- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (509 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (297 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (234 opinie)
- 5 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (99 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (144 opinie)
Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?
Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskim bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. Hallera z ul. Chłopską.
Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku Hallera - Jana Pawła II istniejąca ul. Czarny Dwór zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców Wybrzeża, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.
Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni
Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego
Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.
- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:
Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.
Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma
Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".
Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.
Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.
Czytaj też artykuł z 2016 r.:
Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża
Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).
20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej
Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.
Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-02 20:29
Bronicie tego parku jak by zabierali go (3)
w 1/3 wielkości. Tyle trawnika ile zabiorą pod ten projekt to i tak część po jakiej nikt nie chodzi. Mieszkam tu i jestem ZA! Brak tramwaju, niewydolne skrzyżowanie, po jednym pasie w obie strony. Czarny dwór się zapada i stoi w ogromnych korkach. To się musi wreszcie zmienić!
- 8 3
-
2022-03-03 15:28
Bo zabierają z każdej strony - od deptaku i od osiedla
- 2 0
-
2022-03-03 09:11
Dzbanie ty tam mieszkasz|? a po jecia o parku niemasz podobnie jak niemasz pojecia o wyznaczonej trasie inwestycji
To nie bedzie kawałek trawnika tylko bedzie wycinka całego lasu oraz ponad 100 metrów w głąb parku Reagana zniszczona zostanie Kraina zabawy w parku!
- 2 3
-
2022-03-03 00:04
Po kawałku zabierają z każdej strony
Park Reagana to w rzeczywistości tylko te miejsca gdzie koszą trawę - czyli obszar pomiędzy trzema dojściami do morza, z tym, że deptak na molo będzie obustronnie zabudowany. I tak, jest czego bronić
- 3 9
-
2022-03-02 11:54
Absolutnie nie! Mieszkańcy zawsze protestowali i nadal nie godzimy się na ograniczanie (5)
terenów zielonych pod budowę dróg!
- 53 31
-
2022-03-05 09:53
O! To teraz tu mamy centrum?
W Śródmieściu też jest centrum, I tam ruch się "uspokaja".
- 0 0
-
2022-03-03 11:36
Protestujcie - zbliżają się wybory - może sitwa się przestraszy
- 2 1
-
2022-03-02 18:54
Ja się godze bo codziennie stoję tam w korkach
- 4 3
-
2022-03-03 06:23
Proszę nie pisač w moim imieniu! (1)
Jestem mieszkanką I jest mi ta droga potrzebna. Codziennie przynajmniej 2x tamtędy przejeżdżam I wstyd, że taka wiejska droga w centrum miasta
- 10 16
-
2022-03-03 23:53
Hmmm
O ile można to nazwać centrum miasta... Raczej obrzeża...
- 1 1
-
2022-03-04 09:56
Yes! Tramwaj!
Tak dla tramwaju na tej trasie! Łatwiej sie będzie dostać i do szpitala na Zaspie i na molo i do Parku Reagana. Bo dla samochodów brak jest miejsc parkingowych, a jeśli nie autem to jak się teraz dostać w te wszystkie miejsca?
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.