• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia autobusowa połączy biurowce w Oliwie z PKM

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób. Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób.

Deweloperzy dwóch kompleksów biurowych w Oliwie rozważają uruchomienie własnej linii autobusowej, którą ma zachęcić do rezygnacji z auta na rzecz komunikacji miejskiej. Pisaliśmy o tym przed miesiącem, ale teraz te plany są bardziej konkretne.



Aktualizacja godz. 14:15 Po publikacji artykułu skontaktował się nami przedstawiciel dewelopera, firmy Torus, który stwierdził, że do oficjalnego komunikatu wkradła się nieścisłość i na razie nie ma ostatecznej decyzji, czy linia będzie bezpłatna czy będzie trzeba uiścić opłatę za przejazd.



Czy kierowcy przesiądą się z samochodów na PKM i darmowy autobus?

Zespoły biurowców Alchemia zobacz na mapie Gdańska oraz Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska to dzisiaj największe skupisko biur w Trójmieście. Ta koncentracja nie zawsze odbierana jest pozytywnie przez okolicznych mieszkańców, którzy skarżą się, na rosnącą liczbę aut w okolicy

Czytaj też: Rynek biurowy w Trójmieście: 70 proc. powierzchni w Gdańsku

Właściciele aut nie są skorzy do korzystania z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu jest dość dobrze rozwinięta - tuż obok jest przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet, trasa tramwajowa oraz przystanki autobusowe (niedawno powstała nowa para przystanków autobusowych na wysokości Alchemii).

Dlatego też deweloperzy próbują zmienić przyzwyczajenia kierowców i uruchomić prywatną linię, która ułatwi dotarcie do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Strzyża zobacz na mapie Gdańska.

- Torus [deweloper Alchemii - dop. red.] we współpracy z Olivia Business Centre pracuje nad wspólną inicjatywą uruchomienia linii autobusowej kursującej pomiędzy przystankiem PKM Strzyża a rozbudowującymi się kompleksami biurowymi oraz kampusem Uniwersytetu Gdańskiego. Na podstawie przeprowadzonej wśród pracowników Alchemii ankiety, analizujemy obecnie, jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie - mówi Maciej Brożek, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Torus.

Także zespół biurowców Alchemia powiększa swoją powierzchnię i liczbę najemców.


Czytaj też: Kolejny budynek Alchemii ze szklanym narożnikiem, Najwyższy biurowiec Olivia Business Centre gotowy w 2016 r.

Ponieważ cały czas trwa zbieranie danych od pracowników, nie są jeszcze znane szczegółowe ustalenia dla nowej linii. Wiadomo jednak, że autobusy będą kursowały co najmniej w godzinach szczytów porannego i popołudniowego.

- Połączenie ma być współfinansowane przez deweloperów Alchemii i Olivia Business Centre, a korzystać z niego będą zapewne nie tylko pracownicy kompleksów biurowych, ale także studenci sąsiadującego UG - dodaje Brożek.
Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie. Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie.
Inicjatywa deweloperów biurowców w Oliwie nie jest pierwszą tego typu. Z prywatnej linii autobusowej korzystać mogą również pracownicy kompleksu biurowego BPH na Jasieniu zobacz na mapie Gdańska (deweloperem był Euro Styl).

Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne. Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne.
Linia jest obsługiwana przez przewoźnika Gryf, który w dni powszednie wykonuje cztery kursy dziennie - dwa rano, dwa po południu na trasie BPH - Gdynia Dworzec Autobusowy (przez Osową).

Przejazdy są jednak płatne - bilet jednorazowy kosztuje 2,50 zł (ważny w granicach Gdańska lub Gdyni) lub 3 zł (dla trasy z przekraczaniem granicy między miastami). Cena biletu miesięcznego to odpowiednio 60 i 80 zł.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • a moze przedluzyc 139? (1)

    A moze zamiast tworzenia prywatnej linii namowic miasto na przedłużenie linii 139 do Strzyży i wprowadzenie wspólnego biletu?

    • 10 2

    • Tu nie ma co przedłużać,

      Gryf pojedzie taniej niż ZTM, ot i cała tajemnica. Ciekawe, jak Marian trafił do zleceniodawców :)

      • 9 0

  • A ludzkość zna tyle prostszych rozwiązań. (2)

    Na przykład udostępnienie parkingów pracownikom, skoro nie chcą płacić, bezpłatnie. Wiem, wiem, developerzy boją się, że źli studenci zaparkują. Czytałam. Można by, oczywiście, wydać identyfikatory. To chyba taniej niż linia. I spójrzmy prawdzie w oczy - jak ktoś nie chce się powlec w tej chwili te parę metrów od przystanku tramwajowego, to i przesiadanie go przerośnie.

    • 5 9

    • (1)

      parking w ten sposób załatwisz
      a okoliczne chodniki będą zastawiać nie pracownicy tylko owi źli studenci

      zaś drogi dojazdowe będą zakorkowane jak są i bardziej

      kombinuj jak ludzi skłonić do zniesienia "męki" przesiadek, a nie jak upchnąć twój samochód metr od twojego biurka

      • 4 0

      • skucha

        Akurat ja nie upycham samochodu koło biurka, tylko jestem mieszkańcem Oliwy i mam alergię na pracowników tych biurowców, blokujących moją dzielnicę. A że mieszkam tu od wielu lat, wiem, że przed budową biurowców studenci jakoś nic nikomu nie zastawiali. Skokowo się wzbogacili i pokupowali auta czy co?

        • 1 2

  • super

    Super nie będą już parkować na parkingu Castoramy !!!!

    • 8 0

  • ???.

    Czy urbaniści w Gdańsku nie myślą. Było do przewidzenia jakie te biurowce przy trasie przelotowej stworzą problemy, a miasto jeszcze wspaniałomyślnie zwalnia nowych inwestorów od budowy parkingów. Liczy się tylko kasa i interes deweloperów. Można było stworzyć te kompleksy biurowe np. przy ul. Marynarki Polskiej, gdzie jest dostatecznie dużo terenów pod takie budowle jak i parkingi. Ale kto ma kasę to i ma siłę przebicia.

    • 11 2

  • Propozycja

    Proponuję połączenie Sopot Kamienny Potok - Sopot - Ergo Arena-Czarny Dwór-Zaspa-Zaspa SKM-Strzyża PKM-Oliwa Pętla Tramwajowa-Osowa autobus w ramach zwykłej komunikacji miejskiej.

    • 5 0

  • no tak, lepiej komunikacją .... a tak swoją drogą... (1)

    budują nowe budynki z góry założoną małą ilością miejsc parkingowych.....kto wydał decyzję? Wiadomo, miejsc do parkowania zawsze za mało ale w tych nowych budynkach mała ilość miejsc jest porażająca. No cóż, trzeba tylko wykupić urzędników - łapówkarzy i można wszystko załatwić.

    • 2 0

    • Akurat ilość miejsc parkingowych wynika z warunków zabudowy i inwestor, nawet gdyby chciał, to nie może dostawić więcej.

      • 0 0

  • Oto jedno wielkie sk........Two

    • 1 0

  • Biurowce mają własne parkingi tylko

    pracownicy musieliby za nie płacić.Parkują więc gdzie popadnie. A dojazd płatny autobusem? Przestańcie, każdy umie liczyć.6 zł to 1,5 l benzyny czyli 15_ 25 km jazdy własnym samochodem od drzwi do drzwi.

    • 2 0

  • Dorzućcie do tego Arkońską

    Trasa powinna lecieć z pętli w Oliwie ale tej od strony morza Droszyńskigo, Arkońska, Kołobrzeska Grunwaldzka Abrahamai PKM.

    • 0 0

  • I po inicjatywie!!! Tyle opowiadali

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane