• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko będzie się rozrastać. Potrzebuje nowej wieży kontroli lotów

Michał Brancewicz
7 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dalsza rozbudowa lotniska może sprawić, że konieczna będzie budowa nowej wieży kontroli lotów, po drugiej stronie pasa startowego. Dalsza rozbudowa lotniska może sprawić, że konieczna będzie budowa nowej wieży kontroli lotów, po drugiej stronie pasa startowego.

Drugi hotel i pirs przy terminalu pasażerskim to kolejne inwestycje, o których myśli się w Rębiechowie. Jeśli będzie ich więcej, konieczna może być budowa nowej wieży kontroli lotów, ale w tej sprawie decydujące słowo należy do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.



Zakończyła się rozbudowa terminalu pasażerskiego T2, powstał już nowy układ drogowy przed lotniskiem, czynna jest Pomorska Kolej Metropolitalna. Mimo to, władze portu lotniczego już planują kolejne inwestycje, mające podnieść atrakcyjność portu lotniczego i zwiększyć komfort jego pasażerów.

Strategia jest taka, aby o jeden krok wyprzedzać nadchodzące zmiany w ruchu pasażerskim. A ten cały czas rośnie. W tym roku lotnisko obsłuży prawdopodobnie ok. 3,7 mln pasażerów, czyli o 400 tys. więcej niż w 2014. W 2016 r. może pęknąć bariera 4 mln podróżnych, którzy przewiną się przez trójmiejskie lotnisko.

Czytaj także: Z Rębiechowa na krawędź kosmosu

Rozbudowa infrastruktury lotniskowej (o tym później) może jednak sprawić, że kolejne obiekty, które będą tam powstawać, zaczną kolidować z pracą istniejącej wieży kontroli lotów.

- Lotnisko będzie rozbudowywało się głównie w kierunku wschodnim zobacz na mapie Gdańska. W przyszłości to właśnie po tej stronie powstawać będą nowe elementy terminalu pasażerskiego oraz drugi hangar lotniczy. Dzisiaj jeszcze nie wiemy, kiedy dokładnie one powstaną, ale pojawienie się tych obiektów sprawi, że wieża zobacz na mapie Gdańskabędzie miała coraz gorszą widoczność na pole wzlotów, czyli drogę startową i płyty postojowe - przyznaje Tomasz Kloskowski, prezes portu lotniczego w Gdańsku. - Tylko zlokalizowanie jej po drugiej stronie pasa startowego spowoduje, że jej pracownicy będą mieli niczym nieskrępowaną widoczność.
Taka inwestycja leży jednak nie po stronie lotniska, a Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Czy PAŻP robi już jakieś przymiarki do jej realizacji?

- Jesteśmy otwarci na współpracę z każdym lotniskiem, taką inwestycję moglibyśmy realizować w następnym okresie referencyjnym, czyli po 2019 roku - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik PAŻP.
Obecna wieża działa od 15 lat, ale według PAŻP-u spełnia wszystkie wymagania techniczne i operacyjne. Koszt wybudowania i wyposażenia nowej wieży waha się między 30-40 mln zł. To dużo, ale władze lotniska deklarują, że jeśli PAŻP rozpocznie budowę, to odkupią od Agencji istniejący obiekt, co obniży kwotę nakładów inwestycyjnych.

Nowa wieża mogłaby powstać po przeciwnej stronie pasa startowego, na miejskiej działce u zbiegu ul. Budowlanych i Nowatorów, naprzeciwko terminala T2 zobacz na mapie Gdańska. By było to jednak możliwe, trzeba zmienić plan zagospodarowania przestrzennego. I gdańscy radni właśnie zaczęli to robić: podczas październikowej sesji Rady Miasta przyjęta została uchwała o przystąpieniu do sporządzenia nowego planu dla większego terenu o powierzchni ponad 16 ha, którego elementem są działki pod przyszłą wieżę.

- Po zmianie plan zostanie dostosowany nie tylko do potrzeb lotniska. Na pozostałej części terenu możliwa będzie budowa hoteli [jeden wniosek o zmianę planu na ten cel został już złożony - red.]- informuje Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska. Dodaje jednak, że procedura zmiany planu potrwa przynajmniej półtora roku.
W przypadku innych inwestycji lotnisko zdane jest włącznie na siebie. Tak jest chociażby z  budową pirsu, czyli dodatkowego budynku doklejonego do istniejącego terminala T2 od strony Banina. Będzie to węższy obiekt, bez hali bagażowej, punktów check-in i kontroli bezpieczeństwa, za to z bramkami (gate'ami), przy których odbywa się kontrola biletów przed wejściem na pokład samolotu.

Jego projekt ma być gotowy w przyszłym roku, ale dzisiaj nie wiadomo jeszcze, kiedy obiekt powstanie.

Podobny dokument - tyle że dotyczący rozbudowy płyty postojowej - lotnisko już posiada, ale również w tym przypadku będzie on przydatny dopiero za kilka lat.

W nieco odleglejszej przyszłości ma nastąpić rozbudowa całego budynku T2 w kierunku terminalu T1. A to będzie wiązało się z jego wyburzeniem.

W czwartek lotnisko poinformowało o realizacji kolejnej inwestycji. Chodzi o budowę nowego obiektu logistyczno-magazynowego. Będzie on dzierżawiony firmie spedycyjnej DHL, z którą współpraca trwa od 22 lat.

Miejsca

Opinie (280) 8 zablokowanych

  • w końcu coś się dzieje (18)

    ..:) brawo !

    • 120 49

    • kosztem lotniska w gdyni (11)

      gdańsk całą pulę chce wziąć pomimo, że spokojnie mogłoby się podzielić z gdynią np. 70/30, ale po co? mam tylko nadzieję, że się udławią chytrusy zapchlone "chytry 2x traci"

      • 23 107

      • (2)

        Tak
        Ułomność Gdyni wraz z jej mieszkańcami to wina Gdańsk.
        Wyluzuj
        Idź do oceanarium, zwiedź Błyskawicę lub pojeździj kolejką.
        He he he

        • 75 26

        • zapomniałeś o infoboksie :)

          kolejką jeżdzi codziennie póki darmowa.
          Niestety przejazd trwa tak krótko ze mało czasu zajmuje

          • 25 13

        • ułomny to jesteś

          ty frajerski krzyżaku....a lotnisko w Gdyni i tak ruszy prędzej czy pózniej!!!!I będzie lepsze i nowocześniejsze....dodam że nazwy gorszej niż wasze wiejskie mieć nie będzie bo już gorszej mieć nie może.....nie ma takiej...

          • 4 9

      • lotnisko w Gdyni jest chyba w stanie upadłości

        nie od dziś wiadomo, że nie buduje się lotniska koło lotniska. Zgadzam się, że lotnisko w Gdańsku wymaga modernizacji i dobrze, że włodarze myślą o tym jak to zrobić i poprawić jednocześnie bezpieczeństwo i przepustowość (jest jednym z najbardziej obleganych lotnisk w Polsce, a ruch pasażerów wzrasta). Niestety przed EURO nie udało się zrealizować tego zamierzenia w planowanym kształcie, ze względu na problemy z wywłaszczeniem. Jestem za tym, aby to lotnisko było nowoczesne i jak najlepiej przystosowane do obsługi pasażerów. Dobrze, że zrobiono alternatywny dojazd do lotniska komunikacją. Mam nadzieję, że zmiany będą pozytywne i perspektywiczne. Powodzenia

        • 58 14

      • (5)

        Co znaczy podzielić się z Gdynią?
        To linie lotnicze decydują, z jakich portów lotniczych chcą operować, a żadna nie wybierze mniejszego, gorzej wyposażonego, skomunikowanego i wcale nie tańszego lotniska w odległości 20 km od obecnego.

        • 53 12

        • przestań bredzić i idź spać dalej

          • 7 21

        • (3)

          Silne państwo potrafi nakazać liniom aby postępowały tak, jak należy. Słabe państwo tylko patrzy jak linie jemu narzucą swój punkt widzenia.

          • 2 46

          • Widzę, że coraz lepsze dopalacze są dostępne na rynku

            • 37 1

          • Podasz przykład "silnego państwa", które nakazuje prywatnym liniom, z których lotnisk mają operować, a z których nie?

            • 28 2

          • Powiem więcej - silne państwo potrafi nakazać pasażerom z którego lotniska mają latać

            • 1 2

      • Gdańsk...

        ... ma lotnisko, Gdynia - pastwisko.

        • 20 15

    • (2)

      Nie takie akurat brawo. Jak oni to robią że co chwilę coś dobudowują? Dopiero co T2 oddany a teraz jakiś pirs chcą dobudować? Kompletnie nie rozumiem tej polityki.....

      • 10 25

      • spoko

        Na szczęście nie musisz tego rozumieć. Rozumienie tego pozostaw ludziom za to odpowiedzialnym.

        • 9 3

      • kręci się, kręci ...

        • 2 1

    • To lotnisko potrzebuje ,,,,,, ? (1)

      Innej lokalizacji - WIECZNE MGŁY i niedoloty !

      • 14 30

      • Najlepiej wybudować je na majorce tam masz mniej mgły

        • 2 2

    • znowu chcą publicznych pieniędzy? jeśli jest tak dobrze to niech się sami finansują

      • 3 10

  • no nareszcie kurtka na wacie! (3)

    • 36 22

    • (2)

      lepiej niech zmienia patrona lotniska na osobe nie budzaca kontrowersji?
      albo po prostu zrezygnuja z nazwiska patrona w nazwie, przeciez to obiekt uzytecznosci publicznej - po co patron?

      • 13 11

      • Nigdzie na swiecie, procz Polski, nie budzi konkrewesji (1)

        JFK myslisz, ze byl taki idealny z horda kochanek i innym brudem za uszami?

        Poprosze przyklad Patrona.

        • 2 2

        • na świecie

          nie wiedzą że to burak który wysłowić nawet się nie umie,im tłumaczą to co on bez ładu i składu klepie.

          • 1 1

  • Polacy coraz częściej wypoczywają zagranicą (9)

    oraz pracują. Dziś mało kto wakacje spędza w kraju. Poza tym szybko się przemieszczamy za niewielkie pieniądze.

    • 47 68

    • Jasne... Sprobuj w szczycie sezonu dostac sie z Gdanska na polwysep samochodem (1)

      W kraju spedza urlop bardzo duzo osob wbrew pozorom.

      • 34 2

      • Sprobuj wyobrazic sobie, ze mozna jechac inaczej niz samochodem...

        • 1 1

    • (4)

      Powinno się przede wszystkim wypoczywać w kraju. W ten sposób buduje się dobrobyt. Wypoczywając za granicą wyprowadzamy nasze pieniądze za granicę, przestają one krążyć w krajowej gospodarce.

      • 25 10

      • Proponuję obowiązkowe coroczne 2-tygodniowe wczasy w Licheniu (3)

        lub odpowiednio długą czasowo pielgrzymkę do Częstochowy.

        • 29 14

        • Oraz obowiazkowa co miesięczna wpłata na radyjko z Torunia (2)

          i co niedzielna działka na tacę,
          aby pasibrzuchy watykanie miały na skromne życie:-)

          • 13 13

          • ale przecież nikt Ci nie karze kłaść na tace.. (1)

            w odróżnieniu od lekarza, który Ci nie pomoże jak mu nie zapłacisz... Do kościoła chodzisz, żeby się modlić i możesz to robić za darmo.

            • 16 11

            • No tak, bo Ty oczywiście pracujesz za darmo

              A pasibrzuchy dostają wystarczająco od państwa, że łaskawie "nie musisz" nic kłaść na tacę.

              • 10 9

    • A co lekarze na to

      • 6 2

    • Po co mamy wyjeżdżać gdziekolwiek jak mamy zieloną wyspę.

      • 6 6

  • Lotnisko w Gdyni bedzie potrzebne ! (33)

    Rebiechowo ma ograniczone mozliwosci rozbudowy . Ruch sie za 15 lat zwiekszy na tyle ze i dwa lotniska w trojmiescie to bedzie zbyt malo. Gdansk wbrew pozorom juz nie odgrywa w trojmiescie zadnej wiekszej roli i ludzie oraz rozwoj umiejscawia sie w Gdyni lub poza Gdanskiem. Gdansk przespal 10 lat temu swoja szanse na zaistnienie . W Gdansku 20 lat temu mowiono i gloszono wielkie plany budowy city ktore mialy byc zakonczone w roku 2012 i niestety nic z tego nie zrealizowano wiec to grajdolek. Gdynia podjela realne realizacje i dzis jest nr 1 w Trojmiescie.

    • 124 446

    • Haha ciekawe co Gdynia zrealizowała? (1)

      Kolejkę na Kamienną Górę?

      • 115 15

      • hahahahahaha

        to jest idealny obraz potencjału gdyni tyle gadają a tyle robią!
        A gdzie o tym wyczytałeś w Fakcie na ostatniej stronie?

        • 32 10

    • Człowieku, nie wiem co brałeś ale odstaw to

      • 102 7

    • Nie zgadzasz się z opinią ...

      ... jesteś the bill :-)

      • 9 6

    • Zakręcony czy zrobili ci wode z mózgu.

      • 48 2

    • bilu

      Frustrat z przemieść Gdańska

      • 28 5

    • Gdynia (3)

      Radom północy;-)

      • 92 13

      • Jak juz to Danzig (2)

        Gdanska juz dawno nie ma ...........wymiencie paszporty i won do merkelowej a i zwincie to smieszne lotnisko za bagnami pod baninem.

        • 11 102

        • Ileż jadu w tej wypowiedzi (1)

          chyba masz zle wspomnienia z gdanska ze tak hejtujesz, albo nie wposcili cie do gdanska na kontroli granicznej

          • 15 6

          • a kto by chciał do Gdańska jechać?

            I po co?????

            • 4 11

    • i może jeszcze 3 w Sopocie?? (8)

      żeby każdy miał swoje. bez sensu...

      • 69 8

      • dwa lotniska moga byc w 3 city spokojnie ! nie znacie swiata dzieci forumkowe z niskim IQ (7)

        Przestrzeń powietrzna nad obszarem Londynu należy do jednych z najbardziej zatłoczonych na świecie, nawet najmniejszy incydent lub pogorszenie pogody mogą na wiele godzin sparaliżować ruch w całej okolicy.

        Miasto i okoliczne hrabstwa obsługiwane są przez 5 dużych portów lotniczych: London City Airport, Gatwick, Heathrow, Luton oraz Stansted..'''.......to w 3 city dwa male moga byc tez za 10 lat zbyt male.

        • 12 77

        • Nie ma to jak porównywać Londyn z Trójmiastem, ech...
          Jedno Heathrow obsługuje więcej pasażerów niż wszystkie polskie lotniska razem wzięte, więc co się dziwisz, że potrzebują więcej niż jedno lotnisko? Mało masz przykładów w Polsce (Łódź, Radom) czy np. w Hiszpanii, gdzie lotniska są na skraju bankructwa, bo pobudowano je zbyt blisko siebie?

          • 72 7

        • Aż zaśmierdziało "światowcem" (2)

          Człowieku, nie porównuj Londynu do Trójmiasta bo to ma się nijak do siebie.

          Po pierwsze Londyn jest jednym z największych na świecie centrów finansowych co w niemałym stopniu generuje ichniejszy ruch lotniczy. Chyba nie sądzisz, że Trójmiasto będzie mogło mu dorównać za 10 lat pod tym względem.

          Po drugie Londyn jest również jednym z największych europejskich hubów przesiadkowych. Chyba również nie sądzisz, że Trójmiasto także takim będzie, zwłaszcza za 10 lat.

          Po trzecie struktura zamieszkania w Anglii jest trochę inna niż w Polsce - 20% Anglików mieszka w Londynie i okolicach (15% Brytyjczyków) stąd też taka koncentracja lotnisk ale zauważyć też trzeba, że inne duże lotniska są dość mocno oddalone. W Polsce oczywiście aglomeracje miejskie to też skupiska ludności ale bardziej równomiernie rozłożone na terenie całego kraju. Szeroko pojęta aglomeracja trójmiejska to może 3-4% ludności Polski i raczej nic nie zapowiada, żeby za 10 lat się to znacząco zmieniło.

          • 42 6

          • (1)

            ciekawe jest ze lotnisk nie mozna porownywac, ale jesli chodzi o drogi rowerowe, czy ograniczenia predkosci, komunikacje miejska to juz mozna.

            • 9 30

            • Porównywanie a branie przykładu to dwie różne rzeczy

              Porównywanie lotnisk Londynu i Trójmiasta nie ma sensu co nie znaczy, że nie można dążyć do takich rozwiązań jakie są w Londynie i brać przykład zwłaszcza z tych dobrych.

              • 22 4

        • Zapominasz, że odległości w PL między miastami są stosunkowo małe

          Jest już bardzo blisko otwarte lotnisko i póki co one słabo przedzie, a mowa o Bydgoszczy. Jeżeli bierzemy pod uwagę Londyn i odległości między lotniskami to my mamy już dwa działające lotniska.
          Gdańsk i Bydgoszcz jak na nasz mały rynek pasażerski w pełni wystarczy. Ponadto są na tyle oddalone, że mało prawdopodobna jest zła pogoda na obu lotniskach na raz stąd też jedno może być zapasowym dla drugiego dla kilku linii.
          Bo jak wiemy to linie decydują gdzie lądują w wypadku złej pogody.

          A Gdynia jest za blisko nie sądzę, aby linie zdecydowały się na otwarcie operacji na obu lotniskach, a raczej wybierze jedno z nich.

          • 30 5

        • żenada (1)

          zakompleksiona gdynia próbuje się z Gdańskiem równać żart chyba jakiś ;)

          • 5 2

          • nie musi

            bo jest lepsza,a wam żal d*pę ściska.

            • 2 3

    • Won!!!! Kilkadziesiąt tysięcy rodzin mieszkających w okolicy chce żyć! (3)

      Hałas to piekło. Lotnisko powinno być daleko od gęściej zamieszkałych rejonów - w odległości 20-30km, z dobrym dojazdem. Tu jest dokładnie odwrotnie! Won!!!

      • 5 87

      • po prostu powinien być zakaz rozbudowy mieszkalnej koło lotniska

        tyle

        • 88 5

      • Kupował się grunty i mieszkania taniej z powodu sąsiedztwa lotniska?

        To teraz siedzieć cicho. A jak się nie podoba, w Bory Tucholskie się wyprowadzić. Będzie cicho i jak dawniej, gdy dzieckiem będąc fajerkę na pogrzebaczu wiejską drogą toczyłeś...

        • 22 1

      • Ja mieszkam przy lotnisku i mi nie przeszkadza

        • 10 0

    • Śmierdzi trolem :D

      • 15 1

    • przespał 20 lat pod lodem

      • 12 1

    • Nasza

      stolyca kaszóbowa bez lotniska to wielki wsyd i obciach , nasz Szczórek spali się ze wsydu że budyń ma lotnisko a on ni ma , obciach jak skór..yn na cały kraik !!!!

      • 11 7

    • Wladza sie zmienila. Teraz jest szansa. Adamowicz nie ma juz niczego do gadania.

      • 10 15

    • mama wie że ćpiesz?

      • 9 5

    • Kretyn nr 1 w Trojmiescie

      to ty.

      • 4 1

    • Potrzebne jest lotnisko w Gdyni !

      I tu jest ukryta cala tajemnica, lotnisko w Gdańsku nie ma gdzie sie rozwijać. I do tego potrzebna jest Gdynia, której teren lotniska jest kilkakrotnie większy niż Gdańska. Nikt nie mówi o tej drobnej różnicy miedzy tymi lotniskami celowo. Gdyński potencjał rozwojowy jest wiele większy.
      Do tego potrzebna jest współpraca i zrozumienie, obrona polskiej racji stanu w Europie. Trzeba twardo bronić dobrych inwestycji, przecież to lotnisko w Gdyni patrząc na cenę to prezent. Zobaczcie w tym artykule jest napisane ile ma kosztować sama nowa wieża w Gdańsku. Ludzie nie dawajcie się manipulować.
      Mieszkaniec trojmiasta

      • 5 23

    • Jest dokladnie na odwrót.

      • 5 4

    • bzdura

      wszystkie działki z prawej strony Nowatorów (jadąc do Rębiechowa) są do zaorania. Nawet ci z przeciwnej strony już w 1990 roku wiedzieli, że w razie rozbudowy lotniska działki idą do likwidacji.

      • 1 1

    • Chyba Cię powaliło ;-)

      • 0 0

  • Sobieskiego (7)

    Proponuję w pierwszej kolejności zająć się prostszymi rzeczami i naprawić ul. Sobieskiego.

    • 105 25

    • (1)

      Zgadzam się. Najpierw drogi i szkoły, potem lotniska.
      Rębiechowo się już rozbudowało, super, niech z tego pokorzysta trochę, zamiast od razu budować kolejne rzeczy. Jak zarząd tak lubi budowę, to niech się przeniesie do przedsiębiorstw budowlanych. Tam będą na okrągło coś budować.

      • 10 10

      • works11

        Ja ich trochę rozumiem. Brakuje miejsca przed terminalem to wymyślili pirs - logiczne. Ruch lotniczy przeskoczył wszelkie prognozy. Ponieważ większość lotów wykonują tanie linie lotnicze wynikałoby, że w Gdańsku i okolicach brak prawdziwych inwestycji niosących nowe czy przywrócone miejsca pracy.

        • 0 0

    • Przecież to nie są te same budżety (3)

      Chyba nie sugerujesz, że lotnisko ze swoich zysków czy też pieniędzy pozyskanych z kredytów powinno remontować drogi w mieście.

      • 11 7

      • zyski? ty sprawdź ile ich kosztuje spłata kredytów, a dopóki kredyty nie są spłacone (2)

        nie ma mowy o zyskach. Zyski masz wtedy gdy nikomu NIC nie zalegasz panie ekonomisto

        • 4 10

        • Z takim myśleniem profesorze ekonimii

          dalej byśmy byli w średniowieczu.

          • 8 4

        • To oni mają niepospłacane kredyty, a chcą budować dalej zamiast je spłacić??

          • 1 5

    • kafar

      Latanie, a jeżdżenie to 2 różne byty.

      • 0 0

  • A dach terminalu jest dziurawy... (5)

    Ooo wczoraj wypłacając kasę z bankomatu, regularnie spadały na mnie krople wody... Oczywiście to w nowym terminalu, w części która ledwo co została oddana do użytku. Trochę wstyd. Ktoś się kapnął i położył ma bankomacie koszyk z odprawy bezpieczeństwa, ale na nic się to zdało...

    • 93 14

    • Potwierdzam, wlaśnie jestem we Frankfurcie... (1)

      leciałem z Gdańska, w kolejce do samolotu kapało na głowę a parasola nie można wnieść przez kontrolę bezpieczeństwa.

      • 7 4

      • Bhha

        Mozna parasol :P

        • 2 2

    • znów o lotnisku....to jakaś obsesja tego portalu? czy główne źródło dochodu? (1)

      • 8 3

      • duze lobby niejakiego Lecha W.

        • 2 1

    • No i mucha przeleciała.To skandal!

      • 1 1

  • Smiech !!! (32)

    Zamglone lotnisko przez pol roku dalej inwestuje ? Dlaczego ijakim prawem ?!
    Przeciez ludzie powinni zdac sobie z tego sparwe ze tutaj jest niebezpiecznie !!!
    Tysiace ludzi o tym wie ale nie wladze Gdanska.
    Latam na nieszczescie z tego pozal sie boze pelnego kolejek do odpraw lotniska wiec wiem .

    • 68 201

    • (1)

      Nie bój.
      Niedługo może będziesz latał na swój zmywak z Gdyni.

      • 35 16

      • ???

        Lepszy angielski zmywak na Umowę o Pracę niż polski na " czarno "

        O pensji nie wspomne .

        Druga Japonia, Irlandia, Zielona Wyspa .,,,,,,

        • 15 11

    • To lataj z Warszawy kmiocie jeden.... (20)

      Jak jest niebezpiecznie to loty są wstrzymywane. Poza tym skoro tak "dużo" latasz to zapewne wiesz, że lotniska wyposażone są w urządzenia zwane ILS. Jeśli w Gdańsku kiedyś zamontują ILS kat. III to lądowania i starty będą mogły odbywać się przy praktycznie braku widoczności....

      • 31 8

      • Tak .Wlasnie latalem kilka razy (16)

        Do Wawy i z Wawy PRZEZ MGLE W GDANSKU!!!!
        W Gdyni jej nie ma!!!
        A co do ILSu- jak sie wybudowalo lotnisko na bagnach to trzeba teraz investowac aby latac i to ile????!!! Lemingu

        • 11 51

        • ILS ma każde większe lotnisko na świecie, bez względu na lokalizacje....

          • 26 2

        • (14)

          Na jakich bagnach durniu?
          Mgły zdarzają się praktycznie na każdym lotnisku, w Polsce Rębiechowo nie jest najbardziej zamglonym lotniskiem. W Kosakowie też są mgły.
          Co do ILS-a, to jest on praktycznie na każdym większym lotnisku na świecie obsługującym regularny ruch pasażerski, a jest on po to aby po prostu podnieść bezpieczeństwo i ułatwić procedurę podejścia.

          • 28 7

          • (5)

            Mgły na każdym lotnisku? hahahaha otóż nie. Tylko na tych lotniskach gdzie ukształtowanie terenu i mikroklimat temu sprzyja.

            • 6 21

            • (4)

              Wymień lotnisko w Polsce, na którym nie ma mgieł.

              • 18 5

              • KOSAKOWO !!!! (2)

                Gdanskie niedowiarki

                • 8 28

              • Mądry to Ty nie jesteś

                ale chociaż dowcipny.

                • 9 2

              • Tak? A co było na Openerze, jak nie było sceny widać?
                Kiepska widoczność to nie tylko mgły, ale też np. śnieżyce. W Kosakowie też nigdy śnieg nie pada i zawsze świeci słońce kretynie?

                • 17 5

              • Smoleńsk

                • 3 1

          • Duren to TY jestes (7)

            Kultury troche psubracie...
            ILS nie jest wymogiem !!!!!! ILS jest tym potrzebny kto chce aby w fatalnych warunkach mogl ladowac samolot.Takie ma Rebiechowo.
            Zmien tok myslenia,samolot to nie samochod.

            • 2 11

            • Co za bzdury (4)

              ILS wynaleziono po to aby ułatwić lądowanie i poprawić bezpieczeństwo. To, że jest wykorzystywany przy niesprzyjających warunkach pogodowych to tylko dodatkowa zaleta a nie jego podstawowe zadanie. To tak jakby stwierdzić, że ABS w samochodach powinno się montować tylko w krajach, gdzie występują oblodzone drogi.

              • 16 1

              • Nie wiem czy wiesz ale... (3)

                Dobry kierowca nie potrzebuje ABSu w aucie, bo niejednokrotnie udowodniono ze w niektorych warunkach pogarsza hamowanie itd itp ale nie bede sie zaglebial i dawal Ci korepetycji za friko.
                ILS nie jest wymogiem!!!! Jasne?
                Rebiechowo szpikuje ten pas asfaltu o beznadziejnym polozeniu tylko po to by cokolwiek w trudnych mglistych warunkach (przy narazaniu pasazerow z reszta) moglo wyladowac.
                A teraz jeszcze jasniej...Kosakowo tego nie ma i dlugo nie bedzie potrzebowalo,bo blokuja to lotnisko Gdanscy dygnitarze .Po drugie nie musi posiadac bo widocznosc jest duzo lepsza oraz polozenie jest jednym z lepszych w Polsce.A teraz wroc do mojego pierwotnego komentarza i moze Ci rozjasni cos tam(choc szczerze watpie bazujac na metodyce twojej polemiki)) .....a i wroc i poszukaj w wujku GOOGLE temat ILSu w Gdansku ,po co i dlaczego go zarzad chce! MGLY!!!!!.Amen

                • 2 20

              • W takim Dubaju to dopiero muszą być mgły, skoro zainstalowali tam ILS-a III kat.
                Zrozum idioto, że każde lotnisko, na którym jest trochę większy ruch ma ILS-a, bo to jest wydatna pomoc nawigacyjna podnosząca bezpieczeństwo, np. przy podejściach po zmroku. Ponadto ILS pozwala zwiększyć przepustowość lotniska, bo na podejściu z ILS-em dopuszczona jest mniejsza separacja niż przy podejściu wizualnym, dociera to do ciebie jełopie?
                Podaj przykład chociaż średniej wielkości portu lotniczego, na którym nie ma ILS-a przynajmniej I kategorii, potrafisz?

                • 15 1

              • Tak, tak

                Samochody też nie są wymagane a wytrawny biegacz dobiegnie gdziekolwiek chce tak czy inaczej. Odetnij też prąd i ogrzewanie bo również nie są wymagane a mogą być przyczyną pożaru lub zalania a wytrawny koczownik sobie bez nich wyśmienicie poradzi.

                • 6 0

              • Polska B w internetach

                • 4 0

            • Bredzisz debilu nie mając bladego pojęcia o procedurach podejścia.
              Tak, ILS nie jest wymogiem prawnym, aczkolwiek większość linii lotniczych ma wewnętrzne procedury, które chociażby nie pozwalają na operowanie z lotnisk nie wyposażonych w ILS.
              A teraz tak w pigułce i mocno upraszczając (bo szczegółów i tak nie zrozumiesz), jakie są podejścia. Przede wszystkim dzielimy je na wizualne (VFR) oraz na instrumenty (IFR). Do podejścia wizualnego potrzebne jest czyste niebo, pilot w każdym momencie podejścia, od jego rozpoczęcia musi widzieć drogę startową, ile jest takich dni w roku nad Kosakowem?
              Podejście na instrumenty dzielimy na dwa typy: nieprecezyjne i precyzyjne. Pomocami nawigacyjnymi podejścia nieprecyzyjnego są takie systemy jak: VOR, NDB czy TACAN, którę są tylko lokalizatorami nie dając informacji i nie prowadząc po ścieżce schodzenia.
              Pomocami nawigacyjnymi podejścia precyzyjnego są takie systemy jak ILS, GLS, JPALS czy MLS (żadnego certyfikowanego nie ma w Kosakowie), które dają pełen domiar, tak do kierunku jak i po ścieżce schodzenia, więc przestań piep*rzyć, że ILS montuje się tylko tam, gdzie są mgły i że korzystanie z niego jest narażaniem pasażerów (co za bzdura!), bo ILS jest po prostu jednym z wymaganych systemów, aby lotnisko mogło realizować procedury precyzyjnego podejścia na instrumenty, kapiszczi rybi łbie?

              • 5 0

            • ,,Duren to TY jestes....Kultury troche psubracie...

              Zapraszam do lektury przepisów lotniczych, zobaczysz na czym polega wykonywanie lotów w przestrzeni kontrolowanej.
              I troszeczkę mniej ch.......

              • 0 0

      • Trzeba jeszcze miec uprawnienia do lądowania w kat III. A nie ma ich wielu (1)

        Wszystkie systemy ILS/DME pracujące w Polsce są kat. III w sensie technicznym.
        Do osiągnięcia pełnej funkcjonalności kat. III wystarczy jedynie niewielka rozbudowa zewnętrznych układów monitorowania.
        Zaś sprawa osiągnięcia kategorii wyższej niż I, to w 99% sprawa dostosowania lotniska w sensie otoczenia dla ILS, oraz wyposażenia w inne urządzenia i instalacje niezbędne na lotnisku w danej kategorii.
        Jeszcze inna sprawa to uprawnienia do operacji w kat. III dla linii lotniczych, samolotów, pilotów itp...
        Tak więc sam ILS jest tu najmniejszym problemem.
        Dopiero Cat IIIC umożliwia lądowanie przy zerowej widoczności, ale z tego co wiem nigdzie na świecie nie ma lotniska z działającym ILS Cat III C.
        zeby ladowac w okreslonych warunkach. Żeby moc ladowac w okreslonej pogodzie, pas musi miec odpowiednia kategorie ILS, a uprawnienie na jej wykorzystanie musi miec cala zaloga danego samolotu oraz sam samolot.

        • 10 1

        • Kategoria IIIC

          to taka trochę bez sensu bo niby lądować przy zerowej widoczności można ale już startować czy nawet kołować nie a lotnisko z gumy nie jest i nieskończonej ilości samolotów na płycie nie przyjmie.

          • 1 3

      • Loty wstrzymywane? Gdzie to jest napisane, bo żadne oficjalne procedury o tym nie mówią. Owszem inne pory lotnicze stosują takie, no ale nie tu

        • 0 0

    • (3)

      Nie wypowiadaj się o czymś, o czym nie masz bladego pojęcia.

      • 9 0

      • (2)

        Kto?

        • 1 0

        • (1)

          A na czyją wiadomość odpowiadam? Tego "666". Włącz sobie wątkowanie wiadomości to będziesz widzieć.

          • 5 1

          • Po co ta agresja? :) Wolałem się upewnić... miłego dnia :)

            • 2 0

    • myślę że powinieneś latać z Dubaju może tamto lotnisko jest lepsze, Ja latam z Gdańska i jestem zadowolony

      • 3 2

    • znow ten diabel (1)

      ja nie wiem co ci jest ale masz naprawde jakis kompleks z tym gdanskiem, a mowiac juz o mglach to nie wiem czy slyszales o systemie naprowadzania ILS.
      Pozdrawiam

      • 0 2

      • a słyszałeś o RNAV?

        • 0 0

    • Inwestują bo im się opłaca :)

      Zresztą nikt ci nie każe z niego latać. Lataj sobie z innego albo nie marudź.

      • 0 0

    • W piątek miałem lądować w krakowie ale z uwagi na mgłę wysiadłem w Katowicach, kolejki do odprawy są wszędzie w europie. Wniosek najwięcej kwiczą ci co nie zawiele widzieli.

      • 1 0

  • czy ktoś (14)

    Pomyślał o nas mieszkańcach. Mamy dość hałasu.

    • 43 173

    • A czy wy pomyśleliście budując się koło istniejącego od 40 lat lotniska? (4)

      • 76 4

      • (3)

        Mówisz do mieszkańca Jasienia, Moreny czy Suchanina? Tylko debil mógł wpaść na pomysł rozbudowy istniejącego lotniska, które wkrótce podzieli los lotniska na Zaspie. Nie rozumiem jak ograniczoną trzeba mieć wyobraźnię żeby tego nie wiedzieć. W d@&ie mam wasze rozważania na temat tego skąd kto pochodzi i gdzie mieszka. Takie lotniska to także ruch cargo, infrastruktura, masowy transport. PKMka nie ma po czym jeździć i nie może zwiększyć cyklów przejazdów na lotnisko, autobusy i samochody tkwią w korkach na Słowackiego, Spacerowej i Budowlanych. To są pieniądze już teraz wywalone w błoto.

        • 5 32

        • A jaką cudowną lokalizację polecasz (2)

          do której będzie zewsząd można dojechać bez korków, przepustowość torów nie będzie problemem czy też wokół nie będzie mieszkańców, którym będzie przeszkadzał hałas??? Równie dobrze powinieneś protestować przeciwko pomysłom rozbudowy dróg i sieci tramwajowej w Gdańsku bo to przecież hałas i korki. Proponuję póki co cieszyć się, że w Rębiechowie lądują średniej wielkości samoloty a nie kolosy, których droga podejścia do lądowania jest o wiele niższa i przelatywałyby praktycznie tuż nad blokami.

          • 20 1

          • Wyspa Sobieszewska (1)

            Bylaby zdecydowanie mniej uciazliwa dla aglomeracji. Ew. gdyby pas startowy w Rebiechowie polozony byl w linii N-S a nie E-W jak obecnie.

            • 0 6

            • Tak, zwłaszcza przy dominujących u nas zachodnich wiatrach.
              To się teraz popisałes znajomością fizyki..

              • 1 0

    • drogi Januszu ! (6)

      Odnoszac sie do twojej sugesti nasi piloci powiedzieli ze beda nad twoim domem leciec bardzo wolno i wylacza silnik na czas przelotu oraz nasza ekipa zalozy specjalne poduszki z puchu na silnik aby byl on bardzo cichy . Widzimy cie z okna samolotu jak sie odgrazasz widlami i cos krzyczysz latajac po ogrodzie w szale nienawisci a twoja zona Halina rzuca kamieniami w niebo i szczuje psem . Przez twoje zachowanie nasi piloci i pasazerowie sa bardzo sfrustrowani wiec postanowiono ci zafundowac bilet do SPA polaczony z wizyta psychologa .

      • 68 7

      • (5)

        Halina to córka. Żona to Grażyna. Szczuje kotem a nie psem, i rzuca obornikiem a nie kamieniami, a ja hoduję jadowite gołębie. Chyba mylisz mnie z moim sąsiadem.
        pozdrawiam
        Pomysłowy Janusz

        • 25 3

        • czy masz wąsy i rózowe klapki jak kazdy Janusz ? (2)

          Z duzej wysokosci slabo widac ale skoro Halina to corka to Grazyna twoja zona byla w tym czasie u siasiada w lozku bo widziano tam jej stanik . Sprawa zajma sie sluzby powietrzne gdyz nie wolno hodowac tak agresywnego kota !.

          • 22 2

          • Pewnie u tego sąsiada co ma szopa pracza? Tak, szop pierze bieliznę wszystkim okolicznym mieszkańcom. Mamy tu nawet o nim wierszyk edukacyjny:
            Przyszedł do nas dziś szop pracz
            grzecznie spytał gdzie jest ......... pralka!
            bo z plamami ciężka walka.

            • 11 1

          • takich widuję na lotnisku

            • 0 0

        • Janusz, pożycz na godzinkę jednego jadowitego gołębia!

          • 5 0

        • Jaka Halina?!

          Przecież dzieci Janusza i Grażyny to Waneska i Kewinek. Halina to może babcia, albo szwagierka Janusza.

          • 2 0

    • Podaj adres, przylecę

      i włączę dopalanie :)

      • 11 4

    • wiedzialy i wiedzą, gały co kupowały

      Ale deweloper robi Was, Nowobogackich za kredyt, w jajo.
      Tarzajcie się w błocie i kurzu, no i te stopery do uszu,
      wtedy będzie ciszej.

      • 6 2

  • Teraz czas na Gdynię (6)

    Lotnisko w Gdyni też jest za małe. Czas na jego rozbudowę. Przy okazji rozbudowy można byłoby jeszcze bardziej wyremontować pokoje wiceprezydentów Gdyni i dokupić jeszcze lepszy sprzęt komputerowy.

    • 126 50

    • No i nie masz zielonego pojęcia co w Gdyni słychać

      • 13 18

    • nudzi ci się pisiorku ?

      • 4 12

    • Tak jest!

      • 0 0

    • Wyremontować gabinety aby mogli z nich sterować ruchem na lotnisku.

      • 1 2

    • Nie sądź Gdyni gdańską miarą

      • 3 1

    • Też z Gdyni

      Lotnisko w Gdyni jest OGROMNE. Terminal mały. Wieża nowa, najnowocześniejsza w kraju - full digital.

      • 0 0

  • Polska w ruinie (33)

    • 74 35

    • (2)

      Leming

      • 20 30

      • Lemingiem jesteś właśnie ty, (1)

        bo łykasz wszystko, co ci prezesowe pieski opowiedzą.

        • 25 27

        • To nie leming

          To pelikan

          • 3 3

    • Tak, w ruinie! (29)

      Która gałąź przemysłu po 1989 roku nadal jest polska? Przemysł stoczniowy - zlikwidowany, flota handlowa (PLO) i rybacka (Dalmor) - zlikwidowana, przemysł hutniczy - w rękach Hindusów, przemysł lekki - brak, przemysł spożywczy - obce koncerny, telekomunikacja - operatorem narodowym jest francuski Orange!, banki - chyba wszyscy wiedzą... Ludzie zarabiają grosze, a zmarły 5 XI generał epoki socjalizmu pobierał rentę inwalidzką w wysokości 9 tysięcy! Tak, Polska w ruinie.

      • 45 39

      • (6)

        Do kogo należy jedna z największych stoczni w Europie, która działa i wciąż się rozwija?

        • 23 7

        • No właśnie POlak do remontu (5)

          A rozwój i budowa w nowej technologi dla sąsiadów z zachodu którzy zachowali wszystkie siedem stoczni. POZRRAWLAJU

          • 11 12

          • (4)

            Przestań bredzić idioto, Remontowa Shipbuilding buduje jedne z najnowocześniejszych jednostek pływających na świecie, projekty też powstają u nas.

            • 16 7

            • Spójrz w lustro zobaczysz idiotę (1)

              • 8 12

              • Jesteś mentalną amebą.

                • 1 2

            • (1)

              Remontowa Shipbuilding - jaka słowiańska nazwa! A kto to jest ten Remontow?

              • 6 12

              • akcent takoj ruskij Remontow, Lermontow, Rusakow

                • 0 0

      • bredzisz '' Polak '' bo masz mozg wyprany propaganda PRL. (2)

        ''...19561970
        W wyniku odwilży październikowej w 1956 r. podjęto próby reformy systemu gospodarczego, m.in. poprzez rezygnację z kolektywizacji rolnictwa, zmiany w zarządzaniu gospodarką powołanie rad robotniczych.

        Próby reformowania gospodarki w końcu lat 60. nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, nastąpił spadek tempa wzrostu dochodu narodowego i stagnacja płac realnych.
        19701980

        Po kryzysie politycznym w grudniu 1970 (bunt robotników na Wybrzeżu) ze stanowiska ustąpił I sekretarz KC PZPR, Władysław Gomułka i funkcję tę objął Edward Gierek. Sformułowano wówczas nową politykę społeczno-ekonomiczną, tzw. strategię przyspieszonego rozwoju gospodarczego i społecznego Polski, zakładającą utrzymanie szybkiego wzrostu gospodarczego i jednoczesną poprawę materialnych i kulturowych warunków życia społeczeństwa. Rozwój kraju w latach 19711975, finansowany był w znacznym stopniu poprzez kredyty zagraniczne i przejawił się we wzroście dochodu narodowego o ok. 10% rocznie, a płac realnych o 10% rocznie (choć, jak zwraca uwagę Witold Orłowski, podstawowe wskaźniki publikowane w tamtym okresie były przeważnie fałszowane). Produkowano też wiele produktów na licencjach zachodnich firm. Rekordowe było wydobycie węgla kamiennego oraz produkcja stali (w 1979 roku wydobyto blisko 180 mln ton węgla, a w 1980 roku wyprodukowano 19,5 mln ton stali surowej, natomiast w 2014 było to 8,5 mln ton stali surowej), .
        Rekonstrukcja sklepu spożywczego z przełomu lat 70. i 80.

        Przyczyną załamywania się tej polityki po 1975 były:

        lata nieurodzaju w rolnictwie w połowie dziesięciolecia,
        wzrost cen ropy naftowej po kryzysie naftowym w 1973 roku, co dało spadek konsumpcji w Europie Zachodniej i wzrost oprocentowania kredytów,
        środki z kredytów przekazywano nierentowym przedsiębiorstwom (głównie w gospodarstwach rolnych PGR),
        użycie przestarzałych technologii w gospodarce,
        zbyt obszerna skala inwestycji,
        brak rozwoju produkcji pasz, co spowodowało masowy import pasz z Europy po niekorzystnej cenie,
        zbyt duże przeznaczenie pieniędzy na konsumpcję..........19801989
        - Kartki reglamentacyjna na mleko itd.

        Lata 80. XX wieku były dla Polski latami kryzysu gospodarczego. Wraz ze spadkiem dynamiki wzrostu gospodarczego od drugiej połowy lat 70. i rosnącym zadłużeniem zagranicznym (ok. 24 mld dolarów) pogarszała się sytuacja gospodarcza w kraju. 1 lipca 1980 władze ogłosiły podwyżki cen żywności. Było to bezpośrednim impulsem do wybuchu masowych strajków w lipcu i sierpniu 1980 najpierw w Lublinie, a potem na Wybrzeżu i Śląsku. Zakończyły się one podpisaniem porozumień społecznych, w których zaakceptowano postulaty protestujących robotników, m.in. zgoda na tworzenie związków zawodowych.

        W 1981 roku rząd gen. Jaruzelskiego poinformował Klub Paryski o wstrzymaniu spłat zadłużenia zagranicznego w wysokości 25,5 miliardów USD oraz 3,1 miliardów rubli transferowych (ok. 2,5 miliard USD) z powodu niewypłacalności PRL, co w konsekwencji powodowało jego dalszy wzrost.

        W 1981 wprowadzono stan wojenny, co jeszcze bardziej zaszkodziło gospodarce. Po zniesieniu stanu wojennego wprowadzano od 1982 nieskutecznie reformę gospodarczą. Stan gospodarki poprawił się jednak dopiero po zmianach ustrojowych w Polsce po 1989 roku.........Braki w zaopatrzeniu sprawiły, że najpierw żywność, a następnie inne artykuły, jak buty czy papierosy, zostały objęte reglamentacją. Nabyć je można było jedynie na kartki i w ograniczonych ilościach. Półki sklepowe przez wiele lat świeciły pustkami, a w oczekiwaniu na dostawy towarów ustawiały się kolejki, w których niekiedy dzień i noc oczekiwano na dostawę towaru. Równocześnie rząd wprowadził uchwałę o rozszerzeniu programu przedpłat na samochody osobowe. Ponieważ przedpłaty przyjęto w ilościach fizycznie niemożliwych do zrealizowania przez przemysł a znaczna część samochodów była rozdawana nomenklaturze partyjnej poza kolejnością, operacja faktycznie umożliwiła rządowi zebranie od obywateli 25-30% całej gotówki na rynku. Niespłacone zadłużenie wewnętrzne z tego tytułu wynosiło w 2012 ok. 3,5 mln zł......Ostatecznym wynikiem prowadzonej w tym okresie polityki gospodarczej i społecznej było doprowadzenie gospodarki państwa niemalże na skraj bankructwa i niezdolności do konkurowania na rynkach zagranicznych, jak również głęboka utrata akceptacji społecznej dla dalszej kontynuacji tego typu polityki ze strony zdecydowanej większości społeczeństwa.......Niekorzystnymi cechami ustroju socjalistycznego w PRL były: tłumienie wolności obywatelskich i kreacji twórczej, zmuszanie twórczych jednostek do emigracji lub emigracji wewnętrznej, demoralizacja szerokich mas społecznych (homo sovieticus), niski standard życia, system awansów i wynagrodzeń zniechęcający do rzetelnej pracy i promujący postawy konformistyczne, wysoka inflacja uniemożliwiająca oszczędzanie, trudności w zaopatrzeniu zmuszające ludność do stania w wielogodzinnych kolejkach, korupcji czy też korzystania z pomocy rodzin przysyłających paczki z zagranicy, ograniczone możliwości wyjazdu do krajów spoza bloku wschodniego, degradacja środowiska naturalnego, zaprzepaszczenie szans rozwoju, co w efekcie końcowym doprowadziło do zapóźnienia gospodarczego i cywilizacyjnego oraz zadłużenie (które w 1989 wynosiło 42,3 mld dolarów, w tym 40,8 mld dolarów w walutach krajów zachodnich i 1,5 mld dolarów w walutach krajów socjalistycznyc.......Gospodarka w tym okresie charakteryzowała się wysokim poziomem marnotrawstwa, energochłonności, szkodliwości dla środowiska i nieefektywności, jak również znacznymi dysproporcjami w rozwoju poszczególnych działów gospodarki szczególnie wyraźny był wysoki udział inwestycji w PKB i niedorozwój sfery usług i budownictwa mieszkaniowego, a nadmierna emisja pieniądza powodowała nawis inflacyjny. Niedostępność podstawowych produktów konsumpcyjnych przyczyniały się do wzrostu korupcji, rozwoju czarnego rynku i innych form handlu wymiennego towarami lub przywilejami.''. .Tak wiec uczcie sie bo wasza wiedza o PRL to glownie klamstwo propagandy wiec macie umysl malutki skoro w bzdury PRL uwierzyliscie !

        • 19 25

        • mam nadzieję, że to nie jest .... (1)

          ...."kopiuj-wklej". Nie wiem czemu ma służyć ta wypowiedź. To, że jest długa to widzę, ale puenta jaka jest? Obecnie dług publiczny Polski jest nieporównywalnie większy do tego z czasów PRL-u, więc co chcesz przekazać za informację ? że jest tak dobrze, że parafrazując tytuł znanego filmu; Polska rośnie w siłę, a ludziom żyje się dostatniej?"

          • 23 6

          • Może i obecny dług jest wielokrotnie większy, ale nasze możliwości jego spłaty nieporównanie lepsze. Wystarczy z resztą spojrzeć na dane dotyczące polskiego eksportu, żeby się przekonać, że gospodarka ma się dobrze i mówienie o jakiejś ruinie jest bzdurne. Jeśli zaś chodzi o udział kapitałowy w naszej gospodarce, to nie jest to tak jednostronne, że "wszystko wyprzedane", bo spółki z polskim kapitałem też istnieją i swobodnie inwestują w kraju czy też za granicą. Innym zupełnie pytaniem jest, czy zwykli ludzie coś ze tego mają.

            Tym niemniej zamiast wylewać jad czy cały czas narzekać, trzeba po prostu pracować na swoją przyszłość i tyle.

            • 2 4

      • (2)

        No właśnie, ale to durne spolecznestwo, otumanione tvn-em nigdy tego nie skuma..

        • 13 9

        • tvn (1)

          Kompleks tvn to mają nie wszyscy z PIS, tylko ci nawiedzeni. Normalnie myślący człowiek nie wierzy we wszystko co zobaczy badz usłyszy w jakielkolwiek tv bądź radio. Widzę, że dla Ciebie to zbyt trudne. No ale cóż tacy też muszą żyć na tym świecie

          • 17 4

          • Po części tak, aczkolwiek poziom indoktrynacji w tvn i gw dorównuje jedynie poziomowi indoktrynacji w radiu Maryja. Jakoś inne media nie mają aż takich klapek na oczach.

            • 20 5

      • Cały czas dopłacać (4)

        Ciekawe, czy jakbyś miał jako prywaciarz co roku dopłacać grube miliony do swojego interesu to byś to trzymał. Od lat państwo dopłacało do stoczni, górnictwa itd. Inna sprawa, że jeśli chodzi o ratowanie to od 15 lat każdy kolejny rząd nic z tym nie robił. Ja nie nazywam pomocą bezsensownej dopłaty co roku do ratowania tych gałęzi przemysłu. To było udawanie a nie ratowanie. W Angli 30 lat temu zlikwidowali górnictwo. Były protesty, zamieszki a teraz pełno naszych rodaków tam się pcha bo to taki dobry kraj. Tylko u nas jest łatwiej negować ciężkie decyzje, niż je zaakceptować. Nie jest sztuką udawać ratowanie, sztuką jest podjęcie ciezkich decycji wiedząc jak się to może odbić na sondażach. Wolę prawde w oczy niż ścieme

        • 11 10

        • To jest bardzo złożony temat , ale jak sprzedać to z głową. (1)

          • 5 0

          • Temat jest BARDZO złożony, ale niestety statystycznego Polaka to nie obchodzi, nie zastanowi się i nie pomyśli. Ważny jest temat artykułu (i by był negatywny, tzn. "katastrofa", "ruina", "porażka" itd.) opisujący zagadnienie, bo nic więcej statystycznego czytelnika nie interesuje. To tytuły publikacji kreują opinie, nie treść, chcecie dowodu, zajrzyjcie na "łonety" i "wirtualne polski"

            • 4 3

        • Do których stoczni państwo dopłaca? (1)

          Konkretnie, z imienia proszę

          • 2 1

          • dopłacało

            dopłacało, czytaj ze zrozumieniem ,, Od lat państwo dopłacało do stoczni, górnictwa itd''

            • 1 1

      • (2)

        Ech. Za tej PRL to dopiero dobrobyt był.

        • 7 7

        • ludzie mieli czapki z nutrii ) (1)

          i plastikowe kwiaty oraz owoce na stole ) .raj )

          • 9 1

          • ze srutrii

            • 7 2

      • gdybyś wyjzał ze swojej nory, wyjął wosk z uszu

        to dowiedziałbys się, ze akurat przemysł stoczniowy ma sie całkiem nieźle

        ale PISlamiści potrafia tylko bezsensownie nadawać

        a to ze Jaworski z PIS rozłozył stocznię gdanska, a rydzyk okradł naiwnych z cegiełek... to juz wasz problem

        • 18 4

      • Na terenach po stoczniowych pracuje obecnie więcej ludzi niż za komuny. (1)

        Ile stocznii działa obecmie na tych terenach?
        Ale teraz się pracuje a jak kiedyś opier......a i leży na syropianie.

        • 8 4

        • stocznia ? chyba zakład remontowy wszystkiego co ze stali

          • 0 0

      • Myślę, że się mylisz.... (3)

        Przemysł w Polsce ma się dobrze. Przemysł stoczniowy, o którym wspominasz, ma się na prawdę bardzo dobrze. Fakt, zlikwidowane zostały molochy Stocznia Gdańska i Gdyńska, ale na ich miejscach powstały małe, rentowne i dobrze prosperujące z dużą ilością zamówień ( wiem bo współpracuję z tymi stoczniami). Ludzie, a właściwie, dobrzy fachowcy dalej mają w tym przemyśle pracę ( pozbyto się obiboków i administracji, która tylko generowała koszty). Molochy miały jeden problem - związki zawodowe i za duża administracja - jeżeli to samo zrobiono by z górnictwem ( rozwalić i sprywatyzować), myślę, że prywatne kopalnie o wiele lepiej by prosperowały i przynosiły zysk. A PESA, a Solaris.... - to nie są Polskie firmy - są tylko prywatne a nie skarbu Państwa.

        • 8 7

        • Wy o rybie.. My o grzybie (2)

          Wy o stoczni... My o lotnisku, chyba odskoczyliście za bardzo od tematu ;)

          • 18 3

          • Skoro na lotnisku chcą budować pirs to niekoniecznie (1)

            • 2 11

            • ?

              Pirsy (w portach lotniczych) - są to przedłużenia hali głównej terminalu, zwykle węższe od niej. Od pirsów odchodzą rękawy, którymi można przedostać na pokład samolotu."

              • 11 0

      • Zobacz Polaku głuptaku relację z dzisiejszego wodowania w Gdańsku.

        Byłem wśród kilku tysięcy ludzi, którzy bili brawa i cieszyli się sukcesem Polski. Wielu z nich ma zapewne prawo do niezadowolenia ze swojej pozycji materialnej, ale czuli się udziałowcami sukcesu polskiej stoczni.

        • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane