• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Majowe cięcia na PKM. Które połączenia wypadną z rozkładu?

Maciej Naskręt
1 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
W sumie z rozkładu jazdy w maju zniknie ponad 20 połączeń. W sumie z rozkładu jazdy w maju zniknie ponad 20 połączeń.

SKM udostępniła najnowszy rozkład jazdy po cięciach zaplanowanych od 16 maja. Zlikwidowane zostaną składy kursujące m.in. wczesnym rankiem i pod wieczór. Zmiany na gorsze dla pasażerów obejmą też szlak Gdynia - Kościerzyna.



Jak oceniasz cięcia na linii PKM?

W połowie kwietnia światło dzienne ujrzała informacja o planowych cięciach pociągów na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Władze Szybkiej Kolei Miejskiej, która przewozi pasażerów szynobusami po linii PKM, niedawno przedstawiły założenia zmian w ruchu pociągów. W sumie zniknie 16 połączeń wyjeżdżających z Gdańska i 14 połączeń pociągów w drugą stronę.

Przypomnijmy, że władze samorządu województwa, organizatora przewozów, ogłosiły zmiany w ruchu pociągów z uwagi na niewielkie zainteresowanie ofertą.

Pobierz rozkład jazdy (arkusz kalkulacyjny) z uwzględnieniem zmian na PKM - na linii PKMna trasie Gdynia - Kościerzyna.

Znikają poranne pociągi z i na lotnisko zobacz na mapie Gdańska

Na trasę nie wyjedzie m.in. poranny pociąg o godz. 3:50 z Gdańska Głównego do portu lotniczego. Pasażerowie nie pojadą tym pociągiem także w drugą stronę o godz. 4:51. Wieczorem natomiast zabraknie składów w kierunku lotniska o godz. 22:58 i 23:45. Nie będzie także nocnych składów do Wrzeszcza o godz. 23:36 i 00:25. Cięcia dotyczą dni powszednich, jak i świątecznych.

To oznacza, że ostatni pociąg z lotniska do Wrzeszcza pojedzie o godz. 22:31.

Na szczęście władze samorządu województwa nie zrezygnowały z pociągów nocnych na trasie z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni Głównej - odjadą one o godz. 00:25 i 00:55. To kursy zjazdowe - nie będzie pociągów powrotnych o tej porze.

Które pociągi nie wyruszą z i do Gdyni zobacz na mapie Gdyni po 16 maja?

Samorząd województwa zdecydował się także na likwidację połączeń w dni powszednie z Gdyni do Wrzeszcza przez Osowę. Na tej trasie nie pojadą dotychczasowe składy o godz. 5:08, 11:20, czy 21:37. Natomiast kurs o godz. 6:10 wyruszy nie z Gdyni, a z Osowej o godz. 6:30.

W drugą stronę - do Gdyni - przeznaczono do likwidacji jeszcze więcej pociągów. Z Wrzeszcza w tym kierunku nie pojedziemy o godz. 6:10, 11:13, 11:39, 20:28, 21:45 i 22:15.

Liczba połączeń z i do Osowej zobacz na mapie Gdyni także zmniejszona

Po 16 maja, oprócz pociągów z Gdyni, które naturalnie jeździły przez Osową, zniknie dodatkowo sześć pociągów w kierunku Gdańska Wrzeszcza, właśnie z wspomnianej dzielnicy o godz. 9:18, 10:06, 10:48, 11:10, 20:14, 21:09 i 21:38. W drugą stronę do Osowej z Wrzeszcza nie będzie siedmiu połączeń - o godz. 7:50, 8:43, 09:58, 10:28, 18:55, 19:55 i 22:45.

Najmniejsze cięcia obejmą połączenia z Gdańska do Kartuz. Wypadnie tylko jedno połączenie o godz. 22:45. Pociąg na miejscu meldowałby się o godz. 23:42. To oznacza, że nie pojedzie też skład z Kartuz do Gdyni o godz. 23:56.

Natomiast na trasie Gdynia - Kościerzyna zabraknie dwóch składów - o 8:48 i 22:37. W przeciwną stronę nie pojadą składy o godz. 11:36 i 20:26.

Opinie (238) 2 zablokowane

  • A gdzie obniżka cen biletów metropolitalnych? (7)

    Zwiększono ceny ze względu na PKM a teraz kiedy ograniczane są kursy mam się spodziewać że ceny biletów również zostaną obniżone?

    • 283 15

    • Ciekawe, czy MZKZG obniży ceny biletów. (3)

      • 36 3

      • pytanie retoryczne. (1)

        ceny duże, przystanki na wygwizdowie. teraz jeszcze rzadziej będa jeździć. ciekawe jak zamierzają zachęcić do jazdy PKM?

        • 48 2

        • nie zamierzają

          nie mają żadnego sensownego pomysłu na promocję PKM

          • 45 3

      • ten twór powinien

        przejąc kompetencje ztmu w gdansku, gdyni, wejherowie i skm, byc jedynym sprzedającym bilety, bilety powinny być na całe trójmiasto i kosztować ok. 100zł/mies. wtedy ma to sens.
        alternatywnie po prostu powinien przestać istnieć...
        a jeśli chodzi o koszty itp.- te instytucje nie mają zarabiać i nie są w stanie zarobic na siebie, bo takie jest ich załozenie- już teraz są dotowane. więc niech chociaż działają.

        • 30 3

    • wątpię

      • 7 0

    • To niech zwrócą cześć dotacji.

      Skoro za unijne dofinansowanie budowali to teraz skoro ograniczają zakres funkcjonalności to niech oddadzą dotacje. Tak jak z autostradami budowanymi za kasę z dotacji.

      • 3 0

    • No właśnie, gdzie obniżka? Od stycznia płacę więcej za bilet metropolitalny a i tak nie skorzystam z PKM bo bilet mam żeby do pracy jeżdzić SKM.

      • 3 0

  • Takie ahhy i ehhhy zachwytu sie unosily na otwarcie....,czekam na (14)

    takie info o ... tunelu ,za ktory placimy 7 baniek rocznie za konserwacje...

    • 154 46

    • Smerf maruda (7)

      Najlepiej nic nie budowac, komunikacje zlikwidowac, usiąść i marudzić

      • 26 34

      • Co za ściema z PKM - miliony z naszych kieszeni idą na dopłaty bo peowcy chcieli wygrać wybory (4)

        Puste składy PKM to wizytówka PO w regionie

        • 43 28

        • Zobacz sobie połączenia z Kartuz, czy są puste (3)

          Połączenia z i do Kartuz, zwłaszcza te poranne i popołudniowe są maksymalnie obciążone. Nie ma gdzie usiąśc, a z miejscami stojącymi też nie jest wesoło. Więc przestań pier....lić.

          • 40 3

          • Tania siła robocza jedzie do 3miasta

            • 20 30

          • Zobacz sobie (1)

            połączenia Osowa - Wrzeszcz, a szybko zmienisz zdanie!

            • 10 0

            • Osowianie to szlachta

              im (15k mieszkancow) trzeba wybudowac tunel za 2mld. Pociagiem jezdzi plebs, a nie bogacz z dzielnicy pod obwodnica...

              • 3 2

      • (1)

        Budować, ale z głową .

        • 11 3

        • I tabaką

          • 1 1

    • cięcie przed sezonem

      Polska to dziwny kraj

      • 24 2

    • Co do PKM, to od początku było wiadomo, że obłożenie wszystkich pociągów w stanie gwarantującym zyski będzie niemożliwe. (4)

      I nie trzeba było być prof. logistyki, żeby stwierdzić, że część połączeń będzie wozić powietrze. Natomiast tunel się obroni, mimo wysokich kosztów utrzymania. Kto ostatnio jechał ul. Jana z Kolna w Gdańsku o 16.00 ten wie, o czym mowa... Na światłach pod zieleniakiem stało się dobre 4 zmiany zanim dało się przejechać przez Wały Jagiellońskie. Teraz nie stoi się prawie wcale. Problemem jest i będzie brak Drogi Zielonej od Hallera do Ergo Areny...

      • 12 7

      • Problemem nie jest

        brak Drogi Zielonej do Ergo, lecz totalny brak odcinka Słowackiego koło ETC w kierunku stadionu! Również brak nowej Spacerowej połączonej z Ergo. To są newralgiczne punkty, a nie wydumana Zielona! Można dojechać do hali Chłopską lub Grunwaldzką!!!

        • 10 0

      • problemem jest nadmiar samochodów (2)

        i sensownej polityki transportowej obciążającej kierowców kosztami, które generują

        • 8 3

        • komuno wroc?

          • 2 3

        • otoz to...

          Jednak niestety sa ludzie, ktorzy nie rozumieja, ze miasto jest czyms wiecej niz mieszkaniem w dzielnicy pod obwodnica, dojazdem w korku (mniejszym lub wiekszym, ale zawsze korku, bo nie da sie wpuscic do rdzenia miasta 200k samochod na raz) do pracy/szkoly i powrotem w korku do domu.

          Dlaczego tzw. "starowki" najczesciej sa w miastach najprzyjemniejszymi miejscami? Ano moze dlatego, ze planowano je pod mozliwosci fizyczne czlowieka? maksymalnie 3-5 pieter, moze i wasko/ciasno, ale wszedzie blisko na pieszo.

          Fajnie miec ta slynna przestrzen i zielen mieszkajac poza miastem. Tyle tylko, ze jak sie spedza 2-4h dziennie w samochodzie, aby stamtad wyjechac i wrocic, to nie ma wiele czasu na kontemplacje.

          • 8 1

  • jednym z powodów to brak automatów biletowych w Gdyni (2)

    Gdyby Gdynia zamontowała automaty biletowe na przystankach autobusowych, to klient miałby możliwość nabycia biletu, który by obowiązywał i w autobusie i na pkm.

    • 73 20

    • automaty biletowe są zbyt skomplikowane dla Gdyni

      • 19 8

    • W Gdyni nie zbudowano przystanków PKM. Po co zatem automaty (w kontekście PKM)? Gdzie niby miałby się potencjalny podróżujący przesiadać?

      • 4 3

  • (13)

    PKM-ka nie wypaliła?Transport zbiorowy... Chyba trefna inwestycja . Ja soboe kupiłam skuter osa i mam gdzieś transport zbiorowy.Mało pali i jest zabytkowy.

    • 77 51

    • szpilek (1)

      zjeżdżaj stąd. Na osie.

      • 8 14

      • na skuterze?

        • 9 1

    • No i co ma z tego wynikać? (4)

      wracaj do flaszki a nie w przypływie otrzeźwienia uruchomiałaś komputer. Może oddaj do muzeum II wojny światowej ten tzw. skuter, przynajmniej jakieś eksponaty postawią. a kiedy jest zima to którędy jedziesz? przez Egipt?

      • 5 8

      • (3)

        Zimą też jażdże skuterem (osa). Do Egiptu nie jażdże bo to kraj muzułmański.Wolę urlop spędzić na baczku lub głębce .Z winkiem miodowo lipowym skończyłam dnia 30.04.2016r.Teraz będę piła dużo piwa urośnie mi brzuch i ludzie pomyślą ,że jestem w ciąży...!

        • 2 5

        • Szpilek podejmij wreszcie leczenie. Dla własnego dobra i naszego spokoju... (2)

          • 8 0

          • (1)

            Nie znam zadnego szpilka !Kto to jest?

            • 0 5

            • ty

              ty

              • 6 0

    • (1)

      powodzenia zimą

      • 3 0

      • Zimą zawsze i wszędzie osą !Gdy jest dużo śniegu montuje pług z przodu i jadę ! Przez ostatnie kilka zim zawsze miałam w termosie winko miodowo lipowe ,rozgrzewało mnie bardziej niż jakiś amant z wenezuelskiej telenoweli.

        • 0 4

    • PKM-ka (3)

      wypaliłaby, gdyby KTOŚ rozsądny zaprojektował linię elektryczną kończącą się w Gdańsku Głównym lub Śródmieściu, a nie we Wrzeszczu! Równolegle należało dogadać się z PKP i położyć drugi tor do Kościerzyny, aby skrócić czas przejazdu pociągów w kierunku Gdańska i Gdyni! Ale KTO by o tym wcześniej pomyślał, nieprawdaż?! Najważniejsze, że koledzy zarobili przy budowie tego bubla! A teraz, zamiast się rozwijać, pkm się zwija! Logika, zaiste, rodem z prl-u!!!

      • 15 1

      • ojojojcu!

        "Należało dogadać się z PKP"

        Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego faktu w słowa...

        • 4 4

      • Bubel nie bubel, dziala od kilku miesiecy (1)

        Wszystko, o czym mowiles jest planowane.

        Jak sam zauwazyles trzeba tu porozumiec sie z wiecej niz szwagrem przy flaszce. PKP, wojewodztwo, Gdansk, Gdynia, Koscierzyna, ZTM, ZKM itp. itd.

        Same pomysly sluszne. Nikt im nie zaprzecza (moze ewentualnie kwestia przesiadek we Wrzeszczu*), jednak nie dalo sie tego na raz zrobic, bo kiedy zaczeto budowac PKM do Warszawy z Gdanska ciagle jechalo sie 5-6h z powodu... Budowy od nowa calej trasy.

        To nie jest tak, ze jest cacy. Jest zle i za nieduze pieniadze (bardziej checi i zmiana nastawienia mocodawcow) mozna to znacznie poprawic. Jednak nie mozna tego zrobic w ciagu jednego dnia. Licze na to, ze w ciagu 2-5 lat wiele z tego, co napisales stanie sie faktem. Ta linia ma istniec i za 50 lat. Stad nie uznawalbym jej juz teraz za bubla.

        • 3 2

        • *ad przesiadki we Wrzeszczu

          Jesli we Wrzeszczu zamontowanoby np. ruchome schody (windy ssa i to bardzo. Sa zawsze za wolne, najczesciej zepsute) - chocby tylko w gore plus do tego dolozyli konkretna informacje o tym, skad jedzie najblizszy pociag, a konkretne PKMki jadace do Glownego powinny tez byc latwe do zidentyfikowania. Np. pierwszy pociag o danej godzinie (np. 13.10, 14.10, 15.10 itp.)

          Przesiadka nie jest niczym tragicznym pod warunkiem, ze:
          - nie wydluza znacznie przejazdu
          - nie zwieksza znacznie kosztow
          - jest latwa i przyjemna nawet przy -20 czy +30 st. C

          SKM z Wrzeszcza do Srodmiescia (a najlepiej dalej, az do Pruszcza jezdzace normalnym taktem przez SKM Srodmiescie - do Rumii czy Wejherowa jezdza) nie rzadziej niz co 5-7 minut (najlepiej czesciej) i mozliwosc przejechania na tym samym bilecie.

          Co wiecej, Wrzeszcz powinien stac sie duzo wazniejszym wezlem komunikacyjnym (wliczajac tramwaj) i na taki powinien byc przebudowany. Tu byloby dobrze miec np. godzinny bilet Trojmiejski - kasuje sie w dowolnym srodku komunikacji na poczatku podrozy i od tej pory ma sie np. godzine/dwie na jazde z tyloma przesiadkami ile sie chce. Cena, np. 5zl.

          Jak powiedzialem, rozwiazan jest wiele. Chodzi o szersze spojrzenie niz tylko jedna linia. PKM samo w sobie nie bedzie niczym przydatnym. Co innego dobrze zorganizowana, szybka, bezpieczna, wygodna (i ewentualnie tania) komunikacja publiczna w kontekscie calego Trojmiasta i okolic.

          Wyciaganie z tego samej PKM i mowienie, ze to bubel jest calkowicie zlym podejsciem. To jakby jedna linie autobusowa zrobic na innych zasadach i oczekiwac, ze wszyscy sie rzuca.

          • 3 1

  • nie za szybko na ciecia? (5)

    Panie w kasie jeszcze nie nauczyly sie poprawnie sprzedawac biletow, a co dopiero wprowadzenie wspolnego biletu na skm pkm ztm. To dla was za trudne, lepiej likwidowac

    • 233 7

    • Nie róbmy polityki- budujmy stadiony!

      Tyle kasy poszło w ...

      • 17 2

    • widocznie nie - pieniądze na wypłaty i premie dla urzędników są potrzebne

      • 13 1

    • Ponieważ do każdego pasażera trzeba ileś tam złotych dopłacać to najrozsądniej bedzie zlikwidować wszystkie kursy.

      Wtedy zostaną tylko koszty stałe (budynki, sprzęt, pensje itp.) i to wtedy wyjdzie podatników najtaniej w utrzymaniu

      • 22 1

    • Nie.

      Cieć jest potrzebny! Cieć musi być!

      • 3 2

    • a podrozni nie wiedzą co chcą kupic

      • 0 0

  • Sama PKM to jest dobry pomysł. (9)

    Porażka to wykonanie. Po co te przesiadki we Wrzeszczu? Do tego bałagan i brak informacji na peronach. Pociągi odjeżdżają jak chcą. Podobnie bzdura to SKM z Tczewa i Pruszcza z tą przesiadką w Gdańsku Głównym. Trzeba wysiadać i czekać nawet 15 minut na to aby kontynuować podróż do Gdyni lub Sopotu. Co za cymbał ten rozkład jazdy układał?

    • 335 6

    • Rozkład jest nieregularny. Dla mnie osobiscie dojazd PKM bylby preferowanym dojazdem ,ale w godzinach szczytu (miedzy 7:30 a 9 rano i między 15:30 a 17 po poludniu) polaczenia sa nieregularne i jest ich malo (sklady sa prawie pelne mimo wszystko), co zachecilo mnie do powrotu do samochodu

      • 48 2

    • Rozkład układa organista (6)

      Rozkład jazdy PKM układa człowiek który ukończył... studium organistowskie w Pelplinie!

      • 31 1

      • Jakie studium? (2)

        • 2 3

        • Gry na organkach.

          • 10 1

        • Diecezjalne Studium Organistowskie w Pelplinie

          https://pl-pl.facebook.com/Diecezjalne-Studium-Organistowskie-w-Pelplinie-140028759410035/

          • 6 0

      • O, nada się do spółki skarbu państwa! (2)

        Takich właśnie prowincjonalnych specjalistów potrzebuje #dobrazmiana!

        • 11 4

        • (1)

          Akurat całe kierownictwo SKM i PKM jest z PO-papranych nadań i koneksji.

          • 8 5

          • Nieprawda

            PKM - owszem, pracownicy są z nadania PO.

            SKM - nie! Tutaj poglądy i sympatie są skierowane do partii rządzącej. Wszystkie te związki zawodowe (a jest ich kilkanaście w SKM!) trzymają linię dobrej zmiany. Około 90% pracowników PKP SKM należy do związków zawodowych. Te pozostałe 10% nie jest w stanie uratować sytuacji.

            • 5 2

    • Problemy, które ja widzę:

      - problem z dostępem do informacji
      - problem z kupnem biletów
      - brak wspólnych biletów
      - problem z rowerami
      - większość kursów to lotnisko - Wrzeszcz, tymczasem ja bym wolał x -> Gdańsk Główny albo x -> Gdynia główna
      - kursy nieregularne, wolałbym np. co 15 minut, wtedy nie muszę pamiętać rozkładu i wiem, że zawsze będę w miarę na czas
      - brak jakiejkolwiek promocji, przecież nawet jakieś tam wiocha-city się reklamują i robią jakieś promocje, dni otwarte, darmowe przejazdy etc.

      • 0 0

  • Za drogie są bilety dojazdowe! (1)

    Do tych PKMek żeby dojechać trzeba kupić bilet na autobus, tramwaj, trolejbus, więc wychodzi cholernie drogo, nawet nie ma szans, żeby zacząć z tego korzystać. Lepiej trochę dłużej, a taniej. Przykładowo - Gdańsk z Gdynią łączą dwa połączenia i to zarówno z wrzeszczem jak i z głównym (210+4A oraz S+122) zdecydowanie taniej i lepiej, nie dołożę ani grosza więcej.

    • 143 6

    • a jak chcesz sobie pomóc i olać dojazd autobusem do PKM na rzecz roweru, to Cię z nim nie wpuszczą.... Ot jak im potrzebny jest pasażer!

      • 18 2

  • adamowicz musi odejsc! (8)

    komu potrzebne te cale pkm? tyle pieniedzy wywalone w bloto! tak samo jak z tramwajem na morene. Mozna bylo lepiej wydac te pieniadze...Ale - sukces odtrabiony i wszystko gra.

    • 88 126

    • (1)

      uwazasz ze tylko twoja dzielnica zasluguje na inwestycje :) ?

      • 20 6

      • on mieszka pewnie przy skmce

        i nic więcej nie widzi. takich jest sporo, zawsze mają coś do powiedzenia.

        • 18 6

    • To pomysł marszałka Jana Kozłowskiego a nie pana B. (1)

      Pan B. tylko spierał durny pomysł.

      • 8 6

      • "wspieral" chyba, ze mowisz o tym, ze te pomyslu pobrudzily mu koszule i musial ja wyprac

        • 0 0

    • wojewodztwo wyłozyło kase. adamowicz nie ma z pkm wiele wspólnego (2)

      • 9 7

      • (1)

        Jak to nie ma nic wspólnego ? Prezydenci Gdyni i Gdańska od lat blokują wprowadzenie jednego taniego biletu na całą aglomeracje bo stołki w zarządach spółek są ważniejsze niż mieszkańcy. Kolesiostwo oraz prywata i spółek coraz więcej.

        • 10 0

        • Problem to długi

          Problemem są długi miasta. Dziś każde miasto dostaje wpływ z biletu co zwiększa jego zdolność kredytową (na papierze). W przypadku MKZG już tak nie będzie zostaną same dopłaty do ulg. Więc na papierze będzie ciut gorzej. A to oznacza większe koszty kredytowania etc etc.

          • 2 1

    • Adamowicz musi odejść ale wara od pkm

      • 4 3

  • Dojazd na Kaszuby (6)

    Dlaczego w sezonie letnim wyrzuca się z rozkładu pociąg do Kościerzyny o 8:48 przecież tym pociągiem jedzie najwięcej osób na tzw. Kaszuby nie rozumiem tego jak również pociąg o 20:26 z Kościerzyny pociąg powrotny przede wszystkim z weekendowych powrotów do trójmiasta BZDURA

    • 307 1

    • Czy wszystkie przepisy w naszym kraju sa logiczne i (1)

      dla ogólnego dobra? Nie. W USA możesz polować z łuku - u nas nie - względy humanitarne?. W USA możesz dobić zwierzynę z broni krótkiej - u nas nie. Możesz za to dobić podrzynając gardło ....

      • 7 23

      • piszesz z psychiatryka?

        macie tam komputer i neta?

        • 25 4

    • To jest powrot do rozkładu jazdy z 2014 roku.Ostatni pociag z Koscierzyny do Gdyni o 17.35.Za dwa lata pewnie i tego nie będzie,bo cała linie PKM zamkną.Juz teraz trzeba naciskac na P A Gryf by uruchomilo linie Koscierzyna-Gdynia i Koscierzyna.Gdansk,bo kolejowych polaczen wkrotce nie bedzie

      • 18 2

    • Oddanie PKM i trasy na Koscierzyne SKM musial do tego doprowadzic.To bylo nieuniknione ze ciecia predzej czy pozniej beda.

      • 2 3

    • 8.48 do Bąka

      Pociąg o 8.48 powinien jeździć od czerwca do września z Gdańska do stacji Bąk umożliwiając wygodny dojazd na Pojezierze Kaszubskie.

      • 4 0

    • obserwator

      Nie będzie powrotnego i wszyscy co mogą pojadą autkami!

      • 0 0

  • przytnijcie sobie przyrodzenia (10)

    a nie rozkłady jazdy. PKMek jest o 50% za mało. w pociągach jest coraz więcej ludzi. z Kartuz to w ogóle ciężko usiąść gdziekolwiek a czasem jest nawet tłok. Co ma być? Kocioł jak o 8 rano w skmce? Opodatkować spaliniarzy to będzie na PKM. zakazać wjazdu samochodom do centrów miast to będzie na PKM. Tak jest w cywulizowanych miastach, ale w Polsce? w Polsce musi być jk w Żukowie.

    • 210 37

    • Projekty Finansowane z EU

      a gdzie te euro POleciało? Ha ha ha...

      • 14 14

    • ostatnio w pkmce nie mdziałają wyświetlacze informacji.

      tak trudno wezwać serwis gwarancyjny? Bo chyba taki jest, prawda?
      czy tego też umowa nie objęła?

      • 30 2

    • Jakich "spaliniarzy"? (1)

      A PKM-ka to na wodę chodzi?

      • 13 10

      • przelicz ilosc spalin na pasazera PKM czy nawet zwyklego autobusu

        a potem na Ciebie samego w samochodzie.

        Poza tym, kazdy czlowiek w PKM to jeden samochod (2x5m) mniej w przestrzeni miejskiej. Przestrzeni drogiej, za ktora jeszcze w Polsce ciagle (nieslusznie) nie placi sie, albo placi sie malo.

        • 7 4

    • Ehh (3)

      Jasne, najlepiej opodatkować kogoś innego, byle by samemu sobie żyło się lepiej. A od kilku lat modne jest opodatkowanie kierowców. Niech oni się dołożą na pkm, SKM, PKP, ZUS, us, NFZ... Na wszystko najlepiej. Nie zapominaj że już do komunikacji miejskiej się dokładamy.

      • 17 12

      • roszczeniowa patologia tego nie zrozumie, ale spróbuj im zabrać zasiłek...

        albo pińcet plusz...

        • 9 10

      • taaa. a samochody to po cegłach jeżdżą? (1)

        za co drogi zbudowali? zamiast n PKM poszło na drogi dla spaliniarzt. Proste jak drut. kierowcy to najbardziej rosszczeniowa grupa w Polsce. Tylko im wszystko dać i dać żeby mogli swoim złomem wjeżdżać do biedronki. Wiocha i buraki.

        • 13 10

        • PKM kosztowala ~900mln zlotych

          Tylko aktualnie budowane odcinki S7 do Elblaga kosztuja ponad 3mld zlotych.

          Do tego w ostatnim czasie warto dacac 1,2mld na POG, 800mln na Tunel i wychodzi, ze jednak na te samochody sie wydaje bardzo duzo.

          Samochod nie jest zly. Mamm, lubie. Jednak codzienne dojazdy do i z pracy powinny byc w pierwszej kolejnosci rozwiazywane komunikacja publiczna. Owszem, nie kazdy moze z roznych powodow. Ale to, ze nie kazdy nie moze, nie znaczy ze kazdy powinien miec mozliwosc wjechania samemu swoim samochodem do centrum i zaparkowania go tam za darmo na 8h.

          Nie ze zlosliwosci. Po prostu samochod zajmuje pewien obszar. A przestrzeni w centrum jest malo. Jak ktos mi pokaze, jak zmiescic jeszcze wiecej samochodow w centralnych dzielnicach (zwanych Dolnym tarasem) bez wyburzen i degradacji miasta do autostrady to bede wdzieczny.

          • 11 2

    • Sam sie opodatkuj kaszubski kartoflu z biedronki na weekendy autem wjezdzajacy do centrum..ktory i tak za nic nie placisz na wiesce oprocz pola ktore jeszcze masz..

      • 7 12

    • PKM to dobry pomysł

      Sama idea PKM to dobry pomysł. Wiadomo też, że ludzie muszą się też przekonać do tego rozwiązania. Mi pasuje z Brętowa do Gdyni, choć na ten powrotny o 15.05 ciężko mi zdążyć i jadę SKM 15.07 do Wrzeszcza, a tam w autobus.
      Wolę PKM, ciszej, luźniej i szybciej mi to wychodzi. Poza tym widoki za oknem też przyjemniejsze niż na trasie SKM.
      Moim zdaniem powinni jeszcze poczekać z cięciem kursów. Pasażerów z miesiąca na miesiąc przybywa.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane