• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko kasuje częstych bywalców parkingu kiss & fly

Maciej Naskręt
1 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Parking kiss & fly przed terminalem na lotnisku w Gdańsku. Parking kiss & fly przed terminalem na lotnisku w Gdańsku.

Wjeżdżasz wielokrotnie w ciągu dnia na parking kiss & fly przy terminalu pasażerskim w Rębiechowiezobacz na mapie Gdańska? Musisz uważać. Przy piątym i kolejnych wjazdach w ciągu doby zapłacisz za to 20 zł. Niezadowoleni są taksówkarze i właściciele okolicznych parkingów dowożących swoich klientów przed terminal. Lotnisko: Parking kiss & fly jest dla pasażerów, firmy powinny podpisać odrębną umowę. System nie jest jednak bezwzględny.



Czym najlepiej dojechać na lotnisko w Rębiechowie?

Od początku września wokół lotniska funkcjonuje nowy układ drogowy. Nie tylko przedłużono ul. Słowackiego, ale także wybudowano pętlę autobusową, na której pojawiło się osiem przystanków. Odjeżdżają stamtąd autobusy m.in. do Gdyni, Wrzeszcza, czy centrum Gdańska. Otwarto też przystanek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i parking dla jednej korporacji taksówek - Neptun Taxi.

Powiększono także coraz bardziej popularnego wśród kierowców parking kiss & fly, na którym kierowcy odwożący pasażerów zatrzymują się do 10 minut, nie ponosząc przy tym żadnej opłaty. Teraz do dyspozycji jest tu 75 miejsc postojowych, a było ok. 50.

Sęk w tym, że parking jest bezpłatny dla tych kierowców, którzy korzystają z niego nie więcej niż cztery razy dziennie. Każdy kolejny wjazd już kosztuje i to słono - 20 zł.

20 zł za wjazd przed lotnisko

Na nowe zasady korzystania z kiss & fly narzekają przede wszystkim taksówkarze.

- Jakie było moje zdziwienie, gdy musiałem zapłacić 20 zł za postój na parkingu, mimo że w kiss & fly przebywałem pięć minut. Ktoś powinien się puknąć w głowę. Przejazd przez tę strefę powinien być za darmo, a jeśli mają być już pobierane opłaty, to nie tak drakońskie. Przyznam, że moja sytuacja zakończyła się awanturą z obsługą parkingu - opowiada nam pan Tomasz, taksówkarz, który na co dzień współpracuje z dużym hotelem w centrum Gdańska, w związku z czym na lotnisku bywa nawet parę razy dziennie.
Na wprowadzenie nowej opłaty narzekają też przedsiębiorcy prowadzący prywatne parkingi w okolicach lotniska, zwykle nieco tańsze niż te zarządzane przez lotnisko. Dowożą oni przed terminal tych pasażerów, którzy zostawiają u nich samochody i wylatują z Rębiechowa na wakacje lub w podróż służbową.

Skąd system wie, ile razy byliśmy na parkingu?

Przy wjeżdżaniu na teren przed terminalem trzeba pobrać na bramce bilet parkingowy. Jednocześnie kamera zapisuje w pamięci numery rejestracyjne pojazdu. Gdy kierowca podjeżdża do bramek wyjazdowych, kamera sprawdza w systemie numer rejestracji. Jeśli system doliczy się piątej wizyty w ciągu dnia, nie podniesie szlabanu dopóki opłata nie zostanie uregulowana.

Organizacja ruchu wokół lotniska w Rębiechowie. Organizacja ruchu wokół lotniska w Rębiechowie.
Władze lotniska: zarabiają na nas, my zarabiamy na nich

Władze lotniska nie widzą problemu w pobieraniu opłat i nie zamierzają od tego odstąpić.

- Wprowadzone przez nas rozwiązanie ma zapobiec nadmiernemu zapełnianiu się parkingu, a także ograniczyć sytuacje, w których część kierowców parkowała na 10 minut auto, po czym przejeżdżała przez bramki jeszcze raz, by zyskać znowu 10 minut na darmowe stanie samochodem - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego w Gdańsku.
- Jeśli ktoś nie zgadza się na opłaty i faktycznie często wjeżdża na parking każdego dnia, może podpisać z operatorem parkingu specjalną umowę. Kiss & fly jest dla zwykłych pasażerów. Firmy świadczące usługi powinny porozumieć się z operatorem parkingu - dodaje Dargacz.
System nie jest jednak bezwzględny. 20-złotowej opłaty przy wyjeżdżaniu za piątym i kolejnym razem, można uniknąć, gdy ostatnia wizyta potrwa nie dłużej, niż dwie minuty. Nawet jednak jeśli ten czas przekroczymy, warto wjechać na parking krótkoterminowy. Przy wyjeżdżaniu z niego, trzeba zapłacić 4 zł za pół godziny parkowania.

Kiss & fly dla autokarów

Ciekawą ofertę od września władze lotniska proponują właścicielom autokarów turystycznych. Mogą wjeżdżać na parking kiss & fly tak jak dotychczas robiły to samochody osobowe.

- System wykrywa wielkość pojazdu i odróżnia autokar od pojazdu osobowego. Następnie rejestruje jego numer tablic rejestracyjnych. Autokar przed wejściem do terminala może czekać na pasażerów za darmo przez 45 minut - wyjaśnia Dargacz.
Na parking kiss & fly nie mogą wjeżdżać autobusy i busy oferujące regularne przewozy.

Miejsca

Opinie (264) 7 zablokowanych

  • zmiana wladz

    Juz niebawem wybory i pewnie Tomek ustapic bedzie musial stoleczka i trzeba bedzie nastepnych pilnowac,sprawdzac i kontrolowac.Wszystkie przetargi to wielka sciema na tym lotnisku.

    • 3 0

  • SKANDAl !!! (1)

    Parking najdrozszy i nie dla wszystkich
    Jedna niby rekomendowana firma taxi naptun jaka obsluguje
    A gdzie postoj taksowek dla innych taksowkarzy
    Zapytam gdzie przetarg na postoj taxi???
    A ci bandyci po wyrokach co razem z z neptunami co naklaniaja pasazerow do jazdy za 150 zl do centrum? od tego zarzad tez prowizje bierze bo musi zarabiac?
    SKAMDAL !

    • 3 1

    • maki i rodzinka :)

      Sam nie moglem uwierzyc ze po opuszczeniu wiezienia stal sie juz taksowkarzem i razem z kolesiami z tej taxi neptun zabiera zagubione osoby z lotniska wciskajac im kit ze na taksometr pojada a licznik 200 zlotych stuka.
      Jestem ciekawy ile ten maki jego brat i synalek musza odpalac dla lotniska ale jak parking 20zl to pewnie od 1 kursu lotnisko tez 20zl bierze bo oni wjezdzaja wiecej razy niz 5 dziennie.
      To jest dopiero patologia

      • 0 0

  • parkingi zlodziejstwo

    Zlodziejstwo aby tyle kasowac za parking.A na tym lotnisku ten Maki Pruszcza Gdanskiego taksuwkuje? ale jaja on za prace sie wzial ?

    • 2 0

  • taxi parkingi

    Normalnie beka.Maki i taksowkarz hi hi
    dziadki lesne sie go boja? czy lotnisko wystraszyl a moze bezdomny juz i tam pomieszkuje ha ha

    • 3 0

  • SKANDAL

    Witam
    Co do artykułu o lotnisku i parkingu kiss & fly nikt nie widzi tego ze kasują tam jak za zboże byłem dzisiaj na lotnisku i maja nie synchronizowane zegary przy wjeździe na lotnisko przy pobraniu biletu mamy juz 5 minut do przodu dlaczego tym sie nikt nie zajmie jest to oszustwo pozdrawiam

    • 3 1

  • (1)

    I co przyszła mgiełka i popsuło się lotnisko gdzie ten wasz system naprowadzania kompletna kicha i juz więcej nie piszcie o sobie w takich superlatywach

    • 4 0

    • "Otwieramy oczy niedowiarkom"

      Tak już jest, jak za technikę biorą się bankowcy, cyt. dla przypomnienia:

      Zwiększenie kategorii z tzw. CAT I na CAT II, na gdańskim lotnisku polega przede wszystkim na umieszczeniu w osiach drogi startowej oraz dróg kołowania specjalnych lamp. Zarówno nowe elementy, jak i całość oświetlenia nawigacyjnego w ramach projektu wymieniana jest na nowoczesny, energooszczędny system bazujący na technologii led. Dodatkowo wykonano tzw. niweletę drogi startowej, gdzie nie tylko wyrównano jej profil, ale również podniesiono nośność. W celu dokonania remontu niezbędna była wymiana całości nawierzchni drogi startowej, która w Gdańsku ma długość 2,8 kilometra. Niezbędna była również modernizacja systemu energetycznego.

      Jak już wielokrotnie podkreślałem podniesienie kategorii lotniska jest bezapelacyjnie najtrudniejszą logistycznie inwestycją, ze wszystkich do tej pory przeprowadzonych w historii naszego lotniska. Dzisiaj z dumą możemy powiedzieć, że inwestycja ta prowadzona jest zgodnie z założeniami. Oczywiście wyjątkowość tego remontu polega na sposobie jego przeprowadzenia. Przez dziewięć miesięcy inwestycji zmieniliśmy całkowicie dotychczasowy pas startowy na nowy. Nie tylko zerwaliśmy całą nawierzchnię, aby położyć nową, ale umieściliśmy w niej nowe oświetlenie wraz ze wszystkimi potrzebnymi instalacjami. Wykonaliśmy te wszystkie prace zamykając lotnisko na zaledwie jeden weekend. Gdy byliśmy na etapie żmudnego planowania tej inwestycji wielu ekspertom wydawało się to wręcz niewykonalnym przedsięwzięciem. Pokazaliśmy im, że można. W Gdańsku można wymienić cały pas startowy na nowy i to dużo nowocześniejszy, wstrzymując loty zaledwie na kilkadziesiąt godzin. powiedział Tomasz Kloskowski, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

      Dzięki inwestycji podniesienia kategorii podejścia CAT II, po przejściu odpowiedniej certyfikacji, Port Lotniczy Gdańsk będzie mógł przyjmować samoloty lądujące przy zasięgu widzialności na drodze startowej 350m. Starty będą możliwe przy zasięgu widzialności 125m. Dotychczasowe wartości to odpowiednio 550 i 450 metrów.

      • 1 0

  • mądrale

    ja wszystko rozumiem ze trzeba placic bo czemu i nie, ale problem taksowkarzy jest ciage walkowany. a teraz zastanowcie sie problem parkingow jaki jest!!!
    posiadam parking jeden z mniejszych jak nie najmniejszy, zyje z tego utrzymuje rodzine. mieszcze na parkingu jakies 40-50 aut, gdzie sa parkingi inne prywatne co maja po 300-700 aut- roznica KOLOSALNA. taki parking moim zdaniem moze i stac na placenie za przejazd przez lotnisko, ALE - jezeli mam uiszczac oplate za wjazd 4zł za każdy przy wjechaniu na lotnisko dziennie 10-15 razy ( oczywiscie nie wjezdzam tak co dziennie ale srednio tak jest) to rachunek jest prosty i wychodzi ze dziennie musze zaplaci 40zł +/-. te 40zł pomnożone przez 30dni daje sume 1200zł za miesiac korzystania za samo przejezdzanie przez strefe kiss&fly!!!!!!!!!!! zgodzilbym sie na jakis miesieczny abonament bez najmniejszego problemu tylko ze lotnisko i ten parking nie oferuja czegos takiego a te 1200zl +/- jak taka mala firme jak ja mam to jest kolosalna suma, jakbym utrzymywal kolejnego pracownika. wiec madrale ktore twierdza ze powinnismy placic, zapraszam do prowadzenia takiej malej firmy placenia podatkow zatrudnienia pracownika utrzymania samochodu a potem mierzenia sie z placeniem za TYLKO sam przejazd przez lotnisko takich sum!!!! pieprz... one zdzierstwo bo tylko o to chodzi zebym nie byl konkurencja dla parkingu lotniskowego. chamy

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane