• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mały Kack: najpierw buspasy, później przebudowa skrzyżowania

Patryk Szczerba
8 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej. Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej.

By przebudować niebezpieczne skrzyżowanie ulic Wielkopolska-Spokojna i GrażynyMapka w Małym Kacku trzeba byłoby stworzyć zamienną dokumentację dla węzła Karwiny, włączając w nią tę inwestycję. - Najpierw skupiamy się na poprawie warunków do transportu publicznego, o skrzyżowaniu będziemy pamiętać w kolejnym etapie budowy węzła - tłumaczą władze Gdyni.



Czy w okolicy twojego zamieszkania są niebezpieczne miejsca dla pieszych?

Dyskusja o poprawie bezpieczeństwa pieszych i kierowców na ul. Wielkopolskiej w Gdyni wróciła wraz ze śmiertelnym wypadkiem na tej ulicy sprzed miesiąca w okolicy skrzyżowania z ul. Sopocką.

Przypomnijmy: kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.

Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół, a 34-letni kierowca zginął.

Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni. Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni.

Budżet obywatelski nie pomógł



Mieszkańcy zwrócili uwagę, że do zdarzenia doszło w okolicy innego skrzyżowania Wielkopolskiej-Spokojnej i Grażyny, gdzie od lat trwają starania o przebudowę tej niebezpiecznej krzyżówki i uspokojenie ruchu w tym miejscu.

Mało brakowało, a udałoby się dzięki budżetowi obywatelskiemu, ale w głosowaniu mieszkańcy wybrali inne propozycje. Wydawało się, że mimo wszystko jest szansa na przebudowę, bo władze miasta zapowiadały zmiany przy okazji planów budowy węzła Karwiny.

- Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - podkreślał we wrześniu autor wniosku do budżetu obywatelskiego.
Kilkanaście godzin po zdarzeniu, wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk, odpowiadał że przebudowa skrzyżowania jest planowana, ale dopiero w drugim etapie budowy węzła Karwiny.

Sprawą zainteresował się Marek Dudziński, radny PiS. W interpelacji dopytuje, dlaczego nie uda się zrealizować inwestycji w pierwszym etapie i czy jest szansa, by wykonać przebudowę ze środków budżetu miasta.

Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym. Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym.

Przebudowa będzie, ale później



- Sygnalizacja na skrzyżowaniu jest niezwykle potrzebna. Świadczy o tym pojawienie się propozycji jej budowy w tegorocznym budżecie obywatelskim - pisze w korespondencji do władz Gdyni.
Wiceprezydent Gdyni w odpowiedzi poinformował po raz kolejny, że skrzyżowanie zostało wyłączone z projektu budowy węzła Karwiny, przyznając, że zapowiadane prace przy budowie to dopiero pierwszy etap współfinansowanej przez UE inwestycji.

- Ze względu na trwające w sąsiedztwie węzła Karwiny roboty budowlane związane z inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tj. budową odcinka drogi ekspresowej S6 Słupsk-Gdańsk, podjęto decyzję o realizacji przedmiotowego zadania etapowo - odpowiada Marek Łucyk.
Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny. Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny.

Priorytetem buspasy i parking przy PKM



Jak dodaje, w pierwszej fazie priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE .

- Zakresem etapu pierwszego robót budowlanych objęto roboty, których realizacja poprawi infrastrukturę transportową służącą pojazdom transportu publicznego (wydzielone pasy ruchu) oraz infrastrukturę węzłową ułatwiającą zmianę środka transportu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego, przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym, jest niezmiernie istotne - wskazuje Łucyk.
Dodaje, że przebudowa skrzyżowania byłaby możliwa, ale wymagałaby zmian w projekcie węzła Karwiny.

- Racjonalność takiego działania jest wątpliwa ze względu na kosztowność oraz znaczne skomplikowanie procedury administracyjnej - kończy.

Opinie (131) 10 zablokowanych

  • zadluzenie Gdyni pod rzadami szczurka siega 1 mld pln - nie ma kasy (3)

    inwestycje wymagajace czegos wiecej od kubla bialej farby sa w obecnej sytuacji nie do zrealizowania

    • 20 2

    • Ale w nagrodę możesz wyrobić sobie kartę mieszkańca. Jako gratis -globus Gdyni

      • 6 2

    • pisowcu (1)

      idz juz spac jak partia dala 5 zl za wpis. juz zarobiles. napisales jak to w pustym saganie zadzwonilo ale zarobiles. wiec idz spac. kaszke zjesc,pampersa przebrac i dobranoc

      • 1 2

      • Peowiec hwjtowiec

        Nawet zdania po polsku nie umie skleić, ahhh te niemiaszki z gduńska

        • 0 0

  • Wiadomo co z planami przebudowy skrzyżowania Parkowej z Wielkopolską? (2)

    po otwarciu centrum Parkova będzie tam armagedon

    • 16 1

    • kiedy otwarcie?

      • 1 0

    • Głównie to jest problemem

      Nie skrzyżowanie ze spokojną, a z parkową.

      • 0 0

  • Te światła przy Spokojnej trzeba przepchać na następnym BO (1)

    inaczej przez następne 10 lat jeszcze tego nie zrobią. Mam nadzieję, że w przyszłym roku nie wygra 4-ta rozbudowa parku.

    • 9 5

    • Przepchnąć

      Dokładnie wystarczy je przestawić i będzie wyjazd z parkowej w strone karwin

      • 1 0

  • Audi rozwaliło się przy skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Strzelców. (2)

    • 15 0

    • (1)

      co za różnica. też na "s".. poziom dziennikarstwa dramatyczny..

      • 2 0

      • Problemem są światła w druga strone

        Na wysokości parkowej

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Niestety, te okolice to również problem z prędkością na ul Strzelców. Na wjeździe od wielkopolskiej jest znak z ograniczeniem do 30, ktory jest igorowany przez wiekszosc kierowcow. Nie ma tam żadnego oswietlenia, normalnego chodnika dla pieszych a droga idzie w łuk. Fury tylko lataja, niezaleznie od pory dnia. Jakichkolwiek kontroli prędkości policji tam nie uswiadczysz. Miasto ciągle mówi, że trzeba czekać na przebudowę całego skrzyżowania, więc tylko czekać aż ktoś tam zginie po zmroku lub za dnia. A odcinek ten jest czesto uczeszczany przez mieszkancow idacych na/wracających z autobusu Wielkopolskiej.

    • 45 5

    • a później jest płacz

      że próg zwalniający instalują

      • 12 0

    • Jeszcze genialni mieszkańcy oprotestowali budowę dodatkowego wiaduktu nad torami. (2)

      Będą mieli (zapewne kiedyś) jedynie kładkę dla pieszych.

      • 7 7

      • dziwisz się? (1)

        nikt nie chce mieć tranzytu samochodów ze strzelców pod oknem

        • 10 0

        • Ci ze strzelców tez wcale kladki dla samochodow nie chca. Wy nie chcecie nas na Kariwnach, a my Waszego tranzytu - u nas. Zwlaszcza, ze chodnikow u nas nie ma od polowy drogi.

          • 0 0

    • Bardzo roszczeniowi są ci mieszkańcy (5)

      Od zmiany nazwy ulicy po autobus co 15 minut i jeszcze im źle i wszystko by chcieli na już gdzie inne ulice czekają na zmiany po 30 lat

      • 6 8

      • (4)

        Roszczeniowi bo chcieliby aby kierowcy przestrzegali ograniczenia prędkości a policja chociaż czasem zrobiła kontrolę na tym odcinku? No naprawdę mają wymagania! Jak mogą!

        • 8 1

        • Są ważniejsze sprawy (1)

          Którymi powinna zająć się policja, a żale składać do dewelopera, w sumie to, oglądaliście co kupowaliscie...

          • 0 1

          • alez zazdrosc przemawia...

            • 1 1

        • Przecież to wasi sąsiedzi mieszkańcy strzelców zwaną żniwna mkną w swoich suvach na nikogo się nie oglądając... Może warto zrobić spotkanie sąsiedzkie?

          • 2 1

        • ale to właśnie chyba mieszkańcy tego osiedla przekraczają tam prędkość. Ja tam nie jeżdżę bo i po co? zad*pie pod lasem

          • 0 0

    • Ul. Strzelców wygląda prawie jak wiejska miedza. Nikomu to nie przeszkadzało w wybudowaniu osiedla na jej końcu. Ktoś wydał pozwolenie na budowę, ktoś to wybudował i ktoś wreszcie kupił tam mieszkania - gruba kasa przelewała się pomiędzy kontami. Nikt tylko nie pomyślał i nie zainwestował w drogę. Taki dziki kraj. Teraz pretensje, że niema chodnika i że samochody szybko jeżdżą.

      • 17 5

    • Normalny chodnik. W Gdyni. Ale masz wymagania xD

      • 0 0

    • Tak deweloper zadbał

      O wasze bezpieczeństwo

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    nie ma miejsc niebezpiecznych dla pieszych (6)

    sa tylko niebezpieczni piesi. brak rozgladania sie czy cos jedzie,sluchawki na uszach przechodzenie w niedozwolonych miejscach brak wyobrazni idac przy ulicy w ciemnym zauku bez odblaskow... to wszystko powoduje to ze mamy tyle wypadkow ile mamy. juz nie mowie o hulajnogach na prad , dopoki ludzie nie zrozumieja ze zrowie maja tylko jedno i nie warto sie wyglupiac dopoty bedziemy mieli wysoka smiertelnosc pieszych. sam jestem piszym i kierowca.... i widze ze chyba 3\4 ludzi na lekcjach fizyki to chyba spalo lub wagarowalo.....

    • 68 58

    • To prawda. Niech się nauczą matołki. (1)

      A my w samochodach nie będziemy się rozglądać, nie będziemy zwalniać przed przejściami, nie będziemy się zatrzymywać, żeby przepuścić słabszych. Niech sobie kupia samochody, biedaki jedne.
      Samochody są najważniejsze i basta.

      • 19 12

      • My będziemy głośno słuchać w autach muzyki i wytykać że oni mają słuchawki.

        • 20 5

    • Wsumie jak ktoś jeździ na 50 dwa razy tyle to żadna lekcja fizyki nie pomoże.

      • 17 2

    • tak jak ostatnio na Opackiej? Gdzie kierowca jadacy ostroznie, acz szybko, wbil sie w przystanek?

      i w kobieta w nia stojaca. Ah, gdyby tylko miala oczy naokolo glowy, gdyby w odpowiedniej chwili zrobila skok ninjy, to by dzis cala byla. A tak , prowokowala swoja obenoscia, zajmujac pas blisko drogi

      • 16 1

    • podstawowa słabość naszych "ekspertów bezpieczeństwa ruchu drogowego"

      to brak rozróżniania zachowań wiążących się z narażaniem się na ryzyko od zachowań powodujących zagrożenie. Piesi, bez względu na sposób zachowania się narażają się na ryzyko, zagrożenie stwarzają kierowcy, zwłaszcza ci, którzy lekceważą limity prędkości w naszych miastach. Poglądy takie jak prezentowane niżej w niewiadomo dlaczego wyróżnionej opinii są ważną przyczyną zajmowania przez nasz piękny kraj niechlubnych miejsc w statystykach bezpieczeństwa ruchu drogowego.

      • 9 2

    • czemu ta opinia jest wyróżniona?

      I czemu pytania o to spadają jak liście na jesień?

      • 1 0

  • Zabierzcie mu władze. Bo zrobi sobie krzywdę (p. Kucyk). Gdynie już skrzywdził. To miasto umiera na naszych oczach. (3)

    ....

    • 14 4

    • i oddac go Horale?? (2)

      no to Pan zablysnal :D ale jak juz Pan dostal moze 5 zl za wpis bo Szczurek panu niewygodny to moze Pan wypic piwo z 500plus i klasc sie spac bo jutro trzeba znow piwo kupic :)

      • 1 3

      • (1)

        a żebyś wiedział, już Horała albo Biedroń pewnie by sobie lepiej poradzili!!! ale nie oni z tej samorządności z Kucykiem od niedorozwoju na czele

        • 1 1

        • Horała??!! od 10 lat w krajowej polityce. Wskaż mi jego sukcesy... Obecnie pilnuje łąki za 20 tyś /m-c.

          • 0 0

  • Niesamowite!!!!! (1)

    Czy Ci Geniusze inżynierii ruchu, wszyscy razem jednocześnie (z Gdańska też), byli na jakimś szkoleniu???
    I teraz non stop gdzie się da tylko Bus Pasy, Bus Pasy i Bus Pasy-i żaden nawet się nie zająknie że to kosztem zabierania jednego pasa i przerzucania całego ruchu na pozostałe dwa!!
    No i jest co opijać-niech żyją korki, jeszcze więcej spalin dla okolicznych mieszkańców, wk.......kierowców itp.!!!!

    • 13 9

    • Korki tworzą samochody, a nie buspasy.

      Może Ci drudzy geniusze z tyłkami przyspawanymi do samochodów wówczas zrozumieją, że nie trzeba koniecznie wszędzie autem jak będzie obok korka, który sami tworzą śmigał kolejny trajtek buspasem. Na zachodzie jakoś się dało, ale u nas samochód to przecież wyznacznik statusu majątkowego.

      • 1 1

  • Ten audi rozbił się o słup, który żadnej funkcji nie spełniał (1)

    Ani to latarnia była, ani element trakcji. Takich słupów jest tam więcej. Ten po wypadku sobie leży na trawie i znając Gdynię, to poleży sobie tak kilka lat jak sławny wiadukt, który czeka na remont. A Spychała z karwin ślepa jak kret.

    • 13 5

    • Wstrętny słup zaatakował biednego kierowcę. Musiał mieć grubo ponad 150, żeby go na tym zakręcie tak wyniosło. Całe szczęście, że jechał sam i trafiło na słup, a nie gromadkę dzieci kilkaset metrów dalej na przejściu/chodniku. Jednego rajdowca mniej - na własne życzenie.

      • 0 0

  • Gdynia to jednak stan umysłu. Współczuję. (1)

    Janusz z Olszynki

    • 10 4

    • Napisał Janusz z podgdańskich slamsów :D:D

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane