• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mandat dla kierowcy ciężarówki, która spadła z estakady

Patsz
17 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ciężarówka spadła na trawnik. Gdyby znalazła się na ulicy, skutki zdarzenia mogłyby być poważniejsze. Ciężarówka spadła na trawnik. Gdyby znalazła się na ulicy, skutki zdarzenia mogłyby być poważniejsze.

Mandatem karnym w wysokości 500 zł zakończył się zeszłotygodniowy wypadek, w którym ciężarówka spadła z Estakady Kwiatkowskiego. Kierowca tłumaczył policjantom, że powodem nagłego skrętu była nieoczekiwana przeszkoda na drodze w postaci zepsutego samochodu osobowego.



Po wypadku trzeba było naprawiać zniszczone bariery i poręcze. Po wypadku trzeba było naprawiać zniszczone bariery i poręcze.
Przypomnijmy: do zdarzenia doszło w czwartek, 10 kwietnia, około godz. 10. Ciężarówka bez ładunku jadąca w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, przebijając barierki, spadła z Estakady Kwiatkowskiego na trawnik przy ul. Opata Hackiego zobacz na mapie Gdyni.

W wypadku ranny został kierowca, jednak na tyle niegroźnie, że w ten sam dzień był przepytywany przez policjantów w szpitalu. Ostatecznie zdarzenie zakwalifikowano jako kolizję.

- Kierujący był trzeźwy, nie doznał większych obrażeń w wypadku. Wytłumaczył sytuację i przyznał się do złamania przepisów. Został ukarany mandatem w wysokości 500 zł za spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym - informuje kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy KMP w Gdyni.

Dlaczego doszło do wypadku? Według relacji kierującego, nie udało mu się wyhamować przed zepsutym samochodem stojącym na jednym z pasów estakady przed zjazdem na ul. Morską. Musiał ratować się nagłym skrętem w prawo, wjeżdżając wprost w bariery ochronne i poręcze obok chodnika. Obydwie konstrukcje nie wytrzymały ciężaru i prędkości pojazdu i ciężarówka znalazła się na trawniku.

- Nie ma potrzeby, by sprawdzać stan barier na całej Trasie Kwiatkowskiego. Gdyby był to osobowy samochód, z pewnością zatrzymałby się na nich, jednak w tym wypadku siła uderzenia była zbyt duża - dodaje Rusak.

Skutki wypadku na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patsz

Miejsca

Opinie (86) 2 zablokowane

  • pitolENIE

    Oczywiscie wszyscy zaraz to specjalisci od transportu drogowego , przepisow ruchu drogowego , fizyki(trajektoria jazdy kilkunastotonowego zespolu pojazdow), takze obycia obyczajow panujacych w realiach takiego natezenia ruchu drogowego-prowadzac jednoczesnie taki typ sprzetu ciezkiego!!!!To wszystko to pitolenie o d*pie Maryny ...!!!!Laicy , ktorzy nie maja pojecia o czym pisza niech schowaja glowe w piesek , bo to czysta zenada o czym pisza!!!!Nie bede cytowal , bo nie ma kogo a zreszta to zbyt zalosne -te histerie lewituja na pograniczu science fiction i historii o Scherlocku Holmsie!!!Totalny banal w stulu niedzielnych kierowcow z pucka!

    • 0 0

  • niezle muisial za....zac

    Widziałem ze osobowka stała na awaryjnych na lewym pasie. Skoro hamowal to ile miał na.liczniku w momencie gdy taranowal barierkę:)?

    • 1 0

  • żenada (13)

    Byłem w Rumunii zimą. Warunki na drodze były tragiczne, padał śnieg, śliska jezdnia. Do tego jechałem w nocy przeszło 600 km.

    Wjechałem w szlaban kolejowy, gdyż akurat nie było tam oznakowania odblaskowego na szlabanie ani sygnalizatora świetlnego. Szlaban zauważyłem w odległości ok 2m od maski więc nie było szans na zatrzymanie się.

    Dostałem mandat ok 800 zł w przeliczeniu. Zabrali mi prawo jazdy na 3 miesiące oraz mam zakaz jazdy po Rumunii również przez 3 miesiące, do tego sprawa w sądzie w związku z powodowaniem zagrożenia w ruchu lądowym. Zaznaczam że było to ok 2 w nocy i nie było żadnych aut i zabudowań w pobliżu. Jechałem ok 70 km/h



    Gościu złamał barierkę tirem, spadł z estakady ( na szczęście nikogo na dole nie było)i dostał tylko mandat? Powód ominięcie przeszkody w postaci auta? A może n*********ł przez komórkę i prowadził jedną ręką? A może jechał za szybko? Kto wie. Generalnie słabo

    • 44 21

    • dobrze ci zrobili (2)

      pieszego tez bys rozjechal bo nieoswietlony byl?

      Wjechałem w szlaban kolejowy, gdyż akurat nie było tam oznakowania odblaskowego na szlabanie ani sygnalizatora świetlnego

      a na znaki to sie nie patrzylo?

      • 1 0

      • kolejny cwaniak (1)

        Czytaj ze zrozumieniem, znaków też nie było. Mądrala się znalazł.

        Taki jesteś teraz mądry krytykancie. Sam pewnie zasuwasz po mieście 100 i parkujesz na zakazach.

        Jesteś taki idealny?

        • 0 0

        • Chodzi o to, że jadąc zauważyłeś...

          ..przeszkodę w odległości 2metrów, to może czas wybrać się do okulisty?

          • 0 0

    • W drugiej trzymał kartofla od CB

      • 1 0

    • (5)

      Jesli to prawda z ta Rumunia, to nie masz prawa nikogo krytykowac, bo nie potrafisz prowadzic samochodu.

      • 6 7

      • tir (4)

        Jezeli byles bylas w Rumumii to zapewne wiedzialbys o czym napisalem.
        Mądrosci zostaw dla siebie. Pamiętaj ze los potrafi byc zlosliwy i choc nie życzę wspomnialbys moje slowa gdyby przytrafilo ci sie cos takiego.

        • 7 1

        • (3)

          No tak, w Rumunii na nieoświetlonych i śliskich drogach przy opadach śniegu faktycznie prawa fizyki i rozsądku są zupełnie inne niż gdzie indziej, i można sobie jechać 70 km/h na ślepo.

          • 5 2

          • A nie można? (2)

            Nie musisz jechać do Rumunii. Mało to jest u nas dróg słabo odśnieżonych - śliskich zimą, nie oświetlonych. Przy opadach śniegu jazda 70km/h nie jest przecież niczym szczególnym. 90, 100 to też nie wyczyn pod jednym warunkiem - myślenie na ON i przewidywalna jazda. Myślę, że gdyby nocą - nawet bez śniegu, zdjęli wszystkie znaki, słupki, odblaski, kocie oczka itp z okolic przejazdu kolejowego i zamknęli szlaban, przyp... byś w niego nawet jadąc 50-60km/h. To tak jak z pieszymi między wioskami - zawsze zauważasz ich w ostatniej chwili, różnica jest taka, że ich możesz ominąć bo na szczęście rzadko chodzą całą szerokością drogi.

            • 4 1

            • Widać mandat i sankcje były o wiele za mało dotkliwe...

              • 0 0

            • I to jest powód,żeby jeździć szybko,bo "i tak przypieprzysz".

              To,że samochód jadacy 100 km/h zrobi 4x większą rozwałkę przy kraksie (energia rośnie z kwadratem prędkości) już "ekspertom" umyka.

              • 1 1

    • u nas takie dziwy (1)

      16 -latek zabija pod wpływem 7 osób a nasi prokuratorzy mówią "nic się nie stało",
      bo za młody, bo bez premedytacji .

      • 15 2

      • Nie nasi prokuratorzy mówią tylko taki jest w Polsce kodeks karny.

        • 6 1

    • powinienes jechac z taka predkoscia aby przeszkode zauwazyc

      a jakby to byl czlowiek? Predkosc jazdy dostosowuje sie do warunkow. Jak warunki sa tak tragiczne (2m widocznosci) to sie nigdzie nie jedzie! kamikadze....

      • 8 2

  • hmmm czyli aby uniknac mandatu powinien wjechac w osobowke i byc moze kogos zabic ???? (4)

    jednak Policja ma problemy z mysleniem !

    • 39 59

    • problemy z myśleniem to masz ty przygłupie :)

      rozróżniasz pojęcie kolizja i wypadek ??? co znaczy uniknąć mandatu ? Jakby wjechał w osobówkę to mogła mu grozić odpowiedzialność karna za spowodowanie wypadku lub katastrofy w ruchu lądowym, jeżeli by byli ranni lub zabici, w tym przypadku nie stworzył zagrożenia dla innych osób poza samym sobą, doczytaj na drugi raz przepisy zanim się tu wypowiesz

      • 0 0

    • Ty masz problem z mysleniem!

      Powinien jechac z taka predkoscia by moc wychamowac przed zepsutym autem. Przeciez ono tam STALO - CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM - a nie pojawilo sie nagle.

      • 5 0

    • Nie radzę !

      Problemy z myśleniem to mas tylko ty a nieznajomość prawa szkodzi (łac. Ignorantia iuris nocet), jeżeli by zrobił tak jak radzisz groziła by mu odsiadka do 8 lat.

      • 18 2

    • Powinien

      jechać z taką prędkością i mieć przed sobą taki zapas miejsca, żeby zdążyć zahamować.

      Problemy z myśleniem są w tym przypadku ulokowane gdzie indziej niż u Policji.

      • 49 5

  • Ogólnie mówiąc to miał (4)

    więcej szczęścia niż rozumu.

    • 85 7

    • Byłeś tam, widziałeś? (1)

      Dlaczego wytykasz kierowcy brak rozumu? Jeśli chciał uniknąć najechania na pojazd osobowy i dlatego odbił z kierunku jazdy, to nie wykazał się brakiem rozumu. Za to Ty jak najbardziej!

      • 2 6

      • tak, wolał spaść z estakady na ludzi na dole

        bez komentarza

        • 1 0

    • a skad wiesz co tam sie stalo gamo.niu zego obrazasz???

      ..

      • 1 6

    • CYTAT TEMATU "Mandat za wypadnięcie cieżarówką z estakady" - WTF ?!
      Ja nie jestem polonistą, ale to już lekka przesada....

      • 2 2

  • To jest nasza policja

    Nikt na drodze nie widział żadnej przeszkody tylko kierowca, i oni jemu wierzą. Niech chociaż za naprawę balustrad zapłaci, a nie z moich podatków będzie naprawiana.

    • 0 0

  • mandat ze złe parkowanie (1)

    • 17 2

    • "Mandat za wypadnięcie cieżarówką z estakady" (strona główna trojmiasto pl)
      "Mandat za niemanie świateł" (anonimowy policjant)
      "Kubusiu, to ja pękłem twój balonik" (Prosiaczek do Kubusia Puchatka

      • 0 0

  • dziwne (16)

    skoro tyle aut ciężarowych porusza się po estakadzie to czy nie powinny być tam takie bariery które wytrzymają uderzenie samochodu ciężarowego jadącego z dozwoloną prędkością ?

    • 203 15

    • Widziałeś kiedyś takie bariery? Na estakadzie? Jak znajdziesz podeślij przykład. (12)

      • 16 19

      • (11)

        wizualnie mogą się nie różnić od tych na estakadzie po prostu wykonane są z innego materiału albo po prostu zmęczenie materiału jeśli Ci to coś mówi ?

        • 12 15

        • Odrzucając złośliwości.... (7)

          Takie bariery po prostu nie istnieją, stworzenie ich jest zbyt drogie. Po drugie nasza prawie 40 letnia estakada z dopuszczalnym naciskiem 8 ton na oś zapadałaby się pod takim ciężarem, bo głównym materiałem powinien być żelbeton.
          Poziom Twojej odpowiedzi pozostawię bez komentarza, bo świadczy o kulturze a nie odnosi się do meritum.

          • 21 4

          • (6)

            Oprócz uniemożliwienia przejechania poza krawędź drogi lub przejechania na drugą jezdnię o przeciwnym kierunku ruchu, bariera powinna wyprowadzić pojazd na tor ruchu równoległy do bariery, przy czym nie może dojść do znacznego odbicia lub sprężystego odrzucenia pojazdu. Bariera powinna też powodować w trakcie kolizji możliwie niewielkie uszkodzenia pojazdu, nie utrudniające panowania nad kierunkiem jazdy. Energia uderzenia powinna być w znacznej mierze pochłonięta przez konstrukcję bariery. Dopuszczenie do stosowania barier drogowych regulują aktualne przepisy prawne. Obecnie dopuszcza się do stosowania na drogach i mostach jedynie takie bariery, które posiadają pozytywne wyniki poligonowych prób zderzeniowych i które przeszły pomyślnie wymagany przepisami prawa budowlanego proces certyfikacji. Generalnie przed mówca mało wie o życiu i o tym jakie teraz są technologie.Niestety jak się tylko widziało bariery na estakadzie bądź obwodnicy to co dużo więcej pisać.

            • 7 10

            • Przepraszam, ale ten wpis nic nie wnosi do dyskusji na temat barier dla samochodów ciężarowych na naszej estakadzie... (5)

              • 15 3

              • mac (2)

                naucz sie czytac ze zrozumieniem

                gosciu jasno napisal dlaczego tkaich barier nie ma
                wyjasnie ci najprosciej jak sie da
                jbariery maja pochaniac energie uderzenia abys nie rozwalil samochodu jak na drzewie
                jakbyc zrobil bariery ktore wytryzmaja uderzenie tira to dla kierowcy samochodu osobowego ta bariera bedize twarda jak betonowa sciana

                • 0 2

              • Dziękuję za radę. Aczkolwiek poświęć chwilę na analizę całej dyskusji, a nie tylko na ostatni jej fragment.

                • 0 0

              • banda oszolomow

                • 1 0

              • (1)

                bo to nie chodzi o tą barierę która jest teraz tylko o taką która powinna być zamontowana.I nie musi być wcale z żelbetonu.

                • 3 5

              • Między "chciejstwem" a możlwiościami różnica jest zasadnicza. Patrz odp.1

                • 13 1

        • (2)

          Samochód osobowy to ok 1,5 tony.
          Ciężarowy nawet do 30 ton.

          Ciężko stworzyć odpowiednią barierę dla takich masywnych pojazdów.
          Praw fizyki Pan nie zmienisz ;-)

          • 27 4

          • 40 ton (1)

            • 11 1

            • 40 to w teorii

              w praktyce ile wlezie na pakę. nikt nie będzie woził powietrza z powodu jakichś tam przepisów, zwłaszcza że urząd miasta dogadał się z krokodylami, nie?

              • 13 1

    • raczej nie bo gdyby odbił się od bariery to staranowałby kilka osobówek przed nim

      • 1 0

    • To by chyba musieli "zderzaki Łagiewki" sporych rozmiarów montować...

      • 1 0

    • Bariera ma pochłaniać energię uderzenia , inaczej pojazd zatrzymałby się nagle i prawdopodobnie kierowca zginąłby, bariera pochłaniająca energię,wytrzymująca tym samym masę pojazdu ok 20 ton to nie wiem z czego musiałaby być zbudowana i w jaki sposób, kierowca miał szczęście że nie wpadł na teren ruchu ulicznego czy ruchu pieszych.

      • 8 1

  • Rozumiem jak ciężarówka jedzie z towarem, ale pusta i jeszcze hamująca.. (3)

    bariera nie wytrzymuje?

    Coś jest nie tak, równie dobrze mógł spaść na wysokości Hutniczej, na autobus...

    • 63 4

    • 14 ton waży pusty tir

      więc co to dziwnego?

      • 0 0

    • Bariera, która byłaby w stanie zatrzymać rozpędzoną ciężarówkę i rozproszyć energię zderzenia tak, żeby kierowcy nie sprasować ważyłaby tyle, że estakadę by połamało.

      • 3 0

    • Ale byłoby super!

      • 3 5

  • A kto zapłaci (1)

    za naprawę barierek? Ja nie chcę płacić z moich podatków!

    • 2 1

    • Hmm niech pomyślę

      może PZU?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane