• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy pojedzie nowa kolej przez Gdynię? Ruszyły konsultacje

Michał Sielski
4 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

W 2016 roku miłośnicy kolei sprawdzili linię z Obłuża do centrum Gdyni

Rozpoczęły się konsultacje społeczne na temat nowej trasy Północnej Kolei Aglomeracyjnej do północnych dzielnic Gdyni, a może nawet Kosakowa. Można wybierać jeden z sześciu wariantów. Każdy głos jest ważny, bo pomoże wybrać optymalną trasę PKA.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant nowej trasy PKA jest najlepszy?

PKP Polskie Linie Kolejowe zaczynają opracowywanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Potrwają one do końca grudnia tego roku.

- Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych. Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie - informuje Przemysław Panek, specjalista ds. analiz i prognoz ruchu z firmy Multiconsult Polska, która prowadzi konsultacje.

Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku



Głosować można na jeden z sześciu przebiegów trasy, które prezentujemy poniżej.

Wariant nr 1 zakłada:

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym,
  • dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze a Gdynią Port Oksywie.



Wariant nr 2 zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 3A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne.



Wariant nr 3B zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty).



Wariant nr 4A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 4B zakłada:

  • budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek,
  • budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek - powiązanie z LK250 - Gdynia Pogórze (stacja strefowa) - GPF - Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo.





Lata pracy nad koleją na północ Gdyni



Przypomnijmy, że prace nad uruchomieniem kolei na północ Gdyni trwają już dwie dekady. W 2014 r. wydawało się nawet, że rozpoczęcie inwestycji jest tuż-tuż.

Kolej na północ Gdyni pojedzie obok portu



Z planów niewiele dotąd wyszło, ale przed rokiem PKP Polskie Linie Kolejowe wybrało wykonawcę dokumentacji kolei na północ. Za 2,3 mln zł przygotowuje ją właśnie firma Multiconsult. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, wstępnie planuje się finansowanie inwestycji z unijnego programu na lata 2021-2027.

Miejsca

Opinie (293) 5 zablokowanych

  • Najlepsza jest linia do Mostów w warianice 3b

    Nowością jest tylko linia od Pogórza do Mostów. Reszta torów istnieje i tak naprawdę to już od dawna mogły by po nich jechać pociągi. Najlepszy jest wariant 3b. bo ma najszybszy dojazd do centrum. Nic nie powinno stać na przeszkodzie żeby niektóre kolejki jechały przez Chylonię czy nawet do Rumi bo tory istnieją. Kwestia ich remontu.

    • 16 1

  • Niebywałe

    trzeba coś budować, nie wystarczy domalować pkmpas farbą?

    • 12 2

  • 3b najbardziej z głową

    przy wariancie 2 ciezko ulozyc rozklad jazdy. pociag pojedzie albo do oksywia albo do kosakowa.. wariant 3b zepewnua regularne polaczenia na jednej lini z szybkim przedostaniem sie do centrum. zresztą ile osób obecnie jezdzilo by do oksywia dolnego ? mieszkancy mieszkają na górnym. wiec wariant 2 jest mniej korzystny

    • 11 4

  • 154 kadencja prezydenta Szczurka

    Wreszcie zrozumiał, że problem rozładowania korków nie leży w kwestii zastawiania miejsc parkingowych doniczkami, a w rozwoju transportu publicznego bravo. w trakcie 185 kadencji prezydent wybierze wariant przebiegu linii. Koniecznie głosujcie na naszego prezydenta.

    • 17 1

  • kto za tym aby miejsca parkingowe przy ulicy domu prezydenta Szczurka zastawić doniczkami? (1)

    • 23 0

    • I dołożyć szlabany z piaskowej

      • 3 0

  • Jedna nitka i tylko z przystankiem Obłuże-Estakada

    Obłuże-Estakada to obecnie centrum przesiadkowe na wszystkie kierunki północnej Gdyni. Budowa wariantów, które nie pozwalają się przesiąść na autobus i dalej kontynuować podróży jest z góry pozbawiona głębszego sensu.
    Natomiast dwie nitki trasy pewnie się skończą niższą częstotliwością kursowania, bo raz będą jechały do Kosakowa, a raz do Oksywia. A i tak dużo ich tam nie będzie. Do tego obecność kolei w Kosakowie sprzyja jej dalszej urbanizacji, co przy niewydolnym układzie drogowym prowadzącym na północ, nie jest to kierunek, w którym powinno rozwijać się miasto.

    • 7 8

  • Czy, podobnje jak w kierunku Karwin, bedzie toto jezdziło raz na godzinę? I czy zeby dojechac do tego

    autobusem trzeba bedzie kupowac osobny bilet?

    • 17 1

  • Do Kosakowa w tą strone to najlepiej pasuje furmanka.

    • 5 10

  • A nie można wszystkich naraz wybudować?

    • 6 1

  • fantazje. (1)

    Wielkomocarstwowe plany a na Chylonskiej nie ma kasy na tunel pod torami na wysokości Puckiej. miasto czeka na kolej podobno!!!!

    • 18 1

    • Oby tunel wybudowali szybciej stoję na rogatkach już 30 lat każdego dnia ile życia tam zmarnowałem

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane