- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (332 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (261 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (289 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (120 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (99 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (29 opinii)
Wieczorne wiece solidarności z Ukrainą w Gdańsku
Wiec poparcia dla Ukrainy na pl. Solidarności
Najpierw pod konsulatem rosyjskim, a później na pl. Solidarności w Gdańsku odbyły się manifestacje wspierające Ukrainę zaatakowaną w czwartek rano przez Rosję.
Od czwartkowego poranka, po tym jak Rosja zaatakowała Ukrainę, ze strony trójmiejskich instytucji i samorządowców płyną wyrazy wsparcia dla obywateli tego kraju. Ukraińców wspierają także jak mogą mieszkańcy, poruszeni sytuacją w kraju zaatakowanym przez Rosję.
W ciągu dnia Odbyła się pikieta pod konsulatem rosyjskim. Wieczornym wyrazem poparcia o godz. 18 była kolejna pikieta w tym samym miejscu.
Wielka pacyfka na willi na Jaśkowej Dolinie (24 opinie)
Zebrało się tam kilkaset osób. Na miejscu byli zarówno Polacy jak i Ukraińcy. W geście solidarności z zaatakowanym narodem odśpiewano hymn Ukrainy.
Część z obecnych przeniosła się na pl. Solidarności, gdzie o godz. 20 odbył się zapowiadany od rana wiec "Solidarni z Ukrainą", zorganizowany przez kilka organizacji pozarządowych.
Rozpoczął się odśpiewaniem hymnu Ukrainy i Polski. W ramach minuty ciszy zapalono świeczki i latarki, by uczcić pamięć pierwszych ofiar napaści Rosji na Ukrainę.
Wśród uczestników manifestacji były władze Gdańska, samorządowcy oraz setki mieszkańców. Pojawili się także były i obecny konsul Ukrainy.
- Przyszliśmy tu na pl. Solidarności, na miejsce gdzie rozpoczęła się pokojowa rewolucja. To tutaj postulatami sierpniowymi odbyła się pokojowa rewolucja. Rok temu obchodziliśmy rocznicę upadku Związku Sowieckiego. Już wtedy Putin powiedział, że nie akceptuje porządku świata. Dzisiejszy atak jest atakiem na nowy porządek świata, który zrodził się po pokojowej rewolucji Solidarności. To dlatego jesteśmy tutaj. Chcę wam powiedzieć bracia Ukraińcy i Ukrainki - nie jesteście sami - mówiła Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Do zebranych zwracali się konsul Ukrainy. Przemawiali także przedstawiciele społeczności ukraińskiej mieszkającej w Gdańsku oraz m.in. Bogdan Borusewicz.
- Musimy odrzucić działanie gangstera. Nie możemy tego akceptować. Polacy są solidarni z Ukrainą - mówił do zebranych.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie wybrane
-
2022-02-25 11:39
Wszyscy tutaj mają za złe (i słusznie) brak większej reakcji rządów na sytuację na Ukrainie (4)
Przecież tak samo nie było jej kiedyś na zbrodnie na Bałkanach i teraz nie ma na zbrodnie Turcji i Izraela. Izrael nieustannie bombarduje Syrię od 10 lat. To tamtejszy standard i można odmierzać czas zgodnie z częstotliwością tych nalotów. W Jemenie od 2015 roku trwa nieprzerwanie wojna przez którą "biblijny" wręcz głód dotknął prawie 7 mln jego mieszkańców, w większości Bogu ducha winnych dzieci. Ale nikogo nie obchodzi wojna, która jest daleko stąd i której nie pokazuje się w telewizji.
- 16 8
-
2022-02-26 14:40
Kwestia izraelsko-palestyńska jest bardziej złożona. Kwestia rosyjska, putinowska jest prosta jak drut
Putin to następca Stalina, kolega po fachu Hitlera.
A dla Izraela i Palestyny nie ma dobrego rozwiązania. Izrael jest otoczony przez świat arabski który zetrze go z powierzchni ziemi jeśli tylko Ameryka odpuści- 0 0
-
2022-02-25 13:59
Większość rządów po prostu zaprasza pana Putina do siebie, żeby obywatele ich kraju mogi (2)
się sami wypowiedzieć jakie chcą władze.
- 2 1
-
2022-02-26 14:41
Nie pij więcej albo bierz mniej
- 0 0
-
2022-02-25 14:15
Sorry, ale nie rozumiem
Poważnie - o czym mówisz?
- 0 0
-
2022-02-24 22:18
Obawiam się, że to chwilowy zryw (86)
My Polacy już tak mamy. Za chwilę emocje opadną i będziemy żyć jak wcześniej. Niestety.
- 106 37
-
2022-02-25 15:33
To chyba WY Polacy, bo My Polacy mamy trochę solidniejsze przekonania i nie porzucamy idei po krótkim czasie.
- 1 0
-
2022-02-25 13:55
Mam nadzieje, ze to prawda. Stety.
- 0 0
-
2022-02-25 13:08
A co ty byś chciał wojnę tu rozpętać ukraiński trollu
- 0 0
-
2022-02-25 03:06
igrzysk, nie olimpady, to jest serio takei trudne?
- 3 0
-
2022-02-24 23:10
No nie wiem, czy bedziemy w stanie żyć "tak jak kiedyś" (43)
jeśli rzeczywiście za chwilę będziemy mieli w kraju 2-3 mln uchodźców z Ukrainy, a cała nasza wschodnia granica będzie de facto granicą z państwem posiadającym nuklearny arsenał będący w stanie zgładzić ludzkość pod władzą starca, któremu marzy się powrót ZSRR. Myślę, że czeka nas raczej kontynuacja "ciekawych czasów" niż życie po staremu.
- 16 2
-
2022-02-24 23:47
(27)
Akurat o Putinie mozna wszystko powiedziec z wyjatkiem tego, ze jest starcem.
- 2 10
-
2022-02-25 09:56
Nastrzykniety i po operacjach, nosek ma mniejszy i inne uszy (1)
W końcu ma żonę 26 letnia dziadek...
- 2 1
-
2022-02-25 11:05
Wyglada jak i**ota, ale miliony ludzi na swiecie tez tak wygladaja, za swoje wlasne pieniadze.
- 1 0
-
2022-02-25 01:06
facet ma 70 lat (22)
to dosłownie ostatnia chwila, żeby światową wojnę rozpętać. Lepszej okazji już nie będzie, bo ani USA ani Zachodnia Europa nie chcą się teraz bić za państwa buforowe, nawet jeśli "są w NATO i UE". Wyślą swój stary sprzęt i może kilka tysięcy żołnierzy na szkolenia, a post factum nałożą na Rosję "dotkliwe sankcje".
- 9 0
-
2022-02-25 09:57
Dziad
- 1 0
-
2022-02-25 08:33
Ma. 70 lat i ma zagwarantowane do 84 roku panowanie w Rosji... Szok (7)
Zwykli rosjanie już 10 lat temu mieli go dosyć, dziś też ale są aresztowani... To nie rosjanie są źli, to ludzie Putina. Zobaczcie jakich żołnierzy złapali na Ukrainie... Oni mają po 18 lat.
- 2 0
-
2022-02-25 10:54
tak, niby większość nie popiera Putina (2)
to czemu na ulicach Moskwy nie ma setek tysięcy protestujących? Nie mów, że taki tłum zostałby aresztowany czy inwigilowany. To fizycznie niemożliwe. Poznałeś kiedyś jakiś Rosjan? Ja tak. Wszyscy uważa, że inne narody słowiańskie powinny być pod ich butem i jak najbardziej popiera Putina. Młodzi ludzie, karmieni propagandą od dziecka, wierzą, że ten człowiek przywróci im "Wielką Rosję".
- 2 1
-
2022-02-25 11:05
(1)
Bzdury opowiadasz, nikt w Rosji nie uwaza, ze ktos powinien byc pod jego butem. To Twoja interpretacja przez pryzmat uprzedzen. Rosjanie uwazaja natomiast powszechnie, ze a/zachod to wrog, ktoremu nie mozna ufac i ktorego trzeba trzymac daleko od domu i b/ Rosja zaslugje na silniejsza pozycje w swiecie, respekt i godnosc. To nie jest to samo, co "pod butem". Mozna sie nie zgqadzac z takim widzeniem swiata, ale takie sa fakty i trzeba sie z nimi liczyc, zamiast opowiadac farmazony.
- 0 2
-
2022-02-26 15:20
Rosja nie zasługuje na taką pozycję jaką ma. Co najwyżej na taką nz czasów Borysa Jelcyna
Bo niby za co, za balet, Dostojewskiego, Czajkowskiego?
Bilans zdecydowanie negatywny. Syf zrobiony w wielu miejscach świata, od dekad do dziś widać efekty. Takie jak Korea Północna, Kuba, Wenezuela...
Rosja powinna być traktowana jak międzynarodowy parias dopóki się jej nie zneutralizuje bo jest niestabilnym państwem.
Niech Chinczycy i Amerykanie walczą sobie o dominację nad światem ale Ruskie dla własnego dobra powinny być słabe- 0 0
-
2022-02-25 10:04
(1)
dokładnie dzieci wysłane na wojne. Pewnie ze Wschodu Rosyji. Tacy co nigdy nie byli w Europie.
- 4 0
-
2022-02-26 15:15
To stary problem wojenny. Jeńcy to często takie dzieciaki.. Niedouczone, dostają rozkazy i tyle.
Jedyny sposób to poucinać dłonie i odesłać Czerwonym Krzyżem do domu. Można zostawić parę palców żeby to mogło jakoś pracować ale ze9 nie obsłużyło już karabinu
- 0 0
-
2022-02-25 09:52
(1)
Rosjanie w wiekszosci popieraja Putina - z roznych zreszta powodow. Nota bene PiS z Putina beirze przyklad i tez cieszy sie stalym, wystarczajacym do zwyciestwa poparciem.
- 1 2
-
2022-02-26 15:11
Nie tyle z Putina a bardziej Chaveza
- 0 0
-
2022-02-25 01:21
(12)
Putin nie jest zainteresowany wojna, ktora by przegral. Jak uczy historia, interesuja go te do wygrania. Ma 69 lat, ale trojke malych dzieci wg niektorych zachodnich doniesien, wiec nie tak szybko z tym pogrzebem.
- 2 1
-
2022-02-25 08:36
A świat nic... (1)
Przecież gdzieś i komuś trzeba sprzedawać Ferrari, Mercedesy, BMW.... Złote zegarki po 50 000 euro za sztukę... Hitler też był sympatycznym Panem, lubił psy, dzieci, był malarzem...
- 1 0
-
2022-02-25 09:51
Jedyna droga pokonania Putina jest zbrojna konfrontacja. Zadne zaklecia o sankcjach nic tu nie pomoga. Konfrontacja ma natomiast taka cene, ze lepiej nie gadac. Dlatego nikt nic nie zrobi, nie liczac gestow.
- 4 0
-
2022-02-25 07:41
Tak, typ ze starego KGB będzie się dziećmi przejmował.. (3)
- 5 0
-
2022-02-25 09:49
(1)
Ktos wyzej napisal, ze to starzec, tymczasem nie jest to prawda. Putin zawsze dbal o forme fizyczna i zaloze sie, ze biologicznie jest mlodszy, niz bysmy chieli. Biden jest od niego starszy o dekade, a sprawia wrazenie, ze o pokolenie.
- 0 3
-
2022-02-25 09:58
A dziadek Tusk... Też wg lewaków młodzieniec
- 1 4
-
2022-02-25 08:36
Zapłodni kolejna 20 łatkę
- 2 1
-
2022-02-25 05:54
przecież ten gnom nigdy nie myślał i nie myśli o bliskich!
- 3 1
-
2022-02-25 01:32
jeszcze tydzień temu wszystcy twierdzili, że Putin nie jest zainteresowany wojną z całą Ukrainą (4)
bo ją przegra, bo boi się sankcji. A szczwany dziadek po prostu czekał na koniec olimpiady.
- 8 1
-
2022-02-25 11:51
Bo to nie ma sensu, chyba ze on wie o czymś, o czym my nie.
Na przykład o możliwej instalacji jakichś broni, której zwyczajnie musisz się przeciwstawić, bo w razie jej istnienia tracisz pozycje w regionie.
- 0 0
-
2022-02-25 09:46
(2)
Wcale nie wszyscy. Dla myslacych ludzi bylo jasne, ze bedzie chcial zmienic rzad ukrainski na swoj. Nota bene wprost o tym mowil. Otwarta kwestia pozostawalo, czy wojna bedzie taka jak widac, czy raczej dluzsza i hybrydowa.
- 3 0
-
2022-02-25 13:22
Przecież wschodnią Ukraina jest pro rosyjska (1)
Zawsze tak było. Każdy to wie kto się interesowal polityka na Ukrainie. Putin raczej nie będzie okupował zachodniej Ukrainy bo go to będzie za dużo kosztowac. Podzieli Ukrainę na pol.
- 0 0
-
2022-02-26 15:10
Było wiele dokumentów na ten temat. Prorosyjska to za dużo powiedziane
Nie czują zadnej przynależności narodowej. Żeby sciagnac ich na wiece i demonstracyje Janukowycz musiał im wypłacać pensje.
Była anegdotka z czasów pomarańczowej rewolucji, czy na wschodniej Ukrainie miaszkancy wyjdą na ulicę - tak ale tylko po wódkę- 0 0
-
2022-02-25 00:13
(1)
nie to co bidet - nie wiadomo czy on wie o co teraz w Europie toczy wojenkę
- 3 6
-
2022-02-25 00:52
Rano wiedział bo pisał na Twitterze. Potem może zapomniał.
- 1 0
-
2022-02-24 23:23
Jeśli tylko tyle to małe piwo. Poza tym Niemcy już się rwą żeby pomagać bo uchodzcy to ich konik (14)
A jak walczyć to już zapomnieli. Gorszy będzie wielki sąsiad na wschodzie. Życie w Polsce będzie naprawdę przygnębiające. Mam na myśli długofalowe plany, inwestycje, interesy. Ukraina i nawet taka Białoruś przez dłuższy czas były buforem
- 6 3
-
2022-02-24 23:39
Dla Niemców Polska jest takim buforem (11)
myślę jednak, że łatwo oddadzą po kawałku, jak Putin zacznie znów grozić atomówkami. Nie wierzę, że Niemcy będą się kiedykolwiek bić za Łotwę, czy Polskie, tak zresztą jak Amerykanie.
- 11 0
-
2022-02-25 00:08
Niemcy przyznały się właśnie że nie mają nawet kim się bić (6)
Stany długo trzymały ich że związanymi rękami. Niemcy nie mają żadnej siły militarnej jedynie gospodarczą i tylko w konstelacji z NATO coś znaczą
- 4 1
-
2022-02-25 13:18
I dobrze Niemcy jak mają armię są niebezpieczni. Oni po kres czasów powinni być rozbrojeni (1)
- 0 0
-
2022-02-26 15:05
Niekoniecznie aż tak dobrze. Jeśli potęga gospodarcza ma słabą armię i dlatego ustępuje agresorom bo boi się o siebie a dowodzi
Sama nie uderzy ale inni mogą uderzyć
- 0 0
-
2022-02-25 09:55
Przypomnę że Holandia nie ma armii
Taki pomysł miał Tusk dla Holendrów, nawet samolot zestrzelił i nic
- 0 3
-
2022-02-25 00:59
(2)
Przede wszystkim Niemcy nie sa i**otami, zeby sie w ogole bic. Niemiecki system spoleczny nie jest tez tak dziki jak amerykanski, nie ma tam biedoty, ktorej wojsko stwarzaloby jedyna dzanse na edukacje i lepsze zycie.
- 5 2
-
2022-02-25 07:40
Po 2 wojnach które rozpętali stali się tak zniewiesciali że Arabowie ich biją we własnym kraju. Że skrajności w skrajność (1)
Putin widzi że ma ich szachu. Lider Europy słaby a USA daleko, też osłabione i mające inne priorytety na pacyfiku
- 3 2
-
2022-02-25 09:44
Pseudosamiec sie odezwal. Nawet nie wiesz, jaki jestes smieszny dla kobiet :D
- 1 1
-
2022-02-24 23:49
(3)
Nikt nie bedzie umieral za wschodnia, antyeuropejska dzicz, a tak jestesmy obecnie postrzegani na Zachodzie.
- 12 1
-
2022-02-25 00:22
niestety to prawda (2)
polityka tego rządu sprawiła, że nie mamy w Europie przyjaciół, i proszę mi tu nie pisać bzdur o Węgrach, bo szczwany Victor nie raz już zagrał nam na nosie i bez problemu sprzeda nas Rosji, o ile ta poprosi
- 10 4
-
2022-02-25 13:17
Nigdy nie mieliśmy (1)
Niemcy Czesi Słowacy Ukraińcy Rosjanie litwini wszystkie te nacje nas nie lubia
- 0 0
-
2022-02-26 15:00
To nie tak. Wyłącz media, pojeździj po świecie i zmienisz zdanie.
To że w necie piszą że nas nie lubią, nie znaczy że to prawda. Niemcy są najbardziej chłodni dla nas (ale nie tylko dla Polaków, to trochę inna kultura i w pracy i w życiu prywatnym),
Czesi też są mocno neutralni, czasami zbliżeni do Niemców,
Słowacy już cieplejsi, bardziej otwarci.
Rosjanie, Ukraińcy i Białorusini sąTo że w necie piszą że nas nie lubią, nie znaczy że to prawda. Niemcy są najbardziej chłodni dla nas (ale nie tylko dla Polaków, to trochę inna kultura i w pracy i w życiu prywatnym),
Czesi też są mocno neutralni, czasami zbliżeni do Niemców,
Słowacy już cieplejsi, bardziej otwarci.
Rosjanie, Ukraińcy i Białorusini są najserdeczniejsi z naszych sąsiadów.
Litwini są dosyć dziwni, może mają delikatne kompleksy i nie są tak otwarci jak pozostali że wschodu.
Jeszcze są sąsiedzi z drugiej strony Bałtyku, Szwedzi - podobni trochę do Niemców, spokojniejsi.
Ogólnie jest wyraźny podział kulturowy między starą Unią a innymi.
Może trochę Czechy i Słowenia są takimi krajami z dawnego bloku wschodniego które pasują do zachodu- 0 0
-
2022-02-24 23:29
(1)
przecież głupi Polacy nie chcieli Lukaszenki ostatnie 25 lat to dywersja i 5 kolumny jakas Borys jakiś Poczobut wy durni ludzie macie co chcecie robiliście wszystko by niszczyć Białoruś to Łukaszenka odddał się Rosji brawo orły geopolityki z wszystkich możliwych sitw rządowych
- 7 7
-
2022-02-25 09:59
no, tak, bo bez tego by się nie oddawał rosji ;)
- 1 0
-
2022-02-24 22:51
W tym cała nadzieja ze nasi nie dadzą się podpuścić (34)
Np angolom w pomocy ukrainie. Angole i amerykanie lubią wojować czyimiś rękoma i na czyjejś ziemi. Usa ma swoj problem na pacyfiku z chinami i nie veda tracić sił na Polskę. Z unią w konflikcie wiec jak sie wtrącimy bedziemy znów poligonem dla wojny rosja zachód bo nikt nie przyjdzie nam z pomocą bo jesteśmy dla nich buforem jak Ukraina dla nas. Ukraina ma lepsze wojsko jak my. Najlepsze co mozemy zrobić to przyjąć cywilów i sie nie wtrącać.
- 15 15
-
2022-02-25 00:04
(2)
Ukraina ma lepsze wojsko ale tego wojska nie użyła i Rosjanie wjeżdżają do nich jak chcą - nie dziwne to?
- 3 6
-
2022-02-25 09:43
Chyba niewiele wiesz o militariach...
- 1 0
-
2022-02-25 00:50
Ma przestarzałe. A Rosja to top militarny. W dodatku od poprzednich zbrojnych starć zainwestowała w najnowocześniejszy sprzęt
- 8 1
-
2022-02-24 23:14
Znakomity przepis żeby za max 3 lata miec wojsko rosyjskie na Podlasiu i wtedy zobaczysz poligon z bliska (30)
Akurat Angole naciskają na odcięcie Rosji od systemu Swift co jest sankcją minimum. Konieczna jest też interwencja zbrojna bo bez niej mamy granicę z Rosją
- 18 9
-
2022-02-25 11:09
Albo tu piszą ukraińskie trole albo wy ludzie nie myslicie (4)
W Polsce Ameryka ma swoje bazy sprzęt i ludzi myślicie że Rosja zaatakuje nato. Ameryka nie mogłaby się wycofać bo to by znaczyło że jest słabsza i pokonana. Także zastanówcie się co wypisujcie za bzdury
- 1 3
-
2022-02-26 14:47
Nie ma czegoś takiego jak ukraiński troll. Ukraina od lat jest krajem biednym jak mysz kościelna i słabym.
Są trolle rosyjskie i polskie. Rosja się w tym specjalizuje. W Polsce ten rodzaj marketingu dopiero raczkuje.
- 0 0
-
2022-02-25 16:30
Z Afganistanu
Jakoś USA się wycofały a nawet spieprzały tak szybko, że cały sprzęt pozostał
- 0 0
-
2022-02-25 12:35
(1)
Putin Polski nie zaatakuje, wbrew polskim zabobonom nie jest idota. Natomiast w dluzszej perspektywie, w innych okolicznosciach miedzynarodowych jak najbardziej moze zadac neutralnosci Polski. To jest scenariusz do wyobrazenia za x lat.
- 2 1
-
2022-02-26 14:48
Wystarczy zaatakowanie Łotwy po uprzednich dzialaniach dywersyjnych wewnątrz tego kraju
I już mityczny paragraf NATO padnie.
- 0 0
-
2022-02-25 11:00
(1)
Tak bo Rosja zaatakuje nato. Weź się lecz. Nie podpuszczaj ukraiński trolu
- 1 2
-
2022-02-25 16:28
Ukrainy też miała nie atakować
Jak solennie zapewniał Putler i jego pierwszy przydu*as jeszcze tydzień temu
- 0 0
-
2022-02-25 09:53
Tusk kazał nam kochać Rosjan
- 1 4
-
2022-02-25 09:32
Od zawsze mamy granice z Rosja. (3)
- 1 1
-
2022-02-25 10:55
co innego mieć małą granicę z Kaliningradem (2)
a co innego całą wschodnią granice lądową - czyli już niedługo
- 2 0
-
2022-02-25 12:33
O tym nikt w Polsce nie mysli. Nasz horyzont to przyszly tydzien.
- 1 0
-
2022-02-25 11:49
Pewnie, ze to co innego, ale niekoniecznie coś gorszego.
- 0 2
-
2022-02-24 23:27
(17)
a jak będziesz fikac nie mając wojska ani gospodarki to nie będziesz miec tego wojska rosyjskiego tak?
- 11 5
-
2022-02-25 00:03
To NATO ma je mieć a nie Polska. Polityka ustępstw i pobłażania wobec Putina doprowadziła do tego co jest (9)
Jej kontynuacja i dalsze pokładanie nadziei w dyplomacji skończy się katastrofą bo musi.
- 8 2
-
2022-02-25 00:28
(8)
Jestes w gruncie rzeczy zbrodniarzem wojennym. Nawolujesz do podsycania konfliktu.
- 1 4
-
2022-02-25 00:49
Konflikt to możesz mieć z teściem (7)
To jest agresja zakrojona na szeroką skalę, przygotowywana militarnie od lat, a grunt pod nią przez ponad 2 dekady. I nie wiadomo kiedy i na czyim państwie się zakończy
- 11 3
-
2022-02-25 10:59
Z teściem to chyba ty masz konflikt. Widocznie jesteś zbyt agresywny.
- 0 1
-
2022-02-25 01:18
(5)
Nie ponad, tylko niespelna. 2 dekady temu Putin chcial do NATO. Wiadomo gdzie sie skonczy - w panstwie, ktore od poczatku bylo celem. Siewco niepewnosci na ruskim zoldzie. Moze cos nt polskiej agresji na innym kontynencie masz do powiedzenia czy niewygodny temat?
- 4 4
-
2022-02-25 07:37
Putin nigdy nie chciał być w żadnym NATO ani UE naiwniaku. Wtedy jeszcze Chiny niewiele znaczyły to skąd pomysł. A Europa po (2)
Putin zawsze chciał odbudowy bloku wschodniego z czasow radzieckich! Nawet kilka razy w historii (żeby sprawiać wrażenie silnego w oczach rodaków i budować poparcie) powiedział to zachodowi wprost tylko zachód nie słuchał. Np na konferencji w Monachium z 15 lat temu. I kto tu jest na ruskim żołdzie haha. Tak, biedny odrzucony przez zachód Władimir
Putin zawsze chciał odbudowy bloku wschodniego z czasow radzieckich! Nawet kilka razy w historii (żeby sprawiać wrażenie silnego w oczach rodaków i budować poparcie) powiedział to zachodowi wprost tylko zachód nie słuchał. Np na konferencji w Monachium z 15 lat temu. I kto tu jest na ruskim żołdzie haha. Tak, biedny odrzucony przez zachód Władimir który tak chciał byc w nato, ue i zaprowadzić demokrację i wolność wszędzie a zła Ameryka i zachód go nie chciały. Idź wciskać kit na jakieś ogólnopolskie media, tam cie potrzebują pobratymcy
- 5 3
-
2022-02-25 09:41
(1)
Smieszny jestes, ignorancie. 20 lat temu Putin domagal sie od NATO konkretnej sciezki przyjecia Rosji. Poczytaj sobie np. co mowi owczesny szef NATO, George Robertson. Do szkoly!!!
- 2 1
-
2022-02-26 14:43
W to wierzył naiwny jak but Aleksander Kwaśniewski i tacy jak ty
I może jeszcze paru starych buców z SLD po moskiewskich szkołach. Nie każdy może się przemalować w socjaldemokratę (co też nie jest stadium zaawansowanym człowieka). Zbrodniarze z KGB na pewno nie!
- 0 0
-
2022-02-25 07:32
Niewygodny. Pomagaliśmy Amerykanom za nic. Izrael dostaje od nich wielką kasę na armię (1)
- 3 1
-
2022-02-25 09:38
Nie "pomagales Amerykanom", tylko napadles na obcy kraj, ktory na nikogo nie napadal i zabiles tam blisko 700 tys. ludzi wedlug aktualnych szacunkow zachodnich.
- 3 1
-
2022-02-24 23:36
jest sposób, żeby nie mieć, tylko niektóre państwa zachodnie stają okoniem (6)
bo biznesy z Putinem bardziej im się opłacają. Jak kolega wyżej napisał - zamknięcie systemu SWIFT byłoby krokiem w dobrym kierunku, kolejnym powinna być bezwzględna konfiskata całego majątku Putina i jego popleczników we wszystkich zachodnich rajach podatkowych. Wszyscy doskonale wiedzą, gdzie są jego posiadłości, apartamenty kochanek, jachty... I
bo biznesy z Putinem bardziej im się opłacają. Jak kolega wyżej napisał - zamknięcie systemu SWIFT byłoby krokiem w dobrym kierunku, kolejnym powinna być bezwzględna konfiskata całego majątku Putina i jego popleczników we wszystkich zachodnich rajach podatkowych. Wszyscy doskonale wiedzą, gdzie są jego posiadłości, apartamenty kochanek, jachty... I teraz popatrz sobie, kto blokuje takie opcje? Nie Brytyjczycy. O nie. Niemcy, Szwajcarzy, Włosi, Cypr. Putin nie ma w UK żadnych włości, ma w tych państwach.
- 14 2
-
2022-02-24 23:46
(3)
Brednie. Putin obejdzie SWIFT szubciutko, zamiast pisac bzdury, poczytaj zachodnich komentatorow finansowych. Zamiast zyc zludzeniami, lepiej sie zaczac zastanawiac, jak doszlismy jako zachod (o ile Polske mozna tak w ogole nazwac) do bagna, w ktorym tkwimy. Prawda jest taka, ze nie mamy zadnych srodkow realnego nacisku.
- 9 4
-
2022-02-25 00:27
on może i obejdzie, ale banki rosyjskie i przedsiębiorstwa eksportujące cokolwiek nie (2)
blokada SWIFT oznacza całkowite zamknięcie gospodarki rosyjskiej na świat, utratę majątku przez bardzo wielu Rosjan, biednych i zamożnych, potężną inflację. Nie ma opcji, żeby Putin nie został z tego powodu obalony przez swój "lud".
- 10 3
-
2022-02-25 00:56
Totalna bzdura. Dlaczego tylu ignorantow postanawia nagle wypowiadac sie o rozliczeniach? Odciecie Rosji od SWIFT kompletnie nie oznacza zabanowanych transakcji. Natychmiast nastapilby routing. Np. przez Chiny.
- 5 0
-
2022-02-25 00:48
Absolutnie nieprawda.
- 2 0
-
2022-02-24 23:45
(1)
haha a raje podatkowe mają sobie zepsuc reputację?Ludzie wy jesteście tak głupi i tak naiwni jak dzieci ruszenie kogos takiego spowoduje że wszyscy żałośni ci*lebryci z tym polskim pajacem robusiem magistrem lewandowskim też poleca pod topór podatkowy
- 7 3
-
2022-02-25 09:54
Wasz człowiek w Moskwie. POpaprańcy
- 2 3
-
2022-02-24 22:43
Borusewicz miał na myśli innego gangstera (2)
tego małego
- 8 8
-
2022-02-25 06:50
Tuska? (1)
- 8 8
-
2022-02-25 11:52
kpisz czy o drogę pytasz?
- 2 0
-
2022-02-24 21:39
Odnoszę wrażenie (92)
że sprawa jest przesądzona. Putin robi to co robi bo wie, że nikt palcem w bucie nie kiwnie. Może i jesteśmy w NATO, ale za Polskę też nikt umierać nie będzie. Czy jestem pesymistą w tym temacie? Tak
- 264 35
-
2022-02-25 13:16
Zgadzam sie z Toba
W czasie II wojny sw bylo to samo. Byly pakty i pisemne deklaracje. Wszyscy zostawili nas samych. Teraz tez tak bedzie. Jego kolejny cel to Polska
- 0 1
-
2022-02-25 09:15
hmmm.. taka lapidarne podsumowanie Rosji. (4)
To jest państwo rządzone przez mitomanów, kleptomanów i zawodowych konfabulantow z psychopatą na samym czele. Kraj rządzony przez klikę politycznych i ekonomicznych gangsterów, działający pod naciskiem zdegenerowanych moralnie i ograniczonych intelektualnie generałów.
Całe ruskie dowództwo to są mózgi wyprane indoktrynacją o rzekomejTo jest państwo rządzone przez mitomanów, kleptomanów i zawodowych konfabulantow z psychopatą na samym czele. Kraj rządzony przez klikę politycznych i ekonomicznych gangsterów, działający pod naciskiem zdegenerowanych moralnie i ograniczonych intelektualnie generałów.
Całe ruskie dowództwo to są mózgi wyprane indoktrynacją o rzekomej doskonałości rosijji, zniszczone alkoholem i z kompleksem niższości bo widzą że propaganda się nie spina, i cały świat ich objechał cywilizacyjnie lekko na 2 biegu , a oni wciąż taplają się w błocie, żrą byle co i mieszkają w ziemiankach.
Jedynym znanym im sposobem na leczenie tych kompleksów są próby spuszczania wpitol jak ktoś się napatoczy, bo przecież ciężka, rzetelna praca i wysiłek intelektualny to nie to do czego oni są stworzeni, a tak mogą rozładować frustrację wynikającą z faktu bycia obśmiewanym i wyszydzanym na całym świecie.
To się nie zmieniło i długo nie zmieni, bo to jest stado bydła kierowane przez ugnojonych bydlaków.
I niestety Putin wojnę na Ukrainie militarnie wygra, oby tylko militarnie.- 5 0
-
2022-02-25 18:32
Trafna diagnoza (1)
Jasne że putin militarnie wygra z Ukrainą, to żadna sztuka - tylko co dalej, i po co...? Nie będzie w stanie jej okupować a ewentualny marionetkowy rząd w Kijowie będzie miał znaczenie wyłącznie propagandowe. Jedyne co "zyskał" to zjednoczenie narodu ukraińskiego i Zachodu, uderzenie sankcjami w rosyjską gospodarkę, izolację międzynarodową, w
Jasne że putin militarnie wygra z Ukrainą, to żadna sztuka - tylko co dalej, i po co...? Nie będzie w stanie jej okupować a ewentualny marionetkowy rząd w Kijowie będzie miał znaczenie wyłącznie propagandowe. Jedyne co "zyskał" to zjednoczenie narodu ukraińskiego i Zachodu, uderzenie sankcjami w rosyjską gospodarkę, izolację międzynarodową, w krótkiej perspektywie wejście do NATO Finlandii, Szwecji, Ukrainy, Gruzji, Mołdawii...
Chyba że plan tego szaleńca jest taki, by zamienić rosję w odizolowany od świata kołchoz którym będzie dożywotnio rządził - póki rosyjskie społeczeństwo nie dojrzeje do tego, by zrobić tam kolejną rewolucję październikową.- 0 0
-
2022-02-26 00:43
Bonaparte - cytat z pamięci
"Bagnetami można zaprowadzić porządek, ale nie da się na nich siedzieć".
- 1 0
-
2022-02-25 10:18
Rosja jest od wielu lat rzadzona tylko i wylacznie przez Putina.
- 2 0
-
2022-02-25 10:12
w sumie brzmi jak opis randomowego, sfrustrowanego seby z osiedla
- 0 2
-
2022-02-25 08:54
(2)
Ja też uważam że pomimo że Polska jest w NATO poświęca nas a rząd się od lat zajmuje rozdawaniem 500+ i inne bez kryterium dochodowości zamiast zbroić armię bo kto chce pokoju to właśnie robi
- 2 0
-
2022-02-25 14:07
No przeciez mamy WOT i MW szuwarowo bagienną i jej holowniki
- 1 0
-
2022-02-25 14:06
To jaka duża musiałaby być ta armia żeby mogła przeciwstawić się armii rosyjskiej ? Kto miałby dowodzić tą armią , Macierewicz , Błaszczak czy Duda ? Więcej realizmu
- 2 0
-
2022-02-25 01:36
Sprawa wcale nie jest przesądzona (10)
Sowieci jedną zimnowojenną konfrontację z Zachodem już przegrali - przegrają kolejną, tylko jeszcze bardziej. Rezerwy walutowe szybko im się skończą, sankcje dobiją ich mało rozwiniętą gospodarkę, a ich jedyni "przyjaciele" w świecie to Wenezuela, Nikaragua, Kuba, Korea Północna - same potęgi...
- 6 3
-
2022-02-25 02:47
Bzdura, Rosja nie potrzebuje przyjaciół tylko kontrahentów. (9)
A lista państw robiących z nią interesy (które nie zakończą się nagle chociażby z uwagi na brak alternatywnych dostawców) nie zaczyna się od Wenezueli czy Nikaragui. Już mówi się że w obliczu sankcji na rosyjską ropę i gaz (co również jest nierealne), całość na pniu wykupią Chiny. Wystarczy zmienić kierunek przesyłu.
- 6 1
-
2022-02-25 08:55
Azjaci są sprytni (4)
Tak chętnie kupią za połowę ceny, a bez zachodniej technologi ruskie padną jak ZSRR w 1989 r.
Budowanie alternatywnego świata bedzie bardzo kosztowne dla ruskich, Do dzisiaj putinek uzywa winXP. Jakoś nikt na świecie nie opracował alternatywnego OS-a, Nie mówcie o Linuxe, on jest dla profesjonalistów. Tylko to padanie , niestety troche potrwa, Regeanowi zajeło 9 lat- 5 3
-
2022-02-25 10:17
Mylisz sie, Rosjanie dramatycznie zwiekszyli swoje zainteresownie rozwojem technologii. To jest kwestia ostatnich lat. Do tego zaciesniaja zwiazki z Chinami.
- 0 0
-
2022-02-25 09:25
Gwoli ścisłości, Linux nie jest tylko dla profesjonalistów. Wiele dystrybucji jest darmowych, bez marketingu jak Microsoft, a użytkowanie podobne jak w Windowsach.
- 2 0
-
2022-02-25 09:09
Bankomaty na całym świecie też używają XP. Podobnie jak masa systemów OT/IoT. (1)
Faktycznie znalazłeś sobie kryterium oceny gospodarki, wyjdź czasem z piwnicy. W innych aspektach (chociażby crypto, które dość łatwo pozwoli omijać sankcje), Rosja jest wręcz przed światem zachodnim.
- 1 3
-
2022-02-25 17:54
Prawda o sowieckiej gospodarce jest taka, że zdecydowana większość ich PKB pochodzi z tego co wykopią z ziemi - ot perspektywa na miarę XXI wieku - tylko co będzie jak to w ziemi się skończy?
- 0 0
-
2022-02-25 03:36
(3)
Tyle że rozwinięte kraje coraz bardziej (w średnioterminowej perspektywie) odchodzą od ropy, gazu i węgla - a na tym stoi rosyjska gospodarka. Na finiszu są negocjacje z Iranem, skutkujące zawieszeniem sankcji na ich eksport ropy, więc sytuacja może się bardzo zmienić.
- 3 0
-
2022-02-25 10:35
Niemcy nie dadzą Rosji krzywdy zrobić
bo jak im Putin zakręci kurek, to pół kraju nie ma prądu. Sami sobie winni, mieli tyle elektrowni atomowych, ale ze względów "ekologicznych" zdecydowali się je zamknąć... widać chodzenie na smyczy Rosji bardziej im się opłaca.
- 2 0
-
2022-02-25 10:14
Nie od gazu. Przeciwnie, gaz bedzie w uzyciu prawdopodobnie do wyczerpania rezerw. A przypominam, ze Rosjanie zwiekszaja swoje mozliwosci eksportowe i to drastycznie. Wysokie ceny tez sprzyjaja Rosji. Konsumpcja gazu rosnie, a nie maleje.
- 2 0
-
2022-02-25 09:06
Odchodzą też od metali ziem rzadkich i palladu?
O odejściu od ropy i gazu słychać co najmniej od 15 lat i jak na razie konsumpcja rośnie. To potrwa dekady, więc nie ma żadnego wpływu na obecną sytuację.
- 5 0
-
2022-02-24 23:29
póki europą rządzi banda lewaków to Putin będize robił co chce (5)
Bruksela niech dalej zastanawia się ile istnieje płci ludzkich
- 19 15
-
2022-02-25 13:11
Już nie ma kurdupla Putina atakiem sam siebie unicestwił.
- 0 0
-
2022-02-24 23:53
(3)
Dopiero co w Niemczech rzadzili prawacy, wszystko ci sie miesza z tej nienawisci i milosci do zabijania.
- 12 6
-
2022-02-25 06:48
Putin to morderca (2)
Jedynie co dobre zrobił zakazał LGBT w Rosji. Brawo
- 4 8
-
2022-02-25 10:13
no, rzeczywiście wiesz co jest w życiu ważne. żeby dwóch panów nie mogło zapinać się w tyłek. brawo.
- 5 0
-
2022-02-25 10:11
A ty to duren i do tego nienawistny homofob.
- 5 2
-
2022-02-24 22:39
Jeśli złoży obietnice że znesie sr@mdemie w 48 godzin to nikt nieszczepiony nie będzie chciał bronić (((władze Warszawską))) (2)
A szczepany nie są zdolni do walki, no chyba że dostali placebo i wierzą w wyższość moralną (((wartości zachodnich))).
- 1 19
-
2022-02-24 22:53
O czym ty p#!&%$sz? (1)
- 18 0
-
2022-02-24 23:10
O prosze
Znalazł się temat zastępczy w telewizji i zamordyzm maseczkowo-szczepionkowy poszedł w niepamięć.
- 1 11
-
2022-02-24 22:26
(2)
Powielasz rosyjską propagandę.
- 12 11
-
2022-02-24 22:53
(1)
Rosyjska propaganda jest pesymistyczna? Osobliwy poglad. Zdaje sie, ze masz problemy z tekstem pisanym.
- 7 1
-
2022-02-25 00:36
to ten od tych trolli - wziął sobie do serca informację aby uważać na przekazy medialne które rozsiewają trolle i teraz wszędzie ich widzi
- 4 3
-
2022-02-24 22:23
Oczywiście masz rację. Stany (a tak naprawdę NATO to Stany) nie zaryzykują (46)
konfliktu nuklearnego z powodu jakiejś Polski czy innej Estonii. Możemy od nich kupować czołgi po zawyżonej cenie (Egipt 125 sztuk za 1,2 mld USD, Polska 250 sztuk za prawie 5 mld), ale to nie oznacza że uwikłają się dla nas w wojenkę.
- 33 4
-
2022-02-25 09:18
Niekoniecznie. Dla usa wojna na terytorium innym niż ich to jest idealna sprawa, bo osłabi się wroga, zuboży europe, a ich teren bedzie bezpieczny.
- 4 0
-
2022-02-25 01:21
Mylisz się (36)
Tu nie chodzi o "jakąś Polskę czy Estonię" ale geopolitykę - pozycję Stanów jako lidera zachodniego świata. Nie po to wydają prawie 800 miliardów dolarów rocznie na zbrojenia, by się bezkarnie dawać wodzić za nos jakiemuś petersburskiemu bandziorkowi. NATO to nie tylko Stany, ale też wiele krajów będących potęgami gospodarczymi i militarnymi - rosja nie ma w konfrontacji z NATO żadnych szans i doskonale o tym wie.
- 11 7
-
2022-02-25 10:09
dla USA jesteśmy niczym na geopolitycznej mapie. ot, takie pachołki włażące w tyłek i liczące na spady z pańskiego stołu. a dodaj do tego jakiś kryzys finansowy i usłyszysz, że "w obecnej sytuacji USA nie może się zaangażować w konflikt na jakimś europejskim zad*piu".
- 3 0
-
2022-02-25 01:25
To Ty zaklinasz rzeczywistość. Wszystkie kraje NATO razem bez USA (34)
przegrywają porównanie siły militarnej z Rosją. A jeżeli chodzi o pozycję geopolityczną to mają większe zmartwienie w postaci Chin, które mogłyby skorzystać z okazji i próbować coś ugrać.
- 8 5
-
2022-02-25 09:18
Od wczoraj na Ukrainie widać tą ruską jakość i siłę militarną... (6)
- 4 3
-
2022-02-25 11:39
Owszem, za dzień, dwa będzie po wszystkim. (1)
- 0 1
-
2022-02-25 13:26
Ukraińcy będą na kremlu
- 0 0
-
2022-02-25 09:24
No właśnie widać. W 24h są pod stolicą Ukrainy. (3)
W większości nie napotkali większego oporu.
- 5 2
-
2022-02-25 13:08
Ruskie nieudaczniki nie umieją zrobić skrętu czołgiem,już po ruskich,zobacz ruskie wraki,tyle po nich zostanie
- 0 0
-
2022-02-25 12:34
bzdura (1)
zginęło już ok tysiaca rosyjskich żołnierzy. Stracono dziesiątki pojazdów, samolotów, helikopterów, a zdobyto Czarnobyl...
- 3 0
-
2022-02-25 13:10
W Czarnobylu sami się wytruja, ruskie wojsko to Gang Olsena.
- 0 0
-
2022-02-25 08:33
Zapomniałeś... (2)
...o Turcji?Oni mają taką potęgę militarną,że nawet rosja i chiny razem nie są wstanie im zagrozić.Pytanie tylko czy w razie konieczności opowiedzą się za NATO (są w nim) czy za "przyjaciółmi" z Moskwy.
- 2 3
-
2022-02-25 09:17
Brednie, było w zeszłym roku opracowanie (po tym jak Trump zagroził wyjściem US z NATO) (1)
Sojusz straciłby większość możliwości logistycznych i rozpoznania. Armie turecka jest liczna i nic poza tym. Nie mają chociażby floty transportowej ani lotniskowców. Od strony odstraszania nuklearnego też słabo: 8000 rosyjskich głowic vs poniżej 500 Francji i Wielkiej Brytanii. Więc bajki o pokonaniu Rosji bez udziału USA można sobie darować.
- 3 0
-
2022-02-25 17:36
Zapominasz o bardzo istotnym aspekcie
Wojna to bardzo kosztowna zabawa, szczególnie na dłuższą metę - Zachód, nawet bez Stanów, ma na nią pieniądze, a rosja ze swoim PKB jest dość biednym krajem.
Owszem, mają lotniskowiec - jeden, stoi głownie w stoczni remontowej - nie trzeba śledzić go z satelity, wystarczyła lornetka by obserwować jego trasę na Morze Śródziemne, po czarnym dymie który walił z komina :).- 0 0
-
2022-02-25 07:29
Dokładnie. Prędzej za Tajwan który ma mega znaczenie niż za Warszawę, Bukareszt i bałtyckie maluchy (1)
- 4 0
-
2022-02-25 10:40
Tajwanu na pewno USA nie odda Chinom
Chiny dobrze to wiedzą, dlatego nawet nie próbują teraz testować wody. Co innego Polska... za chwilę będzie tylko kolejnym buforem terytorialnym dla Niemiec i Francji.
- 2 2
-
2022-02-25 06:16
(4)
Regan wiedział jak kacapow pogonic, widac dalo sie, i dlatego w 1989 Polsce udalo sie odzyskac suwerennosc
- 7 1
-
2022-02-25 10:08
(3)
Blok socjalistyczny przegral nie z powodu Reagana, ani tez papieza czy Solidarnosci. System sie zawalil, bo byl niewydolny gospodarczo. O wplywie sankcji mozna co najwyzej mowic w kontekscie daty upadku, nie one go wywolaly natomiast.
- 3 1
-
2022-02-26 15:28
Polacy wierzą w bajki że Lechu i Papa skakali przez płot i wymodlili upadek komunizmu a mało wiedzą o spotkaniu na Islandii
Gdzie wszystko zostało klepnięte. Ruskim skończyły się środki na zimną wojnę i sami zaproponowali przekazanie władzy. Ale polski zabobon nadal się trzyma
- 0 0
-
2022-02-25 16:30
smutna prawda (1)
Zgadza sie, ale dopiero wyscig zbrojeń nakręcony przez Regana znacząco przyspieszyły proces upadku, i wojna w Afganistanie. Na poczatku lat 80-tych nikt by nie pomyslał, że za 10 lat ZSRR upadnie. Eduard Szewardnadze wspominał, że mogli podjąć wyzwanie Regana i naród tego by nie wytrzymał, albo dogadać się z USA. Temu służyły rozmowy w Reykiawiku.
Zgadza sie, ale dopiero wyscig zbrojeń nakręcony przez Regana znacząco przyspieszyły proces upadku, i wojna w Afganistanie. Na poczatku lat 80-tych nikt by nie pomyslał, że za 10 lat ZSRR upadnie. Eduard Szewardnadze wspominał, że mogli podjąć wyzwanie Regana i naród tego by nie wytrzymał, albo dogadać się z USA. Temu służyły rozmowy w Reykiawiku. Obecnie gospodarka rosji oparta na surowcach to nowoczesna gospodarka?? Tak samo jak kiedyś inwazja na Afganistan otworzyła oczy zachodowi, tak teraz putin pokazał prawdziwą twarz. Inwazja Afganistanu zakończyła "politykę detente". Niesttety z rosją rozmawia się najlepiej jesli po ich stronie są trupy wiele trupów jak w afganistanie, to jest tragiczne, ale niestety prawdziwe. Kazdy chciałby pokoju, normalnych relacji, w przypadku rosji to jest "wishful thinking"
Rosję w skrócie mozna scharakteryzować:
rosja to taki kraj mający u swych granic dwa rodzaje państw: wrogów, wasali, taka szwajcaria gdyby była u granic rosji nie byłaby tym kim jest.
rosja to taki kraj mający wiele atrakcji turystycznych , a turystów mniej niż mała Portugalia.
rosja to kraj mający wielu zdolnych naukowców, inżynierów, matematyków, a eksportujący głównie surowce.- 1 0
-
2022-02-25 17:26
Dokładnie, jak powiedział kiedyś amerykański senator, bodaj McCain - rosja to po prostu wielka mafijna stacja benzynowa. Ten kraj, w porównaniu do cywilizowanego świata - to przepaść mentalna, społeczna, gospodarcza.
Zachód zbudował i wysłał w kosmos teleskop Webba, a rosja buduje kolejne rakiety...- 1 0
-
2022-02-25 01:29
Przed wszystkim nikt się nie pójdzie bić za maleńkie państewka bałtyckie, ajk również Polskę, której nikt na zachodzie nie lubi (16)
tak na serio. Skończy się na sankcjach.
- 12 2
-
2022-02-25 10:04
(9)
Za Polske to raczej pojdzie, bo jak nie, to NATO sie rozpadnie. Brak reakcji ws Polski spowodowalby gleboki kryzys w krajach Zachodu. Polska jest jednak czescia NATO, a nie jakimstam buforem.
- 2 4
-
2022-02-25 10:37
tylko co to dokładnie oznacza "za Polskę"? (8)
Myślisz że coś więcej niż kilka samolotów, czołgów i 1-2 tysięcy żołnierzy? Czyli nic na Rosję. Nie łudź się. Nastroje w USA są baaardzo antywojenne i jeszcze długo będą.
- 6 1
-
2022-02-25 11:13
(4)
Dodam jeszcze, ze w sprawie Polski nie bedzie chodzilo o Polske oczywiscie, ani zadne moralnosci, tylko o nadal silne interesy USA w Europie. Dlatego Putin na obecnym etapie kompletnie nie jest zainteresowany Polska.
- 3 0
-
2022-02-25 11:22
No wiadomo (3)
Najpierw Ukraina, potem Mołdawia, potem bałtyckie, a dopiero potem Polska
- 2 1
-
2022-02-26 15:25
Wywiady mówią że nie będzie ataku na Moldawię, bo nie ma znaczenia a przez ten czas może się ktoś na zachodzie obudzic
A zwłaszcza nie ma znaczenia gdy Rosjanie Już są na Ukrainie.
I nie muszą ich okrążać. Stare dziadki z Naddniestrza by chciały i tyle.
Za to Litwa i Łotwa są bardzo prawdopodne już niebawem i w USA o tym widza- 0 0
-
2022-02-25 11:34
(1)
a do tego czasu tyle może się jeszcze ze**ać na świecie że nato odpuści polskę bez mrugnięcia okiem.
- 1 1
-
2022-02-25 12:41
W dluzszej perspektywie NATO moze sie rozpasc, ale wazniejsza jest krotka perspektywa, bo to ona decyduje o naszym bezpieczenstwie teraz i jutro.
- 0 0
-
2022-02-25 11:11
(2)
Ja ukarat wiem, jakie sa nastroje w USA, czesciowo tam mieszkam. Zapewniam cie, ze napad zbrojny na czlonka NATO (kompletnie zreszta w tej chwili nieprawdopodobny), wywola w USA reakcje. Nikt tez tam nie bedzie czekal na atak Rosji. Nie jestesmy w tej samej sytuacji co Ukraina, co nie znaczy, że na zawsze.
- 1 0
-
2022-02-25 11:35
(1)
nastroje nastrojami, nie one decydują o ostatecznych decyzjach kierowanych czystymi interesami, niekoniecznie oczywistymi dla przeciętnego obywatela.
- 2 0
-
2022-02-25 12:39
Ale ja nie pisze o nastrojach obywateli, ci maja za przeproszeniem w wiekszosci wywalone na swiat zewnetrzny. To establishment amerykanski nie bedzie popieral decyzji o nieinterwencji, poniewaz obnizalaby dramatycznie range USA.
- 1 0
-
2022-02-25 01:54
Nie nie... (5)
Oj nie. Sankcje to nie wszystko... zapominasz o najpotężniejszej broni zachodu ktora zawsze jest w użyciu kiedy cos złego się dzieje... KREDA... kreda i światła w kolorach Ukrainy bedzie w użyciu non stop... no i wzruszające posty na Facebooku... naprawdę zastanawiam się czy ludzie myślą że taki Putin spojrzy w internet i powie... dobra wycofuje się bo widzę że ludzie są smutni... serio?
- 23 2
-
2022-02-25 06:18
Pamietacie co bylo z chruszczowem
- 4 0
-
2022-02-25 03:43
(3)
Prędzej niż myślisz, otoczenie putina może jego fizycznie wycofać, jak przekonają się że ich majątki pracowicie nakradzione przez wiele lat topnieją w oczach. a będzie tylko gorzej. Sankcje już wprowadzone przez usa, gb, ue tym razem będą boleć - a to dopiero początek.
- 6 3
-
2022-02-25 10:06
Nonsens. Nikt, kto ma 3 mld ,nie podniesie reki na Putina, bo teraz ma 2 mld. Bez Putina bedzie mial O mld, a pewnie bedzie jeszcze siedziec.
- 6 0
-
2022-02-25 09:21
Większość oligarchów wyrosła przy Putinie i znają się z podwórka. (1)
Znowu prezentujesz myślenie życzeniowe z filmów political thriller. To nie powieść Forsythea, myślisz że człowiek planujący kolejną zimną wojnę nie pomyślał o tak oczywistym aspekcie?
- 7 1
-
2022-02-25 17:06
Niezupełnie, w tym świecie nie ma dozgonnych przyjaźni - liczą się tylko wpływy i pieniądze. Jasne że putina nie zastąpi nagle gorący demokrata a raczej putin 2, który będzie bardziej przewidywalny i zapewni dalsze zyski zamiast strat.
- 1 0
-
2022-02-24 23:05
masz rację (7)
Amerykanie w ostatnich latach stali się mocno niechętni ingerencji w jakiekolwiek zewnętrzne konflikty, zarówno na prawicy jak i lewicy. Klęska Afganistanu jeszcze wzmocniła te nastroje. Izolacjonizm wrócił. Putin to wie i właśnie dlatego zdecydował się teraz przeć na zachód. Zresztą facet ma 70 lat. Jak nie teraz, to kiedy?
- 15 1
-
2022-02-25 06:45
Wasz człowiek w Moskwie panie Tusk?
- 3 2
-
2022-02-24 23:33
(5)
bo zrobili z siebie deb..li w Iraku Libii i Syrii gdzie byli siła dzięki której powstał terroryzm każda ich interwencja to pożoga śmierć zgliszcza terroryzm Irak po ich pomocy sprzed 19 lat jeszcze nie stanął na nogi
- 8 4
-
2022-02-25 09:16
Co ty bierzesz chłopie? Jeszcze dodaj, że mołojcy na Ukrainie niosą pokój. (2)
- 2 4
-
2022-02-25 09:27
Chyba pomyliłeś wątek albo nie umiesz czytać. (1)
Nikt tutaj nie pochwala agresji ani nie twierdzi że to bratnia pomoc. Dyskusja jest o tym czy kraje NATO zaryzykują konflikt i straty w imię obrony Polski czy krajów bałtyckich.
- 6 0
-
2022-02-25 10:01
Wiekszosc Polakow nie rozumie prostego tekstu pisanego. To jest przerazajace. Jak sie czyta komentarze w necie, latwo uwierzyc, ze polowa obywateli nie rozumie wieczornych wiadomosci.
- 4 0
-
2022-02-25 00:35
no i są spłukani, pakiet obligacji w rękach chińczyków także nie fikną wyżej lamperii a nam dają jakieś nadzieje na pomoc - ciekawe ile nas kosztuje ta ich obecna zabawa
- 9 2
-
2022-02-24 23:51
Powiedzmy sobie szczerze: naszej pomocy. My tez napadlismy na Irak.
- 12 4
-
2022-02-24 22:20
Autor powyższego wpisu zapewnia: nie jestem ruskim trollem (11)
- 17 27
-
2022-02-24 23:32
(5)
głupole dalej będziecie zaklinać rzeczywistość?
- 8 4
-
2022-02-25 06:44
A gdzie ten co z Putinem zolwiki przybijał w Smoleńsku (4)
Ten co spacerował na Molo... Dalej na nartach?
- 14 11
-
2022-02-25 13:20
Właśnie wygłasza expose w tv
Serio
- 0 0
-
2022-02-25 10:11
Re: A gdzie jest ten co z Orbanem się ściskał dalej z kotem na rękach przy ciepłym Kominku ??
A gdzie jest ten co z Orbanem się ściskał dalej z kotem na rękach przy ciepłym Kominku ??
- 6 2
-
2022-02-25 06:45
(1)
czeka na rozkazy z Berlina
- 15 7
-
2022-02-25 08:45
Szykuje w Niemczech sankcje... Na Polaków
Chce teraz obalać rząd, pakt z Putinem jest gotów zawrzeć...
- 10 7
-
2022-02-24 22:26
(4)
Za to ty jestes nienachalnie bystry. Poprzednia opinia w zadnej mierze nie jest poparciem dla Putina.
- 26 9
-
2022-02-25 07:06
Nie musi być poparciem. Wystarczy, że jest manipulacją. Bystrzaku... (3)
- 4 12
-
2022-02-25 15:49
Jakim cudem? Nie widzisz co się dookoła dzieje czy co?
- 0 0
-
2022-02-25 09:59
Nie jest żadna manipulacja. Manipulacja to jest pisanie, ze Ukraina ma szanse w starciu z ruska armia. To jest wishful thinking. Wszyscy zachodni eksperci militarni daja ukrainskiej armii kilka dni i potwierdza sie to na naszych oczach.
- 4 0
-
2022-02-25 09:29
Ja tu widzę całkiem realne rozważania.
To, że czegoś nie ogarniasz rozumem to jeszcze nie manipulacja ani trolling.
- 9 2
-
2022-02-24 21:54
niestety ale bardziej jesteś realistą
- 52 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.