• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku

Patryk Szczerba
5 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
O tym, jak będzie wyglądał ruch na Łowickiej, zdecydują m.in. mieszkańcy  konsultacjach. O tym, jak będzie wyglądał ruch na Łowickiej, zdecydują m.in. mieszkańcy  konsultacjach.

Mieszkańcy Małego Kacka będą mieli tydzień na to, by zdecydować poprzez elektroniczny formularz, jak ma wyglądać organizacja jazdy na odcinku ul. Łowickiej - pomiędzy ul. Małopolską i ul. SieradzkąMapka. Ruch będzie jednokierunkowy - pytanie, w którą stronę.



Czy ruch w dzielnicy, w której mieszkasz, jest uspokojony?

Mały Kack to dzielnica, w której dominują domy jednorodzinne. W ciągu dnia nie jeździ tu wiele samochodów. Sytuacja zmienia się w godzinach szczytu, kiedy mieszkańcy wyjeżdżają ze swoich domów bądź do nich wracają.

Newralgiczna jest ul. Łowicka. To droga w Małym Kacku, którą wiele osób skraca sobie drogę, objeżdżając po południu zatory na Stryjskiej, al. Zwycięstwa oraz początku Wielkopolskiej. Rano kierowcy skręcają z Wielkopolskiej, wyjeżdżając na rondzie M. Brzeskiego i kierując się dalej w stronę centrum.

Ul. Łowicka w Małym Kacku w części jednokierunkowa



I to właśnie na tej ulicy mają niebawem nastąpić zmiany. Urzędnicy proponują pomiędzy ul. Małopolską i Sieradzką ruch jednokierunkowy, ale decyzję o kierunku zostawiają mieszkańcom.

- Temat zmiany organizacji ruchu na ulicy Łowickiej na ulicę jednokierunkową poruszany był wielokrotnie na spotkaniach z mieszkańcami Małego Kacka. Skierowałem wniosek do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, który przygotował dwa warianty nowej organizacji ruchu, jeden w kierunku ulicy Wielkopolskiej i drugi w kierunku stadionu miejskiego - mówi Sebastian Jędrzejewski, radny miasta, reprezentujący tam m.in. mieszkańców Małego Kacka.
Pierwszy wariant polega na wprowadzeniu jednego kierunku ruchu na ul. Łowickiej, od ul. Sieradzkiej do ul. Małopolskiej:

Drugi wariant polega na wprowadzeniu jednego kierunku od ul. Małopolskiej do Sieradzkiej:

Zdalne konsultacje odbędą się od 17 maja do 24 maja 2021 roku. Mieszkańcy będą mieli tydzień, by wypełnić ankietę. 17 maja będzie ona dostępna na stronie internetowej miasta.

Miejsca

Opinie (129) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • kilka znaków, biała farba i będziemy mieli nową organizację ruchu

    • 28 1

  • w Gdyni kolejne utrudnienia dla kierowców (1)

    inwestycji zero a jedyne co wymyślają to utrudnienia

    • 34 6

    • A komu innemu miasto ma zabrać teren pod parkingi?

      Podziękuj każdemu kto ma więcej niż jeden samochód na rodzinę.

      • 2 5

  • Mały Kack wygląda jak dziki zachód.

    • 24 3

  • nawet na zdjęciach widać jaka Gdynia jest zaniedbana (4)

    • 29 6

    • Przyjedź, zobacz a potem dotykaj klawiatury. (3)

      Przejedź się po okolicy Małego Kacka i zobacz jakie domy tu stoją i jak wygląda okolica.
      Może znajdziesz miejsce do spacerów?
      Zapraszamy.

      • 4 5

      • No wybiórcza jest Twoja odp.

        Przejdź się nad rzeką, nie tylko domy stanowią o dzielnicy. Takiego syfu nigdzie nie widziałeś

        • 4 1

      • Ludzie dbają o swoje domy,ale tez nie wszyscy

        Chodzi o to co miejskie. To jest bangladesz nie Europa

        • 3 1

      • Serio?

        Faktycznie, przejdź się po Małym Kacku, ale przejdź się wszędzie. Ładne domy stoją gdzieniegdzie, w zdecydowanej większości jest tam samowolka budowlana via lata 70-90, śmieszne kształty działek, szkaradne budynki-straszydła i dziwne, wąskie uliczki.
        Mały kack jest ładnym miejscem ale bardzo brzydko zabudowanym. Koniec kropka.

        • 0 0

  • inwestycje na miarę miasta, był bigos będzie pażdzierz

    • 22 6

  • Gdynia. Konsultacje a rzeczywistość.

    Mieszkańcy otrzymali możliwość wypowiedzenia się nad wariantem a urzędnicy i tak zrobią po swojemu.

    • 23 6

  • Znowu jakiś absurdalny pomysł. (11)

    I nie ma wyboru czy ludzie chcą jednokierunkowej tylko albo w tą albo w drugą. Na siłe uszczesliwianie. Zamknijcie najlepiej wszystkie drogi.

    • 57 37

    • (10)

      a co maja powiedziec ci co tam mieszkają?
      Łowicka to jest droga osiedlowa a nie tranzyt do centrum

      • 26 5

      • (3)

        Co mają powiedzieć? niech schowają swoje samochody na swoją posesje a nie na drodze. nie będzie korków i nie będzie trzeba przekształcać drogi

        • 15 10

        • to ty schowaj swój samochód na swój prywatny parking (2)

          a nie się po osiedlowych ulicach w Kacku włóczysz, mieszkańcy parkują na swojej osiedlowej ulicy bo na takich ulicach się parkuje, dlatego właśnie jeśli są wąskie to muszą być jednokierunkowe

          • 10 10

          • Nie, na takich ulicach się nie parkuje. (1)

            I dotyczy to tak samo domków, jak i dróg między blokami.

            Tylko u nas Janusze muszą zająć każdy możliwy skrawek ziemi pod swoje bolidy...

            • 7 5

            • Do mieszkańców dotrze, o co wnioskują, jak jeden z drugim złapie mandat za jazdę pod prąd. Bo sami szybko się połapią, jaki to bezsens, wyjeżdżać ze swojej posesji, dajmy na to, tylko w prawo, w kierunku przeciwnym do zamierzonego. Mimo, że do skrzyżowania, o które im chodzi, jest np. tylko 20 metrów.

              • 2 0

      • Nigdy nie była to droga osiedlowa.Ul.Górska to droga osiedlowa (5)

        • 2 1

        • po czym poznajesz typ drogi?
          Przejazd tak wąskimi drogami to nie jest rajd Monte Carlo
          tranzyt samochodów powinien sie odbywać ulicami conajmniej dwupasmowymi patrz wielkopolska

          • 0 0

        • (3)

          Ulica jest w strefie tempo 30, a z założeń takiej strefy wynika eliminowanie tranzytu, więc dosyć celne jest nazywanie jej osiedlową lub dojazdową.

          • 3 2

          • (2)

            Tempo 30 to niedługo wprowadzą wszędzie. Nadużywają tego. Nie powinno się eliminować bardzo ważnych ulic osiedlowych z ogólnego układu drogowego miasta. To nadal są ulice publiczne, a więc ogólnodostępne. To znaczy, że każdy ma prawo do korzystania z ich jezdni, a nie tylko parkujący tam samochody. To może od razu niech sobie jakieś meble wystawią, skoro traktują jezdnię jak kawałek swoich działek?

            • 0 1

            • w ten sposób nigdy miasto nie osiągnie wysokiej jakości życia (1)

              przekształcanie ulic osiedlowych w ulice ruchu tranzytowego to sposób utrwalania złych nawyków komunikacyjnych i zbędnego nadmiaru samochodów w mieście. W dobrze zarządzanych miastach jedynym kierunkiem sensownych zmian systemu komunikacyjnego jest działanie na rzecz redukcji skali ruchu i uspokojenie ruchu na ulicach osiedlowych, a tym samym tworzenie dobrych warunków dla rozwoju ruchu pieszych i rowerzystów /użytkowników UTO, by mogli bezpiecznie i komfortowo docierać do przystanków dobrze zorganizowanej komunikacji miejskiej (najlepiej SKM lub innej szynowej) zapewniającej odpowiednią częstotliwość połączeń z centrum miasta, miejscami pracy i nauki.

              • 0 0

              • Tych ulic nikt nie przekształca, one są częścią układu drogowego...

                ...a więc są siłą rzeczy w jakimś stopniu tranzytowe. No właśnie, powinno się dążyć do redukcji ruchu, tymczasem wprowadzanie ulic jednokierunkowych zwiększa ten ruch. Co do swobodnego ruchu pieszych - chodniki są zastawione samochodami głownie mieszkańców ul. Łowickiej - wprowadzenie ruchu jednokierunkowego utrwali ten stan.
                We wszystkich moich komentarzach pod tym artykułem zwracam uwagę na to, że polityka, o której piszesz, jeśli naprawdę dobrze przeanalizujesz jej konsekwencje, wcale nie przynosi takich rezultatów, o które i Tobie i mi chodzi.
                Jak mawiali już starożytni, dana cnota doprowadzona do perfekcji staje się jej antytezą. Czyli inaczej: dobrymi (z pozoru) intencjami piekło jest wybrukowane. Pisząc wprost: wprowadzanie ruchu jednokierunkowego nie powoduje efektu, o którym piszesz. Dalekosiężne efekty są odwrotne do zamierzonych.

                • 0 0

  • Kolejna inwestycja (3)

    Gdynia cofa się w rozwoju, a ekipa rządząca jest oderwana od rzeczywistości. Zero inwestycji, tylko obietnice i projekty za grube pieniądze. A nawet gdy dochodzi do realizacji projektu, to przeważnie w zupełnie innej formie. Zamykanie parkingów, stawianie słupków na chodnikach i łatanie dziur - to wszystko na co stać ludzi wydających nasze wspólne pieniądze. I zawsze poprzedzone to jest konsultacjami społecznymi. Tylko deweloperzy i znajomi mają się dobrze. Żal na to patrzeć, bo kiedyś było to piękne, rozwijające się miasto.

    • 33 12

    • (1)

      Ok to co w tej sytuacji proponujesz? Zakaz zatrzymywania się na Łowickiej? Poszerzenie kosztem wyburzeń? Słuchamy uważanie.

      • 6 3

      • Swoje 35gr już zgarnął i wystarczy.

        Po co się rozpisywać dalej?

        • 3 1

    • narzekanie żeby ponarzekać

      a sytuacja na Łowickiej wymaga zmian bo jest niebezpiecznie przez to że jest za wąsko, system ulic jednokierunkowych tam gdzie jest bardzo wąsko ma sens, jeśli się można do czegoś przyczepić w tym pomyśle to tylko dlaczego tak późno?

      • 1 1

  • Totalna głupota (8)

    Ruch jednokierunkowy na ulicy Łowickiej bardzo utrudni życie kierowcom i spowoduje jeszcze większy chaos komunikacyjny. Należy pomyśleć o budowie alternatywnych dróg a nie o utrudnieniach na już istniejących drogach.

    • 35 18

    • (7)

      Byłeś kiedyś w tym rejonie Kacka chyba nie, bo piszesz głupoty o jakiś drogach alternatywnych.Napisz proszę gdzie taka droga miałaby przebiegać

      • 11 3

      • Jeżdzę tam codziennie (1)

        była planowana nowa droga i ale ja to w Gdyni upadła. A jeśli chodzi o drogi alternatywne to miałam na myśli całą Gdynię a nie tylko Mały Kack. dlatego w mieści mamy notoryczne korki.

        • 6 5

        • W całym trójmieście tak jest.

          Którędy chcesz drogi puszczać? Burzyć budynki? Na estakadach 50m nad ziemią? W tunelach?

          • 7 3

      • Był taki pomysł.

        Był projekt przedłużenia Wrocławskiej aż do ronda przy Stryjskiej.
        Pewnie działkowcy nie poparli?

        • 9 1

      • Nowa Wielkopolska w Starym StudiumUiKZP Gdyni

        Niestety rezerwa została zniesiona i jest już po części zabudowana.

        • 3 1

      • (1)

        Tunel albo estakada :)

        • 0 0

        • Tunel wychodzi 3 miliardy za kilometr.

          Estakada - ciekawa opcja, na pewno ludzie pod nią by się ucieszyli.

          • 0 0

      • Estakadą, byłeś kiedyś w Nowym Jorku albo Chicago

        Tam mają takie problemy ogarnięte 80 lat temu

        • 0 1

  • (1)

    Lol, to na małym Kacku są ważne ulice?

    • 3 11

    • Nie ma ważnych ulic

      ale jest ważna szkoła

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane