- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (380 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (44 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (307 opinii)
Lotnisko: 2,3 mln pasażerów w pół roku
16 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat)
Już ponad 2,3 mln pasażerów skorzystało w tym roku z usług lotniska w Rębiechowie, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Rosną także zyski z działalności portu. Realna staje się szansa przekroczenia granicy 5 mln podróżnych na koniec 2018 roku.
- W tym roku prawdziwy rozkwit przeżywają loty czarterowe, które osiągają imponujące, bo nie tylko dwu-, ale i trzycyfrowe wzrosty - mówi Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Wśród regularnych połączeń najpopularniejszy jest Londyn (257 842 pasażerów), na drugim miejscu plasuje się Oslo (181 367), a na trzecim Sztokholm (141 581). Dziwić może brak w tym zestawieniu Warszawy.
- W 2017 roku wśród dziesięciu najpopularniejszych połączeń z Gdańska, Warszawa była numerem jeden. Po pierwszym kwartale 2018 spadła na miejsce 3., a obecnie znajduje się poza pierwszą trójką. Ma to związek z wejściem na ten kierunek linii Ryanair, a następnie zaprzestaniem lotów, co spowodowało mocny spadek - wyjaśnia Tomasz Kloskowski.
Na początku roku władze lotniska postawiły sobie za cel osiągnięcie w 2018 roku liczby 5 milionów obsłużonych pasażerów
- Wzrost o 10 proc. jest wynikiem bardzo dobrym. Biorąc pod uwagę, że miniony rok zakończyliśmy liczbą ponad 4,6 mln obsłużonych pasażerów, obecny trend sprawia, że nasza pogoń do 5 mln pasażerów w 2018 roku będzie niezwykle zacięta - dodaje prezes Kloskowski.
W tym roku na mapie połączeń pojawiło się kilka nowych kierunków: Lwów, Wiedeń, Ryga, Ateny.
Za wynikami idą także pieniądze. Zysk z działalności operacyjnej za pierwsze półrocze wyniósł 29,2 mln zł. Dla porównania, w całym ubiegłym roku ta kwota wyniosła 36,9 mln zł.
Opinie (406) ponad 10 zablokowanych
-
2018-07-17 16:19
welcome air port service
a welcome daje radę ...z tego co wiem pikuje w dół słaba obsługa mało ludzi niedoszkolona kadra no i płaca ! jaka płaca taka obsługa
- 1 0
-
2018-07-19 09:46
Fatalnie zarządzane lotnisko.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.