Fakty i opinie

Lotnisko zamknięte, maszyny pracują na pasie


Ponad setka maszyn i pojazdów zajęła w nocy z piątku na sobotę pas startowy gdańskiego lotniska. Trwa wymiana nawierzchni w ramach rozbudowy systemu ILS, który pomoże pilotom lądować w trudnych warunkach pogodowych. Do czasu zakończenia prac, czyli do poniedziałku rano, Port Lotniczy Gdańsk będzie zamknięty.



Czy uda się zakończyć zaplanowane prace na lotnisku w terminie?

tak, i to bez problemów 53%
tak, choć nie bez kłopotów 15%
ciężko powiedzieć, bo wiele zależy od pogody 15%
nie, prace przeciągną się z uwagi na niesprzyjającą pogodę 4%
nie, prace przeciągną się z innego powodu 13%
zakończona Łącznie głosów: 912
Aktualizacja, godz. 10.45: Zgodnie z planem, w poniedziałek rano przywrócono ruch samolotów na lotnisku.

***

- Jest to pierwsza tego typu operacja w Polsce. Przez weekend, kiedy lotnisko jest zamknięte, wymieniamy nawierzchnię środkowej części drogi startowej na odcinku 1200 metrów. I to na całej szerokości, łącznie z poboczami - opowiadał Wojciech Płotka, kierownik działu eksploatacji i inwestycji Portu Lotniczego Gdańsk.

Maszyny wjechały na pas startowy około godziny pierwszej w nocy. Jedne metr po metrze zdzierały warstwę ścieralną nawierzchni, drugie odpowiedzialne były za czyszczenie. Kolejne rozprowadzały specjalną emulsję, która miała pomóc w łączeniu mas bitumicznych.

- Pracują dwie frezarki, dwie duże szczotki lotniskowe i kilkanaście innych pojazdów. Ponadto do akcji wejdą między innymi rozściełacze i 24 walce, a w 70 naczepach typu wanna przyjedzie masa bitumiczna - wyliczał kierownik.

Dzięki nowej nawierzchni poprawi się geometria pasa startowego, czyli wyrównany zostanie niewielki spadek. Prace te wynikają ze zmiany norm dotyczących polskich lotnisk, które muszą zostać wprowadzone do 2018 r. Jednocześnie Port Lotniczy Gdańsk rozbudowuje system ILS (Instrument Landing System), który pomaga pilotom lądować po zmroku i w trudnych warunkach pogodowych. Na tutejszym lotnisku działa on od lat, ale w tym roku ma zostać podniesiony do drugiej kategorii.

- Gdańsk będzie posiadał najnowocześniejszy system oświetlenia nawigacyjnego. Pozwoli on prowadzić operacje startów i lądowań bez ograniczeń pogodowych - zapowiada kierownik.

Montaż oświetlenia rozpocznie się jeszcze w sobotę, a wszystkie prace mają zakończyć się w poniedziałek. Budowlańcy są dobrej myśli, bo pogoda okazała się łaskawa. Burze z deszczem, które przeszły nad Trójmiastem w nocy z piątku na sobotę, ominęły lotnisko i można było kłaść nową nawierzchnię.

Pierwsze samoloty przejadą się po niej w poniedziałek po godz. 5 rano. Do tego czasu będą przekierowywane przeważnie na lotnisko w Bydgoszczy. Część przewoźników, która o pracach została uprzedzona już rok temu, chwilowo zaniechała lotów z Gdańska.

Budowa terminalu z perspektywy żurawia wieżowego. Ujęcia z 2014 r.

Opinie (118) ponad 10 zablokowanych

  • (22)

    No to teraz tym bardziej Kosakowo będzie zbędne :)

    • 207 62

    • (17)

      a niby dlaczego? i po co ten głupi uśmieszek?
      moim zdaniem fajnie mogłyby się uzupełniać - przecież to tylko rozwój dla całego regionu.

      • 35 83

      • to zaden rozwoj (5)

        Płacić dwa razy za to samo

        • 59 24

        • (4)

          powiedział "znawca" :D

          • 13 39

          • każde lotnisko ma stałe koszty (3)

            lotnisko na np. 300 tys rocznie jest niewiele tańsze od tego na 3 mln pasazerów....

            • 40 6

            • W sumie taka mala wyspa Teneryfa tez ma dwa lotniska (2)

              • 8 3

              • Ma dwa lotniska, oki a jakiego typu ruch obsługują ? (1)

                To są lotniska obsługujące ruch czarterowy, więc to zupełnie inny standard lotniska. Na taki ruch starcza wieża i byle namiot ;).

                U nas gro to ruch regularny, więc to inna para kaloszy. Gdyby w 3mieście ruch czarterowy wynosił np 2-3mln to drugie lotnisko byłoby jak najbardziej potrzebne. Gdynia to właśnie typ lotniska pod loty czarterowe, ale ich u nas jak na lekarstwo.

                • 3 0

              • No nie do końca. Ruch czarterowy to tak samo ruch pasażerski jak loty regularne i to najczęściej podobnymi samolotami. A to czy dana linia sprzedaje bilety każdemu czy tylko biurom turystycznym nie ma znaczenia.

                Jednakże tamte lotniska obsługują większy ruch więc prawdopodobnie nie mają problemów z rentownością. No i co to za przykład? Równie dobrze ktoś może napisać z drugiej strony że w Berlinie budują jedno duże aby zamknąć 2 mniejsze.

                • 3 0

      • (9)

        Lotnisku w Gdańsku jest idealnie położone - w centrum aglomeracji przy obwodnicy, a po budowie PKM z Gdyni będzie można do niego szybciej dojechać pociągiem niż teraz autobusem spod dworca Gdynia Główna do Kosakowa.

        • 59 11

        • (7)

          Tylko, że PKM będzie prowadzić do Kosakowa.

          • 8 29

          • Zapomniałeś dodać "....za 50 lat" (6)

            • 41 6

            • (5)

              przy Dudzie to bardzo możliwe :D bo najpierw będzie chciał zbudować 3 świątynie na trasie.

              • 33 23

              • (4)

                faktycznie ten news o powskich brygadach chyba jest prawdziwy, teraz przy każdej okazji będziecie pisać o dudzie? w ch... macie dudę, gdynią rządzi od wieków szczurek a sopotem i gdańskiem PO w różnych odmianach tak samo jak i województwem

                • 9 6

              • Zobczysz że twój duda cie wyduda (3)

                Najpierw gadał, że przywróci poprzedni wiek emerytalny, potem że nawet "abdykuje" jak mu się to nie uda. A teraz, po wyborach, gada że to nie jest takie proste. Jeszcze się zdziwicie matołki jak do 70 będziecie robić.

                https://www.youtube.com/watch?v=uGKKZ27cBLM

                • 24 5

              • (2)

                powiedz mi tylko co ma Duda do megalomani Szczurka?
                60 groszy za wpis czy z okazji ciężkiej sytuacji teraz jest więcej?

                • 9 6

              • Co ty ślepy? (1)

                Jeden i drugi to politykier, jeden i drugi obiecuje cuda na kiju. A potem jeden i drugi się z tego wycofuje. Teraz już wiesz co ma?

                • 5 4

              • to może będziemy tu pisać o Gandhim albo matce Teresie. Oni byli ludźmi, Duda jest człowiekiem, Szczurek też I Wołodia z Władywostoku też i John z LA też.

                • 2 1

        • Nawet jak będzie PKM do Kosakowa

          to nie zmieni faktu, że nie jest położone pomiędzy Gdynią a Gdańskiem. Natomiast Rębiechowo jest.

          • 23 3

      • Uzupełniać w czym? To się tak fajnie pisze "współpraca, uzupełnianie" a tak naprawdę to podwajanie infrastruktury i jej kosztów. W czym lotnisko w Kosakowie miałoby uzupełniać lotnisko w Gdańsku?

        • 18 3

    • Kosakowo

      A czy ono kiedykolwiek było otwarte

      • 7 1

    • (2)

      z czego sie cieszysz baranie?

      • 1 11

      • zamknąć wszystko (1)

        Dwa porty morskie koło siebie, to też marnotrawstwo?

        • 5 2

        • Terminale sa inwestycjami prywatnymi. I oba sobie dobrze radzą.

          • 5 3

  • Od dziś nikt mi nie powie... (15)

    że nie da się wymienić "dywanika" np. na całej jednej stronie Grunwaldzkiej we Wrzeszczu przez weekend :P

    • 417 4

    • powie to każdy kto płaci za robociznę ;) (2)

      ponieważ trzeba by zapłacić za nadgodziny i pracę w nocy, a nikomu nie che się dawać na takie koszty kasę, tydzień czy trzy dni jaka różnica. Z lotniskiem jest inaczej postój oznacza straty liczone w milionach, więc oni kasę dadzą by zrobić to nawet w jedną dobę (byle dobrze). W przypadku ulic i dróg krajowych nikogo prócz kierowców nie interesuje by zrobić to dobrze i szybko, zawsze mają pod ręką transport zastępczy autobusy, tramwaje, rower, bieganie, nordic walking :) To tylko kwestia chęci i inicjatywy....

      • 44 8

      • wydawało mi się że miasto ma działąć na rzecz mieszkańców a nie bawić się w szukanie zysków... (1)

        • 10 11

        • 1. Nie myl zysku z oszczędnością
          2. Straty za "stojące miasto" przez tydzień dla gospodarki regionu są zapewne większe niż dla lotniska.

          • 7 8

    • Oczywiście że się da (9)

      jeżeli jesteś gotowy na czterokrotnie większą cenę. A potem byłyby wrzaski grażyn i januszy jak to kilometr remontowanej drogi za 5 milionów, cheche chyba ze złota

      • 30 8

      • Aa bo teraz gdy płacimy za 1 km drogi więcej niż Szwajcarzy drążąc w górach, to jest dobrze ?! (8)

        Mamy najdroższy koszt wykonania drogi w Europie. Mamy najdroższy przejazd niedokończonymi drogami, no ale spółki i "inwestycje" powołane na Euro 2012 istnieją a nie które nawet przetargów jeszcze nie rozpisały na te "wspaniałe inwestycje".

        I chciałbym, żeby to były tylko narzekania a nie fakty :/

        Ale jest "szansa wyjazdu za granicę" lub "wzięcia kredytu i zmiany miejsca pracy" wg komoruskiego.

        • 22 22

        • (5)

          Poszukaj sobie na "Highway information". Najdroższa budowa dróg jest w Holandii. W Austrii też są droższe. W Polsce ceny podobne jak np. w Czechach. Powtarzasz nie zweryfikowany medialny komunał o " najdroższych drogach w Europie".

          • 31 12

          • leming ty wstydu oszczedz bo ty zawsze wazelinowałes budunia i POwców co by niespartolili (4)

            Prawda jest taka ze nikt juz sie niezgadza na oszukiwanie i okradanie nas gdy kazdy moze sobie wyjechac na zachó i zobaczuyc jak tak jest naprawde anie wierzyc w bajki orajskiej zielonej wyspie Sikorskiego .Ci ludzi na tasmach własnie udowodnili jak kłamia i oszukują obywateli i co mysla naprawde!W Polsce jest drozej niz na zachodzie mimo ze koszty pracy sa 5 razy nizsze !!Gdzie takasa trafia do kolesiów królika

            • 10 27

            • I nikt nam nie wmowi, ze biale jest biale, a czarne - czarne...

              • 15 1

            • (2)

              A wiesz że tekst "kończ waść, wstydu oszczędź" oznacza aby to wypowiadającemu te słowa oszczędzić wstydu? Powiedział to Kmicic do Wołodyjowskiego gdy Wołodyjowski dawał mu baty w pojedynku i oznaczały "wykończ mnie bo już dość mnie upokorzyłeś"

              • 10 2

              • Jestem pod wrazeniem Twojej erudycji i ogromnej wiedzy :) Czapki z glow !

                • 4 1

              • No właśnie DArek kończ......

                • 1 0

        • Tak, tak... (1)

          Od września Duda będzie weryfikować stawki godzinowe wszystkich Polaków i z własnej kieszeni dołoży każdemu do wypłaty. Dodatkowo zmusi banki by udzielały pożyczki na niższy procent niż oferują na lokatach, wtedy każdy Polak zostanie milionerem i będzie miał pięć domów, siedem mieszkań i dwa Ferrari w garażu.
          Nikt ci tyle nie da, co ci Duda z PiS obieca.

          • 32 14

          • czlowieku to jest nasz regionalny portal o naszych regionalnych sprawach, zabierz sobie Dude, Tuska, a nawet polską partie przyjaciół piwa i w.....alaj z nim na inną domenę opłacany trollu

            • 20 5

    • masz racje, z tym nie ma najmniejszego problemu po stronie wykonawstwa, ale pewnie po stronie wydajacych pieniadze juz tak :)
      dla przykladu podam jedna z glownych drog w warszawie, gdzie remont zostal wykonany w nocy, a drogi to łodz, tez jedna z glownych arterii, moze ogolnikowo, ale na pewno te remonty sie tam odbyly

      • 1 0

    • Warstwę ścierną jak najbardziej...

      Ale u nas trzeba wymieniać od razu ze starymi instalacjami podziemnymi... Żeby nie rozkopywać po paru latach

      • 2 0

  • (19)

    Fajnie by było, gdyby Gdańsk stał się dużym lokalnym portem lotniczym obsługującym najważniejsze loty - w przyszłości międzykontynentalne, zaś Gdynia mniejsze czarterowe, krajowe i wybrane europejskie. Współpraca przyniosłaby jedynie korzyści.

    • 145 98

    • (13)

      Gdansk - New York, Gdansk - Heatrow, Gdansk - Dubai.

      • 31 2

      • (9)

        Gdynia - Zielona Góra, Gdynia - Radom, Gdynia - Lublin.

        • 42 2

        • (7)

          A czemu nie?

          • 11 4

          • (6)

            Bo Lublin ma straty, Radom to mrzonka, a z ZG latają tylko urzędnicy raz dziennie do Warszawy?

            • 11 3

            • kazde lotnisko (oprócz 3- czy 4) ma straty (5)

              • 5 0

              • Czyt. "każde, oprócz tych ekonomicznie sensownych."

                • 12 4

              • (3)

                Czyli każde małe które nie robi 1mln pasażerów. Co więcej widać tendencję że zyskują duże lotniska, tracą małe i to jest w pełni naturalne. Wraz z poprawianiem się infrastruktury drogowej i kolejowej po prostu łatwiej dojechać do dalej położonych lotnisk.

                • 10 3

              • (2)

                ale to jest dla wielu Darku nieważne. Wielu z powodu jakiś urojeń chciało by dla lotnisk, podobny plan mieć jak kiedyś dla szkół. 1000 szkół na tysiąclecie! 100 lotnisk na setne święto niepodległości!
                Delirium...

                • 11 2

              • (1)

                idac twoim tokiem rozumowania (i niektórych specjalistów), to nie wiadomo po co niby są lotniska regionalne - przeciez to zwykłe marnowanie pieniedzy - wystarczy centralne - teraz mozna bardzo ŁATWO I SZYKO dojechac do warszawy :))))

                • 3 1

              • Strefa oddziaływania lotniska to strefa z ramach której da się dojechać na lotnisko poniżej bodajże 120 minut.

                Tak dla ścisłości przypominam, że teraz lotniska regionalne to te które robią poniżej 3mln pasażerów. I za lat kilka, gdy takie porty jak Katowice, Wrocław, Poznań przekroczą barierę 3mln, faktycznie może okazać się że regionalne sensu nie mają.

                • 1 3

        • Gdansk - Gdynia

          • 19 2

      • Gdynia - Gdańsk - Dubaj

        • 5 5

      • Międzykontynentalny lot na Heathrow? Chyba to Heathrow na Florydzie?

        • 5 1

      • i międzyplanetarne

        Gdańsk-Moon, Gdańsk-Jupiter oraz Gdańsk-Kosakowo :)

        • 2 0

    • ale tak sie nie da, jesli chcesz w przyszłosci loty miedzykontynentalne to te loty trzeba zasilac w pasazerów z lotów lokalnych co oznacza ze musza byc na tym samym lotnisku.

      • 8 0

    • Po co utrzymywać dwa lotniska zamiast jednego?

      • 6 5

    • czemu nie (1)

      Tylko Gdynia za wcześnie wystartowała z wprowadzaniem w życie tej koncepcji. W tym czasie Gdańsk jeszcze walczył z dominacją warszawki i "parlamentarnymi" metodami niszczenia konkurencji. Tak więc gdy w końcu nasza "stolyca" zrozumiała, że w Polsce MUSZĄ być trzy lotniska zdolne do obsługi ruchu lotniczego na właściwym poziomie, to Gdynia oberwała.
      Dziwi mnie w tym wszystkim, że w tym zespole ministrów z łapanki znalazł się jakiś człowiek myślący właśnie o wymogach jakim musi sprostać ruch lotniczy w cywilizowanym państwie. Katastrofa smoleńska wykazała boleśnie niezbędność lotnisk zapasowych zdolnych przejmować ruch w niekorzystnych warunkach i potrzebę systemu Pendolino który w miarę szybko dostarczy do miejsc przeznaczenia pasażerów pechowych lotów jakie nie dotarły do Warszawy.
      Gdynia jeszcze nie całkiem przepadła tylko trzeba poczekać trochę lat gdy będzie widać szansę dla niej.

      • 6 9

      • Dlaczego fiasko pomysłu zupełnie z kapelusza rozpatruje się w kategorii spisku? Już dawno, jeszcze jak ta inwestycja trwała wielu prognozowało że jak cokolwiek pójdzie nie tak to winni będą wszyscy inni tylko nie Gdynia.

        Jakie uciszanie konkurencji? Topienie setek milionów w budowę infry która istnieje 20 kilometrów dalej to jest po prostu bezsens, aby nie nazwać tego dużo dosadniej.

        I co ma do tego katastrofa smoleńska? Po pierwsze jak już było pisane wiele wiele razy, samoloty nie lądują ot tak na najbliższym lotnisku tylko tam gdzie jest dla linii wygodniej. Po drugie niekorzystne warunki atmosferyczne to się rozwiązuje w taki sposób jak to właśnie robią w GDN - systemem precyzyjnego podejścia! Po trzecie - ile takie zapasowe lotnisko lotów odzyska? Jaki jest sens utrzymywania lotniska dla kilku(nastu) lotów rocznie?

        • 7 5

    • Fajnie by było, ale obecnie

      Polsce potrzebne jest 6 lotnisk.
      Tylko taka ilość może sama na siebie zarobić.
      Każde następne to zbytek na koszt podatników.

      • 12 2

  • Nasze lotnisko ma wysoki poziom :) (1)

    Oby tak dalej

    • 81 14

    • czy wszyscy pracownicy przeszli kontrole bezpieczeństwa? czy ot tak ich wpuszczono?

      • 1 0

  • a w lotniskowych toaletach będzie papier za 20gr rolka - witrażowy....!!! (1)

    • 34 28

    • a potem wyjdzie... "że trzeba było w dzień robić, to byłoby prosto, a po ciemku"
      zalali siatkę ogrodzeniową i gra :E

      • 0 0

  • (16)

    Życzę jak najlepiej lotnisku w Gdańsku, jak i w Gdyni. Szczerze nie rozumiem niektórych bezsensownych komentarzy.

    • 75 29

    • Bezsensowne to jest właśnie (15)

      takie podejście "dobrze" wszystkim, bo akurat w przypadku lotnisk lepiej jest się skupić na jednym. Heathrow tu nigdy nie będzie, żebyśmy jeszcze potrzebowali Lutonu, Stanstead czy innego Gatwicka. Jak Gdynia chce wydać 100 mln na lotnictwo to niech kupi za to akcje GDN i korzysta finansowo, a lotnisko niech użyje tych pieniędzy, żeby otworzyć np. kierunki południowe, których ciagle jest mało. To byłby jakiś zysk dla aglomeracji. Przeniesienie np. lotów do UK z Gdańska do Gdyni nie daje nam żadnej wartości dodanej a tylko koszty.

      • 19 5

      • głosujesz na kukiza zapewne - oby niczego nie było (14)

        GDYNIA nie budowała lotniska, bo to istnieje od kilkudziesieciu lat, zbudowano budynek (zreszta niezbyt potrzebny na poczatek)

        Gdynia ma częśc (mała) udziałów w lotnisku w gdańsku

        Gdynia miała byc (i nawet była kiedys) zarzadzana przez Gdańsk i oba lotniska miały sie uzupełniac, ale potem Gdańskowi poszło na 'ambicję'

        gdyby otworzono lotnisko cywilne w Gdyni na Euro, jak to było w planach, nie byłoby problemu

        w czasach gdy myslano o 2 lotniskach była inna sytuacja - Gdańsk chciał POZBYĆ się tanich linii, bo marzył o dochodowych i 'luksusowych' przewoźnikach, Gdańsk dusił się bo WTEDY nie miał pooddawanych do urzytku nowych obiektów

        potem nastapił kryzys w lotnictwie i zaczeły się kłopoty Gdyni

        żeby było smieszniej znowu sytuacja w lotnictwie cywilnym poprawiła sie, choć fakt ze TERAZ to gdńsk juz ma bardziej rozbudowana infrastrukturę

        pomijam fakt ze oficjalnie nie ma mowy o regularnych liniach na poczatku (przez wiele lat) funkcjonowania Gdyni

        itd itp

        • 3 10

        • (10)

          Co ma Kukiz z tym wspólnego?

          I Kolega ma rację - Gdynia chciała zbudować lotnisko bo to co tam istnieje od kilkudziesięciu lat nie spełnia wymogów lotnictwa cywilnego.

          I nie poszło tu o żadne gdańskie ambicje bo na początku chodziło jedynie o zarezerwowanie Kosakowa na działalność lotniczą, a nie uruchamianie lotniska ad hoc. W dodatku po co Rębiechowo miało pakować kase w rozwój Kosakowa jeżeli te pieniądze można było efektywniej wykorzystać w GDN?

          W czym by miało nie być problemu jakby otworzono lotnisko cywilne na EURO? Radom to się otworzył prawie rok temu i nic tam nie lata.

          I co z tego że sytuacja w lotnictwie się poprawia? Tu nie chodzi o sytuację bo ta się zmienia co parę lat a lotnisko to inwestycja na kilkadziesiąt lat tylko o efektywność zainwestowanych pieniędzy. O wiele taniej rozbudowywać istniejące niż budować kolejne. Jako przykład: Gdynia wpakowała w Kosakowo prawie 100 mln i nawet nie ma całej potrzebnej infry pod kod C, Gdańsk wpakował w rozbudowę T2 87 mln (to chyba kwota netto) i dzięki temu uzyska wzrost przepustowości o około 2mln pasażerów rocznie.

          • 13 3

          • bardzo wiele - stan umysłu (9)

            jestes totalnym, powtarzam TOTALNYM ignorantem w tych sprawach

            lotnisko istnieje - jest to lotnisko wojskowe, zostało ucywilnione

            niczego NIE TRZEBA było budowac ignorancie

            ucywilnienie to sprawa BIUROKRATYCZNA

            powtarzam to ze zbudowano budynek to coś innego, na wielu lotniskach w Europie a tym bardziej w USA to sa jakies baraki

            nie masz pojecia jak wygladały 'układy' pomiedzy Gdańskiem i Gdynia,

            oczywiscie nie masz pojecia, ze WSZYSCY łacznie z Gdanskiem i marszałkiem podpisali sie pod decyzja o utworzeniu lotniska w Gdyni

            bo lotnisko miało byc otworzone na Euro, gdyby było nie byłoby problemów, bo by funkcjonowało - co tak trudnego do zrozumienia w tym oczywistym stwierdzeniu

            a juz dobitnie swiadczy o twoim braku LOGIKI to, ze nie widzisz jak uwarunkowania zewnetrzne wpływaja na sukces lub porazke kazdego projektu - to jest typowe dla dzieciaków, którzy z 'realem' nie maja nic wspólnego - zyja w swiecie jakichs gier komputerowych

            masz juz wakacje?

            • 2 11

            • Na euro był ruch. Powiedzmy że Gdynia przyjęła by te kilkadziesiąt/set lotów. Od euro minęły 3 lata. Skąd byś wziął ruch na te trzy lata by chociaż je utrzymać?
              Skoro jest to taki genialny pomysł dlaczego nie wszedł żaden prywatny inwestor nie wyłożył swojej kasy i nie zarabia teraz kokosów?

              • 9 2

            • gdy, nie masz racji (2)

              nie było żadnych decyzji o utworzeniu lotniska w Gdyni. Był tylko i wyłącznie list intencyjny. A listy intencyjne jak mają to do siebie, że często nie wchodzą w życie. No ale Gdynia sprzedawała ów list jako decyzję, a tej nie było. ps. poczytaj sobie raport PWC nt. rentowności tego gdyńskiego pomysłu w Kosakowie.

              • 7 1

              • no bagatela TYLKO list intencyjny (1)

                przeciez nie mówimy o kotrakcie TYLKO o tym co miało byc anie było i nie jest

                ja zwaracam uwage na OBIEKTYWNE fakty, a nie lobbuje za jednym czy drugim rozwiązaniem

                a fakty sa takie, że MIANO takie intencje i takie PLANY

                i chyba o tym mowa

                w innych warunkach rynkowych, warunki sie zmieniły i teraz ponownie, ale oczywiscie teraz to juz nie jest ta sama sytuacja

                nie wiem czemu w Trójmiescie - przynajmniej na forach (i w kregach KBOLI), cokolwiek robi inne miasto to obraza, chamstwo i marnowanie pieniędzy

                zamiast razem budowac metropolię tylko kłótnie i zawiść

                do biało zielony

                nie zrozumiałes o czym piszę, na 99% gdyby lotnisko na Euro powstało nie byułoby problemów z KE, poza tym nikt nie planował tam uruchamiac reguralnych linii, najwyzej czartery, cargo a przede wszystkim general aviation

                • 0 4

              • Czartery i cargo to też głównie kod C.

                • 4 0

            • (4)

              Chłopie, zanim zarzucisz komuś ignorancję zastanów się czy sam nie masz braków.

              Ucywilnienie lotniska to NIE JEST SPRAWA BIUROKRATYCZNA. To konieczność wybudowania infrastruktury zdolnej obsłużyć maszyny ruchu cywilnego (czyli na naszych warunkach kod C) czyli m.in płyty postojowej i drogi kołowania.

              Terminal to także część kosztów i to wcale nie największa tylko pytanie po co to robić?

              Co do listu intencyjnego podpisanego przez Gdańsk i marszałka - poproszę źródła na temat, ze chodziło o utworzenie cywilnego lotniska dla ruchu regularnego. Bo z tego co mi wiadomo to chodziło jedynie o zarezerwowanie tych terenów

              Piszesz że jakby lotnisko otworzono na Euro to "już by funkcjonowało. A ty serio myślisz, że wystarczy sobie otworzyć lotnisko i już ot tak znajdują się chętni przewoźnicy? Pytanie kto i po co miałby się do Gdyni z Gdańska przenieść? Tylko zanim napiszesz o niższych to się doinformuj jakie ceny Gdynia miała dawać i o czymś takim jak efekt skali na lotniskach.

              I nie wiem skąd ta agresja słowna, jakieś przytyki personalne. Ja pisałem merytorycznie, kulturalnie. Ale widać Gdynia ma już nie mieskanców a wyznawców którzy atakują wszystkich którzy nie wierzą w ich wersję rzeczywistości.

              • 5 3

              • czytaj ze zrozumieniem gimbusie zanim zaczniesz sie pienić (3)

                • 2 3

              • (2)

                Tak myślałem, oprócz wycieczek personalnych niewiele masz do powiedzenia. Kto tu się pieni?

                • 3 2

              • jestes zwykłym trollem, ale to nie nowość (1)

                zacytuje TYLKO jeden fragment, swiadczacy ze nie czytasz innych tylko tokujesz jak samiec w okresie godowym
                ---
                pomijam fakt ze oficjalnie nie ma mowy o regularnych liniach na poczatku (przez wiele lat) funkcjonowania Gdyni
                ----

                i twoje głupawe:

                Co do listu intencyjnego podpisanego przez Gdańsk i marszałka - poproszę źródła na temat, ze chodziło o utworzenie cywilnego lotniska dla ruchu regularnego.

                ale pien się dalej, i tak bedziesz zbierał plusy, bo podobnych do ciebie trolli jest zatrzesienie na tym forum - byle tylko istniała nienawiśc miedzy Gdynia a Gdanskiem

                ale to że dostaniesz apre plusów nie swiadczy ze mówisz cokolwiek z sensem

                drogi gimbusie - a nazywam cię tak dlatego, ze dorosły, dojrzały człowiek nie trolluje w tak bezmyslnie głupi sposób w jaki to robisz ZAWSZE ty

                • 1 3

              • Przedstawiasz zdanie ze swojej wcześniejszej wypowiedzi świadczące jakoby ktoś nie czytał ze zrozumieniem. Obawiam się że to nie wynika z tego że ktoś nie czyta ze zrozumieniem tylko z tego że ktoś nie wie jak działa rynek lotniczy. Łatwo napisać z pietruchy "loty GA, cargo i chartery" nie zdając sobie sprawy że to wymaga obsługi kodu C, a więc identycznej infry jak dla Ryana czy Wizza. Natomiast lotnisko typowo GA nie wymaga żadnego terminalu a jedynie baraczek. Więc to jest właśnie zastanawiające że Gdynia najpierw mówiła o awionetkach a potem walneła terminal z 4 stanowiskami check-in - ładne mi GA. I jakby faktycznie o GA chodziło to to lotnisko mogłoby już dawno działać, bez takich nakładów finansowych.

                No i gdzie ja promuję jakąkolwiek nienawiść? Nie podwazyłeś ani jednego mojego argumentu a jedynie powtarzasz że "trolluję w bezmyślny głupi sposób". Czym innym to jest jak nie argumentem ad personam - najbardziej prymitywnym zabiegiem erystycznym?

                Sprawa wygląda tak, że ktoś napisał całkiem merytoryczny wyważony komentarz a ty zacząłeś atakować najpierw jego, a potem mnie bo śmiałem się z tobą nie zgodzić. I to ty zarzucasz innym że są trollami? Dla ciebie każdy kto zaneguje sens istnienia lotniska w Gdyni jest trollem, a to że argumentów ci brakuje to detal.

                • 3 1

        • (2)

          I z tego co pamiętam to Gdynia nie miała przejąć żadnych tanich linii a ruch GA. W tamtych czasach nikt głośno o regularnym ruchu pasażerskim oficjalnie nie mówił.

          • 5 3

          • (1)

            właśnie miała przejąć....

            • 0 1

            • No nie do końca bo pamiętam jak to sama gdynia zrobiła wizualki jak do lądowania podchodzi Lufa to wszyscy się zdziwili że przecież miało być lotnisko GA.

              • 2 1

  • bravo Gdansk...to sa inwestycje na przyszlosc!

    • 69 7

  • Nachylenie (1)

    Nachylenie to niestety nie jest roznica wysokosc miedzy poczatkiem a końcem (bylaby wtedy podawana w metrach a nie procentach) tylko stosunek teh roznicy do dlugoscj pasa

    • 30 4

    • Czyli

      Taki To Tangens?

      • 7 0

  • Ciekawe, że na lotnisku potrafią zmienić nawierzchnię w ciągu dwóch dni, a np. remont kawałka ulicy trwa pół roku. (3)

    • 113 6

    • Kwestia ilości kasy do wydalenia.

      • 11 1

    • im dłuzej trwa remont tym wiecej kosztuje !!Kasa jest publiczna wiec ciagną ile tylko moga

      Zagranicą Polace takie romoty robia 5 razy szybciej ale tam im płacą 5 razy wiecej.

      • 4 7

    • taaa, tylko że naparzali przez ostatni miesiąc po 5 godzin każdej nocy, po kawałku z warstwami wiążącymi, a to co robią teraz to tylko warstewka ścieralna, czytaj: wykończenie

      • 0 2

  • moze centusie od qumaka poprawia wizerunek

    bo z tristarem zawalili na całej linii

    • 45 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.