- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (148 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (160 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (65 opinii)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (63 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (78 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (423 opinie)
Którędy szybciej? Tunelem pod Martwą Wisłą czy przez centrum Gdańska?
Zobacz nasz drogowy test.
Od niedzieli kierowcy mogą korzystać z tunelu pod Martwą Wisłą. Sprawdziliśmy, którędy szybciej podróżuje się z gdańskiej rafinerii do hali na granicy Gdańska i Sopotu . Jedno auto pojechało niedawno oddaną przeprawą, a drugie dotychczasową trasą przez centrum.
Pierwszy samochód, który prowadzony był przez Macieja Korolczuka, do Ergo Areny pojechał tunelem pod Martwą Wisłą . Ruszyliśmy w środku popołudniowego szczytu komunikacyjnego w poniedziałek, sprzed rafinerii Lotosu, i do podwodnej przeprawy dojechaliśmy ul. Elbląską, a następnie Trasą Sucharskiego. Po drugiej stronie Martwej Wisły czekał nas teoretycznie najwolniejszy i najbardziej newralgiczny odcinek trasy: zwężenie na ul. Czarny Dwór . Kilkusetmetrowy odcinek między al. Hallera a skrzyżowaniem z al. Jana Pawła II korkował się jeszcze zanim otwarto tunel. Jak się później okazało, nie inaczej - a nawet gorzej - było tym razem. Końcowy odcinek naszej trasy do parkingu przy Ergo Arenie wiódł przez przez ul. Obrońców Wybrzeża , Chłopską i Gospody .
Zobacz także: Utrudnienia w centrum Gdańska. Jak ominąć korki?
Drugi samochód pojechał natomiast dotychczasową trasą, z której korzystali mieszkańcy, gdy nie było tunelu. Auto kierowane przez Macieja Naskręta nie zjechało na Trasę Sucharskiego w kierunku przeprawy, tylko udało się ul. Elbląską a potem ul. Podwale Przedmiejskie do centrum Gdańska. Tam samochód wjechał na Trasę Średnicową, którą już prosto - przy Zieleniaku , przez Wrzeszcz i Oliwę - dotarł do Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Stamtąd już tylko pozostał niespełna kilometr, by wjechać na parking przed Ergo Areną .
Wyniki testu drogowego
Nasz test wygrał samochód nr 1 - jadący przez tunel. Odcinek 16 km pokonał w 25 minut. Pojazd nr 2, poruszający się dotychczasowym 19-kilometrowym szlakiem - przez centrum Gdańska - jechał o 4 minuty dłużej.
Wynik testu pokazuje, że tunel pod Martwą Wisłą znacznie usprawnił ruch po Gdańsku. Co ważne, mimo korków na ul. Czarny Dwór, których kierowcy tak się obawiali, zyskać można na całej trasie przez tunel wiele cennych minut w godzinach szczytu. Argument, że teraz będzie trzeba m.in. budować Drogę Zieloną, by upłynnić ruch w pasie nadmorskim, jest nieco na wyrost.
Zobacz także: Jak ominąć korki z Trójmiasta na Hel?
- Zgodnie z przewidywaniami, największą stratę zanotowaliśmy na odcinku Czarny Dwór - Obrońców Wybrzeża. Oba pasy zatkały się jeszcze przed skrzyżowaniem z al. Hallera. Dojazd do ul. Dąbrowszczaków zabrał nam przez to kilka minut więcej i nieco osłabił wiarę w zwycięstwo w naszej zabawie. Dalej było już o niebo lepiej i choć w dużym towarzystwie, to po 25 minutach jazdy zameldowaliśmy się jako pierwsi na parkingu pod Ergo Areną - mówi Maciej Korolczuk.
Jakie wrażenia z jazdy drugim samochodem?
- Największą niespodzianką było odkorkowane Podwale Przedmiejskie do centrum i dalej droga do Zieleniaka. Dotąd czegoś takiego w popołudniowym szczycie nie widziałem. Niestety, największą stratę na trasie zaliczyłem jadąc al. Grunwaldzką w Oliwie do wysokości ul. Piastowskiej. Mimo że droga ma trzy pasy ruchu - jest szeroka - korek ciągnął się od wysokości ul. Derdowskiego. W zatorze straciłem trzy-cztery zmiany świateł - mówi Maciej Naskręt.
Macie pomysł na kolejny test drogowy z tunelem pod Martwą Wisłą? Czekamy na wasze propozycje w komentarzach i na skrzynce e-mail.
Opinie (533) ponad 20 zablokowanych
-
2016-04-26 07:50
Jzjazd w stronę rafinerii (1)
Ciekawe jak w teście redaktor skręcił w prawo w ulicę Elbląską. Tam jest tylko opcja w lewo. Trzeba zjechać następnym zjazdem w Rudnikach, albo skręcić w stronę Śródmieścia i zawrócić.
- 7 0
-
2016-04-26 14:32
dokładnie chciałem zadać to samo pytanie. przedmiotowe skrzyżowanie jest upośledzone z uwagi na brak zjazdu w stronę rafinerii! projektant się nie popisał albo miasto przycięło kasę... grrrrr !
- 1 0
-
2016-04-26 07:53
Porownujac odleglosc przejechana w czasie...
to wychodzi na to samo... Odcinek przejechany w dluzszym czasie, jest wiekszy od alternatywnego krotszego. Jezeli podzielimy w obu przypadkach droge/czas wyniki beda zblizone.
Poza tym ciezko mowic o wynikach testu, jezeli wykonano tylko 1 probe...
Eksperyment powinien zostac powtorzony kilkukrornie w roznych warunkach i wyciagnieta srednia... a tak po prostu to byla loteria.- 12 0
-
2016-04-26 07:57
Tak długo bo dusterem
"samochód"?
- 1 4
-
2016-04-26 08:03
Pruszcz Gdańśki --> Nowy Port (2)
Na takiej trasie różnica jest dość spora. Przez centrum 45-60 minut, przez tunel 15 minut.
- 18 2
-
2016-04-26 08:09
Właśnie to chciałem napisać (1)
Mieszkańcy Zaspy i Przymorza będą płacić cenę za to, żeby mieszkańcy Pruszcza, Tczewa i Elbląga mieli szybciej.
- 8 7
-
2016-04-27 12:50
a mieszkańcy Wiślinki płacą za to żeby Polska miała fosfor i ropę
Boże, co za zaściankowa mentalność.
A jeśli chodzi o płacenie to tunel sfinansowany jest z podatków także mieszkańców Pruszcza- 1 0
-
2016-04-26 08:06
(2)
Nie potrafiłem trafić do tego tunelu jadąc ul Słowackiego od obwodnicy. Pewnie tubylcy nie mają problemu...Turystom latem też to się nie uda.
- 14 2
-
2016-04-26 10:11
Bo z S6 do tunelu jedzie się Obwodnicą Południową a nie wbija się do miasta i to jeszcze przez Słowaka :P
- 4 0
-
2016-04-26 11:15
A co miałeś z geografii ? Zapewne 3 (wg starej skali ocen) lub 2 (wg nowej skali).
- 1 0
-
2016-04-26 08:11
brak na mieście drogowskazów do tunelu
- 12 3
-
2016-04-26 08:12
Niezła manipulacja...ja jadąc co rano z Sopotu do Rafinerii jadę 45 minut a nie 29 , a przez tunel teraz jadę 21 minut
- 7 3
-
2016-04-26 08:12
dlaczego tunel taki długi gdy szerokość rzeki tylko 200 m.? (5)
- 5 13
-
2016-04-26 08:15
fizyka plus inżynieria budowy
tunel idzie w dół i w górę, nie "płasko" równolegle
- 4 0
-
2016-04-26 08:35
(1)
trzeba było te 35m zjechać w dół to 10 piętrowy wieżowiec chciałbyś taki spadek pokonać na dystansie 50 m?
- 6 1
-
2016-04-26 13:16
najlepiej duza winda ;)
- 1 1
-
2016-04-26 13:45
bo to jest miś na miarę naszych możliwości
i nie jest to nasze ostatnie słowo
- 2 1
-
2016-04-26 16:31
głupie pytanie,wystarczy pomyśleć.
- 4 0
-
2016-04-26 08:13
Panowie M&M&M ..... w sumie śmieszne :)
- 2 2
-
2016-04-26 08:14
W drugą stronę
Kolejny pomysł : przejazd od Ergo Areny do rafineri, tym razem różnica powinna być znacząca.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.