• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kubaturowe parkingi rowerowe przy dworcach w Gdańsku

Michał Brancewicz
3 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Niedawno pojawił się pomysł wybudowania dwóch dużych parkingów rowerowych. Jedną z lokalizacji są okolice dworca Gdańsk Główny, drugą - stacja we Wrzeszczu.  Niedawno pojawił się pomysł wybudowania dwóch dużych parkingów rowerowych. Jedną z lokalizacji są okolice dworca Gdańsk Główny, drugą - stacja we Wrzeszczu.

Dwa zamknięte obiekty parkingowe - każdy na ok. 500 rowerów - mają powstać w pobliżu dworców w Gdańsku Głównym i we Wrzeszczu. Pomysł jest na bardzo wczesnym etapie planowania, więc brakuje jeszcze szczegółów dotyczących chociażby dokładnej lokalizacji parkingów i kosztu ich budowy. Z zapowiedzi urzędników wynika, że mają one zostać wybudowane w latach 2018-2020.



Czy duże parkingi rowerowe są potrzebne?

Trójmiasto od kilku lat szczyci się jedną z najbardziej rozwiniętych sieci tras rowerowych w Polsce. Nikogo więc już nie dziwi widok wiat rozsianych w wielu punktach metropolii, szczególnie w miejscach, gdzie spotykają się różne środki transportu, gdzie można zaparkować jednoślad.

W najbliższych latach, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, planowane są w całym województwie kolejne inwestycje dla rowerzystów (setki km nowych tras, rower metropolitalny, infrastruktura). Ich wartość szacowana jest na ok. 350 mln zł, a dotacja z Unii Europejskiej może wynieść nawet 244 mln zł.

Właśnie w ramach tego projektu w Gdańsku mogą powstać dwa duże, kubaturowe parkingi rowerowe.

- Chodzi o dwa zamknięte obiekty, a nie o wiaty - każdy na ok. 500 rowerów. Parkingi powstaną w pobliżu dworca w Gdańsku Głównym oraz we Wrzeszczu - wyjaśnia Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy. - Przedsięwzięcie jest w bardzo wczesnej fazie, dlatego trudno jest mówić o konkretnych lokalizacjach. Rozmawiamy z PKP w tej sprawie, by w przypadku Gdańska Głównego podpiąć się pod ich projekt przebudowy budynku dworca i zagospodarowania terenów wokół niego.
Urzędnicy zakładają, że parkingi powstaną w latach 2018-20. Ich budowa musi zostać poprzedzona opracowaniem projektów.

Opinie (257) 4 zablokowane

  • Za moje!

    • 1 4

  • parkingi rowerowe

    trojmiasto to nie amsterdam nie ten klimat nie ta,pogoda, za duze odleglosci, za duzo spalin na sciezkach rowerowych gdansk przeinwestowal, wiaty puste

    • 4 6

  • a ja wole skm (1)

    przynajmniej rano nie wdycham spalin nie jadac rowerem

    • 2 4

    • tak nie wdychasz, chyba że z osobną butlą z powietrzem jeździsz ;)
      jeżeli skm to dolicz jeszcze pył z hamulców. straszne draństwo to jest.

      • 0 1

  • Budyń twroni miejskie pierniądze nasd bzdury

    Może niech najpier Adamowicz wyremontuje dworzec autobusowy we Wrzeszczu bo dziury i koleiny są takie że nogi można sobie połamać. A i jeszce jedno niech poprawę infrastruktury rowerowej abudyń zacznie od rozbudowy normalnych bezpieczxnych ścieżek rowerowych a nie malowanias jezdni naz czerwono. Jak budowano ścieżki na Grunwaldzkiej i Kościuszki to pieniędzy jakoś starczało.

    • 6 3

  • Pewnie Budyń-Adamowicz zrobi tak sam przewał jak przy wydzierżawieniu publicznych darmowych boisk MOSIRU na Dąbrowszczaków gdzie prywatna firma postawiła tenisowe namioto-budy zwane szumnier halasmi z cenamiza wynajem z kosmosu prawie 100 zł zagodzinę .A w Toruniu MOSIR ma własne murtowane Hale z certyfikatem ITF za połowę mniertj. Tu też jest jakiś prywatny interes

    • 3 2

  • mam pomysł

    Gdańsk powińien przemocą
    anektować
    Sopot i Gdynię
    od razu, zaraz następnego dnia
    wyprostowano by Armii Krajowej w Sopocie
    (szczyt pokraczności wśród dróg rowerowych)
    i zrobiono by te sto metrów połączenia między Sopotem i
    aleją Kukowskiego w Gdyni Orłowie

    inne pilne rzeczy rowerowe i nie tylko w Gdyni i Sopoćkowie też bym znalazł

    • 3 0

  • GDAŃSK - Gdynia pod tym względem to miejsce gdzie psy ** szczekaja (i nie tylko pod tym wzgledem z reszta)

    • 1 3

  • a ja bym wolał arcyhojne budowanie dróg rowerowych
    od wiat

    • 2 2

  • Dlaczego w Gdańsku nie ma miejskich rowerów?

    • 1 2

  • "Trójmiasto szczyci się się jedną z najbardziej rozwiniętych sieci tras rowerowych w Polsce" (6)

    Po przeczytania tego zdania nie mam ochoty kontynuować tego artykułu. Najbardziej rozwinięta sieci tras rowerowych? A do takiego miejsca jak Uniwersytet Gdański przez całą Kołobrzeską nie ma ścieżki, która prowadziłaby na uczelnie jedną drogą, a nie tysiącem urywków, gdzie jadąc tam chodnikiem trzeba bawić się w slalom w omijaniu ludzi a wyjeżdżając na ulicę można zaryzykować własne życie. Przykład Przymorza to tylko jeden z niewielu! Gdzie rowery miejskie, które powinny być udogodnieniem dla przyjeżdżających turystów a przede wszystkim ODCIĄŻENIEM ulic, kiedy nie da się poruszyć podczas wiosennych/letnich weekendów po drogach, nawet komunikacją miejską, która jest w Gdańsku TRAGICZNIE zorganizowana? Brawo, za pomysł na parkingi! Rower przyczepić da się wszędzie, więc po co parkingi skoro nie ma warunków?

    • 3 9

    • "jedna z najbardziej rozwiniętych" nie znaczy "idealna" (2)

      ile znasz dużych miast z większą ilością ścieżek rowerowych?

      • 4 0

      • wystarczy, że znam mniejsze niż Gdańsk z dużo bardziej rozwiniętą siecią ścieżek

        • 0 4

      • To nie o ilosc chodzi (w Gdyni tez mamy duzo - duzo krotkich nie polaczonych sciezek)

        • 3 0

    • to teraz sobie pomysl jaka musi byc roznica miedzy Gdańskiem a mniej rozwinietymi

      • 2 0

    • (1)

      Kołobrzeska jest ulica miejska po której spokojnie da się jechać rowerem.
      Tylko trzeba umieć na tym rowerze jeździć w ruchu ulicznym, a nie jak dziecko po chodniczku.

      Co do reszty, to w sezonie w tygodniu jeżdżę 150-200 km na trasie Sopot/Brzeźno/Matarnia i da się. Więc wyłącz to narzekactwo.

      • 2 1

      • może i się da, ale czy spokojnie.... chyba cie poniosło.
        Tam nawet autobusy nie stosują się do ograniczeń prędkości, a o jej stanie technicznym nawet nie będę wspominał

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane