- 1 Mała uliczka, duży problem (161 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (433 opinie)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (110 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (274 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (169 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (30 opinii)
Mają dość płotu na osiedlu
Mieszkańcy Oruni Górnej każdego dnia przekonują się, że płoty dzielące bloki na jednym osiedlu nie mają sensu. Druciana siatka oddzielająca bloki Spółdzielni Mieszkaniowej "Południe" od bloków stojących przy ul. Sosnkowskiego, bezustannie forsowana jest na różne sposoby.
Fikcyjne bezpieczeństwo kontra rzeczywiste utrudnienia
Dlaczego wspólnoty mieszkaniowe podejmują decyzje o postawieniu płotu okalającego ich teren? Przeważnie chodzi o uniemożliwienie wstępu osobom postronnym. Dzięki temu ma być teoretycznie bezpieczniej. No i nie trzeba się martwić, że pod domem zaparkuje sąsiad z ulicy obok.
Kiedy jedni mieszkańcy cieszą się, że ich najbliższa okolica została "zabezpieczona" przed nieproszonymi gośćmi, drudzy pukają się w czoło i narzekają na powstałe utrudnienia. Jedną z takich sytuacji zgłosił nam mieszkaniec Oruni Górnej.
Pomiędzy ul. Okulickiego a ul. Sosnkowskiego wzniesiono druciany płot. Ogrodzenie zostało postawione przez Spółdzielnię Mieszkaniową "Południe", do której należą bloki zlokalizowane na północ od płotu.
- Mieszkam po stronie Spółdzielni Mieszkaniowej Południe. Problem jest znany od dłuższego czasu, bo płot istnieje już parę lat. Obok bloku przy ul. Okulickiego 11 są schody i spółdzielnia przedłużyła płot dwa lata temu do tych właśnie schodów. Teraz ludzie z bloków przy ul. Sosnkowskiego chodzą po górce, aby przejść do siebie, bo schody niby należą do SM Południe - denerwuje się pan Mateusz.
Młodzież ma płot za nic
Zdaniem naszego czytelnia, ogrodzenie jest nie tylko zupełnie niepotrzebne, bo utrudnia poruszanie się po dzielnicy, ale i stwarza zagrożenie dla forsujących je codziennie dzieci.
- Każdego dnia widać młodzież skaczącą przez płot albo przechodzącą pod nim. Ułożone niedawno kamienie na nic się nie zdały. W sprawie płotu dzwoniłem już wielokrotnie do spółdzielni, ale według jej władz wszystko jest w porządku. Ich zdaniem to nie problem, że dzieci i młodzież radzą sobie w taki sposób. Furtki nie zrobią i koniec - kwituje nasz czytelnik.
Czytaj także: Płot z drutem kolczastym podzielił dwa osiedla
Jak widać na zdjęciach, druciany płot jest zwieńczony ostrymi zakończeniami i przechodzenie przez niego może zakończyć się głębokimi skaleczeniami.
O komentarz przedstawicieli Spółdzielni Mieszkaniowej Południe.
Spółdzielnia: furtka nie jest potrzebna
Pracownicy spółdzielni twierdzą, że płot powstał na wniosek członków spółdzielni i zarazem mieszkańców ogrodzonych bloków. Nie ma mowy o montażu wspomnianej wcześniej furtki, która zdaniem spółdzielni nie jest w ogóle potrzebna. Mieszkańcy spółdzielni nie są nią zainteresowani.
- Płot stoi już od kilku lat i nie było na niego żadnych skarg. Powodem jego postawienia były liczne zgłoszenia od naszych mieszkańców, którzy mieli dość zajmowania miejsc parkingowych i wyprowadzania psów na trawnikach spółdzielni przez mieszkańców bloków przy ul. Sosnkowskiego - wyjaśnia Hanna Ulewicz ze Spółdzielni Mieszkaniowej "Południe".
Zdjęcia przesłane naszej redakcji są znane władzom spółdzielni. Ich zdaniem, utrwalonym na nich problemem powinna zająć się Straż Miejska lub policja.
- To nie jest wystarczającym powodem, aby demontować ten płot czy montować nową furtkę, bo młodzież przez niego przechodzi. Tym bardziej, że od miejsca wykonania zdjęć do najbliższej furtki jest zaledwie kilkadziesiąt metrów. Młodzieży po prostu nie chce się do niej dojść. Zgodnie z taką logiką, powinniśmy zamontować furtkę przy furtce. Liczba przejść jest wystarczająca - przekonuje Hanna Ulewicz.
Spółdzielnia zastrzega, że istnieje możliwość wykonania dodatkowych przejść. Wystarczy, aby odpowiednia liczba członków spółdzielni złożyła taki wniosek, który potem zostanie poddany pod głosowanie na walnym zgromadzeniu.
Miejsca
Opinie (222) ponad 10 zablokowanych
-
2015-10-11 17:18
ZAKAZ GRODZENIA (4)
Stawianie płotów to utrudnianie sobie i innym życia, żaden płot nie ochroni przed złodziejami to tylko niepotrzebne koszty. Np w USA nigdzie nie ma płotów nawet przy domkach jednorodzinnych. Płoty źle świadczą o mieszkańcach takich osiedli - słoma z butów wychodzi szczególnie u nowobogackich niewykształconych i mało inteligientnych. Należy wprowadzić zakaz prawny grodzenia przestrzeni publicznej.
- 46 32
-
2015-10-11 17:25
tak, tylko jak ćwok w usa pomaluje sprayem czyjś dom, to dostanie kulkę, u nas znikomość społeczna czynu :) (1)
i płoty, co udowodniono - zmniejszają ilość bohomazów i dewastacji budynków i infrastruktury, zieleni itp.
Sam jeden z drugim oszołomy, co tu się wypowiadacie jesteście winni stawianiu płotów. Nie niszczącym to nie przeszkadza, a jak już to wygrywa chęć spokoju i czystości nad swobodnymi wędrówkami i syfem.- 22 10
-
2015-10-12 05:54
Gdzie udowodniono??
"płoty, co udowodniono - zmniejszają ilość bohomazów i dewastacji budynków i infrastruktury, zieleni itp. " - zacytuj źródło, w którym są dowody na twoje "udowodnienie".
- 2 3
-
2015-10-11 18:23
mylisz się w USA jest dużo nowych zamkniętych osiedli.
- 16 2
-
2015-10-11 18:30
daciziger, ty jesteś frajer. Przestrzeń publiczna, śmieszny facet. Gdzie ty masz przestrzeń publiczną. Wszystko jest sprzedane. Masz tylko chwilowy wstęp na przestrzeń niby publiczną a potem ją się zamyka a dla zarobku z powrotem się ją otwiera. I tak w kółko Macieju. Dziś nie ma żadnej przestrzeni publicznej. Mam na myśli takiej stałej.
- 9 5
-
2015-10-11 17:35
Grodzić i nic tylko grodzić !!! (2)
A WSZYSTKO JEST PRZEZ TO że, ludzie NIE są KULTURALNI. Mylą że, jak nie ogrodzone to znaczy do wszystkich należy a jest to nie prawda. Mieszkam w domu należącym do Spółdzielni Mieszkaniowej, ale jest pewne ale. Mieszkańcy mają wykupione mieszkania na własność a do tego należą jeszcze tereny jak trawniki wokół budynków chodniki, latarnie itp. więc są to tereny prywatne tych mieszkańców. U nas dla przykładu wszyscy łażą, ale to jest małe piwo bo z dużym piwem to oni przychodzą pod nasze domy i je chleją, plują pala papierosy, petów i kapsli pełno w koło, przeklinają a na koniec sikają i lecą po następne piwo. Inni tak jak już pisaliście przychodzą z psami wiadomo po co. Raz jednej paniusi zwróciłem uwagę, która mieszka po drugiej stronie ulicy na innym osiedlu aby nie pozwalała sikać psu na latarnie bo one u nas już od tego dawno przegniły, to się wielce zdziwiła. Tak to wygląda, gdyby była kultura to by było inaczej. A tak trzeba się grodzić. A teren ogrodzony to jak dla mnie ubyłoby kawałek Polski. Bo właściwie nigdy tam wejść nie mogę. I co z tego że, mamy te 312 tysięcy metrów kwadratowych, a ile terenów przez takie grodzenie, pomniejsza nam naszą swobodę. I teraz wyobraźcie sobie jak partia PO chciała sprzedać lasy państwowe, to o ile by wam się POLSKA zmniejszyła. Mimo wszystko jestem za GRODZENIEM.
- 35 18
-
2015-10-11 19:19
ej ale oni chcieli sprywatyzować firmę Lasy Państwowe, one NIE SĄ właścicielem lasów jakotakich (1)
las jest i miał pozostać w ręku skarbu państwa.
No ale jak zacznie rządzić Mącierewicz, Fotyga i ta oszołomska kobieta, która zadłużyła gminę, na terenie której są kopalnie(jak to się jej udało?? - wielka sztuka zaiste, inne gminy z kopalniami maja wiele rzeczy za darmo i wszystko na wysokim poziomie) to lobby pójdzie do pisowców a oni w imię walki z caru putinu oddadzą za złotówkę lasy, tereny w ręce prywatne, innym...- 5 1
-
2015-10-11 20:12
"ej" ! - do ciebie to piszę.
... widzę że, ty to jesteś frajer pompka. Co mnie obchodzi Pis albo Po.
Monopol spirytusowy, monopol tytoniowy, poczta, koleje banki, i tak dalej, to wszystko powinno być w skarbie państwa i co z tym się stało.
To samo by było z tymi lasami.
Ty nie próbuj wciskać ludziom kitu.- 8 2
-
2015-10-11 17:52
SmPoludnie
A pozal sie boze Wysocki prezes taki zaradny szlabany ,ploty ,monitoring wywiady w prasie jaka to spoldzielnia ekstra a to po prostu stara sitwa komunistyczna .pozdrawiam mieszkaniec
- 16 8
-
2015-10-11 17:54
Wpółczesne getta dla podobno bogatych (4)
a tymczasem raczej utopionych dorobkiewiczów w kredytach frankowych .
- 22 21
-
2015-10-11 18:04
Ich sprawa (3)
Co Cię to tak drażni, skąd te frustracje?
- 13 6
-
2015-10-11 18:07
zaczyna się od płotków , potem sa płoty, a na koncu zasieki
i reaktywacja fabryk drutu kolczastego.
- 6 7
-
2015-10-11 20:51
bo sie przejsc nie da (1)
- 7 5
-
2015-10-11 21:32
Gdzie się nie da?
Na teren prywatny czyjś wejść nie możesz? Kurcze szkoda...
- 7 4
-
2015-10-11 17:59
Pani Ulewicz
Pani Ulewicz już dawno powinna nie pracować w spółdzielni . Jej pomysły są tak "genialne " , że mogłyby kandydować do nagrody NOBLA .Kiedyś kazała sprawdzać szczelność studni deszczowych i kanalizacyjnych . Jest ewidentnym pachołkiem PO .
- 13 9
-
2015-10-11 18:09
kto montował ten płot? - jest niezgodny z przepisami.. (1)
zastanawia mnie kto zamontował ten płot, kto zlecił jego montaż w ten sposób oraz kto podpisany jest na odbiorze..
Otóż zgodnie z przpisami budowlanymi - zakończenie ogrodzenia nie może być ostre jeśli nie przekracza on wysokości h-1800mm.
Tutaj mamy panele h-1530 ok 50mm nad gruntem - co niestety wskazuje na montaz niepoprawnie ze sztuką, lub zlecenie montażu płotu niezgodnego z przepisami..
radzę młodzieży zgłosić ten płotek w odpowiednie miejsce - i w czasie demontazu będą mieli swobodne przejście:-)- 27 12
-
2015-10-11 21:36
Jest zgodny
Do2,2m pozwolenia są zbędne od lipca
- 4 0
-
2015-10-11 18:15
(1)
Ta tuskowa platformowa mlodzierz palami uczyc szacunku za komuny nieniszczyli trawnikow i niepisali po murach popieram te spoldzielnie i glosuje na kukiz15
- 7 14
-
2015-10-12 17:14
dobry troll, poletzam i pozdrawiam ciule!
- 0 0
-
2015-10-11 18:27
Płot dobry jest na wsi żeby kury nie uciekały ! (1)
- 27 14
-
2015-10-11 21:33
I w mieście żeby menele nie wchodziły
Najwyraźniej sprawdza się i tu i tu :)
- 6 6
-
2015-10-11 18:35
ci co chocą niech sobie grodzą, ci co nie chcą niech sobie nie grodzą. W czym problem ? Ja wolę mieć ogrodzone bo nie lubię jak się schodzi menelstwo. Oni by pewnie chcieli mieć wstęp wszędzie żeby roznosić swój syf...a już ci...
dobrze że komuna już minęła!!- 16 11
-
2015-10-11 18:38
Shitstorm (3)
Ale wielki problem.
Płot nie jest żadnym problemem.
Problemem jest głupota osoby, która go projektowała, dzięki czemu nie ma wystarczającej liczby bramek :)- 10 6
-
2015-10-12 05:56
Hołocie zawsze za mało bramek albo przejść. (2)
Na Świętojańskiej w Gdyni przejście dla pieszych co 300 m, a i tak hołota łazi pomiędzy, bo zaaaa daleeekoooooo....
- 6 1
-
2015-10-12 08:02
Dlaczego obrażasz innych ? (1)
- 2 4
-
2015-10-12 11:15
dlatego, że swym zachowaniem nie zasługują na szacunek
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.