• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mandat za zbyt drogi bilet SKM

Krzysztof Koprowski
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Podczas kontroli liczy się nie tylko nominał biletu, ale też to, czy został zakupiony po ostatniej podwyżce. Podczas kontroli liczy się nie tylko nominał biletu, ale też to, czy został zakupiony po ostatniej podwyżce.

Jazda z biletem SKM w starej cenie, nawet gdy jest ona wyższa od obowiązującej opłaty na danym odcinku, może skończyć się mandatem. Przekonał się o tym nasz czytelnik, który podróżując z Gdańska Głównego do Gdyni Redłowa skasował bilet za 6 zł, choć na tym odcinku obowiązują bilety w wysokości 5,50 zł.



Czy dostałeś(aś) kiedyś mandat w komunikacji miejskiej?

- Kilka miesięcy temu kupiłem w kasie Szybkiej Kolei Miejskiej bilet o nominale 6 zł. Udając się w podróż na trasie Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska - Gdynia Redłowo zobacz na mapie Gdyni w pośpiechu skasowałem ten bilet, wiedząc, że jest to kwota wyższa od obowiązującej na tym odcinku [5,50 zł - dop. red.]. Niestety na wysokości przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska kontrolerzy oświadczyli, że bilet jest od trzech miesięcy nieważny i wystawili wezwanie do zapłaty (mandat), choć na bilecie nie ma przecież terminu ważności, a moim celem nie było uniknięcie opłaty za przejazd - pisze pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl.
Okazuje się, że nasz czytelnik - w myśl regulaminu SKM - otrzymał mandat słusznie. Bilety wprawdzie nie mają wydrukowanego terminu ważności, ale tracą ważność wraz z wejściem w życie nowego cennika. W tym przypadku bilet za 6 zł został zastąpiony biletem za 6,50 zł wraz z kwietniową podwyżką wszystkich cen biletów.

- Bilet z nieobowiązującym nominałem jest biletem nieważnym. Czytelnik portalu okazał kontrolerom bilet o nominale 6 zł, ważny w strefie kilometrów 19-24, który obowiązywał tylko do 31 marca br. Z tego powodu zostało wystawione wezwanie do zapłaty - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Co zatem zrobić z biletami, które są już nieaktualne? Kolejarze proponują dopłatę w kasie biletowej lub bezpośrednio w pociągu. W kasach można również otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety zakupione przed podwyżką cen.

Warto zauważyć, że nasz czytelnik nie otrzymałby mandatu, gdyby skasował bilet droższy, ale zgodny z obowiązującym cennikiem (czyli za 6,50 zł). Regulamin przewozów SKM dopuszcza bowiem jazdę na bilecie o wyższym nominale (np. dla stref 19-24 km) na krótszych trasach (np. w strefie 13-18 km).

Miejsca

Opinie (568) 7 zablokowanych

  • Bareja by się uśmiał, co za bzdurna przepisy pod siebie zrobili (3)

    w autobusach jak zmieniają ceny to ważny jest STARY NOMINAŁ plus dokładka a teraz jak stary nominał jest większy niż prawidłowa suma to NIE WIDZĘ żadnego problemu skoro stary jest ważny (z dokładką) ale widać szukają k... haków na podróżnych

    • 67 2

    • Podobno Renoma ma ogromne długi i ściagają teraz na maksa.

      Tak podsłuchałam rozmowę renomiarzy.

      • 4 1

    • Podziekuj marszalkowi strukowi i swilskiemu ze przekazal pkm skmce.

      • 5 0

    • stary bilet !

      Drodzy PANSTWO , - O CZYM, MY PISZEMY ?!! kundel , KTORY ,- PALI SOBIE "BUDE " A, DALEJ JEST KOntrolerem w SKM ,- TO o czym to swiadczy ?!!

      • 0 0

  • Pozostaje stwierdzić

    że p. Głuszek minął się z rozumem. Skoro ktoś kupił bilet, to zawarł umowę na przewóz. I to na trasie, która w obecnej taryfie za 6,50 zł. Przecież SKM nie oddaje pieniędzy za niewykorzystane bilety. Przez kilka miesięcy miało na koncie pieniądze klienta i nimi obracało. Jednostronne unieważnianie umowy jest nielegalne.
    Przypomina mi się, jak kiedyś po kilkunastu latach wracałem do Kopenhagi i zabrałem ze sobą klipkort, na którym jeszcze było parę niewykorzystanych przejazdów. Cały czas po tych latach był ważny, a kontrolerzy kłaniali mi się w pas.

    • 60 0

  • (1)

    Uwielbiam PKP. Wiecie, że ich regulamin przewozów to wielostronicowa książka? Tam nawet dla psa mają kilka paragrafów.

    • 50 0

    • Skansen

      Ale pan marszalek struk zrobil wszystko, zeby nie dopuscic innych firm do obslugi pkm. W efekcie jestesmy skazani na mentalny skansen kolejowy w calym wojewodztwie!

      • 8 0

  • Lepiej było w ogóle nie kasować i za te 6 zl loda kupić :P

    • 34 0

  • Głuszek, ty .... (2)

    .... kasę wzięliście od klienta, zapłacił wam 6 PLN? Zapłacił! ale wy go macie w d...e! Niech płaci jeszcze raz! Ciekawe czy mógłby zwrócić/ wymienić bilet na aktualny? Pewnie też nie?!
    Za chwilę nie będziecie zmieniać nominałów, a tylko wzory biletów i będzie można jeździć na jedynym obowiązującym w danym dniu?!
    Złodziejska firma, towarzystwo wzajemnej adoracji!

    • 67 1

    • Przypuszczam, ze juz wiecej nie zaplaci tylko zacznie jezdzic samochodem

      • 15 0

    • Pomorski skansenobeton

      Marszalek, SKM, PR... 3 instytucje poklepujace sie wzajemnie po plecach i dbajace o to, zeby bylo jak jest. Mentalnosc PRLowska. Pomyslec, ze w innych wojewodztwach smigaja nowoczesne koleje mazowiecjie, wielkopolskie czy inne, nastawione na potrzeby klienta a nie swoje. Skoro nie jestescie w stanie utworzyc swoich kolei jak w bogatych wojewodztwach to nie powinniscie blokowac wejscia arrivie na pkm. Skm nalezy zaorac z cala zawartoscia.

      • 12 0

  • UOkik

    Regulamin do weryfiackji przez UOKik

    • 53 0

  • Kantowanie pasażerów

    Wiem, że skasowanie biletu jest potwierdzeniem zawarcia umowy o przewóz. Ale mam pytanie, KIEDY SKM otrzymało kasę za zakup biletu???? W chwili skasowania? Nie! W chwili ZAKUPU!!! Nawet jeżeli pasażer bilety nigdy nie skasuje to SKM uzyskało przychód. Więc skandalem jest, żeby bilet wydany przez SKM był przez niego nie honorowany!!! Sam miałem taką sytuację i wiem jaki jest problem z oddaniem biletu do kasy. Więc uważam to za OSZUKIWANIE klienta i działanie WYŁĄCZNIE na korzyść SKM

    • 78 1

  • Bierz Pan adwokata. Kupując bilet chyba nie podpisał Pan umowy? Regulaminu? (1)

    NA bilecie też nie ma pewnie odniesienia do regulaminu? Moze jest jakis adwokat "pro bono? ALbo może Urząd ochrony konsumentów. Jak dla mnie to zwykłe oszustwo.

    • 57 0

    • to wymuszenie

      • 1 0

  • Trochę niedomówień (7)

    Tytuł mylący, bo przyczyną był nieaktualny bilet, a nie o wyższym nominale - co zresztą zostało potwierdzone w ostatnim akapicie.

    Zresztą ostatni akapit też jest trochę mylący. Oczywiste jest, że jak ktoś wykupił droższy bilet na trasę Gdańsk - Gdynia, a wysiadł w Sopocie, to nie dostanie mandatu. Ale należałoby wyjaśnić, czy jak ktoś kupi bilet "normalny" mimo że powinien jechać na ulgowym. Albo jak ktoś kupi nocny, a pojedzie w dzień? Podejrzewam, że odpowiedź nie byłaby już tak oczywista.

    • 9 28

    • (1)

      Dogadałbyś się z twórcą tego regulaminu, macie podobny poziom logicznego myślenia.

      • 12 4

      • Przeczytałeś cały komentarz, czy tylko nagłówek?

        • 3 5

    • Nieaktualny? To n

      • 0 0

    • J (3)

      W świetle regulaminu bilet jest aktualny skoro można zrobić do niego dopłatę. Gdyby bilet był nieaktualny nie powinno się z niego korzystać

      • 8 1

      • Jest nieaktualny (2)

        I nie powinno się z niego korzystać, do momentu zrobienia dopłaty, lub oddania go w zamian za zwrot pieniędzy.

        • 0 4

        • A moje 6zl

          Gdzie?

          • 2 0

        • Aktualny się staje po dokonaniu dopłaty? Macie zupełnie nielogiczne przepisy które czas zmienić!

          • 1 0

  • To wojewodzteo to skansen prl.

    • 35 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane