- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (205 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (147 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (298 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Latem ruszy rozbudowa ul. Budowlanych
Ponad 20 mln zł ma kosztować zapowiadana od kilku lat rozbudowa ul. Budowlanych. Dodatkowy pas pojawi się na 1,5-kilometrowym odcinku od przystanku PKM Matarnia do ronda turbinowego . Budowa ma ruszyć latem i zakończyć się pod koniec 2021 roku.
Po raz kolejny cierpliwość kierowców korzystających z tego odcinka drogi została wystawiona na próbę. Żaden przetarg nie został bowiem ogłoszony.
Jednak w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gdańska na lata 2020-2047 odnajdujemy zapomnianą inwestycję. W dokumencie możemy wyczytać, że w 2020 roku na rozbudowę ul. Budowlanych zarezerwowane jest ponad 17,5 mln zł, a na kolejny rok dodatkowe 3 mln zł.
Czy to oznacza, że tym razem inwestycja doczeka się realizacji?
- Projekt rozbudowy ul. Budowlanych został złożony do Wydziału Urbanistyki i Architektury w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizacji inwestycji drogowej (ZRID). Równolegle przygotowywane jest postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie wykonawcy robót budowlanych - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Jeśli postępowanie przebiegać będzie zgodnie z założeniami, prace rozpoczną się w III kwartale 2020 roku. Zakończenie robót natomiast przewidziano na IV kwartał 2021 roku.
W ramach rozbudowy ul. Budowlanych powstanie trzeci pas ruchu. Dwa z nich prowadzić będą w kierunku ronda, a jeden do wiaduktu nad torami PKM. Prace obejmą również m.in. budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia i sygnalizacji świetlnej oraz usunięcie podziemnych kolizji z sieciami.
Opinie (156) 3 zablokowane
-
2020-01-31 07:15
Opinia wyróżniona
czemu tylko 1 pas ? kolejna inwestycja będzie klapą (9)
Nie zrozumiałe jest dla mnie czemu przy tak dużej inwestycji zostanie wybudowany tylko jeden dodatkowy pas, w mojej opinii powinny zostać wybudowane dwa dodatkowe pasy każdy w przeciwnym kierunku, dzięki temu byśmy mieli dwie jezdnie dwupasmowe i to by miało sens.
- 123 22
-
2020-02-02 17:44
W obowiązującym mpzp jest zapis że ul. Budowlanych ma być po dwa pasy w każdym kierunku. Teren pod przyszłą drogę jest bardzo szeroki więc nie rozumiem po co zrid. Budowlanych ma być 2x2, Nowatorów i Kartuska też. Ruch ma być płynnie wyprowadzony z miasta. To rozwiązanie nie ma sensu, zwłaszcza że rondko kumuluje ruch z trzech kierunków. Układ drogowy należy przemyśleć a nie budowac po to żeby coś było- tzw. zapchaj dziurę.
- 0 0
-
2020-02-01 10:57
kiedy wreszcie inwestorzy i intenauci zabierający głos na tym portalu zrozumieją (1)
że poszerzanie ulic nie jest lekarstwem na korki, tak jak popuszczanie pasa nie jest sposobem na walkę z otyłością czy nadwagą. Wzdłuż ulicy Budowlanych powinna powstać droga dla rowerów (od dawna przewidywana w zapisach wielu dokumentów strategicznych miasta, takich jak np. STR Ster), a fundusze publiczne (miejskie i wojewódzkie) powinny być
że poszerzanie ulic nie jest lekarstwem na korki, tak jak popuszczanie pasa nie jest sposobem na walkę z otyłością czy nadwagą. Wzdłuż ulicy Budowlanych powinna powstać droga dla rowerów (od dawna przewidywana w zapisach wielu dokumentów strategicznych miasta, takich jak np. STR Ster), a fundusze publiczne (miejskie i wojewódzkie) powinny być przeznaczone na remonty istniejących połączeń drogowych, budowę sieci dróg transportu szynowego (lekkiej kolei podmiejskiej lub PKM) oraz poprawę taboru, częstotliwości połączeń oraz jakości dostępu do stacji SKM i PKM dla pieszych i rowerzystów. Trzeba w końcu zrozumieć konieczność wyjścia ze ślepej uliczki niezrównoważonego rozwoju a nie wspierać proces rozlewania się terenów miejskich po kolejny horyzont.
- 2 4
-
2020-02-02 17:55
Mleko się już rozlało - teren zabudowuje się w ostrym tempie. Rozbudowa jezdni powinna pójść w parze z całą infrastrukturą tj. chodniki, ścieżki rowerowe, bus pasy dla autobusów, rozbudowa parkingów przy PKM a powstaje znowu byle co.
- 0 0
-
2020-01-31 12:53
(1)
Zgadzam się -potrzebne jest poszerzenie tej drogi w obydwu kierunkach! Rano korki tworzą się głównie w stronę Gdanska .
- 8 4
-
2020-01-31 15:54
1,5 km ???
Ja tam jeżdżę i jest to ok 900 m, nagle przybyło 600 m !!???
- 5 1
-
2020-01-31 07:48
(3)
a dlatego , żeby samochody szybko opuszczały miasto, ale nie zachęcać do przyjazdu autem do miasta. Jako mieszkaniec Gdańska popieram taki plan.
- 27 21
-
2020-01-31 21:56
pracuje na ul Budowlanych
i widzę jak codziennie zaraz po 16:00 robi się straszny korek w kierunku miasta. w kierunku wiosek droga jest przejezdna.
- 11 0
-
2020-01-31 08:33
przecież to nikogo nie zachęca ani nie zniechęca (1)
Ci co jeżdżą do miasta jadą do pracy a nie na wycieczki krajoznawcze, będą przyjeżdżać mimo wszystko i korki dalej będą się tworzyć. Po za tym to nie tylko przyjezdni stoją w tych korkach, tylko mieszkańcy Gdańska pracujący na kokoszkach, przecież po pracy muszą jakoś wrócić do domu...
- 28 6
-
2020-02-01 11:23
korki na ulicach (zwłaszcza o przekroju 2 jezdnie po 2 pasy)
zniechęcają mnie do wyboru mieszkania na peryferiach lub w sąsiednich gminach. Dlatego mieszkam w pobliżu przystanku sieci tramwajowej a często dojeżdżam do pracy rowerem. Samochód tylko na większe odległości, a nie jako codzienny środek dojazdu do pracy.
- 0 6
-
2020-01-31 07:30
Opinia wyróżniona
Będzie gorzej niż teraz... (1)
Jeśli będą 2 pasy w kierunku ronda, to samochody skręcające do firm po lewej będą musiały na rondzie zawrócić, co będzie tworzyć dodatkowy ruch na pojedynczym pasie. bravo kurka bravo!
- 40 14
-
2020-01-31 16:05
nie do końca, można zrobić dodatkowe rondo przy stacji paliw - tam i tak są wiecznie korki. od tego ronda pasem dojazdowym rozprowadzić ruch po okolicznych firmach ale to Gdańsk, bieda i brak myślenia, pozwalać na budowę magazynów przy podejściu do lotniska i trasie przelotowej. czemu nie wydłużą od lotniska w stronę Banina dwóch pasów...?
- 2 2
Wszystkie opinie
-
2020-01-31 07:01
(13)
Latem?A czemu nie teraz i na lato oddać...uniknie się w ten sposób wakacyjnych korków....ehhh...
- 33 46
-
2020-01-31 07:33
Bo... (9)
1. teraz są słabe warunki atmosferyczne;
2. korki są tam zawsze i wakacje nie mają nie nie wpływu;- 15 1
-
2020-01-31 07:58
Prosze, podpowiedzcie, do czego tu mozna sie przyczepic (8)
Chcialbym tez sobie polamentowac z rana, a nic mi tu z ta droga do glowy nie przychodzi :(
- 10 1
-
2020-01-31 08:30
Możesz się przyczepić
do braku chodnika i ścieżki rowerowej, tego tam bardzo brakuje
- 9 3
-
2020-01-31 08:50
(1)
dołożenie dodatkowego pasa nic tu nie da, tylko tyle że na ulicy będzie stało więcej samochodów, a w nich kierowcy z Downem co nie potrafią ruszyć na "zielonym", i zostawiają 50 metrowe odstępy między autami
- 10 9
-
2020-01-31 12:05
No i mamy Janusza
Właduj się na przejście, zostań w poprzek skrzyżowania, byle na zderzaku poprzednikowi się zatrzymać.
Do tego każde światła to wyścig na ćwierć mili, bo jeszcze ktoś pojedzie płynnie z zieloną falą i nie dasz rady go przyblokować stojąc na czerwonym...- 2 2
-
2020-01-31 09:16
półtora roku takie krótke g* będą robić? hahaha (2)
- 1 5
-
2020-01-31 09:38
Nie ośmieszaj się. (1)
Przetargi projekt zajmują całkiem sporo czasu...
- 6 0
-
2020-01-31 13:10
zwłaszcza że mieli to zrobić w 2015 już.
- 1 3
-
2020-01-31 15:51
Proszę bardzo (1)
Nie dosyć że poślizg już 5 lat, to przebudowa 900 m drogi o jeden pas to niebywały sukces, ale za to mamy 2 pasmową drogę do lotniska aby wszyscy mogli wyjechać (wylecieć) z kraju w poszukiwaniu pracy.
Tempo rzeczywiście oszałamiające i ten koszt, zaplanowany ok 23 000 PLN/1 m a będzie prawdopodobnie jeszcze większy.
I to jest ten MIŚ- 0 2
-
2020-02-02 10:00
No nie do końca mamy dwupasmówkę w stronę lotniska.
Jeden pas, który idzie ze Słowackiego na wprost przez skrzyżowanie z Budowlanych służy do zjazdu z obwodnicy, jazdy na wprost na lotnisko, zjeżdżających do biedronki i okolicznych domów, plus cwaniaczki którzy cisną do końca pasem do skrętu w Budowlanych i wbijają się na końcu na pas w stronę lotniska. Tam jest wąskie gardło, które generuje zupełnie niepotrzebne korki tak na Słowackiego jak i na obwodnicy.
Lotnisko MUSI mieć priorytet względem wyjazdu na wioski!- 0 0
-
2020-01-31 08:12
Bo w wakacje sa wlasnie mniejsze korki! :) luzik na drogach, tak jak w ferie i wszystkie inne wolne
- 7 0
-
2020-01-31 09:09
"wakacyjnych korków"
...eeeeee??
- 1 2
-
2020-01-31 10:13
Właśnie latem i czasie ferii tam nie ma większych korków
- 0 1
-
2020-01-31 07:03
Ciekawe jakie będzie opóźnienie (3)
- 41 12
-
2020-01-31 11:41
Opóźnienia w Gdańsku to nowa świecka tradycja (1)
- 4 1
-
2020-02-01 10:53
Przecież to januszowe firmy robią opóźnienia
Janusze i Grażyny w tych firmach pracują, fuszerki i bylejakość. Prawdziwi patrioci i specjaliści w każdej dziedzinie a na końcu winny urzędnik
- 1 1
-
2020-02-01 08:47
1,5 roku ?? tam chyba dwóch ludzi będzie pracować łopatami, ale tam będzie korek :D aaaa no tak w 6h pracy max jedna zmiana 4 dni w tygodniu, tyle samo ma trwać budowa obwodnicy Wielki Kack - Bożepole Wielkie :D
- 2 0
-
2020-01-31 07:05
Oby powstała metropolia Gdańsk Gdynia Sopot (6)
Wówczas więcej będzie więcej inwestycji
- 23 20
-
2020-01-31 07:33
Grodzki, Dulkiewicz, Karnowski, Szczurek, Grzelak poprowadzą nas ku lepszej przyszłości!!! (4)
- 6 10
-
2020-01-31 07:50
Przed dojsciem PiS do władzy były projekty ustawy metropolitalnej dla miast (3)
Taka aglomeracja miala dostawać 5% PITu swoich mieszkańców.
jednym z głównych celów było wydatkowanie tego na transport w aglomeracji.
Dzięki temu byłyby np. wspólne trójmiejskie bilety tańsze niz obecna MZKZG za 230zł.
Niestety PiS, ma awersje do miast i olał tę ustawę.
Zrobił tylko dla Warszawy - bo liczyli, że wygraja z Trzaskowskim, a potem jak Morawiecki miał startowac do Sejmu z Katowic to zrobili dla aglomeracji katowickiej.
Dodatkowo porobili ulgi w PiCie i nie zrekompensowali tego miastom, a dla miast PIT to bardzo duża część dochodów budżetu, w przeciwieństwie do skarbu państwa, gdzie PIT to mała czść bo VAT i akcyza to ok 75%.- 12 6
-
2020-01-31 08:23
trollu po co kłamiesz? (2)
- 8 5
-
2020-01-31 08:38
po 4latach Koszyk Dudy kosztuje dziś 35% więcej (1)
w PiSie boją się użyć słowa "podatek" ... zamiast tego podnoszą ... albo nakładają całkiem nowe ,,, "akcyzy" "opłaty" "daniny"
- 6 4
-
2020-01-31 09:29
27 nowych podatków...
Ale PIT, z którego utrzymują się samorządy obniżyli...
- 4 1
-
2020-02-01 10:59
mam nadzieję niekoniecznie drogowych czy parkingowych
najważniejszy jest rozwój transportu szynowego w aglomeracji, wewnątrz miasta zaś na krótkie odległości transport pieszy i rowerowy.
- 0 1
-
2020-01-31 07:05
(6)
Szkodliwa inwestycja dla Gdańska. Zachęca co wyprowadzki poza miasto. Beneficjentem są głównie mieszkańcy Banina i innych wiosek za lotniskiem.
- 42 137
-
2020-01-31 07:48
Banino dostaje drogę gratis. (1)
A południe w jednym wielkim korku stoi.
- 8 19
-
2020-01-31 08:04
Za miasto ludzie wyprowadzaja sie glownie przez ceny nieruchomosci.
Kto ma pieniadze to rzuca sie na zakup mieszkania w centrum za jedyne 17999/m2 na najem krotkoterminowy. Tego typu patologia wystepuje w wielu wiekszych miastach, ze turysci wysiedlaja mieszkancow na obrzeza.
- 21 2
-
2020-01-31 08:12
Przecież budowlanych do głównie trasa dla tirów
- 9 5
-
2020-01-31 08:20
Ty d*pku
Myslisz tylko o sobie
- 5 4
-
2020-01-31 09:12
"szkodliwa inwestycja dla Gdańska" (1)
Boże, tych bzdur już się naprawdę nie da czytać
cokolwiek zostanie ogłoszone, że będzie robione to jedynie lament, biadolenie, że "be, bez sensu, po co, wyrzucanie pieniędzy w błoto, nie tak, szkodliwe, niebezpieczne, niegospodarne, nic nie da, betonowanie miasta itp"
To jest tak smutne że aż zabawne
Nie wiem kiedy to nastąpiło ale komentarze tu już są gorsze niż na wp- 15 4
-
2020-01-31 12:06
A ja wiem.
2015, kiedy rząd dorwał pieniądze na trolli.
Wszystkie lokalne portale teraz tak wyglądają...- 4 3
-
2020-01-31 07:06
(5)
Dzielnica Kokoszki bardzo rozwija się przemysłowo,przybywa coraz więcej pracowników a brakuje chodników i oświetlenia,w tym na ul.Budowlanych na całej długości,nie tylko na odcinku do ronda
- 132 2
-
2020-01-31 11:25
(1)
no i?
- 0 11
-
2020-02-01 11:01
wzdłuż całej ulicy Budowlanych trzeba zadbać o powstanie chodnika i drogi dla rowerów
- 1 0
-
2020-01-31 23:17
Przemyslowa czesc, fakt
Ale tam tez sa domy jednorodzinne i ludzie tez potrzebuja chodnikow i oswietlenia, do poczty nie da sie dojsc... dlaczegonie zoxtanie zrobiona ta ulica na calej dlugosci? Zrobiona porzadnie....
- 2 0
-
2020-02-01 09:27
Zapomniana dzielnica...
- 1 0
-
2020-02-02 00:54
Kokoszki
30 lat w tym rejonie nic nie robiono, poza turbo rondem. Podczas negocjacji z werenhauserem, teraz int. Paper mamiono drogowymi inwestycjami. W-ce prezydent wtedy olał mieszkańców i ich sugestie.
Nie zrobiono nic, poza zjazdem do papierni.- 0 0
-
2020-01-31 07:06
A chodnik i ścieżka rowerowa ? (7)
A chodnik i ścieżka rowerowa ?
- 131 11
-
2020-01-31 09:20
(3)
ścieżki to są twory lat 90 ubiegłego wieku.
obecnie w cywilizowanych miastach buduje się drogi dla rowerów i pasy ruchu dla rowerów- 6 7
-
2020-01-31 10:00
Największym tworem jesteś Ty! :)
- 4 4
-
2020-01-31 19:42
a niech będzie chociaż ścieżka rowerowa zmiast DDR
byle dało się przejechać bez ryzykowania życiem ten odcinek
- 5 0
-
2020-02-01 11:05
w dobrze zarządzanych miastach myśli się przede wszystkim o uspokojeniu oraz redukcji skali ruchu
samochodów w centrum (m.in. przez restrykcyjną politykę parkingową), poszerza się strefy miasta wolne od parkujących i jeżdżących szybko samochodów, drogi dla rowerów powstają przy wszystkich ulicach zbiorczych i "przelotowych", stosuje się nie tylko wizję zero (znakomicie opisaną w filmie pt. systematic safety (9 minut oglądania) ale i "vision beyond zero" to znaczy myśli się przede wszystkim o ułatwieniach dla ruchu lokalnego: pieszych i rowerzystów. Dostęp do stacji lokalnej kolei dla tych grup użytkowników ma także ważną rolę do odegrania. Bypas kartuski jest ważniejszy niż poszerzanie ulic/ arterii wylotowych z miasta Gdańska.
- 1 1
-
2020-01-31 11:02
To powinien być jeden z najważniejszych punktów branych pod uwagę. Nie ma ścieżki/chodnika - projekt automatycznie zostaje odrzucony.
- 9 0
-
2020-01-31 13:42
"Projekt przewiduje też powstanie chodnika oraz ścieżki rowerowej"
Więcej:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ulica-Budowlanych-bedzie-szersza-w-2020-roku-n132627.html#tri- 3 1
-
2020-02-11 08:03
ścieżki nie będzie - będzie tylko chodnik dla pieszych i rowerów
- 0 0
-
2020-01-31 07:08
tam jest potrzebna ścieżka rowerowa! (7)
ciemno jak w.... ciemnicy, nie ma chodnika, nie ma ścieżki, jak jedzie rowerzysta to blokuje ruch wszystkich samochodów.
- 146 6
-
2020-01-31 07:36
Bo (3)
Rowery na tory!
- 10 1
-
2020-01-31 08:03
(2)
Rowery do autobusów!
- 3 3
-
2020-01-31 08:14
rowery na plecy (1)
i na triatron cygański
- 12 2
-
2020-01-31 09:00
hahaha! super stwierdzenie
- 1 2
-
2020-01-31 10:53
Skończcie już w z tymi rowerami, bo nudne to się staje! (2)
Rowery to, rowery tamto. W kółko rowery.
- 2 8
-
2020-01-31 19:46
Proszę się odprężyć i przyzwyczaić,
to już tak zostanie ( z tymi rowerami )
- 4 1
-
2020-02-01 11:08
warto samemu spróbować
to nie boli. W czasie jazdy z górki (bez pedałowania) w organizmie powstają endorfiny (hormony szczęścia). To przekonuje nawet notorycznych malkontentów nieświadomie cierpiących na samochodozę.
- 0 1
-
2020-01-31 07:08
20 milionów żeby dzielne ekipy z t4 miały dobry wyjazd (5)
a mieszkańcy południa mają drogi jak w latach siedemdziesiątych. Codziennie gigantyczne korki. Brawo!
- 30 44
-
2020-01-31 08:37
wiedziales gdzie kupowales mieszkanie wiec zamilcz.
- 13 6
-
2020-01-31 09:51
Mieszkańcy południa nie powinni mieć w ogóle dróg. (1)
Te stare passerati, golfy na blachach NE, NIL itp oraz służbowe skody WE doskonale radzą sobie w błocie po kostki.
- 5 5
-
2020-01-31 12:07
Oj, boli kogoś...
- 1 3
-
2020-01-31 15:45
(1)
W latach siedemdziesiatych nie było tylu aut i nie było korków , Co prawda, było mniej dróg ale pojazdów jeszcze mniej.
- 3 0
-
2020-02-01 11:10
pojazdów teraz jest za wiele
w USA budżet nie ma środków na utrzymanie bieżące przewymiarowanej kilkakrotnie infrastruktury drogowej. W Los Angeles 80% miasta to różne elementy infrastruktury przeznaczonej dla samochodów, a i tak mieszkańcy tkwią codziennie w korkach dojeżdżając codziennie do pracy, tracąc w nich niekiedy i 2 godziny dziennie. To bezsens.
- 0 0
-
2020-01-31 07:14
kiedy remonty dróg w Osowej? (6)
- 30 21
-
2020-01-31 09:05
Pisz do burmistrza Kartuz
słyszałem, ze chce was przejać
- 8 7
-
2020-01-31 09:31
Nigdy. (1)
Nie wiem w ogołe, po co przyłączali tą dzielnicę do Gdańska... Lepiej by Wam było jako osobna gmina...
- 8 3
-
2020-01-31 09:34
mysle ze oni tez tak mysla
- 4 5
-
2020-01-31 14:41
Kiedy tramwaj na osowe????!!! (1)
- 1 2
-
2020-02-01 11:11
po elektryfikacji linii PKM przewidzianej na rok 2021
- 0 0
-
2020-02-11 08:04
A na kogo głosowałeś przez kilka ostatnich wyborów? Ich zapytaj
- 0 0
-
2020-01-31 07:15
(1)
Niech pomyślą nad wydlużeniem prawoskretu w stronę Żukowa!
- 41 10
-
2020-01-31 09:08
Zukowo niech siedzi w Zukowie
- 7 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.