• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Letnia pogoda zniszczyła torowisko przy zajezdni

Krzysztof Koprowski
10 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

15 km/h - z taką prędkością mogą jeździć tramwaje po uszkodzonym torowisku w ciągu ul. Wita Stwosza.


Zły stan torowiska oraz wysoka temperatura przyczyniły się do uszkodzenia toru tramwajowego tuż przy samej zajezdni na Strzyży. Zarząd Dróg i Zieleni zapewnia jednak, że wszystko jest pod kontrolą, a tory wkrótce zostaną naprawione.



Odkształceniu i przesunięciu uległ tor w kierunku Oliwy, ale remontu wymaga cały odcinek infrastruktury w tym rejonie. Odkształceniu i przesunięciu uległ tor w kierunku Oliwy, ale remontu wymaga cały odcinek infrastruktury w tym rejonie.

Jak oceniasz utrzymanie infrastruktury tramwajowej w Gdańsku?

Wysoka temperatura ujawniła wieloletnie zaniedbania w utrzymaniu torowiska w ciągu ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska na wysokości zajezdni. Jedna z szyn w stronę Oliwy wygięła się, zmuszając motorniczych do bardzo ostrożnej jazdy. Tymczasowo ustawiono tutaj też ograniczenie do 15 km/h.

- Jadąc tramwajem między przystankiem Zajezdnia a Abrahama poczułem, jak tramwaj zaczął się poruszać nietypowo, lekko z prawej na lewo i z powrotem. Gdy wyjrzałem przez tylną szybę, ujrzałem wygięte tory na tym odcinku. Czy to nie zagraża bezpieczeństwu pasażerów? - pyta nasz czytelnik, pan Rafał.

Zarząd Dróg i Zieleni, który zajmuje się utrzymaniem infrastruktury tramwajowej, uspokaja - Ten odcinek już jakiś czas temu został wytypowany do naprawy. Tory w tym miejscu są zabezpieczone. Nie ma tam przekroczonych parametrów technicznych i w tym stanie może to jeszcze funkcjonować do czasu najbliższej naprawy - przekonuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.

Najbliższa naprawa zaplanowana jest na połowę sierpnia br. To efekt przetargu, który został ogłoszony 11 lipca właśnie dla ul. Wita Stwosza.

Data ogłoszenia przetargu nie jest przypadkowa. To właśnie wówczas po raz pierwszy zauważono niepokojące, wówczas jeszcze niewielkie, uszkodzenia toru w tym miejscu.

- Informację o uszkodzonym torze przekazaliśmy do służb odpowiedzialnych za ich utrzymanie na początku lipca - przyznaje Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku - Jednak dopiero w ostatnich dniach doszło do znacznego uszkodzenia, które jednak nie zagraża bezpieczeństwu.

Naprawa toru będzie prowadzona w zakresie doraźnym - wymianie ulegną podkłady z drewnianych na żelbetowe oraz na nowo zostanie ułożone torowisko, przy czym z maksymalnym wykorzystaniem obecnych szyn. Prace mają być prowadzone bez potrzeby wstrzymywania komunikacji tramwajowej.

Docelowo, w latach 2014-20 planuje się kompleksowy remont torowiska w ciągu ul. Wita Stwosza (dotychczas wyremontowano odcinek do rejonu ul. Chopina zobacz na mapie Gdańska, od pętli Strzyża zobacz na mapie Gdańska do Bażyńskiego zobacz na mapie Gdańska oraz od rejonu ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska do wjazdu na pętlę Oliwa zobacz na mapie Gdańska). Inwestycja ta jednak na liście potencjalnych priorytetów jest sklasyfikowana jako kolejna po dwóch najbardziej pilnych pracach remontowych tj. naprawach infrastruktury w Oliwie oraz na Stogach.

Czy do tego czasu torowisko wytrzyma?

- Niestety lata zaniedbań kończą się m.in. tzw. zwichrowanymi torami. W przypadku ul. Wita Stwosza nałożyło się na to kilka czynników, w tym przede wszystkim spróchniałe podkłady, brak regulacji toru przy pierwszych "wypaczeniach" oraz wysoka temperatura. Zaplanowane prace powinny przedłużyć żywotność torowiska, ale tylko na góra kilka lat - przyznaje anonimowo jeden z pracowników w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (126) 10 zablokowanych

  • czy ktoś wie po co kosi się trawę wzdłuż nieczynnych torów na Stogi (2)

    tym bardziej że i tak niedługo będzie tam wszystko przeorane i wykopane.
    ZDiZ czy też firma kosząca (nie wiem kto dokładnie to wykonuje) nie mają co robić czy mają za dużo pieniędzy i wykonują nikomu niepotrzebne zlecenia ?

    • 8 8

    • (1)

      Na Siennickiej kosili dzień przed rozpoczęciem remontu. Widać mają za dużo pieniędzy.

      • 3 1

      • muszą gdzieś rano brygadę wysłać, żeby nie siedziała na bazie

        a koszenie w takim miejscu gdzie jutro zaczną kopać to świetna sprawa, nie ma wielkiej szansy by to potem sprawdzić a w harmonogramie dzień zaliczony

        • 2 1

  • Już się boję o torowisko i ulice na Przeróbce po remoncie. Pewnie też "się popsuje" po pół roku.

    • 4 2

  • A pod latarnią

    -Zawsze najciemniej

    • 3 2

  • Ale macie porządnych czytelników - sami do Was zawsze piszą

    Czy ktoś w ogóle w to wierzy? Jak bardzo nudne życie trzeba mieć, żeby wysyłać listy o krzywych torach do Trojmiasto.pl, Onetu czy innych wynalazków?! W jakim w ogóle celu to zmyślacie, skoro można po prostu napisać, że "tory są złe" bez historyjek o Panu Rafale, który wyglądał przez okno tramwaju? Nie nadążam...

    • 9 7

  • Na miejscu p. Rafała złożyłbym doniesienie do prokuratury, kurii i ONZ-u (6)

    Z odpisem do KE.

    • 12 6

    • Mało... (1)

      powinien żądać zadośćuczynienia za straty moralne kiedy popuścił w swoje najlepsze stringi niedzielne "do kościoła"

      • 4 4

      • Tak jest

        Plus zwrot za opiekę psychologiczną po stresie związanym z praniem stringów.

        • 4 3

    • lepiej udawac jak Kotlowski, ze wszystko jest cacy. Tory mają byc proste i kropka. (3)

      ZDiZ woli czekac z naprawieniem czegkolwiek, az do momentu gdy pomoże tylko naprawa główna. Efektem tego kilka lat temu naprawiane tory juz zaczynaja wygladac jak przed naprawą, ale mnie to nie smieszy. Racje mial chyba Lemanski , ze pewne osoby musza wymrzec, zeby jakies zmiany nastapiły.

      • 3 0

      • Zdaje się że torowisko od zajezdni do pętli w Oliwie robione ze 20 lat temu (2)

        Albo i więcej.

        • 3 0

        • a o to jest dwadziescia lat dla torów (1)

          A wybrzuszenie przy przystanku startowa? remont ok 2008.
          Przy kazdym remoncie wymienia sie zwrotnice na sterowane elektrycznie, ale zkm z wajchą wejdzie chyba w 22 wiek.

          • 3 0

          • Z resztą zajezdnia, kierownictwo i torowisko

            Mówią że pod latarnią najciemniej.
            Cuś w tym jest.

            • 2 0

  • Takie same wygięcie szyn jest między przystankami Startowa i Zaspa oraz między Pomorską a Piastowską. W tych miejscach tory były remontowane 4 lata temu.

    • 10 2

  • Co w tym dziwnego ?

    Przecież Wita Stwosza, to ulica, w której już kilka lat temu "uspokojono" ruch. Dziwię się, że dopiero teraz tramwaje zaczęły jeździć wolniej.

    • 5 3

  • Najpierw musi sie zdarzyc nieszczescie w tedy wezna sie do pracy

    • 6 2

  • proponuje obejrzec stan płyt przystankowych (3)

    na przystanku Mickiewicza w stronę Opery. Płyty pokruszone, pewnie cement w nich został zastąpiony piaskiem. Przystanek remontowany w 2008. Proszę o wiadomośc czy pan mieczysław kotłowski jest zdziwiony.
    Na przystankach przy Operze krawędzie peronowe przestały istniec, skruszyły się. Remont był ok 10 lat temu. Jak to robią Niemcy, ze hitlerowskie drogi do dzisiaj nie sa dziurawe?

    • 10 5

    • Do zaprawy dolewali krwi partyzantów. (1)

      • 2 4

      • WINCYJ

        MARTYROLOGII

        • 0 1

    • Taa, nie są. Na autobahnie Berlin-Szczecin możesz się jeszcze przekonać, jak fajnie się jedzie po "niezniszczalnej" drodze.

      • 1 1

  • Brzeżno (3)

    Mieszkam przy ulicy Mazurskiej,parę lat temu wymienione zostało całe torowisko.Po wymianie okazało się że to nowe jest położone w taki sposób że podczas przejazdu tramwajów( zwłaszcza tych nie sprawnych z krzywymi kołami) wystające szyny tworzą hałas na pewno ponad dopuszczalne normy.Torowisko znajduje się ok.3m od budynków ,ten hałas jest bardzo uciążliwy.Wspomnę że poprzednie torowisko nie było tak hałaśliwe.Wspomnę jeszcze że przystanek przy tej ulicy jest zaniedbany a ekipy sprzątające kiedyś nagram żeby pokazać w jaki sposób sprzątają.

    • 10 3

    • pewnie wymieniono podklady drewniane na zelbetowe stąd hałas

      nie rozumiem dlaczego zkm wypuszcza na trasę tramwaje z płaszczyznami, mają tokarkę do toczenia obręczy bez sciagania kół. Oprócz tego ze woz z jajowatymi kolami halasuje to równiez niszczy sie..

      • 5 0

    • wyprowadź się z Mazurskiej i po problemie (1)

      • 2 4

      • @Marcin

        ta, wyprowadź się,zmień mieszkanie, wyjedź- porady typowego matoła dla którego nie ma znaczenia jakość wykonania, jakość użytych materiałów.Najlepiej zrobić z g.. z kryterium najniższej ceny a potem jak się nie podoba to won.Żaosna logika.

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane