• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny

Patryk Szczerba
20 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wiele wagonów typu 113 A zostało przez PKP Intercity zmodernizowanych, ale wagon wystawiony na sprzedaż nie nadaje się już do eksploatacji. Wiele wagonów typu 113 A zostało przez PKP Intercity zmodernizowanych, ale wagon wystawiony na sprzedaż nie nadaje się już do eksploatacji.

Może wystarczyć nieco ponad 18 tys. zł, by nabyć 43-letni wagon restauracyjny sprzedawany przez PKP Intercity. Oferty na jednostkę stacjonującą w Gdyni można składać do środy.



Jadąc pociągiem, korzystasz z wagonu restauracyjnego?

PKP Intercity jeszcze kilka miesięcy temu borykały się z brakiem wagonów barowych. Teraz problem, który jeszcze rok temu mocno doskwierał pasażerom pociągów jadących w dłuższe trasy, został opanowany.

Na sprzedaż, bo więcej wagonów nie potrzeba

Większość wagonów, z opóźnieniem, ale jednak udało się naprawić i zmodernizować. A że nic nie wskazuje na to, by PKP Intercity powiększało liczbę swoich pojazdów gastronomicznych, to prawdopodobnie zacznie pozbawiać się najstarszych jednostek.

Sprzedawany wagon został wyprodukowany w 1974 roku, jeszcze kilka lat temu kursował w rozkładowych pociągach PKP Intercity. To typ 113 A. Jego prototyp powstał w 1972 roku w zakładach H. Cegielski - Poznań. Seryjną produkcję realizowano w latach 1974 - 1976. Razem wyprodukowano i dostarczono na PKP 230 sztuk mogących jeździć z prędkością 160 km/h.

Początkowo jako pasażerski z przedziałem barowym

Co ciekawe, wagony 113A pierwotnie były wagonami pasażerskimi z przedziałem barowym. W wyniku kilku wersji przebudowy stworzono wagony typowo barowe, barowo- restauracyjne oraz restauracyjne.

Na początku roku 2009 w spółce Intercity S.A. było 129 wagonów typu 113A. Pozostała część była przypisana do Przewozów Regionalnych. Na trasach jeździło ponad 10 takich jednostek. Wagony barowe tego typu można było ostatnio spotkać chociażby na linii Poznań- Wrocław.

Chętni na zakup mogą wziąć udział w licytacji. Cena początkowa wagonu stacjonującego w Gdyni to 18,2 tys zł. Na oferty PKP Intercity czeka do 22 listopada.

Szczegóły można znaleźć tutaj

- Jednostka liczy już 43 lata, jest w stanie zużycia, a więc nie nadaje się do dalszej eksploatacji, jego naprawy z punktu widzenia gospodarki przewoźnika nie mają już żadnego uzasadnienia ekonomicznego - informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

Kto mógłby być zainteresowany kupnem?

Oprócz PKP Intercity tylko Przewozy Regionalne posiadają wagon, dzięki któremu mogą świadczyć usługę sprzedaży posiłków na trasie z Poznania do Wrocławia i dalej na południe.

Jest jednak szansa, że kupi go prywatny operator, wykorzystując później do okolicznościowych przejazdów lub bogaty pasjonat kolejnictwa.

Czytaj też: Kup sobie skuter albo wojskowego Stara

Opinie (117) 2 zablokowane

  • W czasach PRL prawie w każdym pociągu dalekobieżnym był bufet WARS-u, jeśli nawet by nie było to jeden z przedziałów zajmowały skrzynki z napojami / tak było w pociągu do Wrocławia a tam "Wrocław full"/. Obsługa wagonów sypialnych też przez drzwi przejściowe sprzedawała piwko. A na peronach stały wózki gastronomiczne. Na peronie 1 w Gdańsku zawsze działał bufet. Teraz nic się nie opłaca albo jest zakazane.

    • 1 0

  • Teraz mi mówicie ?!

    Mówicie mi teraz , ale kurcze fajny taki na działkę zamiast domku.

    • 1 0

  • o !

    niedawno tj w tym miesiącu w takim to wagonie miałam przyjemność przebywać.
    giń potęgo ! przyjdź nowe.

    • 1 0

  • Kolej nie chce odrestaurować, bo się nie opłaca, (17)

    ale może ktoś kupi i odrestaruje? Gdzie tu logika?

    • 135 26

    • Można z tego zrobić dobrą knajpę (5)

      • 15 1

      • ja bym z tego zrobił foodtrucka (1)

        tylko lokomotywę w gratisie musieliby mi dorzucić

        • 15 1

        • I tory...

          • 0 0

      • i słusznie. Trzeba pozbywać się złomu, a nie reanimować trupa....

        • 2 5

      • ja bym z tego zrobił piwny bar, podłączał pod SKM. Stoczniowcy byli by zadowoleni a i inwestycja by się szybko zwróciła.

        • 33 1

      • knajpe to przesada jak już to coś w stylu bar-busa gdzie i tak jest zawsze za miało miiejsca

        ale bar w autobusie może jeździć a takie coś to chyba na przyczepie TIR-a albo stacjomarnie, co nie ma sensu bo lepiej kupic/postawić gotowy domek gastronomiczny

        • 6 0

    • (4)

      Kolei nie opłaca się JEŹDZIĆ tym wagonem, ale komuś może się opłacać go eksploatować w inny sposób (np. robiąc bar)

      Logika to nie Twoja specjalność, hę?

      • 43 12

      • A Twoja na pewno? (3)

        "jego naprawy z punktu widzenia gospodarki przewoźnika nie mają już żadnego uzasadnienia ekonomicznego" - czyli PKP nie opłaca się REMONTOWAĆ wagonu a nie jeździć.

        "Jest jednak szansa, że kupi go prywatny operator, wykorzystując później do okolicznościowych przejazdów" - ale liczą, że komuś się będzie opłacało wyremontować i użytkować ten wagon na torach i to jeszcze tylko okazyjnie.

        • 3 4

        • z punktu widzenia GOSPODARKI PRZEWOŹNIKA

          nie opłaca się ale są jeszcze inne punkty odniesienia. Można, np., uczynić z niego kawiarenkę lub bar, postawić gdzieś na mazurach i zarabiać na turystach..

          • 0 0

        • alłor (1)

          Ty jedmak toporny jesteś...

          • 1 3

          • Bardzo konstruktywny i elokwentny komentarz

            Gratuluję samooceny własnej finezyjności.

            • 0 0

    • Logika jest w byciu pasjonatem. (2)

      • 34 1

      • Kupię sobie i postawię na parkingu pod blokiem (1)

        • 5 1

        • taaaaakkkk

          A sąsiedzi będą się wku....ć że miejsce zajmuje. Piękna wizja

          • 0 4

    • Zaproponował bym go Lechii Gdańsk

      11 kelnerów w drużynie miałoby gdzie się realizować .

      • 11 1

    • a za 5 lat będą zamawiać nowe za 10 razy drożej niż moedrnizacja starych bo się okaże że jednak jest za mało (1)

      • 16 11

      • i słusznie. Trzeba pozbywać się złomu, a nie reanimować trupa....

        • 10 4

  • Przerobić

    Przerobić na wagon rowerowy i doczepić do PKMki w sezonie

    • 1 1

  • Cebulakow nie stac to jedza to co z domu zabiora hehehe

    • 1 0

  • jeszcze dodajcie ze, Walesa tam jezdzil do Lomzy i gral w karty i ciagle wygrywal to moze za

    wiecej pojdzie. Stal idzie w skupie po 200 zlotych za tone. Wagon ma nie wiecej jak 35 ton.

    • 0 1

  • To jeden z wielu wagonów przerobionych przeze mnie w oddziale Wars - Szczecin miał siedzenia z Gosza d.Jugosławia a stoły zrobiłem sam .przerabiane były podczas normalnej eksploatacji codziennej. Proponowałbym aby tymi wagonami zainteresowały się osoby z dawnej dyrekcji p Buczkowski i Kowalczyk którzy zdewastowali te wagony. Kanalie

    • 1 1

  • Kupię sobie Warsa i będę ... (8)

    ...się nim woził po mieście.

    • 150 3

    • (5)

      Kup sobie jeszcze ciężarówkę Star, doczep do niej wagon i będziesz miał STAR WARS ;)

      • 77 0

      • Jest MOC ! :-) (4)

        Więcej takich komentarzy potrzeba w tym smutnym jak pi..a kraju...:-)

        • 31 2

        • (3)

          Kraju nie ale smutnej wiosce rybackiej z bydyniem na czele

          • 8 15

          • (2)

            Zdaje się, że pisząc "w tym smutnym jak p...zda kraju" miał na myśli stan umysłu przez Ciebie reprezentowany :) Ale oczywiście każdy może mieć własne zdanie... Pozdrawiam serdecznie ;-)

            • 9 4

            • Nawet nie - ^Zdaje się^ - a napewno miałem to na myśli. (1)

              Pozdrawiam.

              • 6 1

              • 500 zagięty. Dziękujemy i zapraszamy ponownie ;)

                • 0 0

    • raz lepiej raz gorzej (1)

      • 14 1

      • ...jak nie to udowodnij...

        • 6 1

  • Elegancko

    Super Grażyna już pruje skarpety z kasą na przetarg ! Zarobiłem krocie na kielbasie z wody którą sprzedawalem przed bulwarem w Gdyni z mojego luksusowego autobusu .
    Teraz mogę zainwestować w wagon i go tam postawić ale będzie wypas ! Nawet już chyba bieżącą wodę podciagne.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane