• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak połączyć obie obwodnice? Słowackiego nie będzie już "ślepa"

Krzysztof Koprowski
16 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (255)
  • Warianty przebiegu nowej drogi łączącej węzeł Miszewo Obwodnicy Metropolitalnej z Trasą Słowackiego
  • Warianty przebiegu nowej drogi łączącej Węzeł Miszewo obwodnicy metropolitalnej z Trasą Słowackiego (podkład satelitarny)
  • Korytarze transportowe poddane analizie pomiędzy węzłem Miszewo Obwodnicy Metropolitalnej a Trasą Słowackiego w Gdańsku

Przedłużenie Trasy Słowackiego poza granice Gdańska będzie dużym impulsem dla rozwoju przedmieść. Choć proces ten jest szkodliwy pod względem urbanistycznym, urzędnicy tłumaczą, że prognozowany wzrost liczby mieszkańców wymaga poprawy dojazdu własnym autem do centrum metropolii. Z tego powodu rozpoczęto analizy przebiegu drogi łączącej dwie obwodnice - Metropolitalną i Trójmiasta - przez Matarnię i rejon portu lotniczego.



Czy Gdańsk powinien zgadzać się na budowę nowej drogi wjazdowej?

W czwartek odbyły się pierwsze spotkania informacyjnie w sprawie "drogi łączącej węzeł Miszewo z Portem Lotniczym w Gdańsku".

Pod tym hasłem kryje się budowa drogi, która będzie łączyć węzeł Miszewo Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta przez rejon Banina i Rębiechowa do istniejącego "ślepego" zakończenia Trasy Słowackiego w Gdańsku przy porcie lotniczym i dalej istniejącym układem drogowym do węzła LotniskoMapka na Zachodniej Obwodnicy Trójmiasta.

Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą dokumentacji - spółką Databout - zdecydowały się przedstawić mieszkańcom tzw. studium korytarzowe w dwóch miejscach:
  1. o godz. 14:00 w Szkole Podstawowej nr 82 w gdańskim Klukowie (ul. Radarowa 26Mapka),
  2. o godz. 18:00 w Szkole Podstawowej w Baninie (ul. Tuchomska 15Mapka)

  • Frekwencja na spotkaniu w Gdańsku zorganizowanym o godz. 14
  • Frekwencja na spotkaniu w Baninie zorganizowanym o godz. 18

Spotkanie dla mieszkańców Gdańska w godzinach pracy



Spotkanie z myślą o mieszkańcach okolic Portu Lotniczego w Gdańsku cieszyło się niewielkim zainteresowaniem. Natomiast w Baninie przyszło bardzo wielu mieszkańców.

Urzędnicy zapewniali, że zaproponowana godzina 14 w dzień powszedni wynikała wyłącznie z potrzeby dostosowania jej do pracy urzędników. Mieszkańcy z kolei zwracali uwagę, że takie działanie zmusiło ich do zwalniania się z kilku ostatnich godzin pracy, czego nie musieli robić już mieszkańcy Banina i sąsiednich miejscowości.

Podczas gdańskiego spotkania mieszkańcy dopytywali się m.in.:

  • jaka będzie korzyść dla mieszkańców Gdańska z budowy tej drogi,
  • jakie inne rozwiązania transportowe były brane pod uwagę,
  • czy możliwe jest "wpięcie" nowej drogi w ul. NowatorówMapka zamiast Trasę Słowackiego.

  • Obecnie zakończenie Trasy Słowackiego w Gdańsku
  • Odcinek końcowy Trasy Słowackiego w Gdańsku - widok w stronę portu lotniczego

Droga bez żadnych korzyści dla mieszkańców Gdańska?



- Rozumiemy, że ta droga usprawni dojazd do Gdańska i lotniska od strony zachodniej, ale jakie Gdańsk będzie miał korzyści? To dodatkowe generowanie ruchu, a dla nas - mieszkańców Gdańska - spore utrudnienie w codziennym życiu. Znajdziemy się w "trójkącie" pomiędzy nową (przedłużoną) drogą, Obwodnicą Metropolitalną, linią kolejową i jeszcze tzw. ul. Nową Spadochroniarzy [planowana droga z lotniska do Osowej - dop. red.] - zwracała uwagę na spotkaniu mieszkanka Matarni.
- Dotychczas strefa przy porcie lotniczym była "ślepa", jeździli tędy wyłącznie mieszkańcy, pracownicy i osoby udające się na lotnisko. Teraz otwieramy ten odcinek ul. Słowackiego jako kolejną nitkę wjazdową do miasta (obok ul. Nowatorów), a to powoduje wzrost natężenia ruchu i utrudnienia dla nas, także z wyjazdem z tej części Gdańska - wtórował inny mieszkaniec dzielnicy.
Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie

Przedmieścia muszą mieć dobry dojazd do Gdańska



Na pierwsze pytanie urzędnicy i wykonawca dokumentacji odpowiadali, że droga jest niezbędna dla rozładowania ruchu na węźle Miszewo oraz dla rozwijającego się Banina, którego liczba mieszkańców ma wzrosnąć w najbliższych latach z ok. 9 tys. do 20 tys. mieszkańców.

Na korzyść budowy nowej drogi przemawiać ma także skrócenie trasy dojazdu do lotniska od strony Kaszub i z Obwodnicy Metropolitalnej. Obecnie dojazd od zachodniej strony wymaga niejako "okrążenia" terenu portu lotniczego ulicami Nowatorów i Budowlanych.

W zakresie alternatywnych rozwiązań, np. budowy wyłącznie pasów autobusowych przez podgdańskie miejscowości, nie padła żadna odpowiedź. Wynika to jednak z odgórnie podjętej już wcześniej decyzji o budowie drogi, a nie nowej trasy transportu zbiorowego, jako rozwiązania problemu narastających korków na wjeździe do Gdańska.

Obecne natężenie ruchu w obszarze objętym analizą korytarzową. 1 - Trasa Słowackiego, 2,3 - obwodnica Trójmiasta, 6 - rejon ul. Nowatorów na granicy Gdańska. Obecne natężenie ruchu w obszarze objętym analizą korytarzową. 1 - Trasa Słowackiego, 2,3 - obwodnica Trójmiasta, 6 - rejon ul. Nowatorów na granicy Gdańska.

Dodatkowe analizy, choć decyzja została już podjęta



Ewentualne włączenie nowej drogi w ul. Nowatorów jest natomiast teoretycznie możliwe. Urzędnicy zapewnili, że taki wariant będą analizować.

Trudno jednak ufać tym słowom, skoro Biuro Rozwoju Gdańska przeprowadza właśnie drugie wyłożenie planu zagospodarowania dla budowy Trasy Słowackiego do granicy administracyjnej Gdańska z myślą o przedłużeniu trasy dalej aż do Obwodnicy Metropolitalnej. Uwagi do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko można zgłaszać do 1 lutego br.

Ponadto na obecnym etapie tzw. studium korytarzowego, a więc wskazania najlepszej przestrzeni, w której powinna znaleźć się nowa droga (jeszcze bez projektowania szczegółowych rozwiązań infrastrukturalnych), wszystkie warianty kończą się właśnie na Trasie Słowackiego przy porcie lotniczym w granicach administracyjnych Gdańska.

Nowy plan zagospodarowania dla przedłużenia Trasy Słowackiego Nowy plan zagospodarowania dla przedłużenia Trasy Słowackiego
Etapy prac nad studium korytarzowym, granice objęte analizą oraz ciąg ulic Nowatorów - Budowlanych Etapy prac nad studium korytarzowym, granice objęte analizą oraz ciąg ulic Nowatorów - Budowlanych

Jaką klasą drogi i jak poprowadzić drogę przez Banino?



W granicach sąsiednich gmin brane są natomiast pod uwagę warianty:
  • pokrywający się w znacznej mierze z przebiegiem ulic Lotniczej w Baninie,
  • omijające "centrum" Banina od południowej i zachodniej strony w kilku przebiegach.

W zakresie klasy drogi brane są pod uwagę:
  • droga klasy głównej, która wymusza m.in. łagodne łuki, oddalenie chodników i dróg rowerowych czy ograniczoną liczbę zjazdów,
  • droga klasy zbiorczej o mniejszych restrykcjach, gdzie możliwe jest m.in. sytuowanie chodników bezpośrednio przy jezdni oraz bezpośrednich zjazdów do posesji.

Klasa drogi ma również przełożenie na maksymalne prędkości:
  • droga główna: projektowana prędkość w terenie zamiejskim - 100 km/h, w miejskim - 60 km/h,
  • droga zbiorcza: projektowana prędkość w terenie zamiejskim - 80 km/h, w miejskim - 50 km/h.

Należy przy tym pamiętać, że ostateczna maksymalna prędkość będzie wynikać z uwarunkowań terenowych i bezpośredniego sąsiedztwa, a to oznacza, że w wielu miejscach może być niższa niż powyższe parametry techniczne.

Porównanie standardów projektowych dróg klasy głównej oraz zbiorczej Porównanie standardów projektowych dróg klasy głównej oraz zbiorczej

Dwa pasy ruchu, w przyszłości niewykluczone cztery



Na obecnym etapie nie została podjęta decyzja odnośnie do przekroju samej drogi. Gdańsk, w granicach miasta, zarezerwował przestrzeń pod przekrój dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, choć w pierwszym etapie realizacji brany pod uwagę jest przekrój jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Kolejne spotkania planowane są na przełomie kwietnia i maja. Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego zadeklarowało, że tym razem spotkanie w Gdańsku odbędzie się również późnym popołudniem.

Do 19 stycznia można natomiast zgłaszać dodatkowe uwagi do studium korytarzowego drogą elektroniczną, wysyłając wiadomość na adres sk-miszewo@databout.pl

Opinie (255) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Nonsens (15)

    To po to budowano PKM do Rębiechowa i Kartuz?

    • 41 34

    • (2)

      mówisz o tej PKM która jeździ raz na godzinę?

      • 31 7

      • On raczej pisze o tej PKM-ce

        Co to z Kościerzyny do Gdyni jedzie przez Gdańsk (Lotnisko, Strzyża, Wrzeszcz), wydłużając czas przejazdu o blisko pół godziny, za którą dodatkowo trzeba zapłacić więcej za bilet ze względu na dłuższą trasę. :)

        • 18 8

      • To dobrze tam macie

        Z Gdyni przez Osową jeździ raz na półtorej godziny. Chyba, że akurat wypadnie kurs z rozkładu, no to nie jeździ.

        • 20 3

    • Kursuje tak często jak SKM ? Szczególnie do Gdyni ?

      • 13 6

    • niezła odklejka

      • 11 5

    • Do PKM nie wjedziesz autem (1)

      • 8 10

      • Rowerem też nie

        • 7 9

    • Zapytaj raczej kto ma tam tereny na sprzedaż (2)

      • 7 3

      • Nie mów, że Daniel z Pcimia i tam ma działki. (1)

        Nie wystarcza mu ta, na której całkiem przypadkiem ma stanąć elektrownia atomowa?

        • 13 1

        • Dlaczego tak bezmyślnie trollujesz? Postaraj się na coś bardziej oryginalnego następnym razem, Wszak stać cię na więcej, nieprawdaż, rodzimy odpowiedniku amerykańskiego bejzbola?

          • 1 5

    • (1)

      PKM miała jechać z Gdańska,a nie z Wrzeszcza.

      • 5 0

      • A Wrzesz to co? Warszawa niby?

        • 2 1

    • (2)

      Jechałeś kiedyś człowieku ta trasa PKMka? Byś jechał to byś widział jak jest przepełniona w godzinach dojazdów do pracy i z pracy. Zapoznaj się z faktami zanim skomentujesz. Ludzie maja prawo mieszkać i pracować gdzie chcą i sprawnie się przemieszczać.

      • 6 4

      • Mogą sobie mieszkać i pracować gdzie chcą

        ale prawa do dojechania w kwadrans z dowolnej dziury nigdzie nie zapisano. Wyprowadzasz się tam na swoje ryzyko.

        • 3 6

      • Więc zrób coś, aby pkm jeździła z większą częstotliwością. Czy tylko smęcić na forum potrafisz?

        • 3 1

  • (55)

    Z perspektywy czasu widać jak bezmyślnie było budowane w Gdańsku i na obrzeżach. Gdyby nie stawiali bez sensu wielu osiedli to byśmy nie mieli praktycznie korków. Bo co to za korek na kwadrans? Żaden. A tak wiele osób mieszka 6km od centrum a jedzie ponad godzinę.

    • 162 33

    • A gdzie mieli budować mieszkania w przystępnych cenach? (34)

      • 36 21

      • (11)

        Nie gdzie a chodzi o to, że ktoś kto za to odpowiada powinien myśleć i powiedzieć tu nie bo tu trzeba drogę gdyż tam będzie zabudowywane i będzie się rozwijało w tą stronę....

        • 7 12

        • Budyń przepchnął plan zabudowy ale o drodze nie pomyślał. (10)

          Bo ani developer ani Budyń na obrzeżach nie mieszkają.

          • 23 15

          • Budyń miał twojemu deweloperowi drogę zbudować? (6)

            Już widzę jak byś kwiczał z tego powodu, a kacperek to by z konferencji prasowych nie wychodził.

            • 30 13

            • dzbanie gdybys miał mózg to bys wiedział ze drogi w miescie ma budowac obowiazek miasto (4)

              ale od felmingów niemozna oczekiwac rozumu

              • 13 26

              • Jak to jest, że najpolszy z polskich wyborca PiSu to zawsze analfabeta spod budki z piwem? (2)

                • 20 12

              • Flemin bez F i jeszce dopisz ze to Polak a kazdy Polak to złodziej i pijak według propagandy Niemieckiej Donalda :) (1)

                • 3 23

              • Wania, naucz się polskiego zanim zaczniesz znowu spamić, bo wstyd swoim ziomkom robisz :)

                • 15 2

              • Niech cię ciemnogrodzka wyśle na kurs poprawnej polszczyzny, ja stawiam.

                Znaki diakrytyczne też ci mogą zafundować, niech stracę.

                • 9 2

            • na budowaniu dróg budyń nie zarabiał. a developerowi tez się nie opłacało

              w końcu na wynajmie drogi budyń by nie zarobił tyle ile zarabiał na wynajmowaniu korzystanie pozyskanych mieszkań budowanych przez deweloperów w Gdańsku

              • 3 4

          • Budyń decydował o urbanistyce łanowej w Baninie, Pępowie czy Rębiechowie? (2)

            Nowe. Nie znałem.

            • 13 5

            • (1)

              Czy zdajesz sobie sprawę z bzdur które piszesz?
              Banino wieś kaszubska w Polsce położona w województwie pomorskim, w powiecie kartuskim, w gminie Żukowo.
              Pępowo wieś kaszubska w Polsce położona w województwie pomorskim, w powiecie kartuskim, w gminie Żukowo
              Jak Budyń mógł decydować o czymś na co nie miał najmniejszego wpływu. Obie wsie leżą w innym powiecie i w innej gminie.

              • 6 4

              • Ironia nie jest Twoją mocną stroną, prawda?

                • 3 4

      • (20)

        Gdyby najpierw dogęszczano istniejące już dzielnice, zamiast rozlewać miasto, to nie byłoby tak diametralnycb różnic w cenach. Deweloperzy za zgodą miasta sami stworzyli dogodny dla siebie rynek.

        • 28 15

        • Gdzie dogęszczać? (9)

          Chciałbys z Gdańska zrobić São Paulo lub Hong Kong.

          • 23 19

          • wystarczyło zlikwidować ogródki działkowe wewnątrz miasta (3)

            Mieszkania za obwodnicą a w centrum całe połacie ogródków działkowych. Pomieszanie z poplątaniem. Przenieść ogródki w pola na kaszuby a piękne miejscówki jak te przy hallera czy kartuskiej zabudować miastem.

            • 54 12

            • A w życiu. Jezioro trzeba przenieść...

              • 10 14

            • Chciałbyś zalać zielone ogródki działkowe betonem? (1)

              To te miasto byłoby już nie do wytrzymania.

              • 14 9

              • To jak do wytrzymania jest Wiedeń czy Amsterdam?

                Całe kilometry zabudowy czy tam "betonu" Jak to przyjezdni z Warmii zwykli nazywać normalne miasto.

                • 5 3

          • (4)

            Do Hong Kongu czy Sao Paulo brakuje nam kilka milionów mieszkańców, ale urbanistyką i gęstością zabudowy Amsterdamu czy Kopenhagi bym nie pogardził.

            • 16 5

            • (3)

              to wcześniej zbuduj metro -2linie jak w Kopenhadze lub 4 jak w Amsterdamie -a później zagęszczaj zaciesniaj i odzieleniaj

              • 12 5

              • Spokojnie, osiedli się w Trójmieście 1,5 miliona nowych mieszkańców

                by dorównać do obszaru metropolitarnego Amsterdamu (1 do 2,5 miliona) czy nawet marny milion by dorównać do obszaru metropolitarnego Kopenhagi (2 miliony) to Ci machniemy te 2 linie.

                • 4 4

              • Mamy tak z 3 razy mniej mieszkancow niz te miasta

                Wiec analogicznie mamy 1 linie metra - kolej miejska o częstotliwości w szczycie 7,5 min jak najbardziej spełnia kryteria metra.

                • 5 3

              • Rozlewanie miasta na pewno nie pomaga w polepszeniu komunikacji

                • 3 3

        • (5)

          ja ci dam dogeszczanie! Skad sie tacy ludzie biora?

          • 14 22

          • (1)

            Wracaj na wieś, bo wizja miasta Cię przeraża

            • 22 15

            • a mnie twojej głupoty bezmiar...

              • 9 13

          • Z Gdańska (2)

            Gdańsk jest dramatycznie rozrzedzony. Nawet inne polskie miasta - Wrocław, Kraków - biją nas na głowę. To nie chodzi o to, by zabudowywać parki. Chodzi o to, by poza parkami (których powinno być dużo i powinny być dobrze utrzymane) była gęsta, miejska zabudowa. 4,5,6 piętrowe budynki przylegające do ulicy. Jak w Hamburgu, Amsterdamie, czy Sztokholmie.

            A u nas parków przez duże P to prawie nie ma. Jest mnóstwo jakichś pseudo łąk, chaszczów - ogólnie nieużytków. I pomiędzy nimi lużno porozrzucane budynki. To nie jest miasto! To jakaś hybryda PGRowskiego osiedla z amerykańskimi przedmieściami gdzie ludzie ważą 120kg od ciągłego jeżdżenia autem wszędzie.

            • 27 11

            • Bzdury (1)

              To "rozrzedzenie" gęstości zaludnienia w Trójmieście wynika przede wszystkim z tego, że jedną trzecią terenu miast zajmują lasy TPK

              • 0 0

              • nie żartuj sobie

                pamiętam jak wyglądała zabudowa z okolic 1995-2005 gdzie po wielu miejscach hulały krowy i konie w Gdańsku. To były pola i wiochy bez dróg dojazdowych, nabudowali nowych osiedli ale o drogach ani mru mru, bo miasto miało to robić. Na 30 lat do przodu powinny być zaplanowane ciągi komunikacyjne i kwartały zabudowy a nie wolna amerykanka co kto chce i gdzie mu się podoba.

                • 2 0

        • Jak chcą dogęszczać to piszczysz o betonizacji

          • 9 9

        • Tak tak, dogęszczanie najlepsze (2)

          Więcej chowów klatkowych Polaka zwyczajnego, tego nam trzeba. Przestrzeń między blokami, tereny zielone? Panie, kto to widział!

          • 16 13

          • ugór i nieużytek to nie tereny zielone

            • 8 6

          • Jedź na Białoruś. Tam masz dużo przestrzeni miedzy blokami. Wizja miasta w stylu homo-sovieticus

            • 4 9

      • Na olszynce? Kolo Sucharskiego?

        Na letnicy?

        • 2 2

    • Tak po amerykańsku (2)

      Tylko tam na przedmieściach są domy jednorodzinne a tu stawiamy całe bloki. No i urbanistyka oraz planowanie przestrzenne leży i kwiczy - parę tysięcy mieszkań i żadnego punktu usługowo - handlowego, przez co wszędzie trzeba jechać samochodem co jest niepraktyczne, nieekologiczne i niezgodne ze zdrowym rozsądkiem

      • 37 10

      • Jak ma być tanie mieszkanie to tylko na obrzeżach miasta. (1)

        Developer wybudował, Kowalski kupił i niech się martwi, że wszędzie daleko i korki na drogach wjazdowych bo tylko jednopasmowe.

        • 15 8

        • Kowalskiego ktoś zmuszał, by to kupował?

          Blok na polu miałby zero szans na sprzedaż w Skandynawii, Holandii czy jakimkolwiek innym rozwiniętym cywilizacyjnie kraju. Więc się ich nie buduje.

          • 4 3

    • a kto blokuje wysokosc zabudowy?

      jak nie miasto powołując sie na plany zagospodarowania z przed kilku dekad, to głupawe protesty "mieszkańców" niezagospodarowanego terenu

      • 16 12

    • własnie pokazywali na Galileo jak budowali milionowe miasto w Chinach od Podstaw!!Zaczeli od komunikaqcji miejskiej i metra (2)

      zawsze najpier buduja infrastrukture a pa na koncu bloki!W Gdańsku zupełnie odwrotnie!!

      • 18 9

      • Chyba tylko Chiny tak robią. Nie mówię że robią źle, ale to nie jest prosta metoda.

        Tylko oni mogą sobie pozwolić na takie cuda jako w miarę bogaty reżim. Czasami im plan nie wychodzi i kończą z pociągami do nikąd, co u nas skończyło by się chyba wieszaniem polityków.

        • 6 1

      • Zobacz jak wygląda "osiedle" na pustyni w USA.

        Gdzie wpadli na ten sam genialny pomysł. Infrastruktura drogowa jak w Nowym Jorku i trzy domki na krzyż.

        • 3 2

    • Po co jada autem do centrum? (6)

      Park ride i dalej komunikacja miejska. Jzk nż zachodzie jak i w Wejherowie rumi redzie...

      • 13 7

      • A potem walka o nowe składy, o dostep do torów, o elektryfikację, o przystanki... (5)

        Jakoś w innych miastach można, tu ciągle problemy!

        • 8 6

        • Prawie wszędzie są problemy ze zbiorkomem. (3)

          No niestety, ta nasza moda na osobówki powoli, ale skutecznie morduje model biznesowy zbiorkomu. Prosta spirala śmierci- mniej pasażerów = gorsza usługa i droższe bilety = mniej pasażerów. A ludzie wolą stać w korkach i płacić X tysięcy rocznie na kupno i utrzymanie 4 kółek.

          • 7 8

          • raczej odwrotnie: kiepska usługa- drogi bilet- mniej pasażerów- bardziej kiepska usługa- jeszcze droższy bilet. (1)

            Czy to aby nie rzeź połączeń i oferta ,,brak sensownej godziny,, sprawiły odpływ pasażerów i bezrobocie w wielu rejonach? Posiadanie auta w wielu okolicznych miejscowościach to niechciana konieczność.

            • 10 2

            • Miałeś przebudowę głównego ciągu na wysokości Orłowskiej w Gdyni

              Ludzie jechali od Wielkopolskiej do Sopotu lub vice versa około godziny. SKM mijała ten korek co 8 minut. Jechała ten odcinek 5 minut. I co? Kisili się w tym korku jak sardynki w puszce. To już tylko wybór. A budowa dróg dla okolicznych gmin i tylko pogarszanie sytuacji korkowo-parkingowej we własnym mieście(to już chyba nawet ślepy widzi, jak ruch indukowany działa) jest jawną niegospodarnością władz.

              • 1 4

          • A przypomnij kiedy miała działać ,,Fala,,?

            Nie przypadkiem 5 lat temu? Teraz to ma być spadochron dla urzędników UMWP, a nie wspólna platforma biletowa.

            • 6 0

        • Tramwajom wydłużają trasy ,10 do Brętowa.Teraz to wycieczka krajoznawcza,

          • 3 0

    • Jedyne wyjscie to wywalic tych urzedników szkodników z władz gdańska na wyborach zagłosowac na kogo kolwiek byle przeciwko nim (3)

      • 8 13

      • Na przykład na sołtysa! (2)

        • 6 1

        • Z Pcimia czy Brzeszcza? (1)

          • 6 2

          • Z Mociesza

            Ale musisz zmienić imię?

            • 1 1

    • A według ciebie to gdzie powinny być budowane nowe osiedla? W centrum? (1)

      • 5 9

      • Tam gdzie można i gdzie jest popyt.

        Dla klasy robotniczej raczej popyt jest na obrzeżach miasta. Klasa średnia to raczej pas nadmorski.

        • 5 2

  • ta kasa powinna iść na wzmocnienie transportu miejskiego (3)

    co pomogłoby uniknąć podwyżek. Ale wiadomo, Jamroz ciągle ma mokre sny o 90% transportu prywatnymi samochodami

    • 58 28

    • tej studni bez dna? (1)

      • 8 9

      • tak, bo budowa i utrzymanie dróg to świetna inwestycja i bardzo się zwraca, prawda?

        to tylko troche ponad polowa budzetu miasta

        • 0 1

    • Drogę rowerową zrobić

      I rozwiązane wszelkie problemy jak to mają w zwyczaju głosić wysokiej klasy specjaliści w Gdyni

      • 5 7

  • I bardzo dobrze

    Niech budują

    • 39 26

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Zamiast wydawać miliardy na drogi, powinni się zająć rozwojem PKM, żeby nie trzeba było wszędzie jeździć autem. Z Kościerzyny do Gdańska pociąg co 30 minut, z Kartuz co 15.

    • 132 26

    • Ok ale zyjemy w takich czasach,ze jezdzimy tez samochodami,a Slowackiego byla urwana,musi byc przepustowa. (5)

      • 17 21

      • większość nie jeździ TEŻ samochodami (4)

        ale tylko samochodami

        • 13 5

        • Skoro inwestujemy tylko w samochody, to nic dziwnego że potem większość jeździ tylko samochodami... (2)

          • 12 0

          • Jeszcze nie jedna władza się potknie na pomyśle (1)

            tzw odspawania ludzi od samochodów. Polacy kochają samochody, choćby mieli niby dłużej jechać niż pieszo iść, choćby nie mieli na chleb. Nikt i nic tego nie zmieni. Więc lepiej odrzucić pomysły utrudniania jazdy samochodem, bo to tylko dopuści populistów do władzy, którzy mieszkańcom te szerokie drogi obiecają.

            • 6 8

            • Obiecać można cokolwiek, tylko nie będzie z czego zrealizować

              W budżecie pustki po polskim nieładzie, a UE przerzuciła wajchę na koleje.

              • 2 1

        • W epoce kamienia lupanego nie zyjemy.

          • 2 5

    • Akurat tak jest ze wiekszosc jeździ komunikacja miejską!! (6)

      • 8 4

      • No raczej nie w Gdyni

        • 3 4

      • (2)

        Masz jakieś badania na to? Z moich obserwacji wygląda, że na jedno mieszkanie przypadają zwykle dwa samochody w bloku.

        • 5 3

        • A co ty poduszka i w oknie?

          • 3 3

        • Jedno

          • 2 2

      • 30 %

        To komunikacja

        • 2 2

      • Zwłaszcza z tej Kościerzyny

        • 2 1

    • a samochód odjeżdza TERAZ (2)

      nie musisz nigdzie dochodzić, nie musisz czekać. Poza tym masz grzane fotele, klimatyzację i dowolną muzykę. Możesz nawet puszczać bąki i jest ok. Zawsze siedzisz. Nikt Ci nie śmierdzi, nikt Cię nie trąca. No ale kto co woli

      • 9 7

      • Teraz i... stoi w korku.

        • 6 1

      • No ale kto Ci broni siedzieć w korkach i bąkach jak lubisz

        chodzi o to żeby pieniądze publiczne wydawać proporcjonalnie do udziału mieszkańców w komunikacji.
        Co do nowa wjazdówka do miasta jak potem i tak wszyscy staną przed rondem na Niedźwiedniku a w centum nie znajdą parkingu.
        Tymczasem PKM do Wrzeszcza tak przepełniona, że nie każdy chętny z peronu da radę wejść.

        • 6 2

    • Do Kartuz co 20 i co 20 do Kościerzyny. W Żukowie masz wtedy co 10 minut do Gdańska lub Gdyni.

      • 3 1

  • i to wszystko ruszy na zapchaną już Słowackiego. (10)

    Genialne posunięcie. Bijmy brawo.

    Gdańsk szuka sposobu na powiększenie korków w mieście. To dodatkowe pasy wszędzie, to wyhamowanie prędkości, a teraz dojazdówki dla przedmieścia.

    Jeszcze plują ludziom w twarz, spotkanie z mieszkańcami po podjętej decyzji.

    • 62 27

    • Brawo gdanscy planisci (1)

      Ta ulica jeszcze nie jest do konca zakorkowana

      • 5 5

      • Ale będzie

        Mi tam sie podoba, tuskowe beda staly w korku od 7 do 19

        • 0 1

    • (3)

      Z drugiej strony jakie masz inne połączenie między Górnym, a Dolnym Tarasem? Masz tylko 3 drogi prowadzące, czyli Spacerową, Słowackiego i Armii Krajowej. Jedyne rozwiązanie to zabudować Trójmiejski Park Krajobrazowy ale wtedy wszyscy oburzeni, że drzewa wycinają.

      • 4 4

      • no i zbudowali kawałek poprzecznej kolizyjnej jednopasmowej alejki budyńskiej. (2)

        • 7 2

        • (1)

          Wybudowanie alejki to było świetne posuniecie akurat.Zobacz ile częściej Gdańska połaczylo z Morena i Słowackiego.O popularności tej alejki świadczą korki w tym miejscu

          • 3 1

          • nie neguję i oby wiecej takich połaczeń.

            ale jak to w tym mieście zmarnowano potencjał tej drogi. Każde skrzyżowanie kolizyjne z czerwonym światłem.

            • 2 1

    • a czemu słowackiego jest zapchana? (2)

      bo ma kolizyjne skrzyżowania jak wszystkie w tym mieście. Potencjał 2 pasów zmarnowany. Tak jest na każdej drodze.

      • 9 6

      • Faktycznie (1)

        Na dole na rondzie jakby tak pobudować estakady i bezkolizyjne skrzyżowania, a potem dobrze oznakować przy Grunwaldzkiej, to była by szansa. No i w drugą stronę, po południu korek do ronda, żeby skręcić na Morenę, też by się dało rozładować, jakby zaraz za PKM ich wynieść estakadą. Miejsca tam jest dosyć, mimo zbiornika retencyjnego.

        • 4 2

        • PKM to powinna bliżej osiedla przechodzić

          zwłaszcza że i tak sypali nasypy na nowo. Ta głupota i lenistwo decyzyjnych jest powalające.

          • 1 0

    • Litości. Przypomnij sobie człowieku ze Słowackiego łączyła się z Rebiechowem zanim klepniesz bzdurę. Dojazd ma być sprawniejszy w obie strony czyli na OMT i z OMT na lotnisko. Dodatkowa nitka zmniejszy ruch w kierunku obwodnicy bo cześć ludzi pojedzie w druga stronę na Gdynię.

      • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    W żadnym wypadku nie należy rozbudowywać istniejącej ulicy Słowackiego. (13)

    Spowoduje to olbrzymie zatory na dolnym odcinku i zmniejszy przepustowość dojazdu na lotnisko.

    Nie rozumiem jaki miałby być sens w propagowaniu suburbanizacji. Nie korzystają na tym mieszkańcy Gdańska, Gdańsk wyłącznie traci środki na utrzymanie przeciążonej infrastruktury.

    Gdańsk powinien działać w interesie osób mieszkających/płacących podatki w Gdańsku.

    • 136 98

    • (1)

      Krzysiu wiem że to ty

      • 9 18

      • To nie Krzyś a Michał

        • 5 4

    • Przede wszystkim należy zadać pytanie kto z tej drogi będzie korzystał (2)

      Bo nie mieszkańcy Gdańska. Niech ościenne gminy to sfinansują albo przynajmniej dorzucą do kosztów. Bo co miałby na tym Gdańsk zyskiwać? Wywali dużo kasy w czasie kryzysu i w zamian jedynie co dostanie to zakorkowany dojazd na lotnisko i więcej samochodów

      • 47 22

      • Bzdura

        to mieszkańcy Gdańska płaczą, że nie mają dojazdu do OMT. A to nie ich droga. Jak chcą to niech sobie wybudują, sami.

        • 13 27

      • Ale gdzie masz napisane, że to finansuje tylko Gdańsk?

        • 14 8

    • "Nie korzystają na tym mieszkańcy Gdańska" (2)

      Proponuję zatem fosę i mosty zwodzone wybudować. Wtedy nikt nie będzie deptał chodników na które co miesiąc płacisz. A ludzie co jadą codziennie rano do Gdańska to jeżdżą tam tylko robić korki i wracają. Nikt z nich nie pracuje w Gdańsku, nikt nie pracuje w sklepach do których chodzisz, nikt nie pracuje w skzołąch gdzie uczą się Twoje dzieci...wszyscy co przyjeżdżają na 7 rano to darmozjady, które tworzą tylko korki prawda?

      • 42 20

      • hmm, wiesz że do max 2026 Gdańsk musi wprowadzic strefy czystego powietrza? (1)

        wiec np zaden diesel ponizej euro 5 nie wjedzie. Jakas 1/3 obecnie jezdzacych aut odpadnie i nie wjedzie do centrum

        Zadajcie sobie pytanie, czy po wybudowaniu domku marzen na polu, bedzie stac was jeszcze kupic dwa nowe samochody, w cenie tego domku

        • 4 8

        • a co jest tym centrum?

          Czy to droga krajowa przebiegająca z Gdańska do Gdyni przez samo centrum. Myślisz że to da się zamknąć bez nowych inwestycji? Na Ogarną nie muszę samochodem jechać.

          • 5 2

    • Pamiętający

      Nie zapominaj , że przed rozbudową lotniska ta droga była przejezdna. A gadka , że mieszkańcy ( przy ulicy) będą mieli większy ruch----to nie jest żaden argument. Bo to samo mogą powiedzieć Ci co mieszkają niżej na Słowackiego, żeby dla pozostałych zamknąć dojazd---bo mają zwiększony ruch. Jaśniej się nie da wytłumaczyć.

      • 27 8

    • Alez skorzystają na tym mieszkańcy Gdańska bo budujemy się w tamtych okolicach, a podatki wciąż płacimy i będziemy płacić w Gdańsku.W Gdańsku utrzymuję swoje mieszkańca i jeszcze tu wrócę :)

      • 10 7

    • Praca w Gdańsku (1)

      Ja pracuję w Gdańsku i moje podatki idą do miasta. Mieszkam na wsi i tam płacę podatki od nieruchomości.

      • 6 1

      • Nie - część podatku PIT zostaje tam, gdzie mieszkasz (tj. gdzie składasz pit - standardowa w miejscu zamieszkania)

        • 4 1

    • Podatnik

      No ja akurat płacę podatki w Gdańsku.
      Mieszkam na Kaszubach.
      Bardzo chętnie sfinansuje tą drogę z moich podatków .
      Codziennie stoję w korku...
      Przedłużona Słowackiego zmniejszy korki - za moją kasę:)
      Takich jak ja jest więcej;)

      • 8 0

  • (3)

    Jak jadę w piątek na Kaszuby to przez te przedmieścia ciężko się przepchnąć nie mówiąc o niedzielnym powrocie. Niech budują ponieważ jedynie na południe można uciekać z tej metropolii i miasta absurdu.

    • 44 30

    • No to wyjedź na stałe, sam też przyczyniasz się do tych korków

      • 16 11

    • Dlaczego nie znajdziesz sobie pracy w okolicy miejsca zamieszkania? (1)

      • 15 11

      • W piątek na Kaszuby to on chyba nie jeździ do pracy

        • 10 5

  • Stworzyli Ślepą Słowaka (4)

    by po latach planować nową !!!
    Oby nie była jedno pasmowa

    • 35 21

    • Maja nadwyżkę w budżecie, to można wydać na planowanie.

      • 4 3

    • niech postawią tam bramkę do opłat przy wjeździe z zewnątrz

      z dynamiczną ceną w zależności od długości korków

      • 4 3

    • nie stworzyli tylko zbudowali. (1)

      nie ślepą tylko niedokończoną.
      To co jest obecnie właśnie ma sens, bo ma [powstać obwodnica Banina. Problemem nie jest droga przy lotnisku lecz ilość samochodów z Kaszub do 3miasta. Problem w tym, że następnie ta rzesza samochodów zapcha lotnisko i samą Słowackiego. I korki będą jeszcze większe. Więc to nic nie da na dłuższą metę. Potrzebne wymuszone przesiadania się kierowczyków do komunikacji. Nie da się wcisnąć w koryto o tej samej średnicy kilkukrotnie większej ilości blaszaków. To już wielokrotnie dawno udowodniono. Po co jeszcze raz popełniać ten sam błąd?

      Górny taras się rozbudowuje bo wiesniaki chcą działkować swoje pola bo chcą kasy. Samorządy pozwalają bo to ich rodzina. I tak dalej. Cały kraj od tego cierpi.

      • 5 8

      • to juz nie wiesniaki działkują tylko "swoi"

        • 6 1

  • To będzie katastrofa Matarni i Klukowa (4)

    Kiedy Słowackiego szła starym śladem, nie dało się przejść przez ulicę. Wtedy nikt nie jeździł przez Nowatorów, wszyscy prosto na Słowackiego. To katastrofa logistyczna dla ulicy Slowackiego

    • 32 35

    • Zgadzam się. (2)

      Z tego też powodu Gdańsk nie chciał budować na Budowlanych (obecnie przebudowywanej) dwóch pasów w kierunku Matarni, a tylko jeden. A tutaj boczkiem powstanie drugi. I zacznie się sajgon. Nawet trochę śmieszne. Bo kierowcy zapchają sami sobie te drogi.
      Rozwiązanie jest, nielubiane przez kierowczyków: na sił.ę ograniczać ilość aut w mieście. Jest wiele możliwości ograniczania, ale tutaj potrzeba odwagi i tłumaczenia ludziom, że już limit osiągnięto. Nie da się więcej. Bo nawet kilka procent więcej spowoduje zapchanie już wszystkiego.
      Ja sam jestem za tym, aby na drogach do centrum postawić szlabany i pobierać opłaty po nawet 500 zł jednorazowo. I oczywiście numer jeden -- 10 x więcej komunikacji miejskiej. Od razu będzie i luźniej, zdrowiej, czyściej, itp.

      • 9 15

      • Dodatkowe 500 zł od każdej ciężarówki, która przywiezie Ci chleb do sklepu... (1)

        ... tylko później nie narzekaj, że wszystko drogie i inflacja

        • 7 3

        • proste rozwiązanie:

          dostawy i służby do 9 rano. I wywóz odpadów po 18.
          Też się nie da mądralo? Pozdrów swoje lobby samochodowe zza miedzy.

          • 1 3

    • Zakorkują własne lotnisko - co za dno

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane