• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MTM przebuduje ulicę Budowlanych w rok

ms
1 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
1,5-kilometrowy fragment ul. Budowlanych zostanie poszerzony do trzech pasów ruchu. Prace potrwają rok. 1,5-kilometrowy fragment ul. Budowlanych zostanie poszerzony do trzech pasów ruchu. Prace potrwają rok.

Kosztem 30 mln zł przebudowany zostanie 1,5-kilometrowy odcinek ul. Budowlanych w Gdańsku. W ciągu roku firma MTM poszerzy ulicę do trzech pasów ruchu.



Planowany na początku października początek prac budowlanych kończy ponad sześcioletnią historię składanych i dotąd nie realizowanych zapowiedzi przebudowy ul. Budowlanych w Gdańsku.

Przypomnijmy:

  1. w czerwcu 2016 r. przewidywano ogłoszenie przetargu jeszcze przed końcem 2016 r. i zakończenie robót do września 2017 r.,
  2. we wrześniu 2017 r. - rozpoczęcie robót zapowiadano do końca 2017 r.,
  3. w kwietniu 2018 r. - przebudowa miała ruszyć w III kw. 2018 r.,
  4. w listopadzie 2018 r. - deklarowano start robót w II kw. 2019 r.,
  5. w marcu 2019 r. - rozpoczęcie prac miało nastąpić w II półroczu 2019 r.,
  6. w styczniu 2020 r. - start robót planowano w III kw. 2020 r.,
  7. w kwietniu 2020 r. - przebudowa miała rozpocząć się w II półroczu 2020 r.


Ul. Budowlanych: podpisano umowę z wykonawcą przebudowy



Teraz to już jednak historia. 1 września Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podpisała umowę z firmą MTM na przebudowę ulicy Budowlanych. Zostanie ona rozbudowana na odcinku od ul. NowatorówMapka do przystanku PKM MatarniaMapka. Droga będzie poszerzona na fragmencie liczącym ok. 1,5 km.

Po zakończeniu budowy, kierowcy będą poruszać się po jednym pasie w kierunku przystanku PKM. Z kolei w kierunku ul. Nowatorów wybudowane zostaną dwa pasy jezdni. Wzdłuż ulicy powstanie także nowy chodnik, po którym będą mogli także poruszać się rowerzyści.

Na przebudowywanym fragmencie ulicy Budowlanych powstanie także chodnik dla pieszych, na którym dopuszczony będzie ruch rowerowy. Na przebudowywanym fragmencie ulicy Budowlanych powstanie także chodnik dla pieszych, na którym dopuszczony będzie ruch rowerowy.
Dodatkowo ulica zyska nowe oświetlenie, sygnalizację świetlną oraz kanalizację deszczową. Przebudowane zostaną sieci podziemne.

Koszt prac wyniesie niecałe 30 mln złotych. Realizacja inwestycji potrwa do września 2023 r.

Ul. Budowlanych: początek prac w październiku



W najbliższym czasie MTM będzie organizował zaplecze budowy i zamawiane będę pierwsze materiały, niezbędne do rozpoczęcia robót. Ponadto powstać musi projekt tymczasowej organizacji ruchu. Początek prac planowany jest na październik 2022 r.

Inwestycja jest współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. W ramach tego programu wybudowano w tym roku m.in. fragment drogi rowerowej od ul. Hucisko do Forum Gdańsk.
ms

Miejsca

Opinie (159) 2 zablokowane

  • Ciekawe (2)

    • 10 0

    • W rok

      Czytaj: w dwa :)

      • 4 1

    • Kiedy budowa ronda na Słowackiego? Bez tego to nie ma sensu

      • 0 1

  • Kiedy nowa swietokrzyska (2)

    • 16 7

    • dolny taras jeszcze długo nie będzie miał docelowego układu

      brakuje tunelu w ciągu "Nowe Wałowej" w kierunku trasy na Warszawę, a miasto musi się martwić jakimiś osiedlami na peryferiach. To jest prawdziwa lipa.

      • 9 5

    • Obietnica będzie przed wyborami, jak zwykle. A nowa Świętokrzyska za 30 lat i będzie się nazywać aleja Lecha Wałęsy.

      • 2 0

  • (5)

    I gdzie tu sens? Korki sa z powodu ronda, poszerzenie do dwoch pasow nic nie da.

    • 9 28

    • Nie zgadzam się. Gdyby nie rondo byłoby zdecydowanie słabiej (2)

      • 14 1

      • Było słabiej bez ronda (1)

        Tyle, że to rondo to niewykorzystany potencjał. To przykład jak NIE budować rond. Ani to turbinowe, ani zwykłe. Zewnętrzne pasy nie dość, że umożliwiają jazdę dookoła (to piramidalna bzdura) to w dodatku są w ogólne nie wykorzystane i nikt tak nie jeździ

        • 3 4

        • Pojedź tam i sprawdź

          • 0 1

    • korki wywołuje nadmiar samochodów (1)

      i skłonność do korzystania z nich nawet na niewielkie odległości (do 5 km)

      • 2 0

      • nie dziw się - tam nie ma nawet chodnika

        • 1 2

  • 1.5 km w rok??? Olaboga! Dobrze że to nie jest 5 km... (3)

    • 65 4

    • Fakt (1)

      To co prawda nie była droga, tylko "droga żelazna", ale był XIX wiek nie było dzisiejszej techniki, a żeby połączyć wschodnie i zachodnie wybrzeże USA, ówczesne MTM (faktycznie Union Pacyfic) potrzebowało kilku lat. Jakby budowali w takim tempie to do dzisiaj by nie skończyli

      • 4 1

      • Jesteś chętny niewolniczo pracować, tak jak chińscy kulisi mieli okazję w XIX wieku?

        • 2 3

    • Jesli to mtm

      To minimum dwa lata. Nie wiem dlaczego ktokolwiek im daje te projekty. Fuszerka za fuszerka jak w Gdyni np na ul. strzelców!

      • 5 0

  • Mamy Trzy Maszyny (3)

    to firma sprawdzona i rzetelna!

    • 71 5

    • dostawczaka, wiertarkę

      i gumówkę ?

      • 7 0

    • Peowskie miasto

      To wzięło peowska firmę

      • 3 4

    • Ale wynajęte od naszych podwykonawców

      • 0 0

  • ciąg pieszo rowerowy (5)

    rewelacyjne rozwiązanie na miarę "rowerowej stolicy polski"

    • 27 11

    • (4)

      Nie narzekaj tam tłumy ludzi nie chodzą.
      Rowerem będzie się dobrze jechało a jak raz na pół kilometra znajdzie się jakiś pieszy to się ostrożnie ominie

      No pytanie czy na te okoliczność będą nierówne płytki a nie asfalt

      • 16 2

      • No tak bo przecież kierowca musi mieć wszystko na wyłącznośc

        reszta niech się męczy na współdzielonych chodniczkach

        • 4 4

      • jeden cyklista 10-15 km/h pod górkę (1)

        blokuje cały ruch w godzinach szczytu i w dodatku nie może być pewny że taką przejażdzkę przeżyje

        • 6 1

        • jasne, rowerzyści powodują korki :)

          • 0 0

      • pieszy ma prawo czuć się bezpiecznie na chodniku

        • 0 0

  • Uwielbiam (8)

    3 pasy brawo, czyli korków od Banina/Bysewa/Kokoszek w kierunku Skanski najwidoczniej nie ma wg planistów miejskich?

    • 53 9

    • A dlaczego planisci gdańscy powinni sie przejmowac komfortem mieszkancow innych gmin? (2)

      Niech im ich gminy budują infrastrukturę, za swoje pieniadze

      • 12 14

      • jeżdzić na "kaszuby" to się chce.

        • 10 11

      • Banino to Banino, ale Kokoszki to dzielnica Gdańska, a Bysewo wchodzi w jej skład, więc ich mieszkańcy mają takie samo prawo do inwestycji ze swoich podatków jak pozostali mieszkańcy naszego pięknego miasta...

        • 6 0

    • jak sie te wsie dołożą to można drogi robić. nie ma sensu z gdanskich podatków im ułatwiac jazde (1)

      • 10 10

      • Kokoszki to dzielnica Gdańska, a Bysewo wchodzi w jej skład...

        • 3 0

    • (1)

      To jest inna gmina , władze tam ma trochę nie tvnfriendly. Jedni drugim robią pod górkę, a każdy ma w pupie mieszkańców.....korek do Banina za chwilę będzie legendarny......

      • 5 1

      • gmina miasta Gdańsk obejmuje Kokoszki a Bysewo jest jednym z 5 jej osiedli...

        • 2 0

    • Wg planistów miejskich są, ale wg planistów wiejskim tzn gminnych nie ma... i tu jest problem. Miasto w swoich granicach może budować, ale w granicach gmin ościennych nie. Wola gmin ościennych na współpracę jest żadna. Gdyby była, to zgłaszali by chęć dołączenia do projektów budowlanych, na etapie planowania, a nie po wykonaniu budowy.

      • 0 0

  • ? (6)

    Dlaczego rozbudowa do trzech pasów, a nie czerech

    • 55 13

    • taki układ ma zachęcić do wyprowadzania się z Gdańska

      • 21 3

    • żeby (1)

      za 3 lata ogłosić przetarg na poszerzenie o czwarty pas z powodu braku przepustowości. Czego nie rozumiesz?

      • 26 3

      • Nie rozumiem tego, dlaczego

        dopiero za 3 lata - przcież lud ( nawet ten ciemniejszy ) zorientuje się już po tygodniu, że trójpasmówka to rozwiązanie do bani

        • 6 0

    • 3 pasy

      planiści tylko do 3 potrafią liczyć ;)

      • 12 1

    • bo coraz więcej drogowców jest świadoma tego, że poszerzanie ulic nie likwiduje korków (1)

      tak jak popuszczanie pasa nie leczy ani otyłości ani nadwagi

      • 3 3

      • fakt

        ale bez lewoskrętów z kierunku od obwodnicy do turboronda dobrze nie będzie

        • 4 0

  • (2)

    Budowlanych to legenda. Robią: źle, nie robią: też źle;)

    • 12 18

    • Piszesz - źle, nie piszesz - dobrze (1)

      • 4 1

      • Piszesz źle, nie piszesz jeszcze lepiej! :)

        • 1 1

  • 1.5km w rok (4)

    Dobrze, że Gdańsk autostrad nie buduje ;-)

    • 48 6

    • Pis też autostrad nie buduje

      • 5 1

    • A które miasto autostrady buduje.

      • 5 2

    • (1)

      Nowa kartuska w kokoszkach to też podobne odległości ;) inwestycje potrzebne ale nie powalajace

      • 2 0

      • jakoś ostatnio tam się mało dzieje

        czyżby wykonawca się poddał ?

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane