• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny

Patryk Szczerba
20 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wiele wagonów typu 113 A zostało przez PKP Intercity zmodernizowanych, ale wagon wystawiony na sprzedaż nie nadaje się już do eksploatacji. Wiele wagonów typu 113 A zostało przez PKP Intercity zmodernizowanych, ale wagon wystawiony na sprzedaż nie nadaje się już do eksploatacji.

Może wystarczyć nieco ponad 18 tys. zł, by nabyć 43-letni wagon restauracyjny sprzedawany przez PKP Intercity. Oferty na jednostkę stacjonującą w Gdyni można składać do środy.



Jadąc pociągiem, korzystasz z wagonu restauracyjnego?

PKP Intercity jeszcze kilka miesięcy temu borykały się z brakiem wagonów barowych. Teraz problem, który jeszcze rok temu mocno doskwierał pasażerom pociągów jadących w dłuższe trasy, został opanowany.

Na sprzedaż, bo więcej wagonów nie potrzeba

Większość wagonów, z opóźnieniem, ale jednak udało się naprawić i zmodernizować. A że nic nie wskazuje na to, by PKP Intercity powiększało liczbę swoich pojazdów gastronomicznych, to prawdopodobnie zacznie pozbawiać się najstarszych jednostek.

Sprzedawany wagon został wyprodukowany w 1974 roku, jeszcze kilka lat temu kursował w rozkładowych pociągach PKP Intercity. To typ 113 A. Jego prototyp powstał w 1972 roku w zakładach H. Cegielski - Poznań. Seryjną produkcję realizowano w latach 1974 - 1976. Razem wyprodukowano i dostarczono na PKP 230 sztuk mogących jeździć z prędkością 160 km/h.

Początkowo jako pasażerski z przedziałem barowym

Co ciekawe, wagony 113A pierwotnie były wagonami pasażerskimi z przedziałem barowym. W wyniku kilku wersji przebudowy stworzono wagony typowo barowe, barowo- restauracyjne oraz restauracyjne.

Na początku roku 2009 w spółce Intercity S.A. było 129 wagonów typu 113A. Pozostała część była przypisana do Przewozów Regionalnych. Na trasach jeździło ponad 10 takich jednostek. Wagony barowe tego typu można było ostatnio spotkać chociażby na linii Poznań- Wrocław.

Chętni na zakup mogą wziąć udział w licytacji. Cena początkowa wagonu stacjonującego w Gdyni to 18,2 tys zł. Na oferty PKP Intercity czeka do 22 listopada.

Szczegóły można znaleźć tutaj

- Jednostka liczy już 43 lata, jest w stanie zużycia, a więc nie nadaje się do dalszej eksploatacji, jego naprawy z punktu widzenia gospodarki przewoźnika nie mają już żadnego uzasadnienia ekonomicznego - informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

Kto mógłby być zainteresowany kupnem?

Oprócz PKP Intercity tylko Przewozy Regionalne posiadają wagon, dzięki któremu mogą świadczyć usługę sprzedaży posiłków na trasie z Poznania do Wrocławia i dalej na południe.

Jest jednak szansa, że kupi go prywatny operator, wykorzystując później do okolicznościowych przejazdów lub bogaty pasjonat kolejnictwa.

Czytaj też: Kup sobie skuter albo wojskowego Stara

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Propozycja dla PKP zwłaszcza TLK

    jechałam w Szwecji pociagiem i bardzo mi sie podobalo, ze konduktor, oprocz sprawdzania biletu, mial wozek z buleczkami i w wolnej chwili sprzedawal kanapke lub napoj. Mial taki wozek jak w samolocie. I bylo tylko miejsce na tez wozek i ekspres. Mysle , że dobre jest to rozwiazanie bo po co ciagnac caly wagon. Swieze zaopatrzenie mogłby dostawac na kazdej wiekszej stacji po wyczerpaniu zapasów. to sie napewno dałoby zrobić.

    • 1 1

  • Elegancko

    Super Grażyna już pruje skarpety z kasą na przetarg ! Zarobiłem krocie na kielbasie z wody którą sprzedawalem przed bulwarem w Gdyni z mojego luksusowego autobusu .
    Teraz mogę zainwestować w wagon i go tam postawić ale będzie wypas ! Nawet już chyba bieżącą wodę podciagne.

    • 1 0

  • To jeden z wielu wagonów przerobionych przeze mnie w oddziale Wars - Szczecin miał siedzenia z Gosza d.Jugosławia a stoły zrobiłem sam .przerabiane były podczas normalnej eksploatacji codziennej. Proponowałbym aby tymi wagonami zainteresowały się osoby z dawnej dyrekcji p Buczkowski i Kowalczyk którzy zdewastowali te wagony. Kanalie

    • 1 1

  • jeszcze dodajcie ze, Walesa tam jezdzil do Lomzy i gral w karty i ciagle wygrywal to moze za

    wiecej pojdzie. Stal idzie w skupie po 200 zlotych za tone. Wagon ma nie wiecej jak 35 ton.

    • 0 1

  • Cebulakow nie stac to jedza to co z domu zabiora hehehe

    • 1 0

  • Przerobić

    Przerobić na wagon rowerowy i doczepić do PKMki w sezonie

    • 1 1

  • o !

    niedawno tj w tym miesiącu w takim to wagonie miałam przyjemność przebywać.
    giń potęgo ! przyjdź nowe.

    • 1 0

  • Teraz mi mówicie ?!

    Mówicie mi teraz , ale kurcze fajny taki na działkę zamiast domku.

    • 1 0

  • W czasach PRL prawie w każdym pociągu dalekobieżnym był bufet WARS-u, jeśli nawet by nie było to jeden z przedziałów zajmowały skrzynki z napojami / tak było w pociągu do Wrocławia a tam "Wrocław full"/. Obsługa wagonów sypialnych też przez drzwi przejściowe sprzedawała piwko. A na peronach stały wózki gastronomiczne. Na peronie 1 w Gdańsku zawsze działał bufet. Teraz nic się nie opłaca albo jest zakazane.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane