• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy pojedzie nowa kolej przez Gdynię? Ruszyły konsultacje

Michał Sielski
4 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

W 2016 roku miłośnicy kolei sprawdzili linię z Obłuża do centrum Gdyni

Rozpoczęły się konsultacje społeczne na temat nowej trasy Północnej Kolei Aglomeracyjnej do północnych dzielnic Gdyni, a może nawet Kosakowa. Można wybierać jeden z sześciu wariantów. Każdy głos jest ważny, bo pomoże wybrać optymalną trasę PKA.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant nowej trasy PKA jest najlepszy?

PKP Polskie Linie Kolejowe zaczynają opracowywanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Potrwają one do końca grudnia tego roku.

- Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych. Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie - informuje Przemysław Panek, specjalista ds. analiz i prognoz ruchu z firmy Multiconsult Polska, która prowadzi konsultacje.

Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku



Głosować można na jeden z sześciu przebiegów trasy, które prezentujemy poniżej.

Wariant nr 1 zakłada:

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym,
  • dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze a Gdynią Port Oksywie.



Wariant nr 2 zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 3A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne.



Wariant nr 3B zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty).



Wariant nr 4A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 4B zakłada:

  • budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek,
  • budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek - powiązanie z LK250 - Gdynia Pogórze (stacja strefowa) - GPF - Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo.





Lata pracy nad koleją na północ Gdyni



Przypomnijmy, że prace nad uruchomieniem kolei na północ Gdyni trwają już dwie dekady. W 2014 r. wydawało się nawet, że rozpoczęcie inwestycji jest tuż-tuż.

Kolej na północ Gdyni pojedzie obok portu



Z planów niewiele dotąd wyszło, ale przed rokiem PKP Polskie Linie Kolejowe wybrało wykonawcę dokumentacji kolei na północ. Za 2,3 mln zł przygotowuje ją właśnie firma Multiconsult. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, wstępnie planuje się finansowanie inwestycji z unijnego programu na lata 2021-2027.

Miejsca

Opinie (293) 5 zablokowanych

  • UM Gdynia nic w tej sprawie nie robi od lat. A wariant pierwszy to koszt lotniska

    Czyli od 10 lat mogłyby być pociągi na Oksywie zamiast lotniska-widma sprzedanego za 8 mln.

    • 20 0

  • (2)

    Konsultacje spoleczne czyli co???
    Co się za tym kryje??

    • 16 1

    • To co zawsze

      wielkie nic, po których zostaną ogłoszone kolejne konsultacje.

      • 7 0

    • Formalność

      Muszą odklepać żeby potem realizować wariant wcześniej ustalony z partnerami biznesowymi

      • 5 0

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze (1)

    to jest dobre budowa nowej stacji, która była, została zlikwidowana i będzie budowana na nowo

    • 9 5

    • Tam był peron ulepiony z g*na i kamieni

      Rozróżniasz co to jest stacja, a co przystanek?

      • 5 0

  • (7)

    Napewno nie wariant nr.2 Hutnicza stanie na amen,i będzie taka sama sytuacja jak na przejazdach kolejowych na puckiej,piaskowej czy północnej po 20min stania pod szlabanem

    • 7 15

    • Wariant 2 (3)

      Właśnie wariant drugi jest chyba najlepszy. O Hutniczną bym się nie martwił. Mają być dwa bezkolizyjne tory . Czyli jak dla mnie na Hutniczej będzie wówczas tunel/most .

      • 10 3

      • (2)

        Tam już od dawna jest wiadukt. Linia jest zelektryfikowana. Przejedź się Hutniczą do Rumi. Na granicy Gdyni/Rumi jest ten wiadukt. A jak Ci się nie chce to Google Street View.

        • 1 3

        • Wiem o tym wiadukcie, tylko przy wariancie nr 2 nie będzie on wykorzystany. Most/Tunel będzie przy skrzyżowaniu Hutniczej/Piątkowej.

          • 1 1

        • to jest wiadukt innej linii, prowadzącej na zachód, do Rumii

          a nie łącznicy, która za Chylonia odbija do portu i przecina Hutniczą tuż przy Piaskowej.
          Ten wiadukt/tunel powinien powstać niezależnie od pojawienia się ruchu pasażerskiego, bo ruch cargo równiż blokuje komunikację. Nawet zmiana położenia terminali kontenerowych tego nie zmieni, bo to zroga obsługi "doliny logityscznej"...

          • 2 0

    • W ramach wariantu przez Chylo będzie wiadukt nad Hutniczą

      Cała Polska czyta dzieciom

      • 7 2

    • Na pewno?
      Na pewno.

      • 0 0

    • Kolizja z Hutniczą i Pucką i Piaskową

      Należy zakładać, że skrzyżowania torów kolejowych z ulicami Hutniczą Pucką i Piaskową będą bezkolizyjne

      • 0 2

  • Stacja Gdynia Lotnisko buhahaha!!!!! Potraficie rozśmieszyć

    • 21 2

  • Najlepiej byłoby wpiać PKM pod tory SKM (2)

    Nie byłoby potrzeby kończenia PKM we Wrzeszczu czy Gdyni Głównej, nawiasem pisząc, obecny rozkład SKM pokazuje, że jest możliwy przejazd następnego pociągu co 3 minuty, a PKM miałaby gdzie kończyć bieg w Gdańsku Głównym, gdzie jest pusty peron SKM. Szkoda, że cisza nad przedłużeniem torów SKM do Wejherowa i rozbudowę i elektryfikację linii helskiej, z Gdańska Głównego na Hel jechać SKM-ką marzenie

    • 19 1

    • ???

      Skm-ką na Hel? to horror jakiś by był, nie ma jak prawdziwy pociąg.

      • 0 0

    • elektryfikacja linii helskiej to konieczność

      oraz wielki parking pod Swarzewem i zamknięcie półwyspu dla prywatnych samochodów.
      Może się udać tylko pod warunkiem sprawnej kolei wahadłowej i... partycypacji "przemysłu' turystycznego, jako głównego beneficjenta tego regionu.

      • 0 0

  • (7)

    A co z dzielnicami południowymi? Dostać się na Wiczlino, Chwarzno to w godzinach szczytu już teraz horror. Co będzie za kilka lat?!!!

    • 11 13

    • Wybierz wieś - mówili.

      Spokojnie dojedziesz bez korków - mówili.

      • 13 0

    • To się teraz martw jak zachciało się na polu mieszkać

      • 9 3

    • Wariant 2 powinien byc polaczony jedna nitka do Gdanska, a druga do Gdyni Zachód

      • 1 0

    • Za kilka lat będzie tam gorzej niż teraz np na Hutniczej. Ale byłem świadomy tego kupując mieszkanie

      • 0 0

    • Trzeba było kupić mieszkanie w Gdyni, a nie dom w jakimś Wiczlinie pod Gdynią

      • 2 5

    • Mają zbudować obwodnicę witomina.

      • 1 0

    • Przecież są buspasy

      • 0 1

  • a nie można połączyć (1)

    wariantu 2 z wariantem 4B ?

    • 11 2

    • Na papierze? Można.

      już się robi

      • 9 0

  • (1)

    Wariant 2 wygląda najsensowniej.

    • 14 3

    • nie

      wariant 2 to nieporozumienie

      • 0 0

  • Warianty (2)

    Powiedz mi po co sa te warianty? No walsnie po co? Otoz to nikt bie wie po co wiec nie musisz sie obawiac ze ktos zapyta? Czy ty wiesz co my robiny tymi waraintami? My otwieramy oczy niedowiarkom. Mowimy, to nasze przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie slowo. Jako konsultanci mamy 20% ogolnej sumy kosztow wiec im te warianty sa drozsze tym, koniaczek? Podwojny! Stac mnie! Prawdziwe pieniadze robi siena drogich slomianych inwestycjach.

    • 20 3

    • Warianty czy wiadukty (1)

      Lepiej zbudować jedno skrzyżowanie bezkolizyjne z torami np na Puckiej niż miętosić dziesięć wariantow.

      • 0 0

      • Potrzebne jest co najmniej pięć

        Na Puckiej ze 2-3 (główna magistrala, torowisko portu, "czerwona"), Hutnicza x1-2, Północna-Południowa x2, ew Piaskowa.

        Dodatkowo przebudowa Wiśniewskiego, Polskiej, Węglowej i Chrzanowskiego pod realny Port zewnętrzny...

        To skala problemu komunikacji z portem.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane