoli na naładowanie wszystkich baterii w rowerach i zbudowanie zapasu, by w kolejnych dniach podobne sytuacje się nie powtórzyły.

Głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były niedobory energii w bazach ładujących. Biorąc pod uwagę niespotykany dotąd tak wysoki wskaźnik wypożyczeń szybko okazało się, że punkt ładowania w Gdańsku jest niewystarczający. W piątek uruchomiony został dodatkowy punkt ładowania w Gdyni. Niestety, podczas ładowania wszystkich baterii naraz, w obydwu bazach w nocy z piątku na sobotę nastąpiły przeciążenia sieci, co na kilka godzin przerwało ładowanie.

- Trudności z dostarczeniem mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce - mówi rzecznik Nextbike Polska, Marek Pogorzelski.




70 w Gdańsku, 37 w Gdyni, 7 w Sopocie - tylko tyle dostępnych rowerów Mevo w Trójmieście wskazywała po godz. 13 w sobotę strona Monitor-Mevo. Jak działa? Nie wiemy, prawdopodobnie pobiera dane z oficjalnej aplikacji systemu Mevo, ale pewności nie mamy. Powstała ona oddolnie i nie ma związku z firmą NextBike, która zarządza systemem rowerów miejskich w Trójmieście i na Pomorzu.

Nie ma więc pewności, że prezentowane przez nią dane są rzeczywiste i prawidłowe.

Oficjalna aplikacja Mevo nie pokazuje, ile rowerów jest dostępnych łącznie na terenie działania systemu. Trzeba by przejrzeć osobno wszystkie stacje Mevo, by to policzyć. Tak właśnie prawdopodobnie działa aplikacja amatorska.

Po kilku dniach korzystania z systemu Mevo wiadomo już jednak, że dane z oficjalnej aplikacji należy traktować z dystansem. Bywało, że aplikacja pokazywała pustą stację, a tymczasem stały na niej gotowe do jazdy rowery. Zdarzały się także sytuacje odwrotne.

Puste stacje systemu Mevo - takich zrzutów ekranów dostaliśmy dziś od czytelników Trojmiasto.pl kilkanaście. Puste stacje systemu Mevo - takich zrzutów ekranów dostaliśmy dziś od czytelników Trojmiasto.pl kilkanaście.
Dowodzą tego także głosy naszych czytelników, którzy od sobotniego poranka zasypują nas informacjami o braku dostępnych rowerów Mevo w Trójmieście.

Niewykluczone więc, że pierwszego wolnego od pracy dnia działania systemu, w słoneczną sobotę, jedynie co piąty rower Mevo jest sprawny. We wtorek, 26 marca, gdy system ruszał, oficjalnie poinformowano, że w 14 miastach Pomorza udostępniono 1224 rowery.

Co się stało? Nextbike, czyli firma, która zarządza systemem Mevo, nie radzi sobie z wymienianiem zużytych baterii w rowerach. Pierwsze problemy z rozładowanymi bateriami pojawiły się w czwartek koło południa, a więc około 48 godzin po uruchomieniu systemu.

Tłumaczono wówczas, że mamy do czynienia z wyjątkową sytuacją, gdy wszystkie baterie rozładowały się w tym samym czasie - ponieważ wszystkie rowery zostały udostępnione jednocześnie. To z tego powodu naładowanie wszystkich baterii w krótkim czasie miało być wyjątkowo trudne.

Pojawiły się uspokajające komentarze, że na miasto ruszają ekipy, które będą wymieniać baterie. Część rowerów faktycznie "ożyła" i stała się dostępna, ale znakomita większość stała bezczynnie w swoich stacjach, czekając na naładowanie.

W sobotę sytuacja wyglądała jeszcze gorzej.

Baterie rozładowują się szybciej, niż zakładano



O wyjaśnienie tego problemu zwróciliśmy się do firmy Nextbike. Jej przedstawiciel nie ukrywa, że głównym winowajcą całego zamieszania jest zbyt szybkie rozładowywanie się baterii w rowerach Mevo. Warto pamiętać, że w pełni naładowana bateria umożliwia jazdę na dystansie ok. 60 km.

- Nie widziałem wcześniej strony, która rzekomo zlicza nasze dostępne rowery. Wiarygodne informacje o ich dostępności można znaleźć w aplikacji Mevo lub na stronie rowermevo.pl. Zapewniam, że rowerów Mevo jest tyle, ile powinno być, czyli 1224 sztuki. Te, które są niewidoczne na mapie, są zarezerwowane przez użytkowników albo mają rozładowane baterie. Nie ukrywam, że baterie rozładowują się szybciej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Każda bateria po pełnym załadowaniu umożliwia przejechanie co najmniej 60 km, może to się zmieniać w zależności od sposobu użytkowania - komentuje Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike.
To wersja oficjalna. Można w nią wierzyć lub nie. Wydaje się jednak, że bardziej prawdopodobnym wytłumaczeniem paraliżu Mevo jest to, że NextBike nie ma wystarczającej liczby baterii na wymianę. I dlatego działa tak mało rowerów.

Zwiększono liczbę załóg ładujących rowery



Wszystko wskazuje na to, że poziom zainteresowania rowerami Mevo po prostu przerósł najśmielsze oczekiwania zarządcy. Najlepiej obrazują to statystyki dotyczące wypożyczeń jednośladów. Nasz rozmówca zapewnia, że w związku z tym zwiększono liczbę załóg zajmujących się ładowaniem baterii, a problem powinien - nomen omen - rozładować się w ciągu najbliższych dni.

- Do wczoraj do północy odnotowaliśmy 38 tys. wypożyczeń rowerów, co przekłada się na ponad 10 tys. wypożyczeń na dobę. To ok. ośmiu wypożyczeń na jeden rower, czyli bardzo dużo i sporo więcej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Dążymy do tego, aby jak najszybciej zwiększyć nasze moce przerobowe, by szybciej wymieniać rozładowane baterie. Zwiększyliśmy już liczbę załóg, przez całą dobę jeżdżą po mieście i wymieniają rozładowane baterie. Mam nadzieję, że już niebawem ten problem zostanie rozwiązany i baterie będą szybciej ładowane - uzupełnia Pogorzelski.

Rozładowane rowery Mevo na jednej ze stacji w Chyloni

22:06 30 MARCA 19

PILNE! Rowery Mevo będą niedostępne w niedzielę (72 opinie)

- Popularność MEVO zaskoczyła! Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni - informuje zarządca systemu Mevo.
- Popularność MEVO zaskoczyła! Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni - informuje zarządca systemu Mevo. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (1234) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Żadnym nie wierzę, bo nie korzystam z tego badziewia. (47)

    • 297 452

    • To po co zabierasz głos? (6)

      • 99 35

      • Krzyś do Prosiaczka : (3)

        Prosiaczku, ja będę tobie płacił za to że rowery postawisz. Tylko niech ich nikt Klapouchemu nie daje do jazdy. Bo koszty będą takie że Maleństwo i Kangurzyca nie zarobią na wymianie baterii w nocy. Mają stać . Ale...powiedział Prosiaczek. Ja tam nic nie wiem odparł Krzyś i wsiadł do samochodu.

        • 58 8

        • (2)

          W punkt!

          • 21 2

          • w jaki punkt? (1)

            w punkt g? komentarz co najwyzej poprawny.

            • 2 12

            • w twój.

              • 4 2

      • Bo jako mieszkaniec Trójmiasta mogę. (1)

        • 11 20

        • OK, ale czy to ma sens?

          lansować się można na różne sposoby, również swoje frustracje można przezwyciężać na różne sposoby, nie tylko szukając dziury w całym czy obrażając się na otoczenie i dając temu wyraz

          • 10 5

    • No patrzcie go jaki edgy płatek śniegu xD

      Wszystko jest pod tobą, a ty ponad wszystkim! Ty cyniczny urwisie XD

      • 27 5

    • więc po co hejtujesz ?

      • 15 11

    • Fajny ekologiczny pojazd (17)

      Tylko dlaczego stary dostawczak zbiera te rowery w nocy i wiezie na wymianę baterii...nie można na miejscu? A tak zasmradza miasto. I to jest ekologia?

      • 64 17

      • bardziej ekologiczny jest normalny rower, wiesz chyba?

        • 40 3

      • Zabiera tylko wymagajace serwisu. (11)

        Baterie wymieniane są na miejscu. A że nie tak łatwo o pracownika, to troche potrwa zkompletowanie kolejnej calodobowej załogi (min 6 osób). I latwe pieniądze z dofinansowania szlak trafił, bo sie okazalo, że cos trzeba jednak zrobić, zeby zarobić. Żartuje, w rzeczywistości jest to firma nastawiona na zarabianie (bo po to chyba jest firma ...)Teraz z abonamentów mogą myslec o inwestycjach w obsługę. Taka moja subiektywna opinia. Pozdrawiam

        • 26 12

        • a gdzie można aplikować o taką pracę? (2)

          • 11 1

          • To mit że pracy jest dużo (1)

            Zawsze ponad 100 zgłoszeń na najprostsze ogłoszenie, nawet jeśli trzeba założyć własną działalność.

            • 10 5

            • Jeśli jesteś i**otą to wiadomo że nikt Cię nigdzie nie zatrudni

              • 4 5

        • o pracownika jest super łatwo (5)

          tylko trzeba godnie zapłacić
          podziękujcie PiSowi za niskie płace - 1mln gości z Ukrainy zablokowało płace w najprostszych sektorach.
          I żadna w tym wina naszych gości zza wschodniej granicy. Oni są jak nasi w UK czy EU

          • 19 13

          • (2)

            PiS to akurat podniósł stawki i to sporo w porównaniu z PO

            • 4 5

            • W rosyjskim TVNie mówili? (1)

              • 0 1

              • co by o tym nie mówic to chyba kolega ma racje...pis podniósł płace minimalna i to już kilka razy! tu nie trzeba oglądac tv tylko mniej więcej ogarniać się w otaczającym nas swiecie

                • 1 0

          • aha, czyli to wszystko wina PISu?

            • 1 0

          • tak, bo wcześniej to ludzie wszędzie kokosy zarabiali...

            • 3 0

        • (1)

          Szlak to może być górski, turystyczny...
          A trafić to może szlag

          • 1 0

          • Może być też , szlagier i szwagier

            • 0 0

      • Ekologia buahhhaahaha (3)

        ekologie to będziesz miał jak firma X zleci firmie Y która podnajmnie firmę Z do "utylizacji tych bateryjek" Niech ktoś mi wytłumaczy po wuja wacława w rowerach montują akumulatory Czy rower sam w sobie nie jest EKO??

        • 20 0

        • Bo na zakup akumulatorowych są dotacje Unijne? (2)

          • 10 1

          • Czyli my Polacy jako członek uni (1)

            Płacąc ciężki hajs do świnki skarbonki zwanej dalej UE na walkę ze smogiem Dorzucamy się do zwiększenia emisji CO2 poprzez produkcję i utrzymanie ogniw elektrycznych do pojazdów których ideą od zawsze było napędzanie poprzez własne mięśnie I które nie potrzebują alternatywnego "EKO" napędu Ale piniądze się kręcą i wszyscy w imię ekologi trzepią hajsik :) ps Tylko w niedziele nie ma komu robić bo firma odpowiedzialna za utrzymanie floty rowerów pewnie ma węża w kieszeni i nie chce placic 200setek za pracownika który by się tego zadania podjął i bardzo dobrze
            Pozdro

            • 12 2

            • Trzeba się szanować a nie zasuwać teraz w niedzielę bo nie pomysleał jeden z drugim że ludzie tymi rowerami jednak będą chcieli jeździć.

              • 5 2

    • (1)

      1. Strona oficjalna podaje liczbe stacji, nie rowerow
      2. Rowery sa natychmiast wypozyczane az do rozladowania dlatego jest ich niewiele ponad 0. Nie jest mozliwe dowiedxenie sie ile jest wypozyczonych.

      • 17 3

      • Witamy w mieście PO

        • 2 2

    • Skoro nie korzystasz (6)

      To skąd wiesz, że to badziew?

      • 18 18

      • Bo wiem (4)

        • 17 15

        • Bo mam oczy? (3)

          • 9 5

          • same oczy

            a gdzie mózg? :))))

            • 9 8

          • Bo wszystko co z Chin to badziew ! (1)

            • 4 6

            • Chyba na odwrót...

              Co nie z Chin to podróba...

              • 0 0

      • nie musze bzyknąć faceta żeby wiedzieć ze nie jestem pedałem...wiesz, niektórzy maja cos takiego jak wyobraznie i potrafią wyciagac wnioski z oglądanej rzeczywistości? Ty nie potrafisz o ile nie ma na to apki? buraku pastewny...

        • 1 1

    • Wałek (miś) - jak ze wszystkim (4)

      rower miał być drogi, bo od ogólnej sumy kontraktu wylicza się fanty dla "zainteresowanych".
      System można było oprzeć na rowerach bez baterii i nie byłoby problemu, a tak to jest jak z Pendolino (tylko odwrotnie :) tamten czegoś nie ma a ten ma coś za dużo). Finalny efekt podobny

      • 28 13

      • Nowy AK się na Ukrainie cieszy

        • 9 4

      • tia, ty ze szwagrem za połowę sumy zainstalowałbyś system, który nie miały by najmniejszych wad (2)

        po prostu jesteś doskonały zarówno w przewidywaniu wszystkich wyzwań i potrafisz zawsze im sprostać.

        • 4 7

        • najmniejszych ? - tu chodzi o całą koncepcję i sprzęt do tego użyty (rower, bateria, sysytem informatyczny), nie skreślam obecnego Mevo, ale obawiam się, ze może skończyć się jak z PKM-ką - niby koncepcja słuszna, a jak to wygląda (rzeczywistość w stosunku do zapowiedzi i oczekiwań) - każdy widzi

          • 3 0

        • Odwołać Dulkiewitz!

          • 1 3

    • Kogo to?

      • 0 9

    • więc nie zabieraj głosu. Ciebie to nie dotyczy.

      • 5 6

    • ja sie ciesze ze jest mevo bo przynajmniej znikna te z#sr*ne skutery na minuty z ulic.

      • 7 7

    • Skoro nie korzystasz, to skąd wiesz że badziewie?

      Problem naszego społeczeństwa, gadać byle gadać, bez pomyślunku co się gada.
      Pluć na wszystko i wszystkich co nie jest zgodne z naszą "linią".
      Przykre.

      • 14 7

    • i jak widać masz rację - niedziela dzień bez rowera... :))

      • 3 2

    • Klocek ojojoj

      Nie zes*aj się

      • 0 4

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Pozdrawiam wszystkich serdecznie. (12)

    • 185 16

    • (1)

      Na ścierkach?

      • 2 6

      • Tak

        • 0 1

    • PAwel to ty? (5)

      • 5 6

      • (1)

        To ja

        • 6 4

        • Masz światełko?

          • 6 2

      • Tak to ja

        Jestem w ameryce

        • 5 3

      • to ja, karolina z glonojadem na twarzy (1)

        • 3 0

        • Panna?

          • 0 2

    • (1)

      Siema

      • 2 0

      • Ściema

        oWSIak!

        • 0 1

    • Pozdrawiamy!!!

      • 2 0

    • i po co ta mowa nienawiđci___

      • 2 0

  • Akurat cieplo się zrobiło (10)

    I sobota

    • 154 4

    • Teraz co 2 temat bedzie o rowerach? (6)

      • 16 9

      • Jedyny sukces ,, Mono POlove ,, (5)

        • 4 8

        • (4)

          Kwicz pampers pissowski aparatczyku

          • 11 12

          • Dodaj, ruski ...

            • 3 1

          • Chciałem o 0:7 POjechac (2)

            I tylko Kole spotkałem

            • 4 5

            • co to jest kole? (1)

              • 1 1

              • Kola to rusek

                • 3 1

    • Normalnie za PO musialbys dygac do roboty

      A za PiS ...proszę , można z rodziną?

      • 9 15

    • (1)

      Uwaga, uwaga w środę znów system będzie niedostępny ;)

      • 7 0

      • Dulkiewitz do dymisji!

        • 1 0

  • Kot (14)

    To kwantowe ,rowery i są i ich niema :)

    • 173 10

    • (2)

      Dziś jednego widziałem w Brodnicy. Daleko skubany zajechał.

      • 17 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Yamiast budowa drogi w Gda}sku, POwskie wadye wolom dac rowerz, jak w Chinach! ŁD

        • 1 3

    • Jestem Eko (9)

      Baterie ładują się dzięki prądowi z elektrowni opalanej węglem a codziennie po mieście jeżdzą ekipy w dieslach i podmieniają baterie w moich elektrycznych rowerkach dzięki czemu ja nie emituje ani grama CO2 :)

      • 47 2

      • Dokładnie! (3)

        Ale lewactwo-pe***stwo tego nie wie!

        • 23 10

        • Czyli obsługa powinna elektrykami jeździć (1)

          i trzeba wspierać Energię Odnawialną (wiatraki i elektrownie słoneczne) tak jak np. w Niemczech

          • 6 5

          • czyli jeździmy tylko wtedy, kiedy wiatr wieje z odpowiednią prędkością

            • 9 0

        • Lepiej kupi kilka rowerw robionzch w Chinach, a nie pryey Polskie firmz i polakw+katolikw, ni budowac drogi!

          • 0 0

      • (2)

        Baterie powinny być ładowane przez ekipy niewolników na stacjonarnych rowerach: dynamo i jazda.

        • 20 0

        • szkoda dobrych niewolników

          do tej roboty wystarczą brodaci hipsterzy w okularach zerówkach karmieni bezglutenową wodą

          • 15 0

        • To dla tego ze ludzie za malo pedaluja :)

          • 1 0

      • ale czy normalnie nie można, (1)

        czyli bez baterii, siłą mięsni? (pytam, bo nie wiem, ale jak się nie da tak normalnie to trochę badziew...)

        • 11 0

        • technicznie się da, bo to rower ze wspomaganiem

          ale zasady i oprogramowanie blokują wypożyczenie poniżej uatalonego poziomu naładowania, bodajże 20%, więc praktycznie nie da się. Mogliby wstawić porawkę, że w przyadku braku naładowanych dopuszcza się wypożyczenie nienaładowanego, ale taką porawkę wdrażanoby kolejne 3 miesiące, a i tak by nie działała.

          • 12 0

    • A podchodzi to pod kota shrodingera ?

      • 1 0

  • Mnie zastanawia jedno (30)

    Skoro uruchomiono "dodatkowe ekipy" i wymiana baterii od dwóch dni idzie pełną parą- to gdzie są te rowery? Ile czasu trwa wymiana jednej baterii? Ile baterii dziennie wymienia jedna ekipa? Problem z ilością rozładowanych rowerów trwa już ponad dwa dni i dosłownie nic się nie zmieniło.

    • 468 18

    • Bajzel PO (7)

      Nieudaczna organizacja

      • 53 108

      • (5)

        pisowcy na pewno by to zrobili lepiej ;]

        takie np stadniny są dobrym przykładem jakimi specjalistami są pisowcy ;)

        • 106 38

        • Nie wiadomo czy pan prezes umie jeździć na rowerze i (2)

          czy bez asystenta umiałby ściągnąć aplikację. Zresztą jak nie ma konta w banku to nie ma karty.

          • 45 13

          • Jaka jest teraz oficjalna narracja, bo już się gubię (1)

            Kaczor to fajtłapa co nawet nie ma konta w banku, czy rekin finansjery co zarobi miliony na budowie wież w Warszawie

            • 45 8

            • Po co mu konto w banku, jak prezes NBP przybiega na zawołanie?

              • 33 11

        • Tak. Rower ładowałby się...

          ... automatycznie po odmówieniu 10 zdrowasiek i litanii do świętych Antoniego i Jarosława.

          • 34 22

        • Pasza

          Konie truł zwyczajny wsiok, pewnie z PSL- u.

          • 1 3

      • lecz sie trollu

        Zabierz ze sobą swojego idola karakana na wczasy w siodle....

        • 21 17

    • (5)

      Tu chodzi o wyciągnięcie pieniędzy na projekt.
      Reszta to tło.

      • 58 4

      • Wszyscy o tym wiedzą (4)

        Jak lotnisko w Gdyni

        • 27 6

        • Pas (3)

          Lotnisko w Gdyni - całkiem nowoczesne - istnieje dłużej niż ty zanieczyszczasz atmosferę.

          • 8 10

          • tak (2)

            i lądują tam latające krowy, czarownice na miotłach i ufo

            • 13 6

            • nie wiem czy słyszałes o lotnisku wojskowym

              • 6 0

            • deszcz

              Ostatnio lądował tam gościnnie An124. Krówek to ty szukaj w swoim UM.

              • 1 0

    • (7)

      Baterie jednak trzeba ładować a to zajmuje kilka godzin. Zwiększone użycie poprzez weekend i nowość na rynku. Jeszcze chwila i będą stały nieużywane.

      • 17 17

      • ale są po dwie baterie na rower, czy jedna zapasowa (6)

        na dwa/trzy rowery?

        • 37 2

        • Myślę, że mniej. (3)

          Policzono zapewne średni czas zwiezienia do stacji podzielony przez średnią ilość baterii w jednym kursie razy dwa plus czas ładowania jako sumaryczny czas na uzupełnienie energii. jeśli teraz czas użytkowania roweru na jednym ładowaniu podzielimy przez wyżej obliczony czas to uzyskamy ile rowerów obsłuży jedna dodatkowa bateria. Ewidentnie nie uwzględniono zainteresowania, zmniejszonej pojemności baterii ( przez 4 miesiące nie wykonano takiego testu?) zapotrzebowania na moc, możliwości ekip, nierównomiernego rozkładu wypożyczeń i rozładowań. Zapewne też dodano za mały margines, lub wręcz policzono ujemny wychodząc z założenia, że jak raz na jakiś czas zrobi się mały zator a stacjach ładowania, to przy tej ilości rowerów zniknie. Tymczasem nastąpiło większość czynników niekorzystnych i stała nadwyżka przyrostu rowerów roazładowanych nad tempem oddawania do eksploatacji. Taka nadwyżka skutkuje stałym zmniejszaniem ilości rowerów w gotowości, a skoro nie można jej było zniwelować nawer nocą, to skutek mógł być tylko jeden: dojście do zera, czyli black-out całego systemu. Teraz slbo ludzie przestaną wypożyczać, albo mavo będzie szybciej ładować. Tymczasowym wyjściem jest wyłączenie wypożyczeń na jakiś czas i wpuszczenie dużej liczby rowerów do obiegu. Jeśli się nic nie zmieni, to za tydzień będziemy mieli powtórkę.
          Koszt usprawnienia, to nowe stacje ładowania, wymiana wszystkich baterii, i pewnie zmiana systemu. Oczywiście można liczyć na efekt zwiększonego zainteresowania w początkowym okresie i że obliczenia były dobre, tylko ludzie oszaleli. Można nie widzieć zbliżających się wakacji. Można poprosić miasto o dodatkowe środki.

          • 36 0

          • (1)

            Za dlugie, nie czytam

            • 15 15

            • A ja przeczytałem.

              Sensownie napisane. Ale co nas użytkowników i miasto obchodzą założenia firmy która to realizowała.

              System ma działać i już. To co się dzieje to jakiś straszliwy brak profesjonalizmu - zwłaszcza z tymi przyłączami. Jak oni chcą uciągnąć 3 razy więcej rowerów?????

              • 24 0

          • I to jest profesjonalista.

            Mam nadzieje gościu ze pracujesz w jakiejś organizacji pożytku publicznego, szkoda cie na korpo.

            • 8 0

        • Bez buforu baterii (1)

          Myślę, że nie ma ani jednej zapasowej baterii. Każdy moduł GPS/GPRS/WIFI jest zespolony z akumulatorem i ma swój niepowtarzalny numer. Wyjmuje się całość.

          • 3 0

          • To by było szaleństwo

            jeździć 2 razy do tego samego roweru.
            Ale nie wiem, wiem tylko że narazie nie działa.

            • 2 0

    • dej no ochłonąć.. (1)

      non stop konferencje z deweloperami, potajemne transakcje.. człowiek nie ma czasu zjeść a co dopiero ładować rowery :(

      • 16 9

      • Nextbike wchodzi w deweloperkę? Będą budować srebrne wieże?

        • 17 11

    • majo za mało nowych bakterii. wyjmujo, ładujo stare i odwożo.

      amatorszczyzna za nasze.

      • 19 1

    • To się nazywa dobra organizacja... (1)

      jedna ekipa, jeden dzień, jeden rower... :)

      • 16 0

      • Jedna myśl

        hejt

        • 0 3

    • Nie będzie tych rowerów hipstery jedne!

      Wracajcie na ostre koło

      • 17 2

    • Tak na szybko 1000 rowerów razy 5 minut + dojazd . Ile to godzin ? Mało czy dużo?

      • 5 3

    • Przecież to badziew. Od początku było wiadomo że to badziew. Nie rozumiem zdziwienia.

      • 6 3

  • Wszystko czego dotkna (12)

    Sycylijczycy czytaj urzad miasta tak sie konczy. Remonty warte 20tys za 80tys. Kamienice warte 5mkn oddaje sie za 600.000bez przetargu. Swoim oddaje sie tereny w uzytkowanie na czas nieoznaczony a potem we wlasnisc.... Eh platformerskue sycylijczyki

    • 358 223

    • (3)

      Wracaj na Sycylię głąbie.

      • 40 60

      • (2)

        Nic co tu zostalo powiedziane ni muja sie z prawda. A zatem prawda boli?

        • 46 27

        • (1)

          Tak jak PiSuarow boli prawda o nepotyzmie przekretach wypompowywaniu pieniędzy wśród partii rządzącej.

          • 29 34

          • zasłońmy nasze przekręty przekrętami innych

            alleluja i do przodu, PiS = PO, jedno dno

            • 20 10

    • Słoneczko przypiekło!

      Może coś mądrzejszego byś napisał. Typowy beton partyjny!

      • 15 29

    • A od kiedy Mevo (1)

      Jest spolka miejska? To prywatna firma I tez korzystam z ich rowerow w Lucernie

      • 24 33

      • Mevo to nie firma tylko pr-owa nazwa dla usługi transportu komunalnego kupionej przez obszar metropolitalny.

        Opłacone za nasze pieniądze i dotacje przyznane dla mieszkańców.

        • 48 6

    • Trollu daj sobie spokój. (1)

      • 7 20

      • Jedynym trollem

        Jestes ty. Dlaczego prawda Cie boli? Tu masz 100% potwierdzonej dokumentami! Czyzbys bral z tej beczki kase wyludzona innym ludziom?

        • 16 8

    • Pisbolszewik pełną gębą.

      • 6 21

    • Wszystko czego dotkna razy kilka .... (1)

      Ale zobacz ilu sycylijczyków dało łapkę w dół )) nooo nie podoba im się bo maczali w tym paluchy. A ilu jeszcze da... rozkopali metropolię i to znaczy że coś się dzieje czy WY Polscy Gdańszczanie wiecie że te apartamenty to sobie żydzi u was szykują. A wy jesteście egipcjany ))

      • 8 6

      • ignorant

        Do Brauna do Torunia! Sio!

        • 4 4

  • Komputery mylą się przy dodawaniu (9)

    Potwierdzone info

    • 161 12

    • Gdyby te rowery miały stacje dokująco-ładujące to by nie było takich prolemów. (3)

      W nocy by się naładowały i jazda, a tak to jakiś gość musi śmigać po całym 3M by wymienić baterię.
      Myśliciele nie przewidzieli, że baterie będą się tak szybko rozładowywać hahaha małe dziecko wie, że zimno i gorąco źle wpływa na baterię.
      Zobaczycie jak będą upały co to sie będzie działo z tymi chińskimi bateriami.

      • 50 5

      • Mam nadzieję że nie będą wybuchać.

        • 22 1

      • w upały baterie dostaną speeda co najmniej +20%

        • 7 5

      • A ja głupi myślałem, że ...

        A Ja głupi myślałem /wierzyłem, że miejsce odstawcze to stacja ładowania indukcyjnego, dlatego są kary za porzucenie a tu widzę lipa na całego i cofamy się w rozwoju mimo dostępnych technologii......
        Ale w tym mieście się nic nie zmieni, masz płacić za wszystko i się nie odzywać, bo jak nie to na kurkowej już miejsce Ci znajdziemy........

        • 9 4

    • I są powolne.

      • 6 4

    • Możesz pan pisać co chcesz... (2)

      i tak się pomyli przy dodawaniu.

      • 25 1

      • Tylko gdzie są karpie

        ?????

        • 7 0

      • Raczej mnożenie i dzielenie

        Oraz rachunek prawdopodbieństa zawiodły. Wszystko to można oczywiście sprowadzić do dodawania. Prócz tego istotym było zawierzenie producentowi, że bateria ma deklarowaną pojemność. Ewidentnie testujący jeździli spokojniej niż wypożyczający, albo w ogóle nie mierzono czasu, prądu, energii. Pomiary, obliczenia i założenia zawiodły.

        • 3 2

    • Te, komputer!

      Angielska wóda...

      • 19 0

  • slabo to widze (12)

    jak oni nie mogą sobie poradzić jak wystartowało 30% systemu to jak dadzą siebie rade jak już wszystkie rowery wejdą do użycia ?

    • 390 22

    • nastąpi transpozycja

      staną się jego częścią

      • 10 0

    • Będą stały rozladowane

      Zdjęcie pani prezydent zrobiła, urzędnicy się ogrzali i wystarczy. Za rok każdy odinstaluje apke i te 10proc działających rowerów wystarczy by zrobić kolejne zdjęcie. Leming i tak będzie się cieszył

      • 43 17

    • liczba wypożyczających rozłoży się na większą liczbę rowerów (6)

      Niektórzy korzystający rowerów MEVO kupią sobie własne rowery wspomagane elektrycznie.
      Po osiągnięciu poziomu przejściowego nasycenia i nacieszenia się rowerami wypożyczanymi, liczba rowerów prywatnych wzrośnie, zmienią się preferencje komunikacyjne wielu mieszkańców. Udział przejazdów rowerowych w ogólnej liczbie przejazdów realizowanych w 3mieście ulegnie zwiększeniu. Będą jeszcze inne, nie przewidziane tutaj zmiany.

      • 30 36

      • Wstawaj, zes**łeś się.

        • 19 10

      • kompletnie nie wiem czemu cię minusują (2)

        to co mówisz brzmi sensownie - moda minie, ale część osób sprawdzi że rower nie gryzie i się przesiądą na swoje

        • 18 6

        • bo nie rozumiecie ze to nie jest alernatywa dla wlasnego roweru... ja mam rower ale nim nie jezdze bo jak w pract chce wyskoczyc cos zalatwic to jest akurat w domu... jak jest korek i szybciej byloby wskoczyc na rower niz w auto to tez go nie mam... zaletą tego pomysłu jest to ze one mają byc wszedzie dostepne i uzywane wtedy kiedy sa potrzebne... tak samo traficar nie koniecznie jest alternatywa do posiadania auta... mozesz wsiąść pojechac a nie musisz njm wracac. idealne kiedy idziesz na impreze albo chcesz odebrac jakies inne auto... tylko żeby to wszystkomialo sens to musi byc dostepne na kazdym kroku a nie tak jak teraz ze trzeba pojechać autem zeby sie przejechać rowerem....

          • 20 0

        • z prostego powodu - nie zgadzają sie z tezami postawionymi przez poprzednika

          • 2 0

      • klituś bajduś

        • 1 0

      • Proponuję zmniejszyć dawki...

        • 1 0

    • zezłomują

      • 10 2

    • sami fachowcy od ładowania

      3 razy ładowane i już straciły pojemność :)

      • 12 1

    • Teras si ludyie ryucili, w tzm gimbaya i studenciki, bo to nowođ, cođ na cyzm si mon polanowa, ale ya chwil to mienie i si okae, ye nikomu to nie potryebne!

      Rowerz sa dla ludyi, co nie majom samochodu, bo ich ie stac, albo ya staryz s.

      • 2 4

  • Chyba zapomniano, że baterie nie są wieczne , tracą moc (30)

    i dane producentów są zwykle przez nich zawyżane

    • 323 10

    • będzie cudnie

      jak przy takiej eksploatacji pod koniec sezony te baterie będą miały zasięg 15 km.

      • 61 3

    • Powiem więcej... (4)

      - temperatury powyżej 25 stopni zdecydowanie zmniejszają pojemność i skracają żywotność akumulatorów - tak więc lato nieźle da im w kość. Zakładam że firma przewidziała ten oczywisty fakt i w środku wakacji nie będzie tłumaczeń i lamentów że w lecie jest za ciepło :).

      • 44 17

      • Odwrotnie (2)

        To zimno zmniejsza żywotność.

        • 46 5

        • Oboje macie rację (1)

          Baterie nie lubią skrajnych temperatur. Zimno zmniejsza pojmność ale nie żywotność a upał odwrotnie.

          • 55 1

          • humaniscie nie wyjasnisz

            szkoda gadac

            • 5 5

      • Przegrzanie

        Może spowodować wybuch. Jakoś nikt o tym nie mówi , a te rowery stoją pod chmurką. Najgorsze jest to nikt nie będzie wyrównywal cel baterii i ich pojemność spadnie o 50% Po sezonie zimowym.

        • 18 1

    • Może rozwiązanie jest nie właściwe (2)

      Od kilku lat mam rower elektryczny. Jeżdżę do pracy w obie strony 32 km od marca do listopada. Dodatkowo jeżdżę sporo po mieście w różnych celach. Baterię ładuję raz na dwa tygodnie. Mój rower ma silnik elektryczny i tylko załącza się przy jeździe pod górę wspomagając pedały

      • 36 3

      • Pewnie poszli po taniości

        • 10 0

      • Do przejechania dziennie 32 km elektryk ?

        • 0 5

    • Dane producenta są dla sytuacji minimalnego obciążenia roweru, tak jak dane o spalaniu w nowych autach (9)

      To po prostu laboratoryjna fikcja nijak mająca się do rzeczywistości. Druga sprawa to taka, że te baterie ( LioN) mają swoje szczególne wymagania aby długo działały. One nie lubią być maksymalnie naładowane ale i maksymalnie rozładowane. A tu właśnie tak będzie, bo nikt nie będzie oszczędzał baterii bo to nie jego więc będzie eksploatowana na maxa a z drugiej strony operator będzie je ładował na maxa aby zasięg był zadowalający. To spowoduje, że baterie bardzo szybko będą wymagały wymiany a tanie to nie jest. Przeczuwam szybkie zakończenie tego systemu. Rowery powinny być tradycyjne aby system był jak najbardziej bezobsługowy lub też w punktach zdawczych powinny być inteligentne ładowarki dla elektryków nie pozwalające na maksymalne ładowanie baterii.

      • 41 7

      • (7)

        Zbyt ciepło - niedobrze, zbyt zimno też. Sporo zależy od tego, w jakiej technologii są te akumulatory (niekoniecznie "zwykły" Li-Ion). O ładowanie bym się jednak nie martwił: akumulatory mają odpowiednie zabezpieczenia + dedykowane ładowarki.
        Moim zdaniem, wszystkie rowery elektryczne - to był jednak duży błąd, podobnie jak brak w tej opcji przycisku, który pozwoliłby na odłączenie zasilania i świadome wypożyczenie rozładowanego roweru, którym można by jeździć do końca dnia (i ładowania w nocy).

        • 23 2

        • Skoro koszt tego elektryka był na poziomie 650 zł to raczej pewnym jest użycie najtańszych rozwiązań. (2)

          Inteligentne ładowarki monitorują nie tylko aktualną pojemność w czasie ładowania ale i temperaturę baterii. Przy takiej cenie zakupu raczej mamy do czynienia z najbardziej prymitywnym systemem ładowania. W każdym razie, kilka miesięcy użytkowania tych rowerów wykaże jego słabości. Moim zdaniem nie ma możliwości używania tych rowerów gdy są nienaładowane bo ludzie by je porzucali byle gdzie gdyż takim nienaładowanym ciężej się jedzie po prostej a pod górkę to już jest bardzo duży wysiłek.

          • 21 3

          • Z tym 650 to grubo przesadziłeś (1)

            Za tyle można kupić w hipermarkecie wyrób roweropodobny o trwałości 1-2 sezony :). Kwestia warunków przetargu i umowy na ten system - czy operatorowi bardziej opłaci się częściej wymieniać tańsze elementy, czy używać trwalszych i droższych - skoro musi utrzymywać (zdaje się) określoną ilość dostępnych rowerów.
            Już się okazało, że "zainteresowanie przerosło najśmielsze oczekiwania" - czyli system był projektowany na znacznie mniejsze obciążenie. Zobaczymy... ja się wstrzymam ze 2 miesiące - niech to przetestują w praktyce na innych :).

            • 8 3

            • Poczytaj o warunkach przetargu na te rowery. Kontrakt z Chin właśnie opiewał na ok 650 zł /sztuka.

              • 5 1

        • Niestety o bateriach i ładowaniu

          Nie masz pojęcia. A firma która zajmuje się rowerami o to nie będzie dbała.

          • 5 0

        • (1)

          ponoć jest taki guzik, wyłączający elektrykę :-)
          i ludziska naciskają, a potem klną, że im ciężko

          • 6 3

          • No tak, rower waży 30 kg...

            • 5 0

        • a jak monitorować kto i gdzie jedzie?

          Bez akumulatora nie skasujesz kolesia na 12000

          • 10 0

      • Nikt nie wyczerpał

        Do zera. Nie da się

        • 8 0

    • Fajna sprawa

      • 2 0

    • Rower (3)

      A moze by tak klasycze pedalowac?

      • 13 0

      • Taka prawda (2)

        Większość ludzi jest niestety zbyt leniwych na klasyczne pedałowanie, więc wolą elektryki

        • 4 7

        • a nie przyszło Ci do głowy, że... (1)

          z tego roweru chcą skorzystać słabsze osoby i starsze, które nie mają siły, aby wjechać pagórkowaty teren?!

          • 10 2

          • Jakoś więcej widzę młodych lanserów niż słabych seniorów

            • 1 1

    • Ciekawie wygląda ten eksperyment na małą skalę w kontekście planów rządu na elektryczne samochody (5)

      Wszyscy się zachwycają Teslami itd., ale fakty są takie, że polska energetyka jest w opłakanym stanie i dokładanie jej jeszcze obciążenia rowerami, samochodami, klimatyzatorami itd. w końcu doprowadzi do blackoutu. Są jakieś konkretne plany rozbudowy polskich elektrowni? Bo nie słyszałem.

      Jak najbardziej popieram rozwój technologii i ekologiczny transport, ale skoro 3miejska sieć nie radzi sobie z dostarczaniem prądu do ledwie 1000 własnych pojazdów, to wyobraźmy sobie co by to było z obszarem całego kraju (i to pewnie z kilkoma konkurencyjnymi systemami ładowania, a nie jednym spójnym).

      Podoba mi się to zamieszanie z Mevo, jest pouczające.

      • 28 1

      • (2)

        No jak to? Pincet plus sobie poradzi! A tak serio to niestety masz rację. Za to co rząd beztrosko rozdaje z naszych pieniędzy, powstalaby niejedna elektrownia.

        • 11 5

        • jedyny ruch rządu w sprawie elektrowni (1)

          to obietnice obecnej minister edukacji że zniszczy elektrownie wiatrowe w tym kraju. Obietnicę spełnia.

          Polecam wyguglać "nazwisko minister + wiatraki" i poczytać

          • 5 6

          • To dlaczego poprzedni rząd nie zbudował elektrowni?

            Przecież nie było 500 plus

            • 4 1

      • jak to sieć sobie nie radzi? co za bzdury (1)

        tłumaczenia firmy są żenujące, może jeszcze dali pracownikom ładowarki do domów aby tam ładowali baterie.
        Chyba wiedzieli jakie jest zapotrzebowanie na prąd stacji ładującej jak wnioskowali o przyłącze energetyczne.

        • 9 0

        • No właśnie - jaką moc się zamówi, taką się później ma do dyspozycji. Chcieli przyoszczędzić - nie wyszło. Dziś niedziela, system nie działa bo akumulatory się ładują; za 2-3 dni pewnie będzie powtórka z rozrywki jak większość z nich znowu się jednocześnie rozładuje :).

          • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane