• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy pojedzie nowa kolej przez Gdynię? Ruszyły konsultacje

Michał Sielski
4 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

W 2016 roku miłośnicy kolei sprawdzili linię z Obłuża do centrum Gdyni

Rozpoczęły się konsultacje społeczne na temat nowej trasy Północnej Kolei Aglomeracyjnej do północnych dzielnic Gdyni, a może nawet Kosakowa. Można wybierać jeden z sześciu wariantów. Każdy głos jest ważny, bo pomoże wybrać optymalną trasę PKA.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant nowej trasy PKA jest najlepszy?

PKP Polskie Linie Kolejowe zaczynają opracowywanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Potrwają one do końca grudnia tego roku.

- Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych. Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie - informuje Przemysław Panek, specjalista ds. analiz i prognoz ruchu z firmy Multiconsult Polska, która prowadzi konsultacje.

Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku



Głosować można na jeden z sześciu przebiegów trasy, które prezentujemy poniżej.

Wariant nr 1 zakłada:

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym,
  • dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze a Gdynią Port Oksywie.



Wariant nr 2 zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 3A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne.



Wariant nr 3B zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty).



Wariant nr 4A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 4B zakłada:

  • budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek,
  • budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek - powiązanie z LK250 - Gdynia Pogórze (stacja strefowa) - GPF - Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo.





Lata pracy nad koleją na północ Gdyni



Przypomnijmy, że prace nad uruchomieniem kolei na północ Gdyni trwają już dwie dekady. W 2014 r. wydawało się nawet, że rozpoczęcie inwestycji jest tuż-tuż.

Kolej na północ Gdyni pojedzie obok portu



Z planów niewiele dotąd wyszło, ale przed rokiem PKP Polskie Linie Kolejowe wybrało wykonawcę dokumentacji kolei na północ. Za 2,3 mln zł przygotowuje ją właśnie firma Multiconsult. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, wstępnie planuje się finansowanie inwestycji z unijnego programu na lata 2021-2027.

Miejsca

Opinie (293) 5 zablokowanych

  • Przez Karwiny pojedzie,

    co dwie godziny, od 8 do 16..i tyle z tej jazdy

    • 10 5

  • wariant 2

    • 16 3

  • Dzisiaj konsultacje a budowa za 30 lat

    Te inwestycje sa spoznione o 10 lat, w Gdansku nie starczyloby palców zeby policzyc co jest potrzebne natychmiast. Miasta zostawione sa same sobie, obcinane budzety przez ustawy z Warszawy. Kasy brakuje na wiekszosc inwestycji. Jeszcze Mateusz mowi ze przezyjemy bez pieniedzy z Unii. Pewnie PiSowcy przezyja ale miasts raczej nie... Jezeli Panstwo nie bedzie pomagac w takich inwestycjach to niedlugo ludzie zaczna uciekac z miast... wszedzie tylko Korki, Korki, Korki a alternatywy w postaci dobrej komunikacji miejskiej brak. Wielkie miasta zagranica maja 10x wiecej mieszkancow a problemy z komunikacja mniejsze jak to jest mozliwe?

    • 35 9

  • Bedziecie glosowac na szczurka luckyka pis po ko lewakow wiec za swojego zycia nie zobaczycie tej koleji . (2)

    Ci ludzie nie rozumieja finasow. Gdynia ma ponad 1mld dlugow, wiekososci ludzi rozumie ze aby powstala kolej unia musi dac pieniadze .

    Nie ma szans. macie socjalistyczne myslenie a to zawsze prowadzi do bankructwa.
    Bankrut nie wybuduje nic. Bo nie ma z czego. Z dodruku?

    • 31 5

    • prawdę mówiąc, to ja kolej widziałem ale nie wiem czy Ty widziałeś słownik ortograficzny - polecam przyjrzeć się "koleji"

      • 2 0

    • Tak, z dodruku

      Ile inwestycji za Gierka sie zrobiło z dodruku. Piramidy w Gizie tez powstały z pracy niewolniczej, jak i koloseum.

      • 2 0

  • Zdecydowanie Wariant nr 2

    Duzo przystankow i przejezdza przez newralgiczne punkty. Mysle ze mieszkancy byliby zadowoleni i moze zrobilby sie choc odrobine wiekszy luz na drogach

    • 23 4

  • Polskie Metro :D

    • 9 1

  • Brawo

    Estakada dramat Gdynia zakorkowana czas na pkm.Ale nie co godz tylko co 20 min

    • 30 1

  • Ludzie mają decydować? To powinni robić planiści. (3)

    Skąd przeciętny mieszkaniec na wiedzieć jakie są plany rozwoju poszczególnych dzielnic, jakie są przepływy ludzi itd.

    • 33 6

    • Konsultacje społeczne, mówi Ci to coś?

      • 6 4

    • A skąd planista ma wiedzieć jakie plany mają ludzie

      • 2 0

    • słowo klucz - konsultacje. to tylko jeden z czynników jakie biorą pod uwagę planiści. planowanie bez opinii społeczności prowadzi do nietrafionych rozwiązań, tak samo jak kierowanie się jedynie opinią społeczności.

      • 0 0

  • unijne finansowanie

    teraz wydaje nam się oczywiste, za chwilę dzięki rządzącym będzie jak Yeti

    • 6 6

  • 3b daje potencjał (6)

    3b szybciej dociera do centrum. Wersja 2 dużo obszarów ale przez objazd na Chyloni może jechać za długo

    • 24 6

    • Tak naprawe

      tory istnieją i przez port i przez Chylonię wiec kolejki będą mogły jechać co któraś przez jedno i drugie. Nowością i najważniejsze ze w tym wariancie kolej dojedzie do mostów.

      • 6 0

    • Ile dłużej? 3 min? (1)

      A nie paraliżujemy portu ruchem co 5 minut i nie trzeba się przesiadać 5 razy, żeby się dostać do uniwersytetu, na chylonię czy gdzieś dalej. Wariant przez Chylonię (2) to jedyny wariant z rigczem.

      • 2 5

      • SKM z Glownej jedzie 15 minut

        Pominiecie przez planowana linie przystankow na tym odcinku jest grubym bledem. Szczegolnie Grabowka, gdzie planowane sa duze osiedla.

        • 2 1

    • Objazd? (2)

      A co jak ktoś jedzie z Obłuża do Chyloni?

      • 1 1

      • Ale po co? ;)

        • 2 2

      • to przesiada sie na Grabowku

        Albo w Stoczni...
        To jest potega "jednego biletu", ktorj tak nie chca samorzady.

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane