- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (67 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (104 opinie)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (74 opinie)
- 4 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (33 opinie)
- 5 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (304 opinie)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (205 opinii)
Którędy szybciej? Tunelem pod Martwą Wisłą czy przez centrum Gdańska?
Zobacz nasz drogowy test.
Od niedzieli kierowcy mogą korzystać z tunelu pod Martwą Wisłą. Sprawdziliśmy, którędy szybciej podróżuje się z gdańskiej rafinerii do hali na granicy Gdańska i Sopotu . Jedno auto pojechało niedawno oddaną przeprawą, a drugie dotychczasową trasą przez centrum.
Pierwszy samochód, który prowadzony był przez Macieja Korolczuka, do Ergo Areny pojechał tunelem pod Martwą Wisłą . Ruszyliśmy w środku popołudniowego szczytu komunikacyjnego w poniedziałek, sprzed rafinerii Lotosu, i do podwodnej przeprawy dojechaliśmy ul. Elbląską, a następnie Trasą Sucharskiego. Po drugiej stronie Martwej Wisły czekał nas teoretycznie najwolniejszy i najbardziej newralgiczny odcinek trasy: zwężenie na ul. Czarny Dwór . Kilkusetmetrowy odcinek między al. Hallera a skrzyżowaniem z al. Jana Pawła II korkował się jeszcze zanim otwarto tunel. Jak się później okazało, nie inaczej - a nawet gorzej - było tym razem. Końcowy odcinek naszej trasy do parkingu przy Ergo Arenie wiódł przez przez ul. Obrońców Wybrzeża , Chłopską i Gospody .
Zobacz także: Utrudnienia w centrum Gdańska. Jak ominąć korki?
Drugi samochód pojechał natomiast dotychczasową trasą, z której korzystali mieszkańcy, gdy nie było tunelu. Auto kierowane przez Macieja Naskręta nie zjechało na Trasę Sucharskiego w kierunku przeprawy, tylko udało się ul. Elbląską a potem ul. Podwale Przedmiejskie do centrum Gdańska. Tam samochód wjechał na Trasę Średnicową, którą już prosto - przy Zieleniaku , przez Wrzeszcz i Oliwę - dotarł do Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Stamtąd już tylko pozostał niespełna kilometr, by wjechać na parking przed Ergo Areną .
Wyniki testu drogowego
Nasz test wygrał samochód nr 1 - jadący przez tunel. Odcinek 16 km pokonał w 25 minut. Pojazd nr 2, poruszający się dotychczasowym 19-kilometrowym szlakiem - przez centrum Gdańska - jechał o 4 minuty dłużej.
Wynik testu pokazuje, że tunel pod Martwą Wisłą znacznie usprawnił ruch po Gdańsku. Co ważne, mimo korków na ul. Czarny Dwór, których kierowcy tak się obawiali, zyskać można na całej trasie przez tunel wiele cennych minut w godzinach szczytu. Argument, że teraz będzie trzeba m.in. budować Drogę Zieloną, by upłynnić ruch w pasie nadmorskim, jest nieco na wyrost.
Zobacz także: Jak ominąć korki z Trójmiasta na Hel?
- Zgodnie z przewidywaniami, największą stratę zanotowaliśmy na odcinku Czarny Dwór - Obrońców Wybrzeża. Oba pasy zatkały się jeszcze przed skrzyżowaniem z al. Hallera. Dojazd do ul. Dąbrowszczaków zabrał nam przez to kilka minut więcej i nieco osłabił wiarę w zwycięstwo w naszej zabawie. Dalej było już o niebo lepiej i choć w dużym towarzystwie, to po 25 minutach jazdy zameldowaliśmy się jako pierwsi na parkingu pod Ergo Areną - mówi Maciej Korolczuk.
Jakie wrażenia z jazdy drugim samochodem?
- Największą niespodzianką było odkorkowane Podwale Przedmiejskie do centrum i dalej droga do Zieleniaka. Dotąd czegoś takiego w popołudniowym szczycie nie widziałem. Niestety, największą stratę na trasie zaliczyłem jadąc al. Grunwaldzką w Oliwie do wysokości ul. Piastowskiej. Mimo że droga ma trzy pasy ruchu - jest szeroka - korek ciągnął się od wysokości ul. Derdowskiego. W zatorze straciłem trzy-cztery zmiany świateł - mówi Maciej Naskręt.
Macie pomysł na kolejny test drogowy z tunelem pod Martwą Wisłą? Czekamy na wasze propozycje w komentarzach i na skrzynce e-mail.
Opinie (533) ponad 20 zablokowanych
-
2016-04-27 13:53
szybciej
trasa 1 = 16km pokonana w 25 min co daje średnio 38,4km/h; trasa 2 = 19km pokonana w 29 min co daje 39,3 km/h. Szybciej jechał samochód 2 tyle że miał dłuższą trasę, wynika z tego że szybciej jedziemy starą trasą a krócej nową, więc którędy szybciej Panie Redaktorze?
- 2 0
-
2016-04-28 09:56
A kolega z chorągiewką którędy pojechał że był pod ErgoA. pierwszy i tyle czekał? A może się teleportował ?
:)
- 1 0
-
2016-04-28 13:51
Super
A ja trasę do pracy pokonywłam w 23 min, a teraz w 8. 15 min snu dłużej. Rewelacja
- 1 0
-
2016-04-29 18:48
a może spróbować w drugą stronę o tej samej godzinie
?
- 2 0
-
2016-05-01 08:39
Pan reporter był najszybciej
Pieszo?
- 2 0
-
2016-05-02 17:18
Ale propaganda sukcesu (1)
To się nazywa gospodarność. Wydano miliard złotych, żeby przejazd skrócił się o 4 minuty !!!
- 2 1
-
2022-04-26 15:02
Serio?
Ruch teraz jest rozbity na centrum i na tunel. Wcześniej wszyscy walili przez centrum i pokonywali tę trasę znacznie dłużej.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.