• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy pojedzie nowa kolej przez Gdynię? Ruszyły konsultacje

Michał Sielski
4 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

W 2016 roku miłośnicy kolei sprawdzili linię z Obłuża do centrum Gdyni

Rozpoczęły się konsultacje społeczne na temat nowej trasy Północnej Kolei Aglomeracyjnej do północnych dzielnic Gdyni, a może nawet Kosakowa. Można wybierać jeden z sześciu wariantów. Każdy głos jest ważny, bo pomoże wybrać optymalną trasę PKA.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant nowej trasy PKA jest najlepszy?

PKP Polskie Linie Kolejowe zaczynają opracowywanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Potrwają one do końca grudnia tego roku.

- Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych. Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie - informuje Przemysław Panek, specjalista ds. analiz i prognoz ruchu z firmy Multiconsult Polska, która prowadzi konsultacje.

Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku



Głosować można na jeden z sześciu przebiegów trasy, które prezentujemy poniżej.

Wariant nr 1 zakłada:

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym,
  • dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze a Gdynią Port Oksywie.



Wariant nr 2 zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 3A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne.



Wariant nr 3B zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty).



Wariant nr 4A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 4B zakłada:

  • budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek,
  • budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek - powiązanie z LK250 - Gdynia Pogórze (stacja strefowa) - GPF - Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo.





Lata pracy nad koleją na północ Gdyni



Przypomnijmy, że prace nad uruchomieniem kolei na północ Gdyni trwają już dwie dekady. W 2014 r. wydawało się nawet, że rozpoczęcie inwestycji jest tuż-tuż.

Kolej na północ Gdyni pojedzie obok portu



Z planów niewiele dotąd wyszło, ale przed rokiem PKP Polskie Linie Kolejowe wybrało wykonawcę dokumentacji kolei na północ. Za 2,3 mln zł przygotowuje ją właśnie firma Multiconsult. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, wstępnie planuje się finansowanie inwestycji z unijnego programu na lata 2021-2027.

Miejsca

Opinie (293) 5 zablokowanych

  • Zapomnieli

    dodać że realizacja to 2047r

    • 1 0

  • tylko 3B dzbany

    • 2 0

  • Antypis

    Proponuję przeczytac ze zrozumieniem ostatnie zdanie artykulu: Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, wstępnie planuje się finansowanie inwestycji z unijnego programu na lata 2021-2027

    Glosujcie dalej na PiS to bedziecie mieli juz tylko 500 + bo wszystko inne wam zabiorą...

    • 0 1

  • Wybrać ten z którego będzie najwięcej osób korzystało czyli tam gdzie mieszkają.
    Najważniejsze, by był zrealizowany, a nie dalsze dywagacje.

    • 0 0

  • Trasy na lata

    Warto robić raz łącząc wiele miejsc.

    • 0 0

  • Dlaczego Gdynia Pogórze ? (1)

    Pragnę zauważyć, że w miejscu jakiejś stacji Pogórze kiedyś istniał przystanek Gdynia Rzeźnia. Po co to zmieniać ? Po drugie na planach pojawia się Gdynia Śródmieście. Przecież ten skład nie zdąży ruszyć i juz będzie hamował. Jaki wybitny specjalista to wymyślił ?

    • 1 1

    • Skm i pkp plk

      • 0 0

  • Dlaczego pisze sie ze z Pogórza do Kosakowa trzeba budowac nową linie , ? Istnieje linia do lotniska na Pogórze Górne (1)

    tylko z Pogórza do Mostów Złotych Piasków ale też nie pomyslano o przystanku na końcu ul.Leśnej który by mógł obsłużyc mieszkańców Mostów i odwiedzających cmentarz , budowa przystanku nie jest taka droga . Ogólnie najlepszy wariant 2 z pewnymi modyfikacjami

    • 0 1

    • Budowac peron zeby byl tylko uzytkowany 1 listopada??

      • 0 1

  • Konsultacje

    Bardzo dobry pomysł tylko za długo to trwa .takie decyzje powinny zapaść juz 5 lat temu.Gdynia jest tak zakorkowana że nie ma już na co czekac i zacząć działać w tym kierunku.Moim zdanie budowa powinna zacząć się już w roku 2021 .Władza w Gdynia nie myśli o obywatelach jak by im udogodnić życie wręcz odwrotnie ,co by tu zrobić żeby życie dla nas mieszkańców było coraz trudniejsze.Niech szybko działająw tym kierunku.

    • 0 0

  • Historia

    Tak w ogóle nitkę kolejową do lotniska razem z mostkiem na obłuzu wybudowali jeszcze Niemcy w czasie okupacji na potrzeby lotniska Luftwaffe na babich dołach

    • 0 0

  • kolejka

    no fajnie tylko jak kolejka bedzie przecinała hutniczą to co z korkami przed przejazdem. Hutnicza jest już tak zakorkowana a co bedzie po uruchomieniu kolejki.Oj Rumianie nie beda zadowoleni.Chyba że wybudują wiadukt w co watpię

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane