• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko ogłosiło drugi przetarg na pirs przy terminalu pasażerskim

ws
23 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy, 180-metrowy pirs o szerokości 46 m ma zostać dobudowany do istniejącego terminala pasażerskiego T2. Dzięki niemu przepustowość portu lotniczego w Gdańsku ma wzrosnąć z 7 do 9 mln pasażerów rocznie. Nowy, 180-metrowy pirs o szerokości 46 m ma zostać dobudowany do istniejącego terminala pasażerskiego T2. Dzięki niemu przepustowość portu lotniczego w Gdańsku ma wzrosnąć z 7 do 9 mln pasażerów rocznie.

Zarząd Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy ogłasza nowy przetarg na budowę pirsu terminalu pasażerskiego T2. Po miesiącu rozmów z czterema potencjalnymi wykonawcami drugi przetarg zakłada inne warunki realizacji inwestycji. W pierwszym głównym problemem była cena - najniższa przedstawiona przez wykonawców oferta przewyższała przeznaczoną na inwestycję kwotę o około 30 procent.



W podróż lotniczą wyruszasz najczęściej z:

Przypomnijmy:

  1. W połowie maja władze portu lotniczego w Gdańsku unieważniły przetarg na budowę pirsu przy terminalu pasażerskim T2.
  2. Powodem były oferty, które znacznie przekroczyły budżet inwestycji.
  3. O zlecenie ubiegały się cztery firmy i konsorcja: Doraco i NDI z Trójmiasta, a także Budimex i Hochtief.


Lotnisko zaplanowało, że na rozbudowę terminalu przeznaczy 177 mln zł netto. Żadna z propozycji nawet nie zbliżyła się do tej granicy. Najtańsza, przygotowana przez NDI, opiewała na 239 mln zł. Pozostałe były jeszcze wyższe: Hochtief wycenił swoje usługi na 279 mln zł, Doraco na 305 mln zł, a Budimex na 311 mln zł. Oferty różnią się także czasem realizacji: od 18 do 22 miesięcy.

Czytaj też: Bagaże pozostawione bez opieki to problem na lotnisku

Nowy przetarg zmienia warunki



Po trwającym niemal miesiąc dialogu technicznym, w którym wzięło udział czterech potencjalnych oferentów, Zarząd Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy podjął decyzję o ogłoszeniu nowego przetargu na budowę pirsu terminalu pasażerskiego T2.

- W przeprowadzonym przez nas dialogu z wykonawcami naszym priorytetem było, aby oszczędności nie wpływały na jakość. Jestem przekonany, że udało nam się osiągnąć założony cel - powiedział Tomasz Kloskowski, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - Podczas rozmów z oferentami wytłumaczyliśmy przede wszystkim pewne aspekty i założenia zamówienia. Okazało się na przykład, że błędnie interpretowano kwestie dotyczące systemów nowej części terminalu - oferenci obliczali stworzenie systemów dla całości terminalu, tymczasem chodzi tylko o wyposażenie dobudowywanej części i zestrojenie jej z istniejącą infrastrukturą. Dodatkowo nie jest konieczne korzystanie wyłącznie z dostawców dotychczasowych systemów - dodaje.
Na wykonanie inwestycji wykonawca będzie miał wydłużony w stosunku do pierwotnego terminu czas 26 miesięcy.

- Wcześniej założyliśmy czas realizacji inwestycji na 24 miesiące z dodatkową punktacją za skrócenie tego czasu nawet do 18 miesięcy. Mamy sporo czasu na zrealizowanie tego projektu, więc mogliśmy wydłużyć czas budowy do 26 miesięcy, a dzięki temu wykonawcy nie będą musieli uwzględniać w stawkach ofert, kar umownych za przekroczenie terminu - powiedział prezes gdańskiego lotniska.
Czytaj też: Lotnisko się rozbuduje. Za dwa lata będzie mogło przyjąć 9 mln pasażerów

Na wykonanie inwestycji wykonawca będzie miał wydłużony w stosunku do pierwotnego terminu czas 26 miesięcy. Na wykonanie inwestycji wykonawca będzie miał wydłużony w stosunku do pierwotnego terminu czas 26 miesięcy.

Większy terminal, więcej pasażerów



Nowy, 180-metrowy pirs o szerokości 46 m ma zostać dobudowany do istniejącego terminalu pasażerskiego T2. Dzięki niemu przepustowość portu lotniczego w Gdańsku ma wzrosnąć z 7 do 9 mln pasażerów rocznie.

Dzięki tej inwestycji centralny punkt kontroli bezpieczeństwa ma zostać powiększony z 11 do 18 linii, liczba punktów odprawy paszportowej miałaby wzrosnąć z sześciu do 10 (odloty) i z ośmiu do 12 (przyloty). Liczba bramek odlotowych (tzw. gate'ów) miałaby wzrosnąć z 20 do 30, a liczba tzw. karuzel pozwalających na odbiór bagażu - z pięciu do dziewięciu.

Jest zapas



Władze lotniska podkreślają jednak, że nie spieszą się z inwestycją - planowana rozbudowa terminalu T2 ma być krokiem wyprzedzającym rozwijający się ruch lotniczy.

W ubiegłym roku przez gdański port lotniczy przewinęło się 4,98 mln pasażerów. Wciąż pozostaje jeszcze zapas 2 mln pasażerów do osiągnięcia limitu obecnej przepustowości lotniska.

To oznacza, że obecnie działające terminale pasażerskie zapewniają pasażerom odpowiedni standard obsługi.
ws

Miejsca

Opinie (178) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko dlaczego, (2)

    taka straszna szklarnia na pomidory?

    • 26 7

    • bo niedługo wszyscy sie uprazymy

      JUz teraz czesciej samoloty lataja niz autobusy w nd.

      • 6 0

    • A jak byś chciał żeby wygladał terminal? , Taki mały już mieliśmy w przeszłości ..

      • 1 1

  • Patron przynosi pecha? (1)

    • 18 26

    • No to jakie masz pH ześ taki skwaszony?

      • 1 1

  • Tylko patrioci lataja za wszystkim co sie da

    tak gdzie daleko o swojego kraju.

    • 2 10

  • Ok, mało daja, ale jeżeli wygrany dostanie tyle ile chce,

    To niech zapier...żeby zrobić w terminie. Bo jak widać, w tym kraju mało kto umie zmieścić się w terminie

    • 9 2

  • Ciekawe jak przedobrzą limity. Co wtedy?

    " Wciąż pozostaje jeszcze zapas 2 mln pasażerów do osiągnięcia limitu obecnej przepustowości lotniska."
    Lotnisko w Gdyni?

    • 6 9

  • Szczur po co lotnisko w Gdyni?? Dlaczego zmarnowałes tam 100 milionów złotych??

    • 22 8

  • Do Azji (2)

    Jak z Gdańska będą tanie loty do Tajlandii, Wietnamu itp to daje słowo, że pęknie 9 mln

    • 35 7

    • Najpierw Dubaj

      • 5 3

    • Ta jasne, marzenia...

      • 4 1

  • Straz Graniczna (5)

    Niech jeszcze wymienią te buraki ze strazy granicznej . Polowa z nich jest na poziomie Strazy Miejskiej. Zero profesjinalizmu.

    • 21 21

    • (2)

      SOL zajmuje się kontrolą bezpieczeństwa, a SG nadzoruje ich.

      • 5 0

      • (1)

        Ci co sprawdzaja bagaze nie maja pojecia o obsludze klienta, my jestesmy ich klientami.

        • 4 4

        • Kl8ent

          Klientem to jestes w biedronce. Oni są od kontroli bezpieczeństwa, a nie od wchodzenia Tobie w d*pe

          • 0 0

    • Jak Ci nie odpowiada możesz przesiąść się na pociąg

      Jak mają do czynienia z taką patologią jak ty to wcale im się nie dziwię!

      • 3 1

    • SOL

      Pan nie jest klientem SOL tylko lotniska, Służba Ochrony Lotniska jest od zapewnienia bezpieczeństwa, a Pan jest klientem Portu Lotniczego.

      • 2 0

  • Powinni raczej przenieść lotnisko. (2)

    Masakra, latanie nad miastem...

    • 11 20

    • Do Radomia

      • 2 1

    • nie lubisz latać na miastem , mnie jest wszystko jedno

      • 2 1

  • A po co???? (1)

    Koninktura się kończy , bojki przestają przylatywać , Polacy wracają z Anglii , jeszcze tylko praca u norków nas ratuje ale na jak długo??? To kto będzie latał z tego terminalu , wojna w zatoce perskiej wywinduje ceny paliw i koniec z tanim lataniem , ale prezesi z politycznego nadania budują....

    • 12 13

    • No i koniec świata bliski.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane