• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem

Maciej Korolczuk
14 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost. Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.



Czy korki na Czarnym Dworze są dla ciebie dokuczliwe?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wielu kierowcom skróciło i ułatwiło podróżowanie po Gdańsku. Odkorkowało się centrum miasta, ruch ciężarowy przeniósł się do podwodnej przeprawy, szybciej można przedostać się też na wylotówkę z Gdańska w kierunku Warszawy. Większe zainteresowanie tunelem sprawiło jednak, że od dwóch lat kierowcy każdego dnia tkwią w korkach na Czarnym Dworze. Ruch wstrzymuje tam skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przepustowość ogranicza też jednopasmowa jezdnia między Przymorzem a Zaspą.

Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.

- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.

Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.

- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.

- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.

Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.

- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.

Opinie (327) 4 zablokowane

  • Szkoda, że na to prędzej nie wpadli

    Otwierając tunel. Czarny Dwór to dziś tragedia drogowa, kolejna inwestycja na terenie hotelu Dal tylko pogorszy tą sytuację.

    Przebudowywać jak najszybciej i bez rozbudowy drogi zielonej!

    • 40 18

  • Obudziły się urzędasy. To, że tam będzie "wąskie gardło" było wiadomo, zanim jeszcze wjechał pierwszy samochód do tunelu.

    • 55 12

  • dwa pasy w obu kierunkach aż do chłopskiej (3)

    • 28 19

    • (2)

      Tramwaj ma zostawione miejsce w ciągu Obrońców Wybrzeza, malo miejsca. Sory taki mamy klimat, a no i falowiec sie rozleci przt budowie trzeba zaczekac aż ostatni emeryt zamknie oczy.

      • 5 9

      • mam taką koncepcję (1)

        Aby zburzyć falowce i wybudować nowe piękne i bogate osiedle dla normalnych mieszkańców Warszawy

        • 7 6

        • jakby zburzyli falowce to może bym rozważył tą dzielnicę do wprowadzenia się...

          • 1 2

  • Ocknęli się bo niebawem przybędzie kilkanaście tysięcy aut po zabudowie w okolicy pasa nadmorskiego

    • 47 5

  • Super

    • 13 10

  • (2)

    Z jednego pasa na dwa żeby przejechać przez skrzyżowanie a za skrzyżowaniem znów do jednego pasa? Hmmm. :)

    • 43 5

    • Znaczy będzie korek na skrzyżowaniu

      • 6 1

    • Pościgamy się

      Od 0-30km/h zawijam asfalt.

      • 2 1

  • Potrzebny lepszy dojazd dla nowych osiedli deweloperskich (5)

    Jeżeli ktoś myśli że te całe inwestycje drogowe na*pasem nadmorskim* mają usprawnić życie tubylcom , to jest w błędzie.
    Mają podnieść ceny apartamentów nadmorskich dobrze skomunikowanych z resztą Polski, szczególnie z Warszawą. Czyli nasze samorządowe du*owłazy nadal są na smyczy deweloperskiej kasy. Jakaś dziwna epidemia z mieszkaniami jest u samorządowców Oprócz kolekcjonera Budynia, który nawet nie wie ile mieszkań posiada, pojawił się następny *kolekcjoner* Radny Zdanowicz....drugi samorządowy kolekcjoner zamienił 9 mieszkań na miejską nieruchomość ... ćwierć hektara gruntów w cenowym top-centrum miasta.
    Oj będzie miała CBA robotę na lata

    • 48 13

    • (1)

      Żal Ci tylek sciska ze Warszawka kupuje apartamenty? A niech kupuje. Oni rzadko stosunkowo przyjezdzaja, a Niemcy latają swoim luftwaffe na rebiechowo mając 5 połączeń dziennie. Wyjada u nas kase, wzrasta prestiz miasta co Ci to przeszkadza??? Zarób, kup dom w zakopcu czy gdzie tam chcesz i wylecz komplelsy , albo znajdź dzianą zonkę z treściami bo te glodne kawalki o warszawce do znudzenia.... a te apartanenty to wielu kaszubskich biznesmanow kupuje a nie warszawka, czyli sami swoi dla Ciebie co nie?:) miłego dnia :)

      • 10 16

      • Pal gumę

        • 2 9

    • pierdzielisz jak połamany (2)

      mieszkam na Zaspie i codziennie widzę te korki, mam już dość tracenia czasu na stanie w tych korkach lub jeżdżenie na około
      to sensowna i racjonalna decyzja z korzyścią dla mieszkańców Zaspy i Przymorza

      • 9 9

      • (1)

        To sie wyprowadź, w czym problem? Chcesz nie mieć korków sprzedaj kup dom w Kartuzach i po temacie. I przestań męczyć.

        • 6 7

        • wolę żeby poszerzyli to skrzyżowanie i udrożnili przejazd

          ruch w pasie nadmorskim zawsze będzie bo generują go tunel i obwodnica południowa, tego już się nie zmieni, można za to profilować go tak by nie tworzyły się korki bo to strata dla mieszkańców, środowiska i dla gospodarki

          • 4 5

  • Więc w Gdańsku wygląda to tak: jest plan później koncepcja i projekt (4)

    a następnie realizacja.

    W gdyni jest za to tak : plan, wizualizacja, konsultacja, analiza, kolejny plan, kolejna wizualizacja, kolejna analiza....... realizacji brak.

    • 26 7

    • (1)

      Kolejna analiza....a tu nagle....jest jest jesy!!!! Powstało,,,, piekne, przemyślane, drogie....POMNIK :-)

      • 6 1

      • ejj ale jak, przecież robią u was. Malują jezdnie i chodniki farbą!!

        • 0 0

    • Przepraszam, ale w niektorych przypadkach jest tak: (1)

      Potrzeba - inwestor potrzebuje parking
      Obietnica - obiecuje mu sie jego budowe na koszt miasta
      Wizualizacja - zaprzyjazniona firma robi wizualizacje
      Marketing - wciskamy kit mieszkancom, ze robimy nowy Park w miejscu starego parku
      Realizacja.

      Zobaczysz - ten parking powstanie (chyba, ze Samorzadnosc przegra wybory)

      • 2 1

      • No w gdyni właśnie tak to działa.

        I jak tu się nie śmiać z głupich (w większości) gdynian.
        Smutne to więc i po chwili nie takie śmieszne.

        • 1 1

  • Do wszystkich malkontentőw (1)

    Pewnie prezydent chce zapunktowac przed wyborami
    Strategia do przewidzenia. Ciekawy jestem ile jeszcze będzie propozycji ułożenia mieszkańcom do wyborów. A Ci drogowcy to kto ? Samoistny byt czy spółka miejska ?

    • 27 13

    • Do wszystkich pisuarów

      W Gdańsku wybory nie są co roku a jednak co roku jest mnóstwo inwestycji i ich zapowiedzi, które następnie są realizowane. Wystarczy porównać Gdańsk do Gdyni. Tam to dopiero są niezrealizowane obiecanki a faktycznych działań brak.

      • 11 3

  • Ja to tu tylko zostawię

    - Odcinek w Pasie Nadmorskim budzi kontrowersje, ale to nie będzie żadna autostrada! Nie planuje się tam drogi po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Jest jedynie zarezerwowany szeroki pas terenu, gdyby ewentualnie była w przyszłości potrzeba szerszej drogi.

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tunel-pod-Pacholkiem-wymusi-rozbudowe-kolejnych-drog-n121328.html#tri

    • 15 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane