• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Latem ruszy rozbudowa ul. Budowlanych

Michał Brancewicz
31 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Latem ma się rozpocząć rozbudowa ul. Budowlanych, która zyska dodatkowy pas ruchu w kierunku ul. Nowatorów. Latem ma się rozpocząć rozbudowa ul. Budowlanych, która zyska dodatkowy pas ruchu w kierunku ul. Nowatorów.

Ponad 20 mln zł ma kosztować zapowiadana od kilku lat rozbudowa ul. Budowlanych. Dodatkowy pas pojawi się na 1,5-kilometrowym odcinku od przystanku PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska do ronda turbinowego zobacz na mapie Gdańska. Budowa ma ruszyć latem i zakończyć się pod koniec 2021 roku.



Czekasz na rozbudowę Budowlanych?

Od 2016 roku rozbudowa ul. Budowlanych przekładana jest na kolejne lata. Wedle ostatniej zapowiedzi urzędników, sprzed blisko roku, przetarg miał zostać ogłoszony w drugiej połowie 2019, a prace miały zakończyć się w roku bieżącym.

Po raz kolejny cierpliwość kierowców korzystających z tego odcinka drogi została wystawiona na próbę. Żaden przetarg nie został bowiem ogłoszony.

Jednak w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gdańska na lata 2020-2047 odnajdujemy zapomnianą inwestycję. W dokumencie możemy wyczytać, że w 2020 roku na rozbudowę ul. Budowlanych zarezerwowane jest ponad 17,5 mln zł, a na kolejny rok dodatkowe 3 mln zł.

Czy to oznacza, że tym razem inwestycja doczeka się realizacji?

- Projekt rozbudowy ul. Budowlanych został złożony do Wydziału Urbanistyki i Architektury w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizacji inwestycji drogowej (ZRID). Równolegle przygotowywane jest postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie wykonawcy robót budowlanych - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Jeśli postępowanie przebiegać będzie zgodnie z założeniami, prace rozpoczną się w III kwartale 2020 roku. Zakończenie robót natomiast przewidziano na IV kwartał 2021 roku.
W ramach rozbudowy ul. Budowlanych powstanie trzeci pas ruchu. Dwa z nich prowadzić będą w kierunku ronda, a jeden do wiaduktu nad torami PKM. Prace obejmą również m.in. budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia i sygnalizacji świetlnej oraz usunięcie podziemnych kolizji z sieciami.

Opinie (156) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    czemu tylko 1 pas ? kolejna inwestycja będzie klapą (9)

    Nie zrozumiałe jest dla mnie czemu przy tak dużej inwestycji zostanie wybudowany tylko jeden dodatkowy pas, w mojej opinii powinny zostać wybudowane dwa dodatkowe pasy każdy w przeciwnym kierunku, dzięki temu byśmy mieli dwie jezdnie dwupasmowe i to by miało sens.

    • 123 22

    • (3)

      a dlatego , żeby samochody szybko opuszczały miasto, ale nie zachęcać do przyjazdu autem do miasta. Jako mieszkaniec Gdańska popieram taki plan.

      • 27 21

      • przecież to nikogo nie zachęca ani nie zniechęca (1)

        Ci co jeżdżą do miasta jadą do pracy a nie na wycieczki krajoznawcze, będą przyjeżdżać mimo wszystko i korki dalej będą się tworzyć. Po za tym to nie tylko przyjezdni stoją w tych korkach, tylko mieszkańcy Gdańska pracujący na kokoszkach, przecież po pracy muszą jakoś wrócić do domu...

        • 28 6

        • korki na ulicach (zwłaszcza o przekroju 2 jezdnie po 2 pasy)

          zniechęcają mnie do wyboru mieszkania na peryferiach lub w sąsiednich gminach. Dlatego mieszkam w pobliżu przystanku sieci tramwajowej a często dojeżdżam do pracy rowerem. Samochód tylko na większe odległości, a nie jako codzienny środek dojazdu do pracy.

          • 0 6

      • pracuje na ul Budowlanych

        i widzę jak codziennie zaraz po 16:00 robi się straszny korek w kierunku miasta. w kierunku wiosek droga jest przejezdna.

        • 11 0

    • (1)

      Zgadzam się -potrzebne jest poszerzenie tej drogi w obydwu kierunkach! Rano korki tworzą się głównie w stronę Gdanska .

      • 8 4

      • 1,5 km ???

        Ja tam jeżdżę i jest to ok 900 m, nagle przybyło 600 m !!???

        • 5 1

    • kiedy wreszcie inwestorzy i intenauci zabierający głos na tym portalu zrozumieją (1)

      że poszerzanie ulic nie jest lekarstwem na korki, tak jak popuszczanie pasa nie jest sposobem na walkę z otyłością czy nadwagą. Wzdłuż ulicy Budowlanych powinna powstać droga dla rowerów (od dawna przewidywana w zapisach wielu dokumentów strategicznych miasta, takich jak np. STR Ster), a fundusze publiczne (miejskie i wojewódzkie) powinny być przeznaczone na remonty istniejących połączeń drogowych, budowę sieci dróg transportu szynowego (lekkiej kolei podmiejskiej lub PKM) oraz poprawę taboru, częstotliwości połączeń oraz jakości dostępu do stacji SKM i PKM dla pieszych i rowerzystów. Trzeba w końcu zrozumieć konieczność wyjścia ze ślepej uliczki niezrównoważonego rozwoju a nie wspierać proces rozlewania się terenów miejskich po kolejny horyzont.

      • 2 4

      • Mleko się już rozlało - teren zabudowuje się w ostrym tempie. Rozbudowa jezdni powinna pójść w parze z całą infrastrukturą tj. chodniki, ścieżki rowerowe, bus pasy dla autobusów, rozbudowa parkingów przy PKM a powstaje znowu byle co.

        • 0 0

    • W obowiązującym mpzp jest zapis że ul. Budowlanych ma być po dwa pasy w każdym kierunku. Teren pod przyszłą drogę jest bardzo szeroki więc nie rozumiem po co zrid. Budowlanych ma być 2x2, Nowatorów i Kartuska też. Ruch ma być płynnie wyprowadzony z miasta. To rozwiązanie nie ma sensu, zwłaszcza że rondko kumuluje ruch z trzech kierunków. Układ drogowy należy przemyśleć a nie budowac po to żeby coś było- tzw. zapchaj dziurę.

      • 0 0

  • Czyli:

    miały być pasy rowerowe z obu stron. Potem już chodnik z drogą dla rowerów. Potem wspólny chodnik rowerowy. No, a teraz wychodzi ze tylko pas dla kierowców zrobią ;) czad

    • 26 5

  • 1,5 km w 1,5 roku, tylko 1 pas i tylko w 1 stronę. (2)

    Ależ tempo, nie mówiąc o koszcie 20 mln, nie znam się ale kawel drogi za tyle kasy. Bierzcie przykład z Chin tam dworce buduje się w 1 dzień, mosty w 2 dni, drogi w kilka dni.

    • 20 5

    • I taka sama jest ich trwałość

      • 0 6

    • Tyle co kilometr autostrady bez obiektów.

      • 3 0

  • Klukowo

    Kiedy budowa dróg w Klukowie? Telewizyjna ? Internetowa?

    • 11 11

  • (1)

    Dwa pasy w kierunku wiaduktu i jeden w kierunku ronda. Tak powinno być, do tego likwidacja świateł do samego wrzeszcza (przejścia zastąpić tunelami).

    • 8 12

    • tunele są dla sieci kanalizacyjnej a nie dla ludzi

      • 0 2

  • Opinia wyróżniona

    Będzie gorzej niż teraz... (1)

    Jeśli będą 2 pasy w kierunku ronda, to samochody skręcające do firm po lewej będą musiały na rondzie zawrócić, co będzie tworzyć dodatkowy ruch na pojedynczym pasie. bravo kurka bravo!

    • 40 14

    • nie do końca, można zrobić dodatkowe rondo przy stacji paliw - tam i tak są wiecznie korki. od tego ronda pasem dojazdowym rozprowadzić ruch po okolicznych firmach ale to Gdańsk, bieda i brak myślenia, pozwalać na budowę magazynów przy podejściu do lotniska i trasie przelotowej. czemu nie wydłużą od lotniska w stronę Banina dwóch pasów...?

      • 2 2

  • Czy będzie droga dla rowerów? (3)

    • 14 5

    • bedzie dziurawe pobocze (2)

      • 6 4

      • (1)

        To wybornie, więc będę sobie jechał 25km/h metr od krawędzi drogi (bo tylko tak czuję się bezpiecznie, nikt nie wyprzeda "na gazetę"), spowalniając ruch aut.

        • 3 2

        • prawidłowo. będzie bezpieczniej. janusz się nie rozpędzi

          • 5 1

  • Daleko

    Daleko do tej inwestycji......... ot taka wrzutka dla ludków.

    • 3 5

  • codziennie nowa inwestycja w GDN !

    • 9 1

  • (2)

    jeszcze chodnik i ścieżka rowerowa by się przydała..

    • 13 3

    • (1)

      ścieżki to są w lasach

      • 1 4

      • a koleiny w zwojach mózgowych niektórych internautów

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane